Tijdsduur afstudeerscriptie (hbo)?
maandag 19 mei 2014 om 10:27
Hoi allemaal,
Ik ga bijna beginnen met het afstudeertraject, spannend!
Ik ben benieuwd hoe lang (in maanden) jullie bezig zijn geweest met de afstudeerscriptie, en hoeveel uur jullie ernaast werkten of stage liepen?
Ik hoop er maximaal acht maanden over te doen, naast mijn werkweek van 32 uur.
Bedankt alvast voor de ervaringen!
Ik ga bijna beginnen met het afstudeertraject, spannend!
Ik ben benieuwd hoe lang (in maanden) jullie bezig zijn geweest met de afstudeerscriptie, en hoeveel uur jullie ernaast werkten of stage liepen?
Ik hoop er maximaal acht maanden over te doen, naast mijn werkweek van 32 uur.
Bedankt alvast voor de ervaringen!
maandag 19 mei 2014 om 10:56
Ik werkte 3 dagen per week betaald bij mn wer.kgever en 2 dagen onbetaald bij mn stagebedrijf. Ik heb er 5 maanden over gedaan. Ik was die 2 dagen op locatie bezig met mn scriptie, interviews en onderzoek, verder 3 avonden door de week en een dag in het weekend. Behoorlijk doorgewerkt, maar toen had ik ook een scriptie van 70 pagina's liggen.
maandag 19 mei 2014 om 12:00
Ik heb er destijds (1996) ongeveer drie maanden over gedaan. Voor het onderzoek mocht ik het klantenbestand gebruiken van het bedrijf waar ik werkte (gedetacheerd). Totale tijdsbesteding in die drie maanden ongeveer 12 dagen, alles bij elkaar. Mijn studiegenoten hebben er bijna allemaal langer overgedaan, maar ik was tevreden met mijn 7.
maandag 19 mei 2014 om 13:35
maandag 19 mei 2014 om 13:43
20 punten is dus 4 maanden, meer tijd eraan besteden is dus eigenlijk een beetje zonde van je werk, meer punten krijg je immers niet.
Zorg ervoor dat je een goede planning maakt en van te voren goed weet wie, wat en waar je dingen nodig hebt.
Zorg ervoor dat je een goede planning maakt en van te voren goed weet wie, wat en waar je dingen nodig hebt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 19 mei 2014 om 14:11
Ik ben nu bezig en ik denk dat het me in totaal 3 maanden hard doorwerken kost. ik hoop het begin juli in te leveren! Mijn ervaring is zo dat het verzinnen van een geschikt onderwerp en het precies uitdenken van hoe en wat je alles wilt doen wel traag kan gaan. Maar toen ik alles voor mezelf op een rijtje had gezet en alles duidelijk voor ogen had ging het sneller. Ik ben nu inmiddels bezig met enquêtes verzamelen (zie mijn topic
).
Het ligt inderdaad aan of je enquêtes doet of interviews afneemt en hoe snel je je benodigde data binnenkunt halen, want dat is iets wat je niet helemaal zelf in de hand hebt en dus evt, hard voor moet werken!
Het ligt inderdaad aan of je enquêtes doet of interviews afneemt en hoe snel je je benodigde data binnenkunt halen, want dat is iets wat je niet helemaal zelf in de hand hebt en dus evt, hard voor moet werken!
maandag 19 mei 2014 om 17:38
3,5 maand (met aftrek van eerst een globaal plan maken wat je wil / gaat doen)
128 pagina's ex bijlagen
Ik had de luxe er niet bij te hoeven werken maar "in dienst" was en mijn scriptie dus gewoon in eigen tijd doordeweeks schreef. Had wel veel afspraken door het hele land , maar was overwegend gewoon smiddags een terrasje aan het pakken en dan savonds nog een paar uur door.
128 pagina's ex bijlagen
Ik had de luxe er niet bij te hoeven werken maar "in dienst" was en mijn scriptie dus gewoon in eigen tijd doordeweeks schreef. Had wel veel afspraken door het hele land , maar was overwegend gewoon smiddags een terrasje aan het pakken en dan savonds nog een paar uur door.
Geniet van elke dag!
maandag 19 mei 2014 om 20:04
quote:kimberleya schreef op maandag 19 mei 2014 14:11 Ik ben nu bezig en ik denk dat het me in totaal 3 maanden hard doorwerken kost. ik hoop het begin juli in te leveren! Mijn ervaring is zo dat het verzinnen van een geschikt onderwerp en het precies uitdenken van hoe en wat je alles wilt doen wel traag kan gaan. Maar toen ik alles voor mezelf op een rijtje had gezet en alles duidelijk voor ogen had ging het sneller. Ik ben nu inmiddels bezig met enquêtes verzamelen (zie mijn topic
).
Bedankt allemaal! Zie dat de meesten dus wel ongeveer vier maanden fulltime er aan bezig zijn, krijg nu al de zenuwen!
En, als je de link naar je enquete stuurt wil ik hem best voor je invullen.
Bedankt allemaal! Zie dat de meesten dus wel ongeveer vier maanden fulltime er aan bezig zijn, krijg nu al de zenuwen!
En, als je de link naar je enquete stuurt wil ik hem best voor je invullen.
maandag 19 mei 2014 om 20:17
Zeer variabel van opleiding tot opleiding en van persoon tot persoon. Er zit nogal niveauverschil in de afgeleverde scripties, ook binnen dezelfde opleiding.
Ik ben nu klaar met de scriptie en ben er in september mee begonnen. Ik heb maanden met een blokkade rondgelopen, waardoor het lang heeft geduurd. Zodra ik het onderzoek had afgenomen en de eerste versie van de inleiding er lag ging het in sneltreinvaart. Het begin vond ik echt het moeilijkste. En omdat ik verder geen vakken meer hoefde, heb ik er ook maar een extra groot project met waarde van gemaakt.
Succes
Ik ben nu klaar met de scriptie en ben er in september mee begonnen. Ik heb maanden met een blokkade rondgelopen, waardoor het lang heeft geduurd. Zodra ik het onderzoek had afgenomen en de eerste versie van de inleiding er lag ging het in sneltreinvaart. Het begin vond ik echt het moeilijkste. En omdat ik verder geen vakken meer hoefde, heb ik er ook maar een extra groot project met waarde van gemaakt.
Succes
If we don't get lost, we'll never find a new route
maandag 19 mei 2014 om 20:23
Het hangt van veel dingen af.
Heb je al een onderwerp gevonden? Het vinden van een geschikt onderwerp kan veeeeel tijd kosten (Ik ben jaloers op mensen die zo maar een onderwerp in de schoot geworpen krijgen)
Moet je dat onderwerp vervolgens formeel laten goedkeuren?
Kun je (op basis van dat onderwerp) een goede probleemstelling formuleren?
Hoe 'streng' is je opleiding en hoe snel reageren ze op vragen etc?
Het komt voor dat mensen een scriptie hebben geschreven maar vervolgens weer helemaal opnieuw kunnen beginnen (en dat niet vanwege de kwaliteit maar andere factoren)
Heb je al een onderwerp gevonden? Het vinden van een geschikt onderwerp kan veeeeel tijd kosten (Ik ben jaloers op mensen die zo maar een onderwerp in de schoot geworpen krijgen)
Moet je dat onderwerp vervolgens formeel laten goedkeuren?
Kun je (op basis van dat onderwerp) een goede probleemstelling formuleren?
Hoe 'streng' is je opleiding en hoe snel reageren ze op vragen etc?
Het komt voor dat mensen een scriptie hebben geschreven maar vervolgens weer helemaal opnieuw kunnen beginnen (en dat niet vanwege de kwaliteit maar andere factoren)
dinsdag 20 mei 2014 om 16:11
Ik ben er nog mee bezig (over twee weken inleveren.. stress!)
Ben er in totaal vijf maanden mee bezig geweest van idee tot scriptie inleveren. Daarnaast werk ik 32 uur in de week. De eerste maanden was ik een paar avonden per week bezig, maar nu elk vrij uurtje.
Mijn scriptie staat voor 30 studiepunten
Ben er in totaal vijf maanden mee bezig geweest van idee tot scriptie inleveren. Daarnaast werk ik 32 uur in de week. De eerste maanden was ik een paar avonden per week bezig, maar nu elk vrij uurtje.
dinsdag 20 mei 2014 om 22:16
Het hangt van zoveel factoren af.
Ik ben (HBO+ medische studie) er ongeveer 5 maanden mee bezig geweest. In die tijd heb ik veel literatuur moeten lezen, internet afspeuren, interviews gedaan. Daar is veel tijd in gaan zitten. Effectieve schrijftijd is denk ik een week of 6 geweest. Resultaat: ruim 140 pagina's incl. bijlagen. Daadwerkelijke scriptie (zonder voorblad e.d.) was maar iets van 25 pagina's. Cijfer: 8,5
Ik ben (HBO+ medische studie) er ongeveer 5 maanden mee bezig geweest. In die tijd heb ik veel literatuur moeten lezen, internet afspeuren, interviews gedaan. Daar is veel tijd in gaan zitten. Effectieve schrijftijd is denk ik een week of 6 geweest. Resultaat: ruim 140 pagina's incl. bijlagen. Daadwerkelijke scriptie (zonder voorblad e.d.) was maar iets van 25 pagina's. Cijfer: 8,5
woensdag 21 mei 2014 om 09:37
quote:lymo91 schreef op dinsdag 20 mei 2014 16:11 Ik ben er nog mee bezig (over twee weken inleveren.. stress!)
Succes! Ga je de deadline halen?
@Bim
Wauw, wat goed!!
Succes! Ga je de deadline halen?
@Bim
Wauw, wat goed!!