Thailand Topic 2
zaterdag 24 mei 2014 om 03:47
Die vriendin van me die nog steeds in BKK zit zegt dat je er alleen 's avonds iets van merkt vanwege de avondklok. Het is dus stil op straat. Overdag merk je er niets van, business as usual en absoluut geen grimmige sfeer. Zij is gisteren gewoon naar de markt geweest, heeft wat Po bezocht en een fietstocht gemaakt.
Ik zou dus lekker gaan als ik jou was. Zolang je binnenlandse vluchten niet tussen 10 uur 's avonds en 5 uur 's nachts zijn kun je gewoon het vliegveld bereiken.
Ik zou dus lekker gaan als ik jou was. Zolang je binnenlandse vluchten niet tussen 10 uur 's avonds en 5 uur 's nachts zijn kun je gewoon het vliegveld bereiken.
zaterdag 24 mei 2014 om 09:45
Travelsmurf, als ik in jouw schoenen stond zou ik dus absoluut niet gaan. Dat de situatie nu rustig is is geen garantie dat het zo blijft. Het vliegveld van Bangkok is uitgestorven (bijna niemand vliegt er meer naar toe). De kroonprins is inmiddels al gevlucht naar Engeland. Informele verslaggevers geven aan niet meer alles op te schrijven uit eigen veiligheid. Je weet echt niet waar de situatie heengaat.
zaterdag 24 mei 2014 om 12:12
Dus Thailandkenner,
Coup of geen coup jullie zouden gewoon gaan..(op Baukelien na) en dan Bangkok vermijden. Toch wel apart dat je gezien de situatie ergens anders in het land gewoon vakantie kan vieren, het heeft op de avondklok na dus geen andere gevolgen. Je ziet al ik ben geen Thailand kenner
Ik zit op de achtergrond aan een plan B te denken en verder te reizen naar Bali (ook nog nooit geweest).
@travelsmurf / @ runningmonster we zitten er hetzelfde in. Voor alsnog staat in de planning om 3 juli te vliegen samen met man en kinderen
Coup of geen coup jullie zouden gewoon gaan..(op Baukelien na) en dan Bangkok vermijden. Toch wel apart dat je gezien de situatie ergens anders in het land gewoon vakantie kan vieren, het heeft op de avondklok na dus geen andere gevolgen. Je ziet al ik ben geen Thailand kenner
Ik zit op de achtergrond aan een plan B te denken en verder te reizen naar Bali (ook nog nooit geweest).
@travelsmurf / @ runningmonster we zitten er hetzelfde in. Voor alsnog staat in de planning om 3 juli te vliegen samen met man en kinderen
zaterdag 24 mei 2014 om 17:34
De Thaise kroonprins zat al ruim voor de coup met zijn koninklijke derriere in een sjiek hotel in Londen. Men heeft niet zo'n hele hoge pet van hem op in Thailand.
Tot nu toe zou ik gewoon gaan ja, ook naar Bangkok. Heb er eerder ook gezeten terwijl de militairen op tanks door de straten reden vanwege de demonstraties. Heb me geen seconde onveilig gevoeld.
Tot nu toe zou ik gewoon gaan ja, ook naar Bangkok. Heb er eerder ook gezeten terwijl de militairen op tanks door de straten reden vanwege de demonstraties. Heb me geen seconde onveilig gevoeld.
zaterdag 24 mei 2014 om 19:41
Bedankt voor alle reacties(ook Baukelien!). Het heeft mij 400 euro gekost maar het is gelukt, ik heb de gehele reis omgegooid.
We vliegen nu direct door naar Chiang Mai en daarna direct naar Surat Thani. Ik verblijf dus niet meer in BK.
En al is het nog steeds super spannend, ik heb er wel een stuk beter gevoel over...
Dus we vertrekken maandag.
We vliegen nu direct door naar Chiang Mai en daarna direct naar Surat Thani. Ik verblijf dus niet meer in BK.
En al is het nog steeds super spannend, ik heb er wel een stuk beter gevoel over...
Dus we vertrekken maandag.
zondag 25 mei 2014 om 00:15
Ik zou echt niet meer gaan, ook niet naar Chiangmai. Vind het nogal een verschil of politie of leger rondrijden om orde te bewaren (hier is ook weleens ME op straat) of dat er een staatsgreep is gepleegd. Op informatie van Thaise vrienden zou ik ook niet te veel vertrouwen aangezien er nu (zelf)censuur is. Zij weten misschien nog minder wat er allemaal gaande is. Het zou voor mij in ieder geval niet lekker ontspannen vakantie vieren zijn (voor mij persoonlijk horen de woorden ontspanning en vakantie bij elkaar).
zondag 25 mei 2014 om 01:37
Het zijn oa thaise vrienden, maar ook toeristen en expats en die zeggen allemaal dat je er niets van merkt. Helemaal buiten Bangkok. www.thaizer.com/news/thailand-coup-advice-for-tourists Hier het advies van een anderen farang.
En de coup is niet voor niets gepleegd he. Wanneer het een politiek zooitje wordt in Thailand grijpt het leger in om weer orde op zaken te stellen en zorgt juist voor weer meer rust. Dat gebeurt nu ook.
En de coup is niet voor niets gepleegd he. Wanneer het een politiek zooitje wordt in Thailand grijpt het leger in om weer orde op zaken te stellen en zorgt juist voor weer meer rust. Dat gebeurt nu ook.
zondag 25 mei 2014 om 09:45
quote:travelsmurf schreef op 24 mei 2014 @ 19:41:
Bedankt voor alle reacties(ook Baukelien!). Het heeft mij 400 euro gekost maar het is gelukt, ik heb de gehele reis omgegooid.
Dus we vertrekken maandag.Top!
Dus we vertrekken maandag.Top!
zondag 25 mei 2014 om 09:46
Thanks ladies, ik (en partner) zijn weer gerustgesteld.
Dit forum, thailandblog en travelfish hebben mij weer op het juiste pad gezet. Ondertussen wel aangemeld bij het ministerie van BZ, just in case..
Nu weer tijd voor leuke dingen! en verder gaan met de route en de dingen die we willen zien. Vooral nu even kijken wat leuk is voor mijn twee pubers zoon, oftewel hoe houd ik iedereen happy
Dank!
groet,
Miriam
Dit forum, thailandblog en travelfish hebben mij weer op het juiste pad gezet. Ondertussen wel aangemeld bij het ministerie van BZ, just in case..
Nu weer tijd voor leuke dingen! en verder gaan met de route en de dingen die we willen zien. Vooral nu even kijken wat leuk is voor mijn twee pubers zoon, oftewel hoe houd ik iedereen happy
Dank!
groet,
Miriam
zondag 25 mei 2014 om 10:39
quote:mmdc schreef op 25 mei 2014 @ 09:46:
Dank!
groet,
Miriam
Dank!
groet,
Miriam
zondag 25 mei 2014 om 14:37
Hallo vanaf dreamland!
Yas, bedankt voor de tip, idd zalig hier! Heel rustig, maar heerlijk. Ik was net voor de officiële staatsgreep weg uit BKK en toen ik er was, was er niets te merken. Behalve meer sms'jes van het thuisfront dan.
(Oh en de eerste dag reed er n omroepbusje langs het hotel, dus ik vroeg wat ze zeiden maar die verkochten watermeloenen )
Ik weet niet hoe het nu in BKK is, maar op de eilanden niets te merken! (Was hiervoor op ko tao)
Heb nog anderhalve week en weet nog niet precies wat ik ga doen. Misschien khao sok en daarna doorvliegen naar chiang mai
Yas, bedankt voor de tip, idd zalig hier! Heel rustig, maar heerlijk. Ik was net voor de officiële staatsgreep weg uit BKK en toen ik er was, was er niets te merken. Behalve meer sms'jes van het thuisfront dan.
(Oh en de eerste dag reed er n omroepbusje langs het hotel, dus ik vroeg wat ze zeiden maar die verkochten watermeloenen )
Ik weet niet hoe het nu in BKK is, maar op de eilanden niets te merken! (Was hiervoor op ko tao)
Heb nog anderhalve week en weet nog niet precies wat ik ga doen. Misschien khao sok en daarna doorvliegen naar chiang mai
zondag 25 mei 2014 om 17:36
Vandaag is de laatste dag dat ze protesten tolereren, las ik. En op sociale media heb ik daar vandaag heel wat foto's van voorbij zien komen. Ik weet niet wat niet langer tolereren precies inhoudt, maar protesteerders zullen volgens het krijgsrecht berecht worden las ik ook en als ik die tot de tanden gewapende soldaten zie met machinegeweren... Ik zou echt niet gaan. Wat heb je daar in zo'n gespannen situatie te zoeken? En is toch ook niet leuk om ergens te zijn waar je weet dat de bevolking in grote problemen verkeert, dan kun je toch ook niet meer lekker ontspannen met je cocktail aan het zwembad zitten lijkt mij.
zondag 25 mei 2014 om 21:22
Die watermeloenen! Ik heb zelf ook een tijdje in een land gewoond waar ik de taal niet van sprak, was ook een niet heel-stabiel-land. Komt er op een dag ook zo'n omroep-vrachtwagentje door de straat rijden, vraag ik aan mijn man die de taal wel sprak, wat zegt-ie, wat zegt-ie? Of je oud ijzer te koop hebt!
maandag 26 mei 2014 om 10:48
quote:baukelien schreef op 25 mei 2014 @ 22:23:
Inderdaad moet ieder het zelf beslissen, maar ik heb het gister en vandaag een beetje gevolgd op de sociale media en kreeg er een heel slecht gevoel bij. Toen dacht ik ik kan er nu nog hier wat over opschrijven want morgen zitten ze in het vliegtuig.
Nee, zelf volgen Thailandgangers het nieuws in TH niet.
Nou, hartelijk dank maar we nemen het zelf wel weer over.
Jij hebt er een slecht gevoel bij, wij niet.
Vivadiva, nog veel plezier daar!
En die andere forummer die vandaag vertrekt: goede vlucht en het komt allemaal wel goed!
Inderdaad moet ieder het zelf beslissen, maar ik heb het gister en vandaag een beetje gevolgd op de sociale media en kreeg er een heel slecht gevoel bij. Toen dacht ik ik kan er nu nog hier wat over opschrijven want morgen zitten ze in het vliegtuig.
Nee, zelf volgen Thailandgangers het nieuws in TH niet.
Nou, hartelijk dank maar we nemen het zelf wel weer over.
Jij hebt er een slecht gevoel bij, wij niet.
Vivadiva, nog veel plezier daar!
En die andere forummer die vandaag vertrekt: goede vlucht en het komt allemaal wel goed!