Help, een hond!

23-05-2014 17:06 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft een hond, welke hij zo'n 8 jaar geleden samen met zijn ex heeft gekocht. Een lastig beestje, die, alhoewel ze lief is voor mensen volwassenen, andere honden aanvalt. Uitlaten is een regelrechte ramp, je kan haar niet even leuk laten rennen en laten spelen met andere honden, want zodra er een andere hond aankomt moet je achter haar aan om haar zo snel mogelijk aan te lijnen en goed, stevig vast te houden. Verschrikkelijk!

Zijn ex en hij zijn nog steeds goed bevriend en zijn beiden gek op dit beestje. De hond luistert voor geen ene meter en iedereen bevestigd dit. Slechts 1 keer per 2 weken wordt ze door mijn vriend uitgelaten, de ex zorgt nooit voor de hond. Hiernaast borstelt hij haar ook zo goed als nooit, waardoor ik laatst een paar grote klitten uit haar vacht heb moeten knippen.

Naast het feit dat de hond niet goed luistert, andere honden aanvalt, de tuin compleet verziekt, blaft, reageert ze ook op een zeer dominante (en angstaanjagende) manier op onze paar maanden oude zoon. Hierdoor wil ik haar niet in de buurt van hem hebben, zo ook mijn vriend wilt dit niet, want hij vertrouwt de hond niet...

De druppel is op dit moment het feit dat ook de buren gaan klagen over de hond. Ik vind dat ze naar een plek zou moeten waar ze wel verzorgd wordt, waar ze dagelijks minimaal 2 keer per dag even uitgelaten wordt en een paar keer per week lekker kan rennen / spelen. Laatst was mijn vriend het daar mee eens, hij vond ook dat ze meer aandacht nodig heeft. En ik, kan sinds mijn zoon er is, niet zomaar weg gaan met de hond. Ik kan mijn zoon simpelweg niet alleen laten en gaan wandelen. Omdat de hond zo hard trekt, kan ik het wandelen met mijn zoon ook niet combineren met de hond. Een paar keer per dag, probeer ik met de hond te spelen in de tuin, haar wat aandacht te geven en haar te borstelen etc.

Als je het mij vraagt heeft mijn vriend echt even een schop onder zijn hol nodig, zodat hij gaat lopen met deze hond. 's Ochtends even een half uur eerder zijn nest uit en 's avonds niet zeuren en gaan lopen. Het is zijn hond, hij heeft ervoor gekozen. Als het aan mij ligt gaat de hond naar kennissen, welke aan hebben gegeven graag voor het beestje te willen zorgen. Dat lijkt me naast ideaal ook nog eens heerlijk voor het hondje, kan ze dagelijks op het strand rennen, wordt ze vaak uitgelaten, krijgt ze bergen met aandacht... Maar nee, mijn vriend houdt van de hond, dus wilt haar niet weg doen. Hoe laat ik hem inzien dat het beter voor de hond is om bij mensen te wonen die alle tijd voor haar hebben, dan haar niet de aandacht te geven die ze nodig heeft, plus de verzorging, plus de beweging.... Van mij mag hij haar best houden, als hij haar tenminste de aandacht geeft die ze nodig heeft. Maar aangezien dit al jaren zo gaat, heb ik er niet echt het vertrouwen in dat het uberhaupt nog gaat veranderen.

Ik had het echt even nodig om mijn frustratie hieromtrent weg te typen, het is echt niet dat ik een hekel heb aan het beestje, ze is gewoon lastig, door de gecreeerde situatie. Ik heb trouwens naar een uitlaatdienst gekeken voor haar, maar 300 euro per maand (20 x 15 euro) vind ik persoonlijk erg veel geld om uit te geven. Slechts parttime werken, studeren, sporten en een baby brengen al aardig veel kosten met zich mee voor mij.
Vraag me af of vriend überhaupt in de gaten heeft dat de hond weg is als hij er al zo weinig aandacht voor heeft.
Wat een lapzwans die vriend van jou.

Hij houdt van de hond, %^$#@,, ben benieuwd hoe hij een hond behandelt waar hij een hekel aan heeft.

Ik zeg kennissen bellen, vandaag nog.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:viva-amber schreef op 23 mei 2014 @ 18:06:

Puppycursus?Voor een hond van minimaal acht jaar oud? Volgens mij moet je de OP nog maar eens lezen. Die hond is niet het probleem, die vriend is het probleem!
quote:viva-amber schreef op 23 mei 2014 @ 18:06:

Puppycursus?Lees de OP nog eens. Dat beest is al minstens acht jaar oud.
Maar 2 keer per WEEK de hond uitlaten? Wtf?

Maar goed, ik vind dat TO ook schuldig is aan de mishandeling van de hond (zo weinig uitlaten, vacht laten verklitten)

Zij woont er ook, en de hond kan zichzelf niet uitlaten of borstelen.

Als het over een kind zou gaan zouden jullie dan ook zeggen, waarom zou je dat kind uit bed halen en aankleden? Het is toch het kind van jouw vriend? Dat dat kind dan de hele dag in zijn ledikant ligt te huilen, ach, sja, wat vervelend is, is dat de buren nu beginnen te klagen.
quote:retrostar schreef op 23 mei 2014 @ 18:14:

[...]

Ik vraag me af of TO echt goed kan beoordelen wat een hond nodig heeft, en dan heb je nog heel andere kwaliteiten nodig dan tijd, een strand en een tuin. Een dierenasiel kan dat veel beter beoordelen dus dat zie ik als optie nr 1. De kennissen kunnen dan eventueel naar dat asiel om daar te solliciteren als adoptief-baasjes voor deze hond.TO geeft aan dat haar kennissen zelf honden hebben gehad en dan nog niet eens het makkelijkste ras. Ik zou de tussenstap asiel dan echt laten. Eventueel kan ze daar wel advies inwinnen. Maar waarom de hond in verwarring brengen? Eerst achterlaten in het asiel, dan weer wennen aan een ander huis?
TO, laat je het beest zelf wel eens uit?
Ik zou hem een ultimatum stellen. Als hij niet een maand lang de hond goed verzorgt (dus op zijn minst 2x per dag uit, en borstelen), breng jij hem zonder verder overleg naar ex of kennissen.
Wat een onzin om het beest eerst naar het asiel te brengen en die kennissen dan te laten adopteren. Kost je goud geld....eerst om de hond af te staan en vervolgens om hem te adopteren.
TO, ik hoop dat je even laat weten hoe het gesprek is afgelopen....
Fijne vriend heb je dat ie zijn hond verwaarloosd...

Is ie wel goed met kinderen? Of zou het kunnen zijn dat ie met een paar jaar daar ook genoeg van heeft??
TO, wat mopper je nu op de hond. Kijk eens naar het aandeel van je vriend en jezelf, wat zijn gedrag ed. veroorzaakt.

"hij verziekt de tuin" ja hallooooo, een hond zal toch ergens zijn behoeftes qua ontlasting en energie kwijt moeten.

Als hij dan eens buiten de deur/tuin komt, dan is hij letterlijk en figuurlijk uitgelaten, niet zo vreemd toch. De hond krijgt dan allerlei prikkels van allerlei geuren in de omgeving, ziet andere honden, de hond moet z'n energie kwijt, ed.

De betreffende hond heeft niet geleerd om er mee om te gaan, is niet opgevoed en dat komt oa. door je vriend en zijn ex., daar kan de hond niets aan doen.

Opvoeding, aandacht, vachtverzorging van het dier is zo goed al nihil. Mag hopen dat het dier goed eten en water tot z'n beschikking heeft en niet de hele dag in een kleine bench zit.

Laat de hond naar die andere mensen gaan, je vriend heeft immers toch niets met de hond.

De hond is jullie zo vergeten.
Lees ik nou 1x in de 2 weken uitlaten ? Zeg me ajb dat dit een typ fout is... Als ik zou weten wie jullie waren stuurde ik de dierenbescherming op jullie af. Stelletjes aso's!
Dit is gewoon dierenmishandeling. En niet alleen door vriend TO, maar ook door jou. Want een hulpeloos dier zo aan het lot overlaten, dat doe jij dus zelf ook! Als ik wist wie je was, dan belde ik direct de dierenpolitie. En dat meen ik serieus.

Dat arme beest wordt nu voor vals kreng uitgemaakt, maar ik geef je op een briefje dat er na fatsoenlijke opvoeding, verzorging en beweging, helemaal niets mis is met dat beestje. Dat beest is vals, omdat jullie hem zo gemaakt hebben. En ja, ook jij, want je staat er bij en laat het allemaal gewoon gebeuren.
quote:minniee schreef op vrijdag 23 mei 2014 18:18 Ik vind dat jij heel hard je best doet om het voor het beestje zo aangenaam mogelijk te houden! Jou valt dus niets te verwijten. Maar toch is dat niet voldoende en schiet je vriend enorm te kort in de zorg voor zijn huisdier! Je hebt alle recht om hem daarop te wijzen, want het is echt heel triest voor de hond...

Als hij zo een hond wou dan wist hij dat er veel energie en tijd naartoe gaat, het is niet zomaar iets dat je eens kan gaan wandelen als je daar zin in hebt en voor de rest laat je het maar zijn beloop.. Ik vind het heel onverantwoord van je vriend.

Vind het ook goed dat je al een alternatief hebt, als je weet dat die kenissen er een goede thuis gaan voor geven, dan lijkt me dat een hele goede oplossing... Ik hoop dat je vriend ook snel zal inzien dat dat een betere oplossing is.. OF hij zijn gedrag heel hard gaat aanpassen, maar daar vrees ik voor hoor. Waar lees jij dat TO haar best doet? Zet je andere bril anders even op.
quote:Rooss4 schreef op 23 mei 2014 @ 17:14:

Voor mij zou de ultieme grens zijn dat je het beest niet vertrouwt bij je kindje. Natuurlijk mag je hond en kind nooit en te nimmer alleen laten maar in jouw geval klinkt het gewoon echt gevaarlijk.

Beest eruit of ik eruit met kind. Vriend zou van mij mogen kiezen.Precies!
Belachelijk dat jij nu de hoofdverzorger bent van een beest waar je nooit voor gekozen hebt en dat je ook helemaal niet wilt.

Als ik jou was zou ik op m'n strepen gaan staan en zeggen dat als je vriend niet vanaf a.s. maandag elke dag volledig en goed voor de hond gaat zorgen, de hond de maandag erop eigendom van die kennissen wordt. En dat ook echt uitvoeren.
Je vriend is helemaal niet gek op deze hond. Je vriend is lui en behandeld de hond niet goed. Jij ook niet, trouwens. En dat is precies wat de hond jullie teruggeeft: strontvervelend gedrag.

Breng hem gewoon naar die kennissen.
Als je echt je vriend wilt houden en je weet zeker dat hij het beestje niet weg doet. Misschien moet je dan maar proberen om van het beestje te gaan houden. Ga naar een cursus, volgens mij is er met oudere honden echt nog wel wat te bereiken. Probeer zelf het beestje een leuker leven te geven en zo maak je het voor jezelf ook dragelijker.

Maar het beste zou zijn dat het beestje een beter baasje krijgt.
TO, ben je er nog?

Die buren die klagen, waar klagen zij over? Over de hond of over de gevolgen van jullie nalatigheid qua verzorging van de hond.

Wat mij betreft zouden ze 144 mogen bellen.

Wat jij aanvallen van de hond vindt, is dat misschien wel helemaal niet. Het zou zomaar kunnen dat de opgekropte energie eruit moet en hij daarom misschien heel onbesuisd is.

Wat weet jij van hondentaal?

TO, wat is er eigenlijk aantrekkelijk aan een jongen die een dier verwaarloosd. Dat verwaarlozen zou voor mij een regelrechte afknaper zijn.
Triest dit! En heel sneu voor de hond.

Ik snap ook niet helemaal dat je een kind hebt gemaakt met een vent die zijn eigen hond verwaarloosd.

Heb je voordat je zwanger werd niet even gedacht dat het verstandig zou zijn hierover met je vriend te onderhandelen. Lijkt me niet geheel onbelangrijk.
Heb je een kind met deze lulhannes? Of woon je alleen maar met hem samen? Dit gedrag had hij al vóór je je relatie met hem begon, en verstevigde, neem ik aan? Spiegel nodig?
Mijn herder verandert al in een etterbak waar niet fatsoenlijk mee te lopen is als hij 1 dag nauwelijks aandacht en beweging heeft gehad.

Ik wil niet eens weten hoe hij zich gedraagt als hij maar 1x per week uit wordt gelaten...

Dus hij gaat elke dag minstens 2 uur mee, lopen, spelen, speuren...

En daarnaast krijgt hij thuis nog veel aandacht.

En als hij zijn energie kwijt kan is het de ideale huisgenoot / wandelpartner / vriendje <3
Ex en hij zijn beide gek op dat beest maar behoorlijke verzorging krijgt hij niet
Ja, dan uit je het op een rare manier..

Nooit met de hond lopen, geen aandacht aan besteden, maar oh o oh, wat vinden we die hond lief en leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven