VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Mijn Pebbeltjes hebben enorm bruine armen. Voetjes ook, heel schattig inderdaad met witte sandaalstrepen. En een witte nek. Want daar hangt haar voor!
Lien, schrikken zeg! Heftig hoor wndroos in je kraamtijd. Hopelijk kom je er snel bovenop. Eén troost... je hebt een lekker ventje naats je om tegen aan te kijken

Ik heb gisteren het geboortekaartje van Lien gekregen. Mooi!

Echt helemaal mijn smaak. Heel mooi dus

Nathje, ik heb je terug gemaild!

En... wat verder?

Geen idee. Ik heb twee vriendinnen die de kaarten bij ons doen en dara ga ik nu voor zitten!

Later...
Oh, en ~zwaai~ terug!

Wij gaan over drie weken en ik heb er echt onwijs veel zin in!
Wij gaan over 4 weken en ik heb er ook heel erg veel zin in!

Wel perfect, PEbbeltjes gaan nog 2 weken naar school. En dan 2 weken thuis, 2 weken weg, 2 weken thuis. Volgens mij (maar of het echt zo is moet nog blijken) de ideale verdeling in de zomervakantie.
Ik heb ook nog geen kaartje van Lien, maar ik dacht eigenlijk dat ze die nog even vast zou houden tot ze zich beter zou voelen.

Goed hoor Pebbles, verdubbeling van de omzet tov vorig jaar. Lekker!

Ik heb zo'n leuke (maar drukke) dag gehad! Harrie is gaan zeilen op de waddenzee dus ik had het rijk alleen met Schorrie. Eerst vanochtend gewinkeld, en bij de Bijenkort voor 55 euro kleren gekocht wat eigenlijk 105 euro had moeten kosten. Schorrie gaat straks in McGregor naar de basisschool, straks denken ze dat hij een kakker is .

Daarna doorgereden naar mijn broertje en bij hen vandaag met de tram naar het Vondelpark geweest. Schorrie heeft heerlijk gespeeld daar in de speeltuin terwijl wij op een terras zaten. Daarna weer terug met de tram en toen waren Schorrie en ik allebei helemaal gesloopt.

Net poffertjes (Schorrie) en broodje hamburger (ik) gegeten op de bank, met Cars aan. Ik moet bekennen dat ik nog nooit met Schorrie avondeten op de bank heb gegeten, het is echt verwennerij . Hij kijkt de film nog even af en dan kan hij naar bed, hij kan zijn ogen nu al niet open houden. Zelf ga ik dan even lekker badderen denk ik en dan ook heeeel vroeg in bed. Het was wel een beetje (te) vermoeiend namelijk.

Ik heb gemerkt dat in bad de ideale ontspanning is voor mij nu. Dat is namelijk de enige plek waar ik op mijn kont blijf zitten/liggen. Als ik op de bank ga zitten, sta ik toch te pas en te onpas weer op om iets te doen. In bad kan dat gewoon niet.
Hoi, ik kom weer even langswippen want ik ben zo moe dat typen zelfs eigenlijk te veel moeite is. Oh, dit klinkt zwaarder dan ik bedoel

Ik moest wel erg lachen om dronken Veter.

Ik kom graag bij je langs Peb! Het lijkt me zo leuk voor Japie, die heeft nu nog niet echt speelgoed wel wat babymeuk van zijn zus maar daar houdt het ook wel op.

Vandaag te horen gekregen dat we een grote opdracht binnen hebben, leuk!
Ik heb wel een kaartje van Lien en BMN heeft een mooi kaartje. Als ik me niet vergis, is het in de lijn van KK & DZN's kaartje, alleen een andere kleur? Lien, sterkte met je wondroos meid.

Peb, pluim voor jullie wbt omzet. Lekker zeg dat het dus goed gaat met de toko. Klinkt zeker als een lekkere verdeling va school. Vervelen de Pebbeltjes zich als ze te lang thuis zijn?

Morrie, fijn dat je bent geslaagd met kleding kopen voor Schorrie. Toch bij de BIj he?

Tip voor moeders met zonen! Ik heb zojuist kaarten besteld voor musical van Bob de Bouwer. Echt, ik denk dat het voor volwassenen geen ruk aan is, maar Mormel is iig best gecharmeerd van het vage mannetje. Op 1 of andere manier is Mormel dol op graafmachines (???!!) Ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen.

Drop, ik vind het echt een lollig verhaal van Veter! Hahahahaha

Zeker met zijn lollige liedjes. Hoe werd ie wakker vanmorgen?

Mag ik even vragen wie een DVD heeft van Cars? En zou diegene zo vriendelijk kunnen zijn om mijn zoon daarmee te verblijden?

Verder hebben we hier dichtbij een picknick plek gevonden voor Loeder's verjaardagsfeestje aanstaande zaterdag. Ook hebben we bedacht dat we met klasgenoten gaan bowlen aangezien ik best allergisch ben voor groepjes van meer dan 3 kinderen gedurende een paar uur. Loeder gaat met 6 vriendjes & vriendinnetjes 1 uur lang bowlen, hapje eten en daarna onbeperkt spelen in groot buitenspeeltuin van het park voor 11 euro. I'll take it. Gemakzuchtig he? :-)

Nath, fijn dat Apie & Japie de cadeaus zo leuk vonden. Mormel is namelijk helemaal dol op dat boek en gezien de twee heren op elkaar lijken... Hetzelfde geldt voor Loeder & Olivia. Ik ben ook dol op Olivia.
Drop, ik ben ons topic kwijt? Het zou toch niet....
Vorig jaar gingen we een weekje eerder al weg, en toen hadden we daarna nog 5 weken vakantie thuis. En dat is best veel. Pebbeltjes gaan zich dan wel beetje vervelen ja. OF willen heel de tijd alleen nog maar leuke dingen met mij doen, tewijl ik huismus ben en liefst gewoon in en om huis hang. Nu is Pebblo ook vaker thuis (ik heb afgelopen week 46 uur gewerkt over 6 dagen!) en die doet meer echte buiten de deur dingen m,et de Pebbeltjes.

Pebbeltjes zijn dol op bowlen en buitenspelen, dus feestje Loeder zou voor hen super zijn! En ook voor andere kindjes denk ik.

Ik ga ook in bad omdat dat de enige plek is waar ik niets kán doen, Morrie. Dus gedwongen ontspannen en dat werkt.

Pebbeltjes zijn nooit zo Bob de Bouwerig geweest. Ik ook niet. Zij zingen altijd "Bob de Bouwer, onderbroekenvouwer!' en vinden dat erg grappig.

De laatste dagen zingen ze trouwens:

Doe mij een toppertje en een breezer ananas,

en doe er ook maar en dubbele whisky bij,

want vanavond gaan alle remmen los,

en we dansen we spingen zijn zo blij!

Komt vast van schoonouders, die hebben feestcd (kroegmuziek) in de auto.
Kaartje van Lien vandaag gekregen. Leuk fris kaartje!
Kaartje van Lien was gisteren ook bij bij op de mat gevallen, vrijdag dan he, het is inmiddels zondag, erg leuk kaartje!

Vanavond gecatand en sangria gedronken, was goed gelukt, goed idee Meave, en dank Inad! Moest wel erg lachen, de dame van het stel dat kwam Catannen drinkt bijna nooit, maar werd wel erg nieuwsgierig van de sangria en heeft tenslotte 2 glazen op. En vrolijk dat ze was! Met mangosap is het trouwens ook erg lekker.

Ons topic weg, Vrolijk, ik hoop het niet zeg!

Fijne omzet trouwens, Pebbles! En leuk dat jullie een grote opdracht binnen hebben, Nathje! Morries dag klinkt trouwens erg leuk!

En nu slapen, ik vrees het ergste voor morgenochtend....
Kaartjes inderdaad wat later verstuurd, allereerst omdat Linoleum geen haast leek te hebben (grmbl) en vervolgens omdat ik ziek werd en een dagje later dan juist wel weer lekker was. Inderdaad zelfde kaartje als DZN en Kiloknaller, wel weer ander lettertype (uit 1932, heel klassiek voor een kind dat in een deftig dorp is geboren (het ziekenhuis staat in het dorp naast ons, dat is nog veel meer op stand dan hier ).

Voel me stukken beter, heb nieuwe AB en gelukkig ziet het er nu naar uit dat ik dus ook veel sneller herstel dan paar jaar geleden. Ben toen ook echt te lang doorgelopen.

Lees half bij, maar binnenkort weer echt. Dagdag!
Gelukkig maar Lien, dat je al verbetering merkt!
Ik heb het kaartje niet gehad . Komt vast maandag dan.

Fijn dat je je beter voelt Lien, zo klink je ook. Maar doe rustig aan hoor!

Zouden jullie trouwens opstaan in de tram voor een zwangere vrouw? Gisteren met de tram geweest en terug was hij erg vol. Ik moest blijven staan met Schorrie aan de hand wat best irritant is in een optrekkende en weer remmende tram als je zelf ook al niet je normale postuur hebt. Ik had wel verwacht eigenlijk dat er iemand voor me op zou staan, maar nee hoor, niemand. Ben daar een dag later nog verbolgen over eigenlijk. Ik zou zelf namelijk direct mijn plaatsje afstaan.

Vanochtend/-middag lekker naar het bos geweest. Klein stukje gelopen en verder bij speeltuin gehangen. Schorrie speelde heel leuk met een meisje, en ging haar ook kusjes geven. Toen we wegmoesten liet hij zijn koppie hangen, hij miste het meisje. Ik zie echt al zoveel hofmakerij e.d. bij zo'n kereltje van nog geen 4. Had ik nooit verwacht!
Ik zou zeker opstaan. Van huis uit meegekregen dat je dat gewoon doet voor ouderen, mensen die slecht ter been en zwangere vrouwen. Ik vind het ook gek dat er in de hele tram niemand opstaat. Toen ik met zwangere buik in Parijs rondliep was iedereen even hoffelijk dus ook in de metro. En in grote supermarkten hebben ze zelfs speciale kassa's. Echt fijn.

Lien, wat goed dat je weer een beetje opknapt. Wel voorzichtig blijven he? Kan Linoleum van BZN foto's plaatsen?

We zijn vandaag naar de Apenheul geweest. Was enorm gezellig. Apie heeft genoten en ook Japie was steeds enthousiast. Grappig om te zien dat hij het ook echt doorheeft. Beide kids een knuffelaap gekregen dus helemaal in de gloria.

Nu bekaf want veel gelopen.
Leuk, de Apenheul. Dat is ook een goed idee. Ben er met Schorrie nog nooit geweest volgens mij.

Dat wilde ik inderdaad nog erbij zeggen, over hoffelijkheid tov zwangere vrouwen: toen ik in Frankrijk was, gingen we in Tours een hapje eten op een terras. Op een gegeven moment moest ik natuurlijk plassen en ik vroeg aan mijn moeder waar de toiletten waren. Die bleken boven te zijn dus ik liep het restaurant binnen en stapte de trap op. Werd ik door de ober gewenkt, hij wees naar een hoek en ging me voor naar het invalidetoilet dat beneden was. Ik heb de hele dag met een glimlach op mijn gezicht gelopen, vond het zo attent (terwijl ik natuurlijk best naar boven had kunnen lopen, maar gewoon het feit dat ze zo zorgzaam waren!).
Morrie, in het buitenland springt iedereen meteen op, maar in Nederland is het soms droevig wat dat betreft. Ik heb ook wel eens in de bus gestaan, best eng met al die stangen als er plotseling geremd wordt, en toen begonnen zittende studenten een hele gesprek over niet opstaan. Maar ik ben denk ik iets te assertief, want ik vraag gewoon of ze willen opstaan als ze het niet spontaan doen, en dan moeten ze wel.

Apenheul is leuk!

En Lien ziek is minder leuk; fijn dat je weer aan de beterende hand bent.
Ik ben dan wel benieuwd waar dat gesprek van die studenten over ging, over dat ze bewust niet opstonden? Of hadden ze het niet door, dat je zwanger was ofzo?

Ik was zelf echt te beduusd om te vragen of ik mocht zitten, ik kon ook best wel blijven staan als het moest vond ik zelf. En ik dacht steeds: nu gaat iemand het aanbieden (we stonden overigens bij het hokje van de conducteur, er waren niet veel mensen die op kónden staan want niet veel zitplaatsen). Op een gegeven moment dacht ik nog: waarom zegt die conducteur er niets van? Maar toen stapten er een boel mensen uit en ben ik gaan zitten, al pratend tegen mijn broertje dat het toch wel lastig stond met zo'n dikke buik. Kon men het nog even horen.

Nog een andere irritatie (ja, ja, ik ben gevoelig): we waren in de speeltuin. Een moeder zat met haar twee zoons op zo'n klein trap draaimolentje met van die motortjes zeg maar. Schorrie stond er bij en keek er naar, hij wilde er overduidelijk ook op. Maar die moeder fietste gewoon door, terwijl ze hem echt wel zag kijken en er waren nog plekken over. Ik zou dan stoppen en vragen: Wil je er ook op? Maar nee hoor, mevrouw fietste stug door. Vond ik ook al zo asociaal.
Lien, ik lees net pas van je wondroos, maar lees er gelukkig ook achteraan dat je je alweer wat beter voelt. Fijn!

En idd. leuk kaartje!

Felicitatiekaartje ligt hier alweer een week bovenop de kast geloof ik, geschreven en wel

Wind, fijn dat je iets meer weet nu qua knie/vingertoestanden, maar wat is er verder over gezegd? Gaat het dan dus ook terugkomen, is er wat aan te doen, of heb ik ergens een pagina overgeslagen ofzo?

Ben erg duf na drukke week met weer heel drukke week in het vooruitzicht en ook nog irritant ongesteld, dus ik ga maar eens heel vroeg mijn bed in. Als ik om 21u lig kan ik in theorie nog 8 uur slaap halen tot Nano wakker wordt, zelfs als dat om 5u is (wat de afgelopen week 3x het geval was )..
Die sangria is goehoed. Alleen moet ik de hoeveelheid fruit minstens halveren of de hoeveelheid wijn minstens verdubbelen en dan meteen nog 20 man uitnodigen. Beetje veel fruit dus. Maar goed.

Vanmorgen snel nog even een echte BBQ (Weber) gekocht. We hadden/hebben een electrische, maar een echte is veel leuker. En aangezien we vandaag bij ons gingen BBQ'en voor verjaardag broer en het vandaag koopzondag was, vond ik het wel een goed plan een veel te dure bbq aan te schaffen. En zo geschiedde. Mav is zo blij als een klein kind.

Fijn dat het weer wat beter gaat Lien. (Hm, kaartje hier ligt in het kaartjesdoosje met de kaartjes voor tweeling van vrienden die nu eh... 6 weken oud is ongeveer.... )

Niet opstaan is aso.
Onmze buren hebben een Weber. En kopen daar dan iedere keer allerlei 'gadgets' bij waarmee ze dan weer als kinderen zo blij zijn.

Verder heb i me de afgelopen 2 weken best heel goed gevoeld. Maar heb ik net onbedaarlijk moeten huilen omdat mama gewoon nog steeds dood is. ben ook moe, dat werkt niet mee.

Zou dus eigenlijk maar naar bed toe moeten gaan.
voor Pebbles, 't valt nog lang niet mee meid!

Nathje, leuk, Apenheul! Ben er zelf nog niet geweest, maar vrienden van ons wonen in Apeldoorn en zij komen er vaker. Kon. Julianatoren is daar ook, schijnt ook al zo leuk te zijn.

Nederlanders zijn asociaal waar het zwangere vrouwen, ouderen en mindervaliden betreft. In mijn laatste week voorafgaand aan mijn zwangerschapsverlof van S&W, dus in mijn 33e week, ging ik nog met de trein op en neer vanuit mijn woonplaats naar mijn toenmalige werk in Den Haag (een heel eind dus), en kwam het nog regelmatig voor dat ik moest staan, terwijl ik er echt uitzag als een overrijpe meloen. Ik ben heel slecht in iemand vragen om voor mij op te staan, dus ik bleef maar staan, maar ik vond het wel dieptriest.
Hahahaha, Meave, ik had precies hetzelfde met de sangria! Ik denk dat ik drie jerrycans nodig had gehad om de drank meteen op smaak te mengen, dus ik had het fruit en de wijn in een grote schaal en heb steeds een kan gevuld met fruit en wijn en dat aangelegd met een beetje brandy, suiker en sap. En ik heb net de rest van het fruit en de wijn in twee bakjes geschept en in de vriezer gedaan, ik weet niet of het lukt maar proberen kan altijd natuurlijk. Zonde om weg te gooien.
Helemaal niet aan gedacht om het fruit in te vriezen. Suf. Denk niet dat het nu nog echt lekker is eigenlijk... Hoewel...

Peb,
Ach Pebbles, rot dat je nu weer zo moest huilen. Maar ook fijn om te lezen dat je je de afgelopen twee weken best goed voelde.

Ik ben echt heel benieuwd naar die sangria!

Zo, ik heb echt slecht geslapen vannacht. Kon niet in slaap komen terwijl ik heel moe was en werd 's nachts ook nog een keer wakker, waarna ik weer niet kon inslapen. Buik ligt ook helemaal niet lekker zeg. Maar het rare is, ik ben best moe nu, maar niet doodmoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven