het verwondertopic!
vrijdag 23 mei 2014 om 23:12
vrijdag 23 mei 2014 om 23:18
Is mij ook nooit opgevallen, maar blijkbaar zijn er meer die zich erover verwonderen (zie hieronder).
We noticed that having a phone right next to the toilet has become standard at a number of hotels, which made us wonder: Does anyone actually use those telephones? On the one hand, we guess they can be, um, convenient. But on the other hand, they are probably infested with germs and the thought of touching one gives us the heebie-jeebies.
http://www.hotelchatter.com/story/2011/ ... athroom%3F
Oh! In de reacties het verlossende antwoord voor TO: het is voor als je valt in de badkamer en hulp nodig hebt.
We noticed that having a phone right next to the toilet has become standard at a number of hotels, which made us wonder: Does anyone actually use those telephones? On the one hand, we guess they can be, um, convenient. But on the other hand, they are probably infested with germs and the thought of touching one gives us the heebie-jeebies.
http://www.hotelchatter.com/story/2011/ ... athroom%3F
Oh! In de reacties het verlossende antwoord voor TO: het is voor als je valt in de badkamer en hulp nodig hebt.
vrijdag 23 mei 2014 om 23:23
vrijdag 23 mei 2014 om 23:23
vrijdag 23 mei 2014 om 23:26
Ik heb nooit gesnapt waarom ze in (veel) hotels een grote spiegel in de kamer hangen zónder stopcontact er naast en dat de fohn in de badkamer bij de minispiegel hangt.
Dat moet toch door een man ontworpen zijn... Elke vrouw die haar haar fohnt, weet dat model fohnen geen zin heeft als de kamer vochtig is (badkamer dus).
Dat moet toch door een man ontworpen zijn... Elke vrouw die haar haar fohnt, weet dat model fohnen geen zin heeft als de kamer vochtig is (badkamer dus).
vrijdag 23 mei 2014 om 23:30
quote:nadine_j schreef op 23 mei 2014 @ 23:26:
Ik heb nooit gesnapt waarom ze in (veel) hotels een grote spiegel in de kamer hangen zónder stopcontact er naast en dat de fohn in de badkamer bij de minispiegel hangt.
Ach, even 3 tellen op de spiegel fohnen en het is weg.
Maar dat van die telefoons bij de wc heb ik me inderdaad ook vaker afgevraagd! Dacht inderdaad al zoiets als vallen. Maar dan denk ik: als je daar ligt met je gebroken rug, hoe moet je dan nog bij die telefoon komen?
Ach, even 3 tellen op de spiegel fohnen en het is weg.
Maar dat van die telefoons bij de wc heb ik me inderdaad ook vaker afgevraagd! Dacht inderdaad al zoiets als vallen. Maar dan denk ik: als je daar ligt met je gebroken rug, hoe moet je dan nog bij die telefoon komen?
vrijdag 23 mei 2014 om 23:35
Het gaat niet om de beslagen spiegel, het gaat om het water in de lucht wat het haar pluizig maakt.
En wat betreft het water:
http://www.willemwever.nl ... -andere-mooi-helder-blauw
En betreft de vissen: In grijzig modderig water kun je je beter verstoppen en niet opvallen om te overleven. In heel helder water kun je maar beter felle kleurtjes hebben voor het afschrikken van roofdieren, of het aantrekken van een partner waardoor je mooi kunt baltsen en je kunt voortplanten.
En wat betreft het water:
http://www.willemwever.nl ... -andere-mooi-helder-blauw
En betreft de vissen: In grijzig modderig water kun je je beter verstoppen en niet opvallen om te overleven. In heel helder water kun je maar beter felle kleurtjes hebben voor het afschrikken van roofdieren, of het aantrekken van een partner waardoor je mooi kunt baltsen en je kunt voortplanten.
vrijdag 23 mei 2014 om 23:51
Waarom hangt in de meeste hotels de TV zo hoog dat je alleen maar vanuit je bed kunt kijken, op zich niet erg maar de TV hangt in zo'n onmogelijke hoek dat dat alleen mogelijk is in een bed waarvan het hoofdeind verstelbaar is en dat is meestal niet het geval. Er zit ook nooit een knikarm onder het plateau waarop het ding staat.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 23 mei 2014 om 23:52
quote:Noah_ schreef op 23 mei 2014 @ 23:23:
Ik vraag me af waarom water in Curaçao of de Malediven blauw is, en bij ons grijs en in het verlengde daarvan waarom tropische vissen rijkgekleurd zijn en wij alleen grijze exemplaren hebben?
Het water blauw omdat het de andere kleuren licht opneemt en blauw terugkaatst. Dat is zo omdat water kleine molekulen zijn, net als die van lucht en daarom is de lucht ook blauw.
Bij ons is het grijs omdat de Noordzee ondiep is en een zandbodem heeft. Daardoor komt er met de golven zand in het water.
Link
Ik denk dat de vissen bij ons niet rijkgekleur zijn omdat ze daar niks aan hebben, want het water is toch te grijs/bruin/donker om van grote afstand gezien te worden.
Ik vraag me af waarom water in Curaçao of de Malediven blauw is, en bij ons grijs en in het verlengde daarvan waarom tropische vissen rijkgekleurd zijn en wij alleen grijze exemplaren hebben?
Het water blauw omdat het de andere kleuren licht opneemt en blauw terugkaatst. Dat is zo omdat water kleine molekulen zijn, net als die van lucht en daarom is de lucht ook blauw.
Bij ons is het grijs omdat de Noordzee ondiep is en een zandbodem heeft. Daardoor komt er met de golven zand in het water.
Link
Ik denk dat de vissen bij ons niet rijkgekleur zijn omdat ze daar niks aan hebben, want het water is toch te grijs/bruin/donker om van grote afstand gezien te worden.
vrijdag 23 mei 2014 om 23:52
quote:3wieler schreef op 23 mei 2014 @ 23:36:
Ik heb die bijbel juist nooit begrepen. Doen ze dat nog?
Ik heb een hekel aan hotelkamers dus kom er zelden.volgens mij worden die neergelegd door een of andere sekte genootschap. Dus niet door het hotel zelf.
Ah, gevonden. de Bijbelvereniging doet dat (voorheen de Gideons)
http://www.bijbelvereniging.nl/
als ik in een hotel of vakantiehuisje ben, kijk ik toch altijd even of er eentje ligt.
edit: het gebeurt op verzoek van de accommodatie, dus niet dat er gelovigen met stapels bijbels langs hotels reizen.
Ik heb die bijbel juist nooit begrepen. Doen ze dat nog?
Ik heb een hekel aan hotelkamers dus kom er zelden.volgens mij worden die neergelegd door een of andere sekte genootschap. Dus niet door het hotel zelf.
Ah, gevonden. de Bijbelvereniging doet dat (voorheen de Gideons)
http://www.bijbelvereniging.nl/
als ik in een hotel of vakantiehuisje ben, kijk ik toch altijd even of er eentje ligt.
edit: het gebeurt op verzoek van de accommodatie, dus niet dat er gelovigen met stapels bijbels langs hotels reizen.
zaterdag 24 mei 2014 om 08:25
Ik heb wel een verwondering cq kleine ergernis: waarom zetten restaurants wat kindermenu's betreft altijd hetzelfde op de kaart? Altijd is het òf een pannenkoek, òf friet, appelmoes en kip/kroket/frikadel. Is het nou zo moeilijk om daar iets van variatie in aan te brengen? Dat jonge kinderen niet van het reguliere menu mee eten, prima, maar dan meteen de fantasieloze hap uit de kast halen...
zaterdag 24 mei 2014 om 08:26
zaterdag 24 mei 2014 om 08:28
Als kinderen iets anders dan een snack willen eten, kunnen ze toch gewoon een gerecht van het normale menu kiezen? Als wij vroeger uit eten gingen toen ik nog een klein kind was koos ik juist voor gerechten die we thuis niet aten (gebakken zeetong was mijn favoriet bijv) Friet met snack kun je thuis tenslotte ook eten.
zaterdag 24 mei 2014 om 08:36
Voor veel kinderen is dat teveel, of te apart. Ik heb wel eens om een kleinere portie gevraagd maar werd aangekeken of ik gek was, kinderen eten toch van het kindermenu? Ik vind het ook zo zonde om voor een grote portie te betalen, ze eet de helft maar op en de rest kunnen ze weggooien. Dus een kindermenu is een prima idee, als je als restaurant geen kleinere porties wil maken, maar varieer eens een beetje. Groenten bij de frietjes ipv appelmoes, lasagna, een pasta met saus, quiche, pff er kan zoveel maar men hangt in de "ieder kind lust friet met appelmoes"modus.
zaterdag 24 mei 2014 om 08:40
Je hoeft je hele bord toch niet leeg te eten? Doe je als volwassene toch ook niet altijd? En als veel kinderen het te apart vinden en voor the obvious kindermenu's kiezen is het toch logisch dat een restaurant niet een speciaal kindermenu maakt voor het uitzonderingskind dat wél iets anders dan anders bestelt?
Als het kind simpelweg nog niet veel op kan, kan het een voorgerecht als hoofdgerecht bestellen. Krijg je wel je scampi's bijv, maar dan met frietjes ipv met stokbrood.
Als het kind simpelweg nog niet veel op kan, kan het een voorgerecht als hoofdgerecht bestellen. Krijg je wel je scampi's bijv, maar dan met frietjes ipv met stokbrood.
zaterdag 24 mei 2014 om 08:42
quote:dubbelma schreef op 23 mei 2014 @ 23:23:
Heel veel hotels hebben het:
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.tripadvisor.co ... ntic_City_New_Jersey.html
Altijd handig als je in bad ligt en ziet dat er geen handdoeken hangen.
En bij het toilet is het uiteraard dat je kan bellen als het toiletpapier op is.
Duh
Heel veel hotels hebben het:
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.tripadvisor.co ... ntic_City_New_Jersey.html
Altijd handig als je in bad ligt en ziet dat er geen handdoeken hangen.
En bij het toilet is het uiteraard dat je kan bellen als het toiletpapier op is.
Duh
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven