afstand houden

06-07-2008 15:08 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier maar even mijn verhaal doen want ik kom er zelf niet meer uit en misschien dat er hier herkenning is. Als ik leuke mannen ontmoet het zij irl of via internet en ze willen een stapje verder gaan dan hou ik de boot af. Niet door te zeggen dat het mij te snel gaat en het liever wat rustiger aan wil doen maar door dingen te zeggen als ik ben niet zo leuk als je denkt hoor. Of door gewoon botweg het contact af te kappen soms met een mailtje maar soms ook door gewoon niks meer van me te laten horen. Later heb ik dan vaak spijt maar is het te laat om de boel weer terug te draaien. Het is net of ik een bepaald territorium heb waarbinnen ik geen anderen duld. Hierdoor heb ik mezelf leuke contacten onthouden maar ook anderen mee gekwetst en daar schaam ik me best wel voor. Zijn er hier mensen die het herkennen?
quote:fiba schreef op 06 juli 2008 @ 15:08:

Hier maar even mijn verhaal doen want ik kom er zelf niet meer uit en misschien dat er hier herkenning is. Als ik leuke mannen ontmoet het zij irl of via internet en ze willen een stapje verder gaan dan hou ik de boot af. Niet door te zeggen dat het mij te snel gaat en het liever wat rustiger aan wil doen maar door dingen te zeggen als ik ben niet zo leuk als je denkt hoor. Of door gewoon botweg het contact af te kappen soms met een mailtje maar soms ook door gewoon niks meer van me te laten horen. Later heb ik dan vaak spijt maar is het te laat om de boel weer terug te draaien. Het is net of ik een bepaald territorium heb waarbinnen ik geen anderen duld. Hierdoor heb ik mezelf leuke contacten onthouden maar ook anderen mee gekwetst en daar schaam ik me best wel voor. Zijn er hier mensen die het herkennen?

Ten eerste zal je jezelf af moeten vragen waarom jij je zo opstelt!

Vervelende ervaringen van vroeger, teleurstellingen in relaties? Bang dat je opnieuw pijn gedaan wordt?
quote:Xander68 schreef op 06 juli 2008 @ 15:13:

[...]

Ten eerste zal je jezelf af moeten vragen waarom jij je zo opstelt!

Vervelende ervaringen van vroeger, teleurstellingen in relaties? Bang dat je opnieuw pijn gedaan wordt?Dat is het em nou net, daar kan ik dus geen vinger opleggen. Al die dingen die jij noemt zijn niet van toepassing en toch is er iets wat me ervan weerhoudt om me bloot te geven. Om mensen in mijn leven toe te laten.
Hier hetzelfde, maar wel minder dan vroeger. Nu ben ik juist op zoek naar contacten, maar als ik het eenmaal heb (via internet) dan verslons ik het vaak. Ik zeg afspraken snel af, ook andere afspraken dan persoonlijke afspraken. Beetje beginnersangst of bindingsangst, weetikveel.
Idem dito hier, ik weet ook niet hoe het komt, weet wel dat ik zomaar het contackt verbreek, ik blokeer ook heel snel mannen uit mijn msn lijst en ik laat nooit meer wat van mij horen. Het is zeker niet netjes van me, maar het komt ook omdat ze meteen al grootse plannen hebben terwijl we nog maar 1 keer gedate hebben en dat is al vaak niet zo, alleen maar msn contackt, en dan is het ook vaak meteen van: we zijn nu vrienden enz enz...en tijdens een date al meteen van en dan kunnen we later zus en zo ? ik schik hier door en word een kreng voel mij dan aangevallen en voel mij dan gevangen. Ik zeg ook van: je kent mij niet en ik kan een ongelooflijke trut zijn enz enz...! Idd mischien bindingsangst ? ik heb wel een hele moeilijke jeugd gehad en iedereen waar ik van hield als kind ging weg en dat waren vooral mannen, mijn moeder hield er nog al wat vriendjes op na die ik dan als vader ging zien en van ging houden(mischien heb ik daarom dit ?)

Gevolg is: ik ben singel en alleen.
Hier ook zo iemand...

Weet ook niet precies hoe het komt. Heb wel "nare" relationele ervaring gehad, en daarna is het erger geworden, maar ook daarvoor had ik het eigenlijk al... En daar weet ik niet van waardoor het komt.

Denk omdat ik te hoge eisen aan mezelf stel, perfectionisme, en ook denk dat ik perfect moet zijn voor iemand anders en dat ik diegene anders teleur zal stellen...

Terwijl ik natuurlijk best weet dat niemand perfect is en hij dus zeker ook niet...

Dus bij mij komt het door twee dingen, (bindings)angst en perfectionisme voor mezelf...

Op dit moment heb ik wel een relatie. Gaat ook goed. Heb wel mijn buien van perfectionisme of afstootgedrag. Maar hij omhelst me dan alleen heel strak, en zegt dat ik niet zo raar moet doen... En dat helpt eigenlijk wel...
[quote]Callie_ schreef op 06 juli 2008 @ 18:20:

Denk omdat ik te hoge eisen aan mezelf stel, perfectionisme, en ook denk dat ik perfect moet zijn voor iemand anders en dat ik diegene anders teleur zal stellen...

Dit komt me wel bekend voor, beetje het idee van wat zie hij in me? Hij kan toch veel beter krijgen?
Ja, inderdaad. Dat gevoel.

En daar baal ik zo van. Omdat ik dan het idee krijg dat ik mezelf minder vind, maar dat is eigenlijk niet zo.

Buiten relationeel gebied ben ik trots op mezelf en op wat ik heb bereikt. Heb ik voldoende zelfvertrouwen. En een muurtje...

En mijn partner breekt dat muurtje af, en dat is verdomd eng...

Want dan vindt hij mijn mindere punten en zwaktes, datgene wat je juist altijd verbergt...
Klopt ! ik ben ook iemand die alles presies perfeckt wil doen(onmogelijk) geen fouten wil maken. Ook ben ik bang om aan iemand heel erg te gaan hechten en dat het fout zal lopen ik een klap krijg, dus ik durf mijzelf niet te geven.

Ik heb ook wel het een en ander mee gemaakt met o.a. dat ik eerst helemaal word opgehemeld en vervolgens afgekraakt word dat alles mis is met me en dat vooral op uiterlijkheden is dat gebeurd, dus ik durf mij ook niet te geven en ben erg onzeker omdat ik dus bang ben te lelijk te zijn voor die ene persoon, dat is dus ook een stukje perfecktioniste hoor.
Maar de vraag is natuurlijk, wat kunnen we eraan doen?quote:girlxxx schreef op 06 juli 2008 @ 19:28:

Ik heb ook wel het een en ander mee gemaakt met o.a. dat ik eerst helemaal word opgehemeld en vervolgens afgekraakt word dat alles mis is met me en dat vooral op uiterlijkheden is dat gebeurd, dus ik durf mij ook niet te geven en ben erg onzeker omdat ik dus bang ben te lelijk te zijn voor die ene persoon, dat is dus ook een stukje perfecktioniste hoor.Tje, mag ik vragen wat er is gebeurd? Want dit klinkt wel heel lullig.
Callie, nee ik wil daar liever niet over praten, ik heb dat voor mijzelf afgesloten. Ik denk wel dat door al die dingen die er zijn gebeurd ook al in mijn vroege jeugd, ik gewoon beschadigt ben geraakt en dat daardoor dit soort problemen komen en ik mijzelf niet open durf/wil stellen.

De vraag hoe we eraf komen weet ik ook niet, maar kan gelukkig met een hele goede vriend erover praten en zodra ik ook een beetje in een rustiger periode zit(midden in een verhuizing en bezig met een baan) ik ook meer rust heb en ik wil dan desnoods hulp in schakelen mocht het echt een te groot probleem gaan worden.

Mischien is het gewoon zo dat we de ware nog niet hebben gevonden, Callie jij dan mischien wel , maar de andere meiden nog niet haha. dus wie weet als mr charming langs kom het meteen goed zit ?
Oke, is goed. Ik begrijp het. Wil ook nog steeds niet praten met wat mij gebeurd is...

Ik denk dat misschien het woord toch vertrouwen is.

Ik vertrouw hem nu volledig. En hij weet dat er "iets" aan de hand is, waardoor ik soms gecompliceerd kan reageren. Ik zal het hem nog wel vertellen. Daar heeft hij recht op...
Ik herken het ook. Het wordt bij mij veroorzaakt door perfectionisme: ik ben kritisch op mezelf en op anderen. En ik heb weinig vertrouwen in mannen met dank aan mijn pa die allerlei vrouwen n**kte achter de rug van mijn moeder om. Het vervelende is dat heel veel mannen ook niet te vertrouwen zijn. Ik kon bv. leuk praten en flirten met een collega: blijkt hij al een vriendin te hebben! Had hij me niet verteld. Wat een eikel. Ik ga die muur maar weer omhoog gooien, de meeste mannen zijn het niet waard.
Callie, denk dat je gelijk hebt, het is idd een vertrouwen questie ! dat komt dan toch door de gebeurtenissen uit het verleden.
Het heeft ook met zelfvertrouwen te maken. Dat je weet dat als het misloopt, je toch weer op je pootjes terecht komt. Dat je niet eronder door gaat. Dat idee heb ik (nog) niet dus dan neem ik mezelf extra in bescherming tov de mannen. Ook herkenbaar voor iemand?
Oh ja, dat je misschien nog niet de ware bent tegengekomen. Ik ben hem volgens mij wel een paar keer tegengekomen maar dat mocht niet baten. Hij kreeg van mij geen kans omdat het basisvertrouwen in mannen er gewoon niet was. Ook wel zielig voor die kerels, heb wel wat ellende bij de heren veroorzaakt.

Ik heb het ze ook wel eens proberen uit te leggen maar daar ben ik mee opgehouden. Snappen doen ze het uiteindelijk toch niet (Ja maar IK ben toch wel betrouwbaar?) of ik krijg alleen maar belachelijke reacties als : Dan moet je gewoon lesbisch worden. Of Ben je nog maagd dan???. Alsof dat dan de belangrijkste vraag is die ze moeten stellen. Zucht.
Ik heb niet dat ik mezelf in bescherming neem omdat ik niet zeker ben als het misgaat ik weer op mijn pootjes terecht kom. Het is bij mij de gedachte van wat wil hij met me? Hij kan toch wel beter krijgen als ik? En het me op de één of andere reden niet kunnen geven. Ik heb een muurtje om me heen en daar laat ik niemand doorkomen, of eigenlijk daar laat ik geen mannen doorkomen. Want eigenlijk speelt het alleen bij mannen die wel eens een relatie met me zouden kunnen willen beginnen. Verder ben ik heel gemakkelijk in het leggen van contacten. En hierdoor heb ik mezelf wel het nodige relatiemateriaal onthouden.
Contact in een liefdesrelatie is ook eigenlijk wel de intiemste vorm van contact: letterlijk en figuurlijk. Maar wat als je wat met een man begint en hij wijst je uiteindelijk af omdat je toch niet leuk genoeg bent volgens hem. Wat denk of voel je dan? Als je volgens mij genoeg zelfvertrouwen zou hebben, zou het je niet uitmaken. Dan denk je volgens mij: jammer dan, ik vind wel iemand anders die mij wel leuk genoeg vind.
quote:jesper schreef op 07 juli 2008 @ 13:57:

Contact in een liefdesrelatie is ook eigenlijk wel de intiemste vorm van contact: letterlijk en figuurlijk. Maar wat als je wat met een man begint en hij wijst je uiteindelijk af omdat je toch niet leuk genoeg bent volgens hem. Wat denk of voel je dan? Daar heb je zeker een punt. Ik laat het dus niet zo ver komen dat ik afgewezen word. Voor die tijd heb ik het al afgekapt.
Bij mij is het ook meer dat ik de mannen niet vertrouw en ik heb ook dat muurtje om mij heen gebouwd uit bescherming, komen ze te dichtbij krijg ik de kriebels word ik bang van jaja je meent er geen ene barst van. ik vertrouw ook gewoon geen man, en dat is echt lullig want er zijn vast een hele hoop lieve mannen, maar doordat ik zoveel narigheid heb meegemaakt geloof ik het niet meer.

Ik ben ook best wel heel erg opmijzelf , ik ben graag alleen en als mij wat dwars zit, zit ik het binnen te houden, behalve mijn beste vriend die kan ik niet ontwijken die hoort het aan mijn stem en die ziet het direckt als ik ergens mee zit.

Lastig hoor.
Presies ik kap het ook van te voren af dat is niet eerlijk tegen de man in questie want die heeft dus geen enkelle kans.
Zullen we probleren voorbeelden te vinden van goede mannen? Denk dan bv aan mannen van vriendinnen of mannen in de media. Ik geloof dat een van mijn broers wel okee is, integer type die geen spelletjes met vrouwen zal spelen. Voor mijn andere broer en pa steek ik mijn hand niet in het vuur.

Girlxxx: vertrouw je je beste vriend wel?
fiba: dus als je zelfvertrouwen groter zou zijn, is je probleem dan opgelost?
Jesper, mijn beste vriend vertouw ik blind.

Hmmm de enigste man die ik als een echt goed voorbeeld beschouw is mijn Opa. van vriendinnen hoor je ook ellende.
Aha, dus er zijn wel een paar goede mannen. Nu de vraag hoe je het kaf van het koren scheidt, mij lukt het niet :(. Nr 1 loog tegen mij, nr 2 ook, nr 3 loog niet maar trapte mij de grond in en nr 4 ´vergat´ te melden dat hij al een vriendin had. Thanks heren!!! &%$"#§

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven