Beschamend nieuws

10-05-2014 17:20 802 berichten
Tjonge jonge, las net onderstaand bericht op Telegraaf-site (die het van NRC heeft http://www.nrc.nl/nieuws/ ... oopt-risico-in-nederland/) en ik schaam me diep voor Nederland.

'Asielzoeker loopt risico in Nederland'

Een Duitse rechter heeft donderdag het terugsturen van een asielzoeker naar Nederland tegengehouden, omdat de Somaliër hier risico loopt op een „mensonwaardige behandeling”.

Dat meldt NRC Handelsblad zaterdag.

De man was in Nederland uitgeprocedeerd en week uit naar Duitsland. Daar wilden de autoriteiten hem terugsturen, maar de rechtbank in Darmstadt is er niet zeker van dat asielzoekers in Nederland worden voorzien in basale levensbehoeften zoals voedsel en onderdak.

De rechter benadrukte dat asielzoekers hier niet mogen werken, maar ook geen overheidssteun krijgen. Daarmee dreigt de Somaliër af te dalen „onder het lichamelijke en sociale bestaansminimum”. En „menswaardigheid valt niet te relatieveren door asielbeleid”, aldus het vonnis.

Ik weet nog dat ik 'vroeger' best trots was op ons land, ook een beetje sneu natuurlijk. Maar in het buitenland werd je aangesproken op Oranje voetbal (Gullit),een prima verzorgingsstaat en onder andere het vooruitstrevende drugsbeleid. En nu dit
quote:lamaatje schreef op 19 mei 2014 @ 14:32:

[...]

De vluchtelingenvraag om mensen in huis op te nemen staat nog steeds open, dus wat let je Crique.

Nee hoor, die heb ik al lang beantwoord. Al een keer of vijf denk ik, want dit hele topic is één eindeloze herhaling.

Wel zelf even opzoeken, dit geneuzel kost me al genoeg tijd.
quote:lamaatje schreef op 19 mei 2014 @ 14:32:

[...]

Fijn joh, laat heel de wereld naar Nederland komen. Plaats en geld genoeg. Wij schuiven wel een huisje op.

De vluchtelingenvraag om mensen in huis op te nemen staat nog steeds open, dus wat let je Crique.Krijgen we dat weer. Als ik voor goed onderwijs ben, moet ik maar juf worden? Als ik verpleeghuizen open wil houden en mantelzorgers wil ontlasten, moet ik de bejaarden maar zelf in huis nemen? Als ik geen gaten in de weg wil, moet ik maar asfalt gaan storten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 14:36:

[...]

Nee hoor, die heb ik al lang beantwoord. Al een keer of vijf denk ik, want dit hele topic is één eindeloze herhaling.

Wel zelf even opzoeken, dit geneuzel kost me al genoeg tijd.Ga je toch lekker wat anders doen. Niemand verplicht je hier te schrijven.
odi et amo
quote:MilaDila schreef op 19 mei 2014 @ 14:38:

[...]

Krijgen we dat weer. Als ik voor goed onderwijs ben, moet ik maar juf worden? Als ik verpleeghuizen open wil houden en mantelzorgers wil ontlasten, moet ik de bejaarden maar zelf in huis nemen? Als ik geen gaten in de weg wil, moet ik maar asfalt gaan storten?

Nee Mila, het gaat hier over vluchtelingen en zoals ik de standpunten van anderen begrijp moet Nederland maar onbeperkt vluchtelingen opnemen, waar ter wereld ze ook vandaan komen, want als ze helemaal naar hier toe komen dan moeten ze het wel heel moeilijk hebben.

Deze reactie is dus heel logisch, want als jullie dat vinden waar laten we al die mensen dan en wie gaat er voor die mensen betalen.

Dat die mensen niet naar hier komen voor een mobieltje dat snappen we allemaal wel. Ze komen voor een beter leven, voor eten en onderdak, maar het houdt een keer op hè.

Hoeveel geld is er al niet naar ontwikkelingshulp gegaan. Waar een groot gedeelte wegens corruptie niet eens aankomt.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 19 mei 2014 @ 14:42:

[...]

Ga je toch lekker wat anders doen. Niemand verplicht je hier te schrijven.Vraag dan niks. Bizar gedrag.
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 14:27:

[...]

De beste en dapperste stuurlui staan altijd aan wal.

Veilig in het aardse paradijs Nederland, waar de hele wereld wil wonen.

Behalve als je hier geboren en getogen bent natuurlijk, want dan deugt er niks van.Ik weet zeker dat het overgrote deel van de ouders hun leven wil geven voor hun kind mocht dat noodzakelijk zijn en dat heeft helemaal niets met het aardse paradijs Nederland te maken. Je hebt als ouder de taak je kind te beschermen en niet laf weg lopen voor je verantwoordelijkheden.
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 14:48:

[...]

Vraag dan niks. Bizar gedrag.Ja echt bizar, jij zit op een forum en het is onze schuld dat jij vindt dat je je tijd zit te verneuzelen.
odi et amo
quote:malu3 schreef op 19 mei 2014 @ 14:50:

[...]

Ik weet zeker dat het overgrote deel van de ouders hun leven wil geven voor hun kind mocht dat noodzakelijk zijn en dat heeft helemaal niets met het aardse paradijs Nederland te maken. Je hebt als ouder de taak je kind te beschermen en niet laf weg lopen voor je verantwoordelijkheden.

Soms bescherm je je kind beter door weg te gaan dan door te blijven.

Dat je doet wat het beste is voor je kind, in plaats van wat je zelf het liefst zou willen. De moeilijke weg, in plaats van de makkelijke.

Dat zie ik jou inderdaad nog niet zo snel doen. Of snappen.
quote:Crique schreef op maandag 19 mei 2014 14:54 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="malu3 in "Beschamend nieuws"" class="messagelink">malu3 schreef op 19 mei 2014 @ 14:50</a>:</b>

[...]

Ik weet zeker dat het overgrote deel van de ouders hun leven wil geven voor hun kind mocht dat noodzakelijk zijn en dat heeft helemaal niets met het aardse paradijs Nederland te maken. Je hebt als ouder de taak je kind te beschermen en niet laf weg lopen voor je verantwoordelijkheden.</div></blockquote>

Soms bescherm je je kind beter door weg te gaan dan door te blijven.

Dat je doet wat het beste is voor je kind, in plaats van wat je zelf het liefst zou willen. De moeilijke weg, in plaats van de makkelijke.

Dat zie ik jou inderdaad nog niet zo snel doen. Of snappen. Jij begrijpt er duidelijk helemaal niks van.
Dat deze mensen vluchten naar een beter leven snap ik wel hoor.

Dat er schijnbaar zulke goede berichten uitgaan van Europa, dat het hier allemaal veel beter is, is dan weer een stuk minder.

Onder druk van Eu zijn we verplicht mensen in ons land op te nemen. En dat ze dat gehoord hebben in Afrika. We gaan naar Europa, want ze mogen ons niet weigeren.
odi et amo
quote:malu3 schreef op 19 mei 2014 @ 15:02:

[...]

Jij begrijpt er duidelijk helemaal niks van.

Dat zou ik mezelf ook wijsmaken als ik jou was.

Lekker makkelijk.
quote:lamaatje schreef op 19 mei 2014 @ 14:47:

[...]

Nee Mila, het gaat hier over vluchtelingen en zoals ik de standpunten van anderen begrijp moet Nederland maar onbeperkt vluchtelingen opnemen, waar ter wereld ze ook vandaan komen, want als ze helemaal naar hier toe komen dan moeten ze het wel heel moeilijk hebben.

Deze reactie is dus heel logisch, want als jullie dat vinden waar laten we al die mensen dan en wie gaat er voor die mensen betalen.Mijn reactie is ook logisch. Toch vreemd dat als ik iets belangrijk acht, dat ik dan het vooral maar in m'n eentje moet betalen en oplossen? We zijn toch een samenleving?
quote:lamaatje schreef op 19 mei 2014 @ 15:02:

Dat deze mensen vluchten naar een beter leven snap ik wel hoor.

Dat er schijnbaar zulke goede berichten uitgaan van Europa, dat het hier allemaal veel beter is, is dan weer een stuk minder.

Onder druk van Eu zijn we verplicht mensen in ons land op te nemen. En dat ze dat gehoord hebben in Afrika. We gaan naar Europa, want ze mogen ons niet weigeren.

Oké, nog één poging.

Wat denk je dat de EU is? Een soort god die over ons heerst?

De EU voert de besluiten uit die door de verschillende lidstaten zijn genomen. Dat wij vluchtelingen opnemen doen wij, als de lidstaat Nederland, omdat wij daar zelf mede het initiatief toe hebben genomen.

En dat hebben we gedaan omdat een meerderheid van de Nederlanders en Europeanen vindt dat we naar vermogen mensen moeten helpen die ernstig in nood zijn.

Gewoon, omdat we dat kunnen door onze extreme rijkdom. Omdat we snappen dat de wereld groter is dan onze eigen achtertuin. Omdat we geen beesten zijn.

En nogmaals, geen enkele echte vluchteling komt omdat hij hier wil zijn. Ze komen allemaal omdat ze daar niet kunnen blijven, en toch ergens heen moeten.

Weet je hoe hoog het zelfmoordpercentage onder asielzoekers en -krijgers ligt? Hoe getraumatiseerd veel van die mensen zijn?

We nemen vluchtelingen op omdat de meerderheid van de Nederlanders dat nog steeds wil en belangrijk vindt. Dat een handjesvol mensen op het Viva-forum dat niet snapt doet daar niets aan af.
quote:lamaatje schreef op 19 mei 2014 @ 14:50:

[...]

Ja echt bizar, jij zit op een forum en het is onze schuld dat jij vindt dat je je tijd zit te verneuzelen. Omdat ze al heeft geantwoord. Ik heb eerder al geschreven dat ik (ook) voor opvang op regio ben en hulp ter plekke. En dan schrijf je net weer dat de knuffelaars vooral iedereen maar binnen wil halen. Herhaling van zetten dit.
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 14:10:

[...]

Wat een verrassing zeg!

De Eritreese overheid is corrupt? Nee toch!

Ho ho, je insinueerde dat het verhaal van de nagellak niet zou kloppen.

Alles wijst erop dat het dus wél klopt. Er is sprake van mensensmokkel.

quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 14:10:

En dus zijn die mensen ook niet in gevaar?

'Die mensen'? Het gaat voornamelijk om mannen. Zijn vrouwen geen mensen?

De 'vluchtelingen' (ook bij Lampedusa, Melilla, Ceuta enz. enz.) zijn altijd merendeels mannen.

Mannen die dus (zoals in het verhaal) massaal hun vrouwen, kinderen, moeders, oma's en zusters in de steek laten.

Als het werkelijk zo gevaarlijk is, dan laat je die niet alleen en onbeschermd achter. Dan neem je ze mee. Óf je blijft om ze te beschermen.

Asielzoekers uit Eritrea. Zo ver het oog reikt, mannen:

quote:MilaDila schreef op 19 mei 2014 @ 15:04:

[...]

Mijn reactie is ook logisch. Toch vreemd dat als ik iets belangrijk acht, dat ik dan het vooral maar in m'n eentje moet betalen en oplossen? We zijn toch een samenleving?

Wat gaan we eraan doen dan? Asielsteden bouwen? Met of zonder muur erom? Want als ze vluchten uit een asielcentrum gaan ze linea recta de iligaliteit in en met z'n twintigen in een huurwoning. Die taferelen hebben we ook al gehad. Voor hutjes is ons klimaat niet geschikt. Flats dan misschien? Wel met de zekerheid dat er een leven lang betaald moet worden om deze mensen van eten en onderdak te voorzien. Of misschien weet de overheid wel op een andere manier handig gebruik te maken van deze mensen.

Nu ze hier toch zijn kunnen zij misschien wel voor onze bejaarden zorgen, tegen een asielloon natuurlijk. Anders kunnen we het net zo goed zelf doen.

Ik ben me ervan bewust dat ik het heel cru stel nu, maar als iemand een positiever beeld kan schetsen, graag.
odi et amo
quote:noesa schreef op 19 mei 2014 @ 15:13:

[...]

Ho ho, je insinueerde dat het verhaal van de nagellak niet zou kloppen.

Alles wijst erop dat het dus wél klopt. Er is sprake van mensensmokkel.

En verder: lopen alleen die mannen gevaar?

Het is heel opmerkelijk dat de 'vluchtelingen' (ook bij Lampedusa, Melilla, Ceuta enz. enz.) altijd merendeels mannen zijn.

Mannen die (zoals in het verhaal) massaal hum vrouwen, kinderen, moeders, oma's en zusters in de steek laten. Als het werkelijk zo gevaarlijk is, dan laat je die niet alleen en onbeschermd achter.

Asielzoekers uit Eritrea. Zo ver het oog reikt, mannen:

[img]http://www.ouderenjournaal.nl/wp-conten ... lingen.jpg[/img]

Leer lezen, niemand ontkent dat er mensensmokkelaars aan het werk zijn.

Dat zegt helemaal niets over de redenen waarom iemand asiel zoekt of zijn land verlaat.

En het feit dat er vooral mannen op je foto staan zegt ook al helemaal niets. Misschien is het voor mannen in die landen makkelijker om te vluchten? Misschien is het toeval? Misschien probeer jij meningen te manipuleren?

Wie zal het zeggen. Het zegt in ieder geval niets over hoeveel gevaar die mensen lopen.
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 15:10:

[...]

Oké, nog één poging.

Wat denk je dat de EU is? Een soort god die over ons heerst?

De EU voert de besluiten uit die door de verschillende lidstaten zijn genomen. Dat wij vluchtelingen opnemen doen wij, als de lidstaat Nederland, omdat wij daar zelf mede het initiatief toe hebben genomen.

En dat hebben we gedaan omdat een meerderheid van de Nederlanders en Europeanen vindt dat we naar vermogen mensen moeten helpen die ernstig in nood zijn.

Gewoon, omdat we dat kunnen door onze extreme rijkdom. Omdat we snappen dat de wereld groter is dan onze eigen achtertuin. Omdat we geen beesten zijn.

En nogmaals, geen enkele echte vluchteling komt omdat hij hier wil zijn. Ze komen allemaal omdat ze daar niet kunnen blijven, en toch ergens heen moeten.

Weet je hoe hoog het zelfmoordpercentage onder asielzoekers en -krijgers ligt? Hoe getraumatiseerd veel van die mensen zijn?

We nemen vluchtelingen op omdat de meerderheid van de Nederlanders dat nog steeds wil en belangrijk vindt. Dat een handjesvol mensen op het Viva-forum dat niet snapt doet daar niets aan af.Meer dan 50% was tegen de Eu bij het referendum en toch is er doorgezet. Dus kom bij mij niet aan dat we daar zelf voor gekozen hebben. de Eu is ons door de strot gedrukt.
odi et amo
quote:Crique schreef op maandag 19 mei 2014 15:03 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="malu3 in "Beschamend nieuws"" class="messagelink">malu3 schreef op 19 mei 2014 @ 15:02</a>:</b>

[...]

Jij begrijpt er duidelijk helemaal niks van.</div></blockquote>

Dat zou ik mezelf ook wijsmaken als ik jou was.

Lekker makkelijk. Dus laat je kind(eren) gewoon in de steek om je eigen hachje te redden? Hoop dan maar dat jij geen kind(eren) hebt
quote:lamaatje schreef op 19 mei 2014 @ 15:17:

[...]

Wat gaan we eraan doen dan? Asielsteden bouwen? Met of zonder muur erom? Want als ze vluchten uit een asielcentrum gaan ze linea recta de iligaliteit in en met z'n twintigen in een huurwoning. Die taferelen hebben we ook al gehad. Voor hutjes is ons klimaat niet geschikt. Flats dan misschien? Wel met de zekerheid dat er een leven lang betaald moet worden om deze mensen van eten en onderdak te voorzien. Of misschien weet de overheid wel op een andere manier handig gebruik te maken van deze mensen.

Nu ze hier toch zijn kunnen zij misschien wel voor onze bejaarden zorgen, tegen een asielloon natuurlijk. Anders kunnen we het net zo goed zelf doen.

Ik ben me ervan bewust dat ik het heel cru stel nu, maar als iemand een positiever beeld kan schetsen, graag.Zoals gezegd, ik heb geen pasklaar antwoord of De Oplossing voor de problemen in de wereld. Onze ogen en grenzen sluiten is in elk geval niet het juiste antwoord. Zo veel weet ik dan nog wel.
quote:malu3 schreef op 19 mei 2014 @ 15:22:

[...]

Dus laat je kind(eren) gewoon in de steek om je eigen hachje te redden? Hoop dan maar dat jij geen kind(eren) hebt Ach, hou toch op. En ik hoop dat jij nooit de onvoorstelbare ellende hoeft te doorstaan die de vele, vele pechvogels in de wereld wel moeten doorstaan.
En mocht je nou enorme pech krijgen, dan hoop ik dat er nog mensen zijn die je willen helpen.
Ik vind dit wel een heel ander beeld dan de mensen die vluchten voor oorlogsgeweld. Dan zie je hele gezinnen op de vlucht.

Ben het met je eens dat het feit dat het alleen maar mannen zijn niets zegt over het gevaar dat ze in eigen land lopen.

Dat ze vluchten, omdat ze denken dat ze het hier beter kunnen krijgen is die mensen niet kwalijk te nemen.
odi et amo
quote:MilaDila schreef op 19 mei 2014 @ 15:25:

[...]

Ach, hou toch op. En ik hoop dat jij nooit de onvoorstelbare ellende hoeft te doorstaan die de vele, vele pechvogels in de wereld wel moeten doorstaan.

Ik hoor het zo'n dappere Hollandse moeder al zeggen;

'Mama gaat zich nu voor jullie ogen laten doodmartelen, jongens, of misschien martelen ze jullie wel eerst om mama aan het praten te krijgen. Maar niet vergeten hoor, mama heeft jullie niet in de steek gelaten. Zijn jullie haar nu niet dankbaar? Natuurlijk hadden jullie bij mama's vrienden kunnen onderduiken en dan hadden jullie het misschien wel overleefd, maar mama zou noooit afstand van jullie doen. Daar is mama veels te verantwoordelijk voor.'

Doe mij dan maar een moeder of vader die vlucht. Beter voor iedereen.
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 15:32:

[...]

Ik hoor het zo'n dappere Hollandse moeder al zeggen;

'Mama gaat zich nu voor jullie ogen laten doodmartelen, jongens, of misschien martelen ze jullie wel eerst om mama aan het praten te krijgen. Maar niet vergeten hoor, mama heeft jullie niet in de steek gelaten. Zijn jullie haar nu niet dankbaar? Natuurlijk hadden jullie bij mama's vrienden kunnen onderduiken en dan hadden jullie het misschien wel overleefd, maar mama zou noooit afstand van jullie doen. Daar is mama veels te verantwoordelijk voor.'

Doe mij dan maar een moeder of vader die vlucht. Beter voor iedereen.

Beter voor iedereen? Hoe bedoel je dat?

Ik heb nog eens even rondgesnuffeld over die vluchtelingen, maar het feit dat het alleen maar mannen zijn is al snel verklaard.

Zij vluchten voor de verplichte dienstplicht voor onbepaalde tijd. En het zal zo zijn dat als er mensensmokkelaars mee gemoeid zijn dat er per persoon betaald moet worden.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven