Kerstkindjes 2014

16-04-2014 19:28 508 berichten
Hoi allemaal!

Ik heb vanochtend positief getest.. WOW!

Volgens mijn berekening op 24 december uitgerekend..

Zijn er meer dames die rond de feestdagen zijn uitgerekend en mee willen schrijven in dit topic? Dan maak ik een tabel..

Het is ons 2e kindje, en -nog- niet gepland (want oudste is pas een half jaar. Toch wel erg blij mee:-)

Mijn eerste zwangerschap heb ik over me heen laten komen, het lijkt me leuk deze bewuster te beleven door er over te schrijven en ervaringen te delen, dus who is in?
Alle reacties Link kopieren
He bah bloem, wat vervelend :(

Veel sterkte!
Bloem; ohnee wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte.

Mmm vreemde opmerking inderdaad als het hartje nog klopt....vind ik niet echt tactisch.

Ik heb vandaag de 9 weken echo gehad en het kindje was erg beweeglijk. Had al 2 armenstopjes en benenstompjes en was er flink mee in de weer. Ik heb de placenta gezien, deze lag aan de voorkant en de navelstreng was ook al te zien

Mijn vk volgt een echo cursus dus ik kan elke week kijken

Ik ben savonds moe, ga om 21.30 naar bed, maar ik voel me overdag super fit.....Ik ben nog niet aangekomen en bhs passen ook nog. De vorige zwangerschap kwam ik pas echt veel aan na 24 weken.

Tegen obstipatie werkt lijnzaad door de yoghurt heel erg goed!
BloemBloem Aah nee, wat ontzettend vervelend sterkte komende tijd

@Ally, ja zeg pffoee, dat wachten is echt niks!

@moe zijn, Ik ben echt super moe! Tegen een uur of 7-8 heb ik een weg trekker.. Ook al probeer ik wakker te blijven, omdat ik anders niet slaap. Ik heb nu ook echt maar 8 uur slaap nodig, daarna ben ik klaar wakker. Ook kan ik nauwelijks op mijn buik liggen vanwege mijn borsten. En hebben jullie ook zo'n moeilijke stoelgang?

@Cherobon, Wat een nare reactie zeg. Misschien komt het nog, mijn vader reageerde ook heel bot en nu is hij er nog het meest mee bezig. Heb al van alles gehad!

Heeft iemand hier trouwens ervaring met je zwangerschap bij de gyn verder voortzetten? Ik heb namelijk overgewicht en zou daardoor naar de gyn doorverwezen worden. Dit betekend wel: Extra veel echo's.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Wat een verdriet Bloem...... Veel sterkte!
@stoelgang - ja ik kon echt een paar dagen niet! gelukkig is het inmiddels weer een beetje op gang, mijn buik stond er echt bol van. Ik probeer het nu met veel drinken en ontbijtkoek, weet niet of dat werkt of dat het gewoon toeval is

@slaap - Ik slaap eigenlijk altijd op mijn zij maar wil nu opeens op mijn buik. Wel voorzichtig want mijn borsten zijn nogal gevoelig.. Ben overdag echt best moe, maar slaap opeens heel onrustig de laatste nachten..

@gynaecoloog - ik loop bij een gynaecoloog, maar ben daar ook direct heen gestuurd. @Spruit, wil je daar iets over weten?
@Flipflopje, Nou graag! Als je het liever niet openbaar zegt kun je mij ook een privé bericht sturen hoor. Maar wat gaan ze daar dan doen? Neem aan dat je niet met je benen in de steigers hoeft? En waarom loop jij er? Ben zelf nogal van mening dat als mijn lichaam het ''zwanger zijn'' niet aan kon ik dan niet binnen 2 maanden zwanger was geraakt. Dus heb er eigenlijk een beetje dubbele gevoelens over.
Oh Bloem, heel veel sterkte. Wat erg voor je! Steunt je man/vriend je een beetje.

' t allerbeste.
Ah bloem, wat een enorm naar nieuws. Heel veel sterkte in deze tijd voor jou en je vriend. En inderdaad wat Kiki zegt, als je al vaker miskramen hebt gehad kan je het onderzoeken. Voor nu een hele dikke knuffel!
@Spruit: je hebt een berichtje

Ik denk trouwens niet of er echt veel verschil zit tussen een gynaecoloog en een verloskundige, alleen wat extra controle en mocht er iets aan de hand zijn dan zit je meteen bij de juiste persoon..
Flipflopje, ik heb niks ontvangen hoor :p.

Wil je het nog eens proberen?
O, wat gek. Maar als ik op jouw naam klik en dan op 'berichten' zie ik mijn bericht aan jou wel staan. Staat het nergens in je inbox?

Ik ken het forum niet zo goed - Weet iemand hoe dat werkt?

Ik heb op de naam geklikt en dan op bericht plaatsen.

Vroeg me ook af hoe je een bericht prive maakt?

Stuur me anders evt. je @, dan mail ik je gewoon.
@ bloembloem, wat erg! Heel veel sterkte de komende tijd!
Daar ben ik weer een keer:-).

@bloem heel veel sterkte voor jou en je man/vriend.

@vraag ik ben nu 9.4 weken. Maar maak mij ondanks de goede echo met 8.5 een beetje zorgen. Ik heb bijna geen last meer van mijn borsten. Ze zijn ook gewoon weer zacht. Ook de beetje misselijkheid die ik smorgens had is zo goed als weg. Zijn er meer dames die minder klachten hebben vanaf week 9? Het baat mij een beetje zorgen. Moet ik misschien helemaal niet doen maar heb mensen in de omgeving die een miskraam hebben gehad en zij maken mijn continue bang met hun verhalen. Hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen.

Ben trouwnes uitgerekend op 24/12:-) eventueel voor de tabel.
Miss_V, erg herkenbaar! Ik heb precies hetzelfde en ben ook de 24e uitgerekend. Gisteren ben ik me echt doodgeschrokken toen ik na het plassen op een feestje opeens bloed achterliet. Gelijk mijn vriend opgetrommeld en halsoverkop die verjaardag verlaten. In de auto gelijk googlen en een klein beetje helderbloedverlies hoort er bij. De hele nacht erg onrustig geslapen en vandaag na het plassen gelijk weer gecontroleerd, maar gelukkig geen bloed. Ik heb morgen mijn eerste echo. Ik ben zoooo onzeker en bang, hoop echt dat alles goed is.
@ miss-v: mijn borsten doen ook minder pijn nu bij 9+ weken

ik ben een week heel moe geweest en nu gaat het wel weer

morgen weer een echo dus dan zullen we zien..

Ben trouwens wel een moeilijke eter een een beetje chago steeds, wellicht zijn dat ook markers :D (arme vriend..)

Ik denk als je geen hevige kramp en bloedverlies hebt dat je je toch moet proberen geen zorgen te maken?

@ spruit: hopelijk heb je dan nu wel bericht! zo niet dan laat het even weten
@melodie74, gefeliciteerd met je goede echo. Wat fijn dat je elke week een echo krijgt. Ook voor de gemoedsrust.

@spruit2014, geen ervaring met de gynaecoloog, heel veel succes ermee. Beter uit voorzorg er heen dan dat ze je niet doorsturen als het nodig is toch.

@miss-v, zal binnenkort weer even een nieuw overzicht plaatsen. De onzekerheid blijft denk ik, maar als je vorige week nog een goede echo hebt gehad en dan ook nog met 8,5 week, is de kans dat het nog fout gaat minimaal hoor. Maar als je je echt zorgen maakt, gewoon de verloskundige bellen.

@smiley_face, zal aan je denken morgen. Hopelijk melden we ons hier allebei met goeie echo's morgen.

@flipflopje, jij ook succes met de echo morgen. Wat leuk dat we met zijn drietjes op 1 dag gaan.

Ik voel me eigenlijk heel goed, alleen moe maar dat is in het weekend niet zo erg, gewoon weinig plannen. Heb alleen veel last van hoofdpijn en mag de medicijnen die ik daarvoor had nu niet meer innemen. Dus moet het uitzitten steeds, maar denk dat het ook door de vermoeidheid komt. Nog een paar weekjes, dan moet dat over zijn.
Life is better when you're laughing
Mijn echo was helemaal goed! Nu het wat meer op een mensje lijkt begin in me toch wel trots te voelen

De datum staat nu op 26 dec (ipv 25) dus het blijft een kerstkindje.

@ miss v - minder gevoelige borsten zegt dus niet zoveel.

@ smiley_face en ally_white - jullie ook een goede echo gehad?
@Miss-v, Hier nog steeds volop last van kwalen! Maar zou mij als ik jouw was niet te veel zorgen maken. Vanaf een week of 9/10 schijnt het HCG hormoon niet meer aangemaakt te worden. Dus dan kan het kloppen dat je minder kwalen hebt

@flipflopje, Wat fijn dat de echo goed was! Was dit je 10 weken echo?
Hier ook een goede echo. Druk bewegend kindje met een kloppend hartje.
Gelukkig, ook ik heb een chillend kindje met hartslag gezien op de echo! Wat een opluchting! Ik ben zooooooo blij! Het bloed afgelopen zaterdag is waarschijnlijk van de baarmoedermond afgekomen. Hèhè... Wat een heerlijk gevoel!
@ spruit - Dit was inderdaad de 10w echo. Ik ben nu 9w3d.
wat fijn al die goede echo's

Ik moest toevallig nog mn verloskundige bellen dus vroeg het maar meteen. Ze gaf aan dat je lichaam ook went aan het zwangerschapshormoon dus dan kan het zijn dat je minder last ervan hebt.
Ach, het is een goed teken dat we bezorgd zijn toch. Beter dat als dat het ons niks kan schelen. Betekent gewoon dat we nu al het beste voor onze kindjes willen.
Voor mij houdt het hier op bij 9,3 weken . Ik werd vannacht rond 04:30 wakker van een natte onderbroek, ik ging naar het toilet en ik zag heel veel bloed. Toen kreeg ik krampen. Ik heb om 07:30 de vk gebeld en ik kon meteen terecht voor een echo. Helaas het kindje lag levenloos in mijn baarmoeder. Door vk doorverwezen naar ziekenhuis en ook daar geen hartslag.

We zijn intens verdrietig, je wacht 23 maanden op dit moment, je ziet d.m.v een wekelijkse echo je kindje in je buik groeien. De vk snapt er ook niks van, afgelopen vrijdag spartelde die nog vrolijk rond met een goede hartslag. Alle hoop is vervlogen...

Het is nu afwachten of het kindje van zelf naar beneden komt, anders wordt ik volgende week gecurreteerd.

Ik wens jullie allemaal een gezonde, gelukkige en supergoede zwangerschap toe. Dit wens je echt niemand toe...
@melodie74, o nee meis. Wat erg! En inderdaad zo onverwachts na de goede echo. Wat is het leven toch ontzettend oneerlijk. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven