wie heeft er tips?

23-05-2014 19:35 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Onze oudste zoon heeft over twee weken zn eerste schoolreisje.

Heel leuk, maar helaas is hij ook ernstig allergies voor pinda,ei en noten.

Ze gaan naar een soort speeltuin binnen en buiten en ze gaan daar patat eten.

Nu heeft juf gevraagt of ik mee wil en dat wil ik wel.

Wie heeft nog meer een ernstig allergies kind en heeft hiermee te maken gehad?

Waar moet ik allemaal op letten?

Groetjes Babyengel
klopt hij is idd ook al voor de sporen allergies...
allergisch
quote:misspoez schreef op 23 mei 2014 @ 20:40:

allergischverveel je je een beetje?
Zelf meegaan en zijn eigen eten meenemen. Vragen waarin ze bakken ed is zinloos, dat weten ze vaak toch niet en besmetting ligt overal op de loer. 'S avonds thuis een koosjer patatje eten. Mijn jongste heeft nog veel meer allergieën, op deze manier werd het altijd goed opgelost. Verder lekker laten spelen en je niets aantrekken van al het commentaar dat je krijgt. Hoe zielig hij wel niet is enzo
Nee ik erger me aan dat belachelijke allergies dat jij steeds gebruikt.

En zoals ik al eerder zei: geef juf een briefje met info mee en blijf zelf thuis. Juffen zijn nog véél voorzichtiger met kinderen dan moeders omdat het niet hun eigen kinderen zijn en ze ze weer heelhuids moeten afleveren. Ga niet mee, maak er niet meer van dan het is. Juf werkt in het SO neem ik aan (speciale school, ASS) dus die heeft echt wel een idee van wat ze met jouw kind aan moet.
Eeen collega vn mij heeft dezelfde allergieen en nog wel een paar andere allergieen voor voedsel. Wat zij doet is dat zij zelf eten meeneemt naar uitjes e.d. Dan weet ze zeker dat het goed is en dat ze geen problemen krijgt. Deze allergie zal je zoon de rest van zijn zoon meedragen, dus beter gewoon hem er aan leren wennen dat hij dus niet altijd klakkeloos overal mee kan eten. Gewoon zelf met hem lekkere dingen uitkiezen die hij mag en die meenemen. Geen risico.
Zo'n t-shirt is een goed idee. Ik ken de buttons, maar die zijn minder zichtbaar. Ik zou als tekst iets kiezen van "geef mij geen eten, ik heb een ernstige voedselallergie". Als je erop zet wat de allergie precies is gaan mensen zelf nadenken, en geven hem misschien toch iets omdat ze denken te weten wat erin zit.

Toen mijn dochter nog voedselallergieën had (inmiddels gelukkig overheen gegroeid) bereidde ik me goed voor en zorgde voor zo veel mogelijk hetzelfde, of nog lekkerder eten, zodat ze niet in de verleiding kwam iets van een ander kind te eten. Rond pasen had ik bijvoorbeeld standaard koemelkvrije eitjes in mijn tas, want de kans dat elders chocola wordt aangeboden is groot.

Ik zou dus alles zelf meenemen. En natuurlijk noodmedicatie mee. Voor alle zekerheid zou ik altijd zorgen dat nog een extra volwassene weet waar zijn epipen is en hoe die gebruikt moet worden. Je zal maar net op de wc zitten als er iets gebeurt.
Als hij ook voor sporen allergisch is dat zou ik echt geen patat daar bestellen. Het is geen sterrenrestaurant waar men goed oplet, het is gewoon een frietkot waar het over het algemeen met de normale hygiene al niet zo super gesteld is.
Bij ons op het kdv heeft ook een kind zo'n t shirt: zijn moeder heeft met textiel stift erop geschreven.
quote:misspoez schreef op 23 mei 2014 @ 20:49:

Nee ik erger me aan dat belachelijke allergies dat jij steeds gebruikt.

En zoals ik al eerder zei: geef juf een briefje met info mee en blijf zelf thuis. Juffen zijn nog véél voorzichtiger met kinderen dan moeders omdat het niet hun eigen kinderen zijn en ze ze weer heelhuids moeten afleveren. Ga niet mee, maak er niet meer van dan het is. Juf werkt in het SO neem ik aan (speciale school, ASS) dus die heeft echt wel een idee van wat ze met jouw kind aan moet.

Dat vind ik nogal een gevaarlijke aanname. Ten eerste zijn er heel veel kinderen met "allergieën". Die worden druk van kleurstoffen of zo. Hierdoor denken veel mensen dat allergieën een soort modeverschijnselen zijn, en nemen ze het onvoldoende serieus.

Ten tweede is voedsel verzorgen voor een ernstig allergisch kind gewoon iets waar de meeste mensen (inclusief juffen) onvoldoende toe in staat zijn. Verpakkingen lezen, voorzien waar problemen zouden kunnen optreden, letten op kruisbesmetting. Ouders van allergische kinderen worden daar door artsen en dietisten uitgebreid over voorgelicht en getraind. Zoiets kun je van een juf niet verwachten. Dat is gewoon haar vak niet.

Ten derde heeft een juf haar handen vol op zo'n dag. Die kan echt niet iedere minuut in de gaten houden of het kind van TO niet per ongeluk een buurkindje met een boterham met pindakaas knuffelt.

Een dergelijke allergie is heel ernstig. TO maakt er niet meer van dan het is. Natuurlijk zijn juffen voorzichtig met kinderen. Maar "gewoon voorzichtig" is met een kind met een ernstige allergie niet genoeg. Ik vind het heel verstandig dat TO meegaat, of anders haar kind thuishoudt. Je wilt niet dat je kind in het ziekenhuis belandt (of erger!) omdat je niet overbezorgd wilde zijn.
misspoez ga dan naar een ander topic.........
Zo´n shirt is niet echt een super idee hoor. Tegenwoordig dragen ze allemaal een shirt met teksten, geen mens leest dat. En zeker een frietjesbakker met 30 kinderen tegelijkertijd voor de kraam niet.

Er zit niet veel anders op dan je kind in de gaten houden en zelf eten mee te nemen. En zorg ervoor dat je vooral veel lékkere dingen bij je hebt. Als je klasgenoten aan de frietjes zitten wil jij geen worteltjes. Een knakworstje is al beter . (Vraag mij niet of daar noten in zitten, maar jij weet best wat je kind lekker vindt).
Ik vind een shirt met je aandoening erop nogal wreed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 23 mei 2014 @ 21:14:

Ik vind een shirt met je aandoening erop nogal wreed.Dat snap ik maar als het helpt dan vind ik het niet zo wreed...
quote:babyengel schreef op 23 mei 2014 @ 21:11:

misspoez ga dan naar een ander topic.........babyengel leer Nederlands.

Ik vind een shirt met je aandoening erop nogal wreed.

Ik vind een kind in shock ook vrij vervelend.

Als ze ouder zijn (en het imago gaat tellen) weten kinderen zelf wel wat ze wel en niet kunnen eten. Tot die tijd moet je ze beschermen.

Ik vind een shirt met je aandoening erop nogal wreed.Als je kind kan overlijden binnen zo'n 10 min. is dat nog veel wreder (dat is wat met de leerling bij ons op school gebeurt als er geen epi-pen in de buurt is). En deze juf is erg blij als ouders van kinderen met allergieën of ziektes mee gaan op schoolreis. Zo'n dag is heel erg druk en de kans dat je even met een ander kind bezig bent en er iets gebeurt is net te groot.
Deze juf vindt het afschuwelijk als er ouders mee zijn. Maar dat kan komen door de doelgroep waar ze mee werkt.
quote:misspoez schreef op 23 mei 2014 @ 21:58:

Deze juf vindt het afschuwelijk als er ouders mee zijn. Maar dat kan komen door de doelgroep waar ze mee werkt.Ik heb ook met die doelgroep gewerkt en heb zelf coeliakie, ook heel lastig wat kruisbesmetting betreft, gelukkig niet direct zo gevaarlijk. Maar dat maakt dat ik er misschien anders in sta.
quote:misspoez schreef op 23 mei 2014 @ 21:58:

Deze juf vindt het afschuwelijk als er ouders mee zijn. Maar dat kan komen door de doelgroep waar ze mee werkt.

Mag ik vragen waarom je steeds zo op me inhakt?

Heb ik je wat aangedaan?

Ga gewoon weg.....
quote:reisa1978 schreef op 23 mei 2014 @ 21:45:

[...]

Als je kind kan overlijden binnen zo'n 10 min. is dat nog veel wreder (dat is wat met de leerling bij ons op school gebeurt als er geen epi-pen in de buurt is). En deze juf is erg blij als ouders van kinderen met allergieën of ziektes mee gaan op schoolreis. Zo'n dag is heel erg druk en de kans dat je even met een ander kind bezig bent en er iets gebeurt is net te groot.En gelukkig zijn er dan ook nog juffen die het wel serieus nemen
quote:babyengel schreef op 23 mei 2014 @ 22:06:

[...]

Mag ik vragen waarom je steeds zo op me inhakt?

Heb ik je wat aangedaan?

Ga gewoon weg.....Als een van mijn kinderen coeliakie zou hebben en de leerkracht zou zo reageren, zou ik er niet veel vertrouwen in hebben.
misspoez , heb jij kinderen met een aandoening waaraan ze binnen een paar minuten dood kunnen gaan in de klas?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-05-2014 09:56
Reden: Dubbelnicken
% gewijzigd
quote:esdoornstraat12 schreef op 23 mei 2014 @ 22:21:

Ja.

[...]

Lekker thuishouden dan.

Nu even serieus, mijn excuus. Ik reageer me nu af op jullie en dat is onterecht; mijn werk is momenteel ontzettend k*t, ik heb 9 kinderen in de klas waarvan er 6 eigenlijk acuut in crisis geplaatst zouden moeten worden vanwege de thuissituatie. Dat gebeurt niet omdat de 'zorg' (tussen hele dikke vette aanhalingstekens) vindt dat de ouders nog een kans moeten krijgen. Vanmiddag had ik een ontzettende aanvaring met een moeder en als gevolg daarvan met een zorgverlener. Ik ben zo ongelooflijk klaar met dat gepamper, dat gekoetsjiekoetsjie dat ik stom en onnadenkend reageerde. Sorry daarvoor.

Babyengel, ik hoop dat je kind een fijne schoolreis heeft. Wat ik wél meen is dat het niet altijd een goed idee is om zelf mee te gaan, omdat je best vertrouwen mag hebben in degenen met wie je hem meegeeft en je hem daar ook mee laat zien dat jij niet de enige bent die goed voor hem kan zorgen. Maar hey, als jij je daar beter bij voelt, dan doen.Zit jij te dubbelnicken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven