Werk & Studie alle pijlers

tweede bachelor

22-05-2014 20:27 9 berichten
Vraagje; stel ik begin aan een tweede bachelor op dezelfde universiteit, terwijl bachelor 1 op twee vakken na nog niet is afgerond.

Klopt het dan dat ik maar 1 maal het wettelijke collegegeld hoef te betalen. (Bachelor 1 maak ik uiteraard af)?
Alle reacties Link kopieren
Je betaald zowiezo wettelijk 1x

Ga je voor de tweede, dan betaal je zolang je die ander ook doet, voor die tweede ook nog wettelijk collegegeld.

Als je klaar bent, afgerond, en je schrijft opnieuw in betaal je een hoger bedrag..
Geniet van elke dag!
Ja, dat klopt. Als je eerst de ene afmaakt en pas daarna start met de tweede, ben je het instellingscollegegeld verschuldigd. Dat loopt in de duizenden euro's.

Tegelijk doen dus!
quote:Noah_ schreef op donderdag 22 mei 2014 20:30 Ja, dat klopt. Als je eerst de ene afmaakt en pas daarna start met de tweede, ben je het instellingscollegegeld verschuldigd. Dat loopt in de duizenden euro's.

Tegelijk doen dus! Ze betaald dus 2x
Geniet van elke dag!
volgens mij moet je meer gaan betalen zodra bachelor 1 is afgerond. Dan moet je ook het instellingscollegegeld betalen. Maar ik kan me hierin vergissen.

Uitzonderingen zijn oa studies in zorg en onderwijs.
Is dat nieuw? Ik heb twee bachelors gedaan met overlap maar nooit meer betaald dan het gewone collegegeld. Da's nu wel een paar jaar geleden.
http://www.rijksoverheid. ... -collegegeld-betalen.html

Hier krijg je het meest betrouwbare antwoord, denk ik
Ja ik lees overal wat anders. Ik begreep dat zolang ik op dezelfde universiteit tweede bachelor tegelijkertijd doe, ik maar 1 keer wettelijk collegegeld zou moeten betalen. Maar misschien is dat inmiddels wel anders. Zal eens een mailtje sturen naar studieadviseur.
Nee mrsnem, een keer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven