Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Dat zou zeker mooi zijn!! Maar ik gun het jou ook zo ontzettend Winterdip!! We kletsen hier al maaaaanden over en ik leef net zo hard met jou (en alle anderen ook hoor) mee!

Ik voel me wel goed. Niet anders dan anders, maar ben met eventuele veranderen etc. niet meer mee bezig. Ik zie het wel. Ik hoop en we hebben sex, that's it! **stiekem ben ik er wel wat meer mee bezig hoor sssssssssstttttttttttttttt.........**

Troela, nee, ik schrijf gelijk hier mijn tekst neer. Soms gaan de tekens door war op mijn computer..... vreemd is dat. En dan krijg ik als ik / intoets een +..... hahahahaha!!
hihi bloempje en ik worden nogal eens door elkaar gehaald.. geeft niet hoor!!

jullie hebben gelijk, ik moet gewoon mijn mond houden. maar ik ben al heel mijn leven gewend om alles met mijn ouders te delen, wij hebben nooit geheimen gehad thuis. en als ik dan wel eens iets voor mezelf hield dan duurde dat niet lang want mijn ogen spreken boekdelen en ze zien meteen dat er iets is.. tsja.

nou, bloempje ik heb respect voor je hoor!! met dat warme weer.. bah hahaha.
Tja... ik begin mezelf nu toch wel eens af te vragen wat ik fout doe. Ik voelde het maandag al aankomen en vanmorgen was het dus zover. Wat dat betreft voel ik mijn lijf dus goed aan. Maar waarom doet het niet wat ik wil? Inmiddels is het bijna een jaar sinds de redelijk serieuze pogingen. Ok, sinds 4 maanden met de ovulatietesten. Maar hoeveel zekerder kun je zijn van het juiste moment? Daarom vraag ik me ook wel af... Wat doen we niet goed? Het moet kunnen, vorig jaar was ik ook zwanger. Het was maar van heel korte duur.... maar toch.

Nou dames, de ogen (en hoop) zijn gevestigd op jullie.

En Troela, ik begrijp je hoor, ik deel ook heel veel met mijn ouders. En zij weten ook dat ik graag wil, en dat eraan gewerkt wordt. Maar om nou te vertellen dat ik aan de ovu-testen zit... dan gaan ze misschien zitten wachten weet je wel. Zover wil ik ze er nou ook niet bij betrekken. Er is niemand, buiten mijn vriend en jullie, die van mij iedere keer teleurgesteld te horen krijgt: `Ik ben weer ongesteld geworden`. Dat vind ik weer net iets té veel. Maar dus meer omdat ik anderen er niet mee op wil zadelen.

En Dread, jij zal er (ssssssstiekem) echt niet minder mee bezig zijn dan ik. Ons geheimpje!

Ik moet binnenkort weer voor mijn jaarlijkse check bij de gyneacoloog zijn (moet nog even bellen voor een afspraak). Ik zal haar eens vragen wat we verkeer doen. Want meer dan vrijen op de momenten dat een positieve ovulatietest dat aangeeft kun je toch ook niet? (Ja.... natuurlijk gaat ze zeggen: stoppen met roken en matig met alcohol, zowel Winter als vriend. Zou dat het zijn dan?)

Kus meiden!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Tafeltennis is morgen uitgerekend zie ik... hoe zou het met haar zijn?
dat vraag ik me wel eens af.. hebben jullie jezelf en de mannen al eens laten onderzoeken of gaan jullie dat binnenkort laten doen? winter, jullie weten al dat je zwanger kunt worden maar inderdaad, waarom lukt het nu nog steeds niet dan? ik betwijfel het of het komt door het roken en die wijntjes..

zelf ben ik namelijk nog nooit bij een gyneacoloog geweest.

een paar van die meiden zaten op het juli 2008 topic en zijn nu allemaal ook naar hyves gegaan. de 'uitgerekend in juli 2008' hyve. en daar staan ze allemaal met hun echte naam dus je weet niet wie wie is.

en mijn ouders zitten er niet elke maand op te wachten, ze vragen enkel of ik ongesteld geworden ben. ze zijn dan niet teleurgesteld of zo. ze hebben hun handen nog vol aan mijn neefje want hij woont met zijn vader en moeder bij zijn opa en oma in (ja wij zijn net de pfaffs hoor hahaha) en hij is nog maar 15 maanden dus je moet er hele dagen achteraan!! mijn ouders zouden het leuk vinden als het zover zou zijn maar dat ik nu nog niet zwanger ben vinden ze ook niet erg..

ben toch wel benieuwd wat de gyneacoloog tegen je gaat zeggen hoor!!

dread, ik hou me deze maand ook niet meer zo bezig met wat ik allemaal voel/doe/ruik/proef. geeft wel een beetje meer rust vind je niet? alleen die zere borsten, tsja daar kan ik niet omheen! de vorige maanden zou ik zeker denken dat ik zwanger ben maar nu heb ik dat helemaal niet.. komt gewoon omdat ik ongesteld moet worden denk ik nu.
Tja... laten testen inderdaad. Ik zal eens aan de gyn vragen wat zij aanraadt. Al ben ik daar nogal huiverig voor. Mijn vriend zegt steevast: Laat het me maar weten wanneer het ´moet´. Tot zover wil hij nog wel meewerken. Maar als ik aan zou komen met testen en ziekenhuisbezoeken haakt hij af vrees ik. Tenminste, dat zegt hij. Hij heeft altijd geroepen: ´Hartstikke leuk, kinderen, maar als het niet lukt ga ik geen ziekenhuizen aflopen, medische molens in en al helemaal niet adopteren!´

Ik heb dat altijd best gevonden maar nu begin ik hem wel eens te knijpen hoor. Vind het ergens ook egoistisch. Want een paar testen, wat is daar nou erg aan? Kijk, als blijkt dat er dan iets niet goed is, dan kun je altijd nog beslissen of je een medisch traject instapt. Maar een of twee keer een kwakje inleveren en/of een bloedtest ondergaan moet toch niet zo´n drama zijn? Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Maar nou zag ik op internet ook dat je thuistesten hebt om spermakwaliteit te testen.

Ach, we zien wel. Vrijdagmiddag bel ik het ziekenhuis voor een afspraak en dan zal ik eens vragen waaraan het kan liggen dat het niet opschiet. Ik weet wel dat ik iets meer medewerking van mijn vriend zou willen. Dat hij er bijvoorbeeld rekening mee houdt als hij die avond daarvoor de kroeg in gaat. Hij weet ongeveer wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Dus ik vind dat hij dan wel zou kunnen zeggen: In die week drink ik even niet (of minder). Aan de andere kant moet ik hem gelijk geven als hij zegt: Als jij er alles voor over hebt om moeder te worden mag je zelf ook wel eens stoppen met roken.

Touché.

Maar om heel eerlijk te zijn Troela, hoop ik niet dat ons wordt aangeraden een onderzoekstraject in te stappen want ik vrees dat dat dan drama gaat worden....
Sorry. Was een beetje een ego-berichtje.

Ik vind het prima om te Hyven trouwens maar dan ben ik bang voor herkenning. In die zin, als ik jullie zou toevoegen als vrienden en jullie zouden krabbels zetten die referreren aan dit forum of aan mijn zwangerschapswens zou ik dat al te veel info vinden voor de rest van mijn omgeving. Al is het alleen maar omdat enkele vriendinnen van mij ook op dit forum actief zijn. Ik weet wel wie zij zijn, maar zij weten niet dat ik ook actief ben hier (laat staan onder de naam Winterdip).

Dus me aanmelden bij een speciale zwangerschapspogingen-hyves zou ik al helemaal nooit doen.

Kortom, Hyven ok, maar dan (in mijn geval) geen aanwijzingen naar dit forum en al helemaal niet naar het onderwerp wat ons bindt....

Hoe denken jullie daarover?
Net gebeld, 15 augustus moet ik weer bij de gyneacoloog zijn.

Dan zal ik eens het een en ander aan haar voorleggen.
ik vind het ook prima om te hyven maar dan moeten we idd niet over zwangerschappen gaan praten en zo.. een vriendin van mij weet dat we bezig zijn maar de rest die ik als 'vrienden' heb op mijn hyves weten dat niet. maar ben wel benieuwd wie jullie zijn!! en daarbij is het makkelijker om hier te schrijven want dan kun je meteen tegen iedereen iets zeggen..

wel jammer dat je vriend daar een beetje moeilijk over doet, over het medische traject. adopteren zou ik zelf ook nog niet zo snel doen maar ivf of zo wel. heb me er nog niet zo in verdiept dus ik weet niet of je al gelijk ivf of iets dergelijks krijgt als één van ons verminderd vruchtbaar blijkt te zijn. er is niks ergs aan een paar testen en ik denk dat je vriend op den duur wel mee zal werken of houdt hij echt voet bij stuk? die van mij wil niks liever dan een paar testen laten doen zodat we weten hoe we er voor staan..

en die thuistesten tsja.. daar ben ik dan een beetje huiverig voor, want hoe betrouwbaar is dat?

moeilijk, moeilijk, moeilijk!! 15 augustus is al best snel dus maar afwachten wat ze zegt..
Winter, ik denk er ook zo over hoor… Voor mij liever geen koppeling tussen mij en mijn zwanger wens naar de buitenwereld. Ik moet er niet aan denken dat een van mijn collega’s het zou lezen bijvoorbeeld.

Kijk, als je dan eenmaal de 3 maanden grens over bent maakt het ook niet meer uit, dan weet waarschijnlijk toch iedereen het al. Tot dan hou ik het liever onder ons en mijn vriend. Mijn ouders zus en beste vriendin weten dan ook van onze wens, maar niet in detail.

Trouwens, wel lekker hoor, zo’n korte cyclus. Hoef je tenminste niet zo lang te wachten… Ik sprak eens op een ander forum iemand die een cyclus had van 39 dagen! Kun je nagaan hoe lang je dan moet wachten elke keer!!!!

Troela, ik denk dat wij een beetje door elkaar gehaald worden omdat wij 2 er als laatst bij zijn gekomen, en ook niet lang na elkaar. Maar is idd niet erg hoor

Enne, aan tests heb ik ook wel eens gedacht, maar eerst wil ik het nog “gewoon” een poos proberen en even mijn cyclus uitvogelen. Maar als dat te lang gaat duren zou ik als eerste gaan voor een sperma test, da’s ook niet zo hoog drempelig, net als een aantal andere tests. Maar echt die medische mallemolen spreekt mij ook niet echt aan en ik denk dat iedereen daar wat huiverig voor is. Maar mijn wens op een kindje is misschien wel groter dan de angst voor de molen. Maar gelukkig zijn we daar nog niet.

Wat ik mij eigenlijk ook afvroeg, is of er ook kruiden zijn (voor thee) die de vruchtbaarheid stimuleren. Ik weet namelijk wel dat ze er zijn die de menstruatie beïnvloeden waardoor ze ook afgeraden worden tijdens de zwangerschap. Maar voor de vruchtbaarheid kan ik maar weinig vinden eigenlijk. Ik denk dat we dat wel zouden kunnen gebruiken eigelijk!

Maar winter, als de gyn nog tips heeft, dan deel je die hier toch wel???

Ik ben trouwens gisteren helemaal vergeten om te ovu-testen! Ik dacht er pas savonds aan toen ik al mijn tanden stond te poetsen (en al naar de wc was geweest)… Ik vond het zo stom van me!

Dus ik hoop maar dat ik er vandaag aan denk, want ik heb een drukken dag vandaag. Ik ga namenlijk na mijn werk even thuis mijn troep neer zetten en dan meteen door om bij mijn ma te gaan eten. Daar is t altijd zo gezellig dat ik vast weer laat thuis kom en meteen in bed stort. Dus ik zou het eigenlijk moeten doen als ik even thuis ben na mijn werk… Nouja, we zien wel en jullie horen het wel
daar was ik ook naar op zoek naar van die kruiden. en toen las ik dus ergens over dat multi zwanger worden van de etos. daar zitten een aantal van die kruiden(vitex?) in en die bevorderen je menstruatie en ze zorgen ervoor dat je eitje beter rijpt (tenminste dat wordt gezegd) dus toen ben ik ze ook gaan proberen.. behalve dan die eerste paar dagen aan de diarree heb ik nergens last van. en we zullen zien of ze werken! volgens mij las ik dat op het forum van zwangerschapspagina.nl of zo. sommige denken dat die pillen ervoor zorgen dat je juist zwanger word.. beetje dom! maar het zijn gewoon pillen waar eigenlijk alles in zit wat goed voor je is als je zwanger wilt worden.

is niet zo erg toch als je een dag later je ovulatietest doet? of zou die gisteren al positief geweest zijn?? ik zou het toch maar even doen in die tijd dat je thuis bent, kun je het in ieder geval vanavond niet meer vergeten!!
Nee hoor, is idd niet erg en ook als ik het vandaag zou vergeten is het niet erg (zeker niet als ik nog wel kans zou zien om te rollebollen met mijn lief om maar alle kansen te benutten ) maar ik was het gewoon van plan, en ik vond het zo stom dat ik het ineens was vergeten!

Hmm, dus ik moet toch maar eens naar de etos om die pilletjes te bekijken

Alleen jammer dat er dus over de losse kruiden niets bekend is he! Maar die diarree is dus met een paar dagen vanzelf weer gestopt dus? Nouja, het is te proberen.

Wel beetje dom ja, als mensen denken dat ze door zo'n pilletje zwanger kunnen worden. Dan hebben ze toch echt niet zo opgelet bij biologie!!! Of zouden ze dan ook denken dat ze die pil via beneden langs zouden moeten "innemen"????
hahahha nou je zou eigenlijk dit http://www.zwangerschapspagina.nl/about ... asc-0.html eens moeten lezen. echt, de meeste hebben zeker niet opgelet bij biologie!! maar als je eenmaal een paar pagina's gelezen heb dan ga je toch denken dat het het proberen waard is..

ja de diarree is toen gestopt gelukkig!! over monnikspeper is wel wat bekend. maar wat precies weet ik niet meer. alleen dat het heel goed is mits je er niet teveel van gebruikt..

gewoon een doosje proberen zou ik zeggen, je weet maar nooit!!
Goh, als je dat daar leest is het net of je dr geen vent meer bij nodig hebt! hahaha!

Maar jeeminee, 2 grote pillen per dag moet je er van inslikken??? Klinkt mij niet zo aantrekkelijk in de oren moet ik eerlijk zeggen.

En ik heb nog een flinke pot foliumzuur gehaald, ik maak die eerst wel op. Daarna kan ik altijd nog overstappen.

Zo, 't is duidelijk dat mijn lief de zomer vibes heeft! (zijn libido is dan altijd hoger dan in de winter hihihi) Ik had gisteren echt zo iets van: ik ga lekker slapen, ik vind het best.

Maar mijn lief die had er wel zin in. Dus we zitten nog steeds op om de andere dag! Zouden we het vol houden? Dan te bedenken dat hij niet weet dat ik hethet liefst om de andere dag doe, want dan vind hij het een "moetje". Ik kan zeggen dat ik er zo geen bezwaar tegen kan hebben natuurlijk! Gelukkig was het wat koeler gisteren avond in de slaapkamer

En hoe is het bij Troela en Dreadlok? enig idee of het jullie maand is deze keer????
ja sommigen vinden die pillen te groot, heb ik geen last van.. ik zou ook eerst die pot foliumzuur opmaken.

dat doe je goed, bloempje! volhouden zo! hahaha dus deze keer waren je niet drijfnat?

heb echt geen idee of het raak is, we zullen het wel gewoon zien. als ik niet ongesteld word heb ik mezelf voorgenomen pas op 10 of 11 juli te testen. nog een weekje! maar ik ga er niet vanuit dat ik zwanger ben. het feit dat mijn borsten nog altijd zeer doen en dat mijn temperatuur nog steeds hoog is (vorige keer daalde die 4 dagen voordat ik ongesteld werd) brengt me niet in de verleiding om mezelf weer gek te maken deze keer!! we shall see..
Hello!! Dreadlokje is weer in tha house!! Jullie niet vergeten hoor, maar beetje drukke week.... hihi!

Ik heb werkelijk geen idee of het deze maand raak is, moet zeggen probeer daar ook niet (te veel) mee bezig te zijn. Kan het ook steeds meer loslaten en dat voelt wel goed. We zien het volgende week wel of het gelukt is of niet.....

Ik ben niet bekend met 'kruiden' die zwangerschap bevorderen..... moet zeggen, ben erg spiritueel, maar geloof ook dat de zwangerschap pas komt als het mijn tijd is..... klinkt weer lekker vaag hè........ Hahahahaha!!
deze keer waren we idd niet drijf nat gelukkig! Dat is ook wel erg vermoeiend hoor... Eens even kijken of het vanavond weer lukt hihihi! Ik verwacht zo langzamerhand ook 2 streepjes op de ovu test eigenlijk...

En hoe is het met Winter? Toch niet teveel in de ongi dip met krampen enzo?

Troela, zou het lukken om zo lang te wachten met de test?

Ik denk idd dat ik dat ook zou doen hoor. Vroeg testen is lang niet altijd nuttig... En als je zwanger bent, dan ben je het gewoon! Eigenlijk kan je nu het beste even datum-loos leven. Een stuk relaxter denk ik... Maarja, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk...

Maar net als Dreadlok zegt, lekker loslaten! Ga ik ook rond de 20e proberen... (help me herinneren als ik anders doe, hihihihi!)

En ik geloof ook het liefste in het lot hoor, wantverder doe je gewoon je best en als het later pas komt dan is dat misschien wel gewoon ergens goed voor. Is een prettige gedachte vind ik.
hahaha ja een paar dagen voor 20 juli zal ik je eigen post van hierboven nog wel eens onder je neus drukken! en al een positieve ovulatietest?? je bent in ieder geval met een goeie marathon bezig, dus daar zal het niet aan liggen!!!

morgen is mijn nod.. ben heel kalm en heb ook niet die neiging om bijvoorbeeld zondag al te gaan testen. ik heb niet eens zwangerschapstesten in huis en morgen moet ik werken dus dit weekend gaat het er niet van komen in ieder geval.. ik wacht het gewoon heel geduldig af! voel me nu wel alsof ik ongesteld ga worden. we zullen het zien.
Ik heb rond dinsdag mijn NOD, en wacht het ook rustig af. Moet zeggen, dat ik er wel kalmer onder ben dan anders. Ik kan het wat meer loslaten.

Dit weekend weer naar een festival(letje) toe, gezellig!! Ik ga rijden, ik drink toch niet.

FIJN WEEKEND MEIDEN!

Ps: Ben trouwens èrg nieuwsgierig of er al weer één van de dames bevallen is..........
hier nog niks te zien! maar het zit er wel aan te komen hoor, mijn temperatuur was vanochtend weer gedaald dus binnen nu en een paar dagen word ik vast en zeker ongesteld..

dread, veel plezier dit weekend!!

winter, hoe is het met je?

en bloem, nog altijd druk aan de klus??
Yep Bloem nog in de marathon! hihihihi!

Maar gisteren was een rust dag he...

Alleen vandaag komt het er niet van want wij gaan vandaag ook festivallen, en dan komt er daar meestal niets meer van... en mijn lief ligt nu ook nog op 1 oortje

Troela en dread, ik duim intussen wel heel hard voor jullie hoor!

Ben ook wel benieuwd hoe het met de andere dames gaat, en ook hoe het nu met Kusje gaat! Of alles nu nog goed gaat enzo...

Iedereen een fijne zondag!!!
En natuurlijk hoe gaat het met Kaatje?? En met de dames die nu al of bijna uitgerekend zijn?? Spannend hoor!! Wij zitten nog op hetzelfde punt als 10 maanden geleden..... Ahum..... maar ja, zo is het leven!

Hier gaat het goed! Gisteren een leuke festival-dag gehad! Vandaag maar weer eens rustig aan doen....

Heb trouwens van de week gedroomd over het inrichten van de baby-kamer...... Hahahahaha!! MUTS!!

FIJNE ZONDAG!
hahaha dread, je bent geen muts hoor! hoe zag de kinderkamer eruit? ik duim ook nog steeds hard voor je!!

bloempje, veel plezier vandaag!!

ben weer ongesteld geworden vanochtend.. mijn volgende nod is 2 augustus. wij gaan het deze maand maar eens net als jullie proberen bloempje! lief heeft na deze week toch bouwvak vakantie dus het komt dan niet alleen maar op de avonden aan.. en ik heb nu lekker een weekje vakantie!
Zondag is er idd niets van gekomen, maar we hadden wel een leuke dag. Heerlijk in het zonnetje gelegen en lekker naar allemaal bands geluisterd. Een heerlijke zondag!

Troela, wie weet dat het zn vruchten afwerpt! Ik heb het idee dat je zo wel een aardige kans maakt. Alleen ik denk dat vrijdag mijn vruchtbaarste dag was (had ook 2 streepjes op de ovu test), en we zijn ook bezig geweest, dat wel. Maar door de hitte en benouwdheid hebben we het die dag niet kunnen afronden zeg maar... Dus dat is wel jammer. Dus als het toch niet raak blijkt geweest te zijn, dan gaan wij het volgende maand ook weer zo doen. Het viel me eigenlijk helemaal niet tegen! hihihihi!

Dread, heel normaal hoor, dat je droomt over dingen die je bezig houden. En in jougeval hoort het kamertje er ook bij! En ik ben ook benieuwd hoe het kamertje er dan uit zag!
Hey dames!

Jullie hebben een hoop gekletst! Over kruiden, marathons en babykamers.

Ik hoop dat je droom een voorbode is Dreadlokje! Je weet maar nooit. Als je menstruatie morgen uitblijft, wanneer ga je dan testen?

En Troela, jammer. Lekker doorgaan, koppie niet laten hangen hoor. Maar ik heb het idee dat je er al wat nuchterder in komt te staan, klopt dat? Gewoon ovulatietesten kopen.

Ik heb zo ook weer liggen. Maar denk niet dat ik er nog heel lang mee doorga. Inmiddels heb ik ze al zo´n 6 keer gebruikt en tot nu steeds positief tussen dag 11 en 15. Dus eigenlijk weet je dan toch ook wel genoeg.

Bloempje, ik ben benieuwd joh. Je hebt er flink werk van gemaakt. Hopen dat het het gewenste resultaat heeft. Lekker ook, zo´n luie zondag in het gras liggen. Wij hadden ook een luie zondag maar dat komt door al het gefeest van vrijdag en zaterdag.

Pff.... wát een weekend weer zeg. Ouderwets gezellig. Met gek doen, dansen, oude bekenden en heel veel alcohol. Gelukkig woon ik op loopafstand van de binnenstad. Zo grappig altijd als je dan als een balletje naar huis loopt en ´s ochtends al de eerste kerkgangers tegenkomt hahaha!

Wel stom hoor, dat rookverbod. Ik stak gewoon nog een sigaret op. Halverwege dacht ik ineens: Shit! Dat mag helemaal niet meer. En mijn zusje dacht `onopvallend´ te kunnen roken door pontificaal op de grond te gaan zitten. Midden in de kroeg! (Valt echt niet op hoor ) Toen kreeg ze dus ineens een zaklamp in haar gezicht geschenen van iemand achter de bar. Jullie hadden die kop moeten zien. Eerst betrapt, toen de vermoorde onschuld, daarna een heel charmant lachje. Hahaha.... Wat een gaaf weekend was dat weer.

Ok, ik ga weer even verder!

xxx

winter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven