wie heeft er tips?

23-05-2014 19:35 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Onze oudste zoon heeft over twee weken zn eerste schoolreisje.

Heel leuk, maar helaas is hij ook ernstig allergies voor pinda,ei en noten.

Ze gaan naar een soort speeltuin binnen en buiten en ze gaan daar patat eten.

Nu heeft juf gevraagt of ik mee wil en dat wil ik wel.

Wie heeft nog meer een ernstig allergies kind en heeft hiermee te maken gehad?

Waar moet ik allemaal op letten?

Groetjes Babyengel
[quote]esdoornstraat12 schreef op 23 mei 2014 @ 22:21:

Ja.

[...]

Lekker thuishouden dan.

En dat is wat er dan dus gebeurt, als dit soort dingen niet serieus genomen worden. Als je wat meer samenwerkt met ouders die gewoon het beste met hun kind voor hebben, zoals TO, dan kan een heleboel.
quote:reisa1978 schreef op 23 mei 2014 @ 22:40:

Ja.

[...]

Lekker thuishouden dan.

En dat is wat er dan dus gebeurt, als dit soort dingen niet serieus genomen worden. Als je wat meer samenwerkt met ouders die gewoon het beste met hun kind voor hebben, zoals TO, dan kan een heleboel.Bedankt, jij bent vast een super juf!
Zelf coeliakie hebben en dus heel erg op moeten letten heeft er voor gezorgd dat ik er anders in sta. Het gaat zo vaak fout, ook als mensen de beste bedoelingen hebben. Mijn directeur gaf me met Sinterklaas een speculaaspop, er stond namelijk niet op dat er gluten in zaten. Deze week in een tapas bar, de hapjes aan die kant zijn glutenvrij, dat het naast gepaneerde hapjes lag en er kruimels tussen lagen had ze niet gezien. Ik krijg een gebakje in mijn handen, dit is glutenvrij, ik dacht nog ziet er niet glutenvrij uit, komt een minuut of 2 een andere serveerster aan: 'O nee mevrouw, dit is helemaal niet glutenvrij.' Voor hetzelfde geld was ik er al aan begonnen. Het is ingewikkeld, voor heel veel mensen. Ik moet alles zelf controleren en dat lukt een kleuter niet. Als iemand zegt dat het goed is, dan eet hij dat op. Het luistert zo nauw en dan zijn de gevolgen nog niet gelijk zo ernstig.

Voorbeeld van het meisje bij ons op school met Sinterklaas vooraf besproken dat er in die groep niet gestrooid mocht worden, er hing een gekleurd A4yje op de deur, Piet komt binnen en heel enthousiast strooit hij. Gelijk kind naar buiten en handen wassen en mond spoelen, 's avonds toch ziek geworden en geen Sinterklaas kunnen vieren. Kinderen met coeliakie die toch een hand geven aan Zwart Piet en zo ziek worden.
quote:reisa1978 schreef op 23 mei 2014 @ 22:40:

Ja.

[...]

Lekker thuishouden dan.

En dat is wat er dan dus gebeurt, als dit soort dingen niet serieus genomen worden. Als je wat meer samenwerkt met ouders die gewoon het beste met hun kind voor hebben, zoals TO, dan kan een heleboel.Vooral de rest niet lezen; jij hebt gelijk, goed? En TS ook, jullie weten het het beste. Ik ben dom, jullie zijn goed. Slaap lekker.
quote:misspoez schreef op 23 mei 2014 @ 22:52:

[...]

Vooral de rest niet lezen; jij hebt gelijk, goed? En TS ook, jullie weten het het beste. Ik ben dom, jullie zijn goed. Slaap lekker.

dat klopt helemaal!

o en slaap lekker!!
quote:misspoez schreef op 23 mei 2014 @ 22:52:

[...]

Vooral de rest niet lezen; jij hebt gelijk, goed? En TS ook, jullie weten het het beste. Ik ben dom, jullie zijn goed. Slaap lekker.Natuurlijk heb ik de rest ook gelezen, zoals ik zei ik heb ook met deze doelgroep gewerkt en heel wat schrijnende gevallen gezien, maar die doen er hier niet toe.
Vandaar dat ik mijn excuus maakte. Fijne schoolreis, babyengelkind.
quote:misspoez schreef op 23 mei 2014 @ 22:55:

Vandaar dat ik mijn excuus maakte. Fijne schoolreis, babyengelkind.

bedankt!

doei!
babyengelkind
zucht.......maar serieus slaap lekker meen het echt....
Jij ook. En je kind een fijne schoolreis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven