wie heeft er tips?

23-05-2014 19:35 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Onze oudste zoon heeft over twee weken zn eerste schoolreisje.

Heel leuk, maar helaas is hij ook ernstig allergies voor pinda,ei en noten.

Ze gaan naar een soort speeltuin binnen en buiten en ze gaan daar patat eten.

Nu heeft juf gevraagt of ik mee wil en dat wil ik wel.

Wie heeft nog meer een ernstig allergies kind en heeft hiermee te maken gehad?

Waar moet ik allemaal op letten?

Groetjes Babyengel
Waar je op moet letten? Dat hij geen dingen eet waar hij allergisch voor is, dus ook uitkijken met patat, overal wordt friet met pindasaus gegeten, kruisbesmetting is niet iets waar een patatbakker snel aan zal denken, neem liever zelf iets mee voor je zoon.
verba volant, scripta manent.
Gaat er een ehbo-er mee? Kortom iemand die medicijnen of een epi-pen kan toedienen.

Ik zou vooral opletten met goed bedoelde lunch pakketten die worden uitgedeeld.

Wanneer je mee gaat dan is het probleem toch grotendeels opgelost?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:MarianneDavids schreef op vrijdag 23 mei 2014 19:41 Waar je op moet letten? Dat hij geen dingen eet waar hij allergisch voor is, dus ook uitkijken met patat, overal wordt friet met pindasaus gegeten, kruisbesmetting is niet iets waar een patatbakker snel aan zal denken, neem liever zelf iets mee voor je zoon.Dat van doet friet met pindasaus valt vies tegen hoor. Dat is in geen enkel pretpark te krijgen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bestaat er niet zoiets als een bandje of een ketting waar dit duidelijk opstaat, voordat soort gelegenheden?
Ga jij zelf nooit ergens met hem heen? Ik neem aan dat je toch eerder met dit bijltje gehakt hebt?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Je weet inmiddels toch waar je op moet letten? Dat hij geen dingen eet waarvoor hij allergisch is. Ik begrijp de vraag niet helemaal.
Jeetje. Gewoon mee laten gaan, briefje maken met wat ie niet mag, juffen zijn vaak nog voorzichtiger dan moeders omdat het niet hun eigen kind is. Als je mee gaat, ga je dan alleen op je eigen kind letten of ga je mee om een groepje te begeleiden? Of heeft juf je meegevraagd omdat je zo;n overbezorgde moeder bent die de week ervoor elke dag op school zit om precies te vertellen wat wel en wat niet en heeft juf ervoor gekozen je dan maar mee te vragen zodat zij dat gezanik niet heeft?
Jij gaat mee en dan kan je hem goed in de gaten houden, vooral tijdens het eten. Ik zou voor eigen eten zorgen en ter plekke controleren of hij de patat kan eten.

Ik neem aan dat iedereen die mee gaat op de hoogte wordt gebracht, dat er een leerling is met een ernstige allergie en dat er niet zomaar snoepjes of iets anders uitgedeeld kunnen worden.

Wij hebben op school (waar ik als leerkracht werk) ook een leerling met een zeer ernstige pinda en noten allergie, alle ouders zijn op de hoogte en niemand in de klas eet iets met noten of pinda's en na het eten wast iedereen, elke dag zijn handen.

Op het moment dat je niet meer mee gaat met dit soort uitstapjes, vraag dan (iedere keer weer) of ze bij haar eigen leerkracht in het groepje kan en niet bij bijv. een leerkracht of ouder die haar niet kent. Verder natuurlijk altijd en overal de epi-pen mee naar toe. De leerling bij ons op school heeft een rugzak die altijd mee gaat.
Ga je dan ook het groepje begeleiden waar je eigen kind in zit?

Hoe oud is je zoon? Kan hij zelf al begrijpen wat hij wel en niet mag eten?

@fame: ik heb even gegoogled, maar in linnaeushof is in elk geval wel friet met pindasaus te krijgen.
Ik ga zelf mee dus ehbo hoeft niet mee.

Dit is de eerste keer dat hij op schoolreis gaat en dus voor ons ook de eerste keer, en ik vind het gewoon spannend.

En mischien ben ik dan een beetje overbezorgd maar ik zit heus niet elke week op school hoor....

Maar goed als je kind in shock gaat is ook geen fijn gezicht...zeker niet als de kindarts aangeeft dat hij dan gewoon dood kan gaan...

Maar goed maakt niet uit....ik dacht mischien heeft iemand nog tips die ik nog niet weet en die wel handig zijn voor hem en mij om het makkelijker te maken....
Ja hoor ik heb een tip: hou hem thuis.
quote:reisa1978 schreef op 23 mei 2014 @ 19:54:

Jij gaat mee en dan kan je hem goed in de gaten houden, vooral tijdens het eten. Ik zou voor eigen eten zorgen en ter plekke controleren of hij de patat kan eten.

Ik neem aan dat iedereen die mee gaat op de hoogte wordt gebracht, dat er een leerling is met een ernstige allergie en dat er niet zomaar snoepjes of iets anders uitgedeeld kunnen worden.

Wij hebben op school (waar ik als leerkracht werk) ook een leerling met een zeer ernstige pinda en noten allergie, alle ouders zijn op de hoogte en niemand in de klas eet iets met noten of pinda's en na het eten wast iedereen, elke dag zijn handen.

Op het moment dat je niet meer mee gaat met dit soort uitstapjes, vraag dan (iedere keer weer) of ze bij haar eigen leerkracht in het groepje kan en niet bij bijv. een leerkracht of ouder die haar niet kent. Verder natuurlijk altijd en overal de epi-pen mee naar toe. De leerling bij ons op school heeft een rugzak die altijd mee gaat.

Bedankt voor je tips!

In zijn klas weet iedereen het en houden ze er ook rekening mee, alleen gaan er nu meer groepen mee.

Hij heeft ook een tasje die altijd bij hem is waar hij is..

Ik zal daar met de kok gaan overleggen over de patat
quote:babyengel schreef op 23 mei 2014 @ 20:02:

Ik ga zelf mee dus ehbo hoeft niet mee.

Dit is de eerste keer dat hij op schoolreis gaat en dus voor ons ook de eerste keer, en ik vind het gewoon spannend.

En mischien ben ik dan een beetje overbezorgd maar ik zit heus niet elke week op school hoor....

Maar goed als je kind in shock gaat is ook geen fijn gezicht...zeker niet als de kindarts aangeeft dat hij dan gewoon dood kan gaan...

Maar goed maakt niet uit....ik dacht mischien heeft iemand nog tips die ik nog niet weet en die wel handig zijn voor hem en mij om het makkelijker te maken....Maar zijn juliie dan nooit een keer een dagje weggeweest of op vantie ofzo? Je ben er toch bij?
Ik snap het wel hoor babyengel, ik zou ook bezorgd zijn.

Bedenk maar dat als het op school altijd goed gaat, het met het schoolreisje wel goed af zal lopen. En vragen of hij/zij bij de eigen leerkracht in het groepje kan, vind ik ook zo'n gek idee nog niet. Dat zullen ze heus niet opvatten als lastig.
Jeetje misspoez, wat een rare reactie! Een ernstige pinda allergie is niet niks hoor....beetje kort door de bocht om TO dan overbezorgd te noemen. Het is mi logisch dat TO zich zorgen maakt hierover; 1 onnadenkende actie van iemand die niet weet wat het inhoudt en haar kind kan overlijden!
Ik ben er inderdaad bij dat klopt, maar ik vind het best spannend...

We gaan ergens heen waar veel kinderen zijn en we gaan met veel groepen heen.

Mijn zoon zit op een speciale school omdat hij ass heeft en is snel afgeleid hij loopt zo weg of pakt iets wat hij niet mag hebben om zn allergie..

Normaal als we weg gaan, gaan we ergens heen waar het niet zo druk is, en dan is mijn man er ook bij zodat we samen op kunnen letten...

Vandaar dat ik het erg spannend vind
Ik snap dat je het spannend vindt! Goed dat je meegaat, zeker zo'n eerste keer, dan zie je misschien juist dat alles goed gaat bijv.. De meeste tips zijn al gegeven: eigen lunchpakket, praten met het restaurant, erbij blijven. Succes, het komt vast goed!!
Als hij ook nog ASS heeft is het misschien handig om een t-shirt te laten bedrukken met: Ik heb een pinda en noten allergie.

Ik weet dat er T-shirts zijn voor kinderen met coeliakie ( wat ik zelf heb), omdat ze in de Sinterklaastijd nog wel eens iets in hun handen gedrukt krijgen of zelfs in hun mond gestopt krijgen. Er zijn ook buttons, maar die vallen minder op.
Weet je waar het schoolreisje heen gaat? Je zou vantevoren kunnen bellen (nu bijvoorbeeld) om te vragen in wek frituurvet ze patat bakken.

De eerste keer schoolreisje was ik net als jij hoor, toen heb ik zelfs ter plekke in de vuilnisbak de frituurvet-doos staan vissen samen met iemand van die speeltuin om het etiket te lezen.

Tips: eigen zakje snoep mee (lekker vol zodat er geen verleiding ontstaat om andermans snoep te eten)

zelf de patat bestellen en erbij blijven zodat degene die de bestelling opneemt snapt dat het geen mijnzoonmaggeensuiker "allergie" is.

medicatie innemen vantevoren

noodmedicatie en epipen meenemen

zelf meegaan
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 23 mei 2014 @ 20:24:

Weet je waar het schoolreisje heen gaat? Je zou vantevoren kunnen bellen (nu bijvoorbeeld) om te vragen in wek frituurvet ze patat bakken.

De eerste keer schoolreisje was ik net als jij hoor, toen heb ik zelfs ter plekke in de vuilnisbak de frituurvet-doos staan vissen samen met iemand van die speeltuin om het etiket te lezen.

Tips: eigen zakje snoep mee (lekker vol zodat er geen verleiding ontstaat om andermans snoep te eten)

zelf de patat bestellen en erbij blijven zodat degene die de bestelling opneemt snapt dat het geen mijnzoonmaggeensuiker "allergie" is.

medicatie innemen vantevoren

noodmedicatie en epipen meenemen

zelf meegaan

bedankt!!

Ook het t shirt is een goed idee die bestel ik meteen!
Nou daarom.
Oh, ik lees nu pas van die ASS. Dan eens met Reisa.

Ik had voor mijn zoon een soort foldertje gemaakt toen hij nog zo klein was met zijn foto erop en daaronder NIET VOEREN en dan de uitleg over zijn allergie. Dat lag op school en op de BSO zodat ook bij invalkrachten of leerkrachten die hem niet kenden alle info makkelijk bekend was.

Een t-shirt bedrukken heb ik toen ook overwogen, maar mijn zoon was (en is) heel braaf met eten, die stopt nooit zomaar iets in zijn mond.
Am Yisrael Chai!
Ik zou dan geen snack van een snackbar geven omdat in eenzelfde plek bijv. pindasaus wordt gemaakt. Ik krijg uit je OP de indruk dat je zoon echt allergisch is dan kan een kruimeltje al problemen geven
dus een broodje mee en thuis zelf een patatje bakken voor je zoon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven