Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik heb mij altijd al verbaasd over het wegkijken dat politiek correcte politici doen als het om vrouwendiscriminatie in de islam gaat. Omdat het vanuit een religieus boek is moet het maar normaal gevonden worden dat vrouwen openlijk gediscrimineerd worden.
quote:malu3 schreef op 26 mei 2014 @ 13:33:

Ik heb mij altijd al verbaasd over het wegkijken dat politiek correcte politici doen als het om vrouwendiscriminatie in de islam gaat. Omdat het vanuit een religieus boek is moet het maar normaal gevonden worden dat vrouwen openlijk gediscrimineerd worden.Nou inderdaad. Hier uit de stekker gaan omdat de Bart Smit (of Intertoys)-folder rolbevestigend zou zijn, maar een vrouwenonderdrukkende cultuur wordt toegestaan en zelfs omarmd.
quote:lamaatje schreef op 26 mei 2014 @ 12:05:

Goed om weten!

De Britse moslimleider Abu Waleed heeft begin dit jaar in een preek zijn visie gegeven over de toekomstige ‘islamitische staat’ Groot Brittannië. Daarin moeten christenen en joden worden vernederd totdat ze zich bekeren tot de islam. Waleed stelde tevens; “dat de islam niet verenigbaar is met de VN-verklaring van de mensenrechten, omdat de islam nu eenmaal niet alle mensen als gelijken kan behandelen.”

“Ongelovigen moeten worden gemerkt met rode banden om hun halzen – Moslims moeten vrij toegang krijgen tot kerken, huizen en zelfs bedden van christenen…”

Video: British Islamist Abu Waleed: Muslims Should Humiliate Christians https://www.youtube.com/watch?v=qJM_fPlWFgIDoor zulke gekken word de moslim haat/angst alleen maar groter
quote:noesa schreef op 25 mei 2014 @ 20:54:

[...]

J'[/i]

Is dit een juiste redenering? Of is dit een drogredenering?

Maar dat zei ze nu juist niet hè?

Je mag het noemen zoals je wilt (heb je de premisse die schuilgaat onder de de uitspraak van Hollebollegijs waar het om gaat, al geanalyseerd?)

Ik ben waarschijnlijk ook veel te dom om enthousiast te zijn over een beweging als de PVV, waarvan de aanhang in grootte varieert op grond van aanslagen van extremistische moslims.

Ieder zijn meug maar ik zal nooit mijn stem op de PVV uitbrengen.
De islam is net zo eng als de personen die vanuit machtswellust en onwetendheid de islam aanhangen, praktiseren en door andermans strot willen duwen. Zo eng kan het zijn. Hoe vredelievend is de islam? Net zo vredelievend als de mensen die vrede, gelijkwaardigheid en rechten van anderen hoog hebben staan.

Beetje de "waar gebruik JIJ een mes voor?" discussie. Nou, ik snijd er uitjes mee en jij? "Ik heb er net de buurvrouw mee in stukjes gesneden en haar vervolgens aan de hond gevoerd."

Overigens vind ik dat de onderdrukten vaak niet eens door hebben dat ze onderdrukt worden en zelf met hand en tand een overtuiging verdedigen. Dezelfde overtuiging die hun juist in een wurggreep houdt.

Ik denk niet dat de religies an sich het probleem vormen. Meer de mensen die er een (ziekelijke) twist aan geven en de mensen die klakkeloos aannemen wat die zieke geesten hun voorhouden.
quote:noesa schreef op 26 mei 2014 @ 12:47:

Ik plak hem hier nog even. Dit mag namelijk wel aan de grote klok.

[img]http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/director.gif[/img] Femke Halsema bekent dat ze de islam fout heeft ingeschat.

Femke Halsema: 'Geert Wilders had gelijk'.

Femke ziet het nu ook: "Too little too late tegen vrouwenonderdrukkers."

Wat een reisje door de islamitische cultuur al niet kan doen.

Dat kun je daar doen bij je geestverwanten.

http://dutch.faithfreedom.org/forum/
Leef je leven alsof het je laatste dag is
quote:depressief schreef op 26 mei 2014 @ 16:06:

[...]

http://dutch.faithfreedom.org/forum/De link werkt niet, maar volgens mij bestaat dat forum allang niet meer. Was nogal eng er erg opruiend geloof ik. Goed dat het foetsie is.
quote:Sensy12 schreef op 26 mei 2014 @ 15:57:

De islam is net zo eng als de personen die vanuit machtswellust en onwetendheid de islam aanhangen, praktiseren en door andermans strot willen duwen. Zo eng kan het zijn. Hoe vredelievend is de islam? Net zo vredelievend als de mensen die vrede, gelijkwaardigheid en rechten van anderen hoog hebben staan.

Beetje de "waar gebruik JIJ een mes voor?" discussie. Nou, ik snijd er uitjes mee en jij? "Ik heb er net de buurvrouw mee in stukjes gesneden en haar vervolgens aan de hond gevoerd."

Overigens vind ik dat de onderdrukten vaak niet eens door hebben dat ze onderdrukt worden en zelf met hand en tand een overtuiging verdedigen. Dezelfde overtuiging die hun juist in een wurggreep houdt.

Ik denk niet dat de religies an sich het probleem vormen. Meer de mensen die er een (ziekelijke) twist aan geven en de mensen die klakkeloos aannemen wat die zieke geesten hun voorhouden.

Tot op zekere hoogte heb je misschien gelijk, maar ik heb hier nog nooit van protestante of katholieke leiders gehoord dat de niet-christelijken allemaal een groen jasje moeten gaan dragen. Om maar eens wat te noemen. Of dat God vindt dat je 30 dagen stokslagen moet krijgen, omdat je op zondag niet naar de kerk gaat of onthoofd omdat je man de Islam aanhangt.

Natuurlijk zijn de haat-imams de extreme gevallen, maar ze hebben wel de titel moslimleider. En dat maakt het wel eng, naar mijn idee.

Als wat ik zei werkelijk door Christenen gepredikt zou worden zou het Christendom ook als een enge godsdienst betiteld worden.

Ik heb ook nog nooit de vraag gehoord of het Christendom een enge godsdienst is. Vroeger waren het ook geen lieverdjes en de katholieke kerk heeft heeft ook genoeg op zijn geweten. En in de Middeleeuwen zijn er ook geweldadige praktijken geweest in naam van de Inquisitie.

De Islam leeft nog in de Middeleeuwen.

Je moet er toch niet aan denken anno 2014, dat vrouwen geen auto mogen rijden uit hoofde van een religie.
odi et amo
HBG is geen zij dames
quote:depressief schreef op 26 mei 2014 @ 16:06:

[...]

http://dutch.faithfreedom.org/forum/Femke is geen islamknuffelaar meer, dus Femke is een rechtsextremistische racist. Je verwacht het niet.
quote:Star schreef op 26 mei 2014 @ 17:54:

HBG is geen zij dames Oh, een hutje. Weet ik dat ook weer
odi et amo
quote:noesa schreef op 26 mei 2014 @ 17:57:

[...]

Femke is geen islamknuffelaar meer, dus Femke is een rechtsextremistische racist. Je verwacht het niet. Amai, dan barst het in de wereld van de rechts-extremisten.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 26 mei 2014 @ 17:36:

[...]

Tot op zekere hoogte heb je misschien gelijk, maar ik heb hier nog nooit van protestante of katholieke leiders gehoord dat de niet-christelijken allemaal een groen jasje moeten gaan dragen. Om maar eens wat te noemen. Of dat God vindt dat je 30 dagen stokslagen moet krijgen, omdat je op zondag niet naar de kerk gaat of onthoofd omdat je man de Islam aanhangt.

Natuurlijk zijn de haat-imams de extreme gevallen, maar ze hebben wel de titel moslimleider. En dat maakt het wel eng, naar mijn idee.

Als wat ik zei werkelijk door Christenen gepredikt zou worden zou het Christendom ook als een enge godsdienst betiteld worden.

Ik heb ook nog nooit de vraag gehoord of het Christendom een enge godsdienst is. Vroeger waren het ook geen lieverdjes en de katholieke kerk heeft heeft ook genoeg op zijn geweten. En in de Middeleeuwen zijn er ook geweldadige praktijken geweest in naam van de Inquisitie.

De Islam leeft nog in de Middeleeuwen.

Je moet er toch niet aan denken anno 2014, dat vrouwen geen auto mogen rijden uit hoofde van een religie.Eens. De mensen die nog in Middeleeuwse praktijken geloven, hebben nog een grote sprong te maken evolutionair gezien dan. Ik heb zelf een islamitische achtergrond en wat mij opvalt, is dat zelf nadenken al gezien wordt als een zonde. Ik heb misschien het geluk dat ik zowel de extremen als de liberalen heb meegemaakt en ik een wat genuanceerder beeld heb. Vandaar dat mijn observatie dat het echt afhangt van wie het belijdt en hoe het men belijdt. .
quote:lamaatje schreef op 26 mei 2014 @ 18:05:

[...]

Amai, dan barst het in de wereld van de rechts-extremisten.Ja, islamknuffelaars zijn het toonbeeld van tolerantie en fatsoen. Dat blijkt wel weer.
quote:Sensy12 schreef op 26 mei 2014 @ 18:06:

[...]

Eens. De mensen die nog in Middeleeuwse praktijken geloven, hebben nog een grote sprong te maken evolutionair gezien dan. Ik heb zelf een islamitische achtergrond en wat mij opvalt, is dat zelf nadenken al gezien wordt als een zonde. Ik heb misschien het geluk dat ik zowel de extremen als de liberalen heb meegemaakt en ik een wat genuanceerder beeld heb. Vandaar dat mijn observatie dat het echt afhangt van wie het belijdt en hoe het men belijdt. .Ik snap je helemaal, maar de leiders zijn toch het uithangbord en zetten voor een groot gedeelte de toon.
odi et amo
quote:fjorgyn schreef op 26 mei 2014 @ 15:48:

[...]

Ieder zijn meug maar ik zal nooit mijn stem op de PVV uitbrengen.Mooi hè, democratie.
quote:noesa schreef op maandag 26 mei 2014 12:07 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="madelief_81 in "Hoe eng is de Islam?"" class="messagelink">madelief_81 schreef op 26 mei 2014 @ 11:48</a>:</b>

[...]

"Ze" ? Dus jij denkt dat die paar on-intelligente mensen een hele cultuur vertegenwoordigen?

Think again.</div></blockquote>

Ja. Deze mensen vertegenwoordigen een hele cultuur.

Waarom schreeuwen ze hun Jodenhaat altijd zo van de daken?

Waarschijnlijk ben je zelf niet op de hoogte. De islamitische cultuur is vergeven van de Jodenhaat. De koran staat er vol mee. Hitler's Mein Kampf is een bestseller in veel islamitische landen.

Saoedi Arabië, de bakermat van de islam, is 'für Jude verboten'. Joden komen het land dus niet eens in, men eist niet-Jood verklaringen van mensen die in SA willen komen werken.

Ja, zulke tweets vertegenwoordigen een hele cultuur. Was dat niet zo, dan zouden die jongens hun Jodenhaat niet keer op keer zo trots aan de grote klok hangen hè?

Je bent een psychopaat volgens mij dat je zo denkt.

Ik ben zelf half Marokkaans dank je wel.

Mijn Marokkaanse oma is Joods! De andere helft van m'n familie is islamitisch.

Je hebt geen idee waar je het over hebt.
quote:impala schreef op maandag 26 mei 2014 12:18 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="madelief_81 in "Hoe eng is de Islam?"" class="messagelink">madelief_81 schreef op 26 mei 2014 @ 12:01</a>:</b>

Zijn er hier mensen die de documentaires van Famke Halsema 'Seks en Zonde' ook zo mooi vinden?

Ze stelt kritische vragen aan verschillende moslim leiders binnen de verschillende moslim culturen over de hele wereld. De geïnterviewden zijn heel open en leggen op een hele mooie en rustige manier uit wat de islam (per cultuur) inhoud.

</div></blockquote>

Je hebt mijn eerdere post over Takiyya (geoorloofd liegen) gemist?

Dat moslimleiders zich naar de buitenwereld gematigder voordoen dan ze zijn? Om hun geloof te verdedigen. Op valse gronden dus.

Ik gooi hem er nog maar een keer in voor je in.

<a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya" class="link">http://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya</a>Ja gemist. Maar het is echt achterlijk wat je beweerd en je zet jezelf volkomen voor schut.
Ik ken veel marokkaanse moslims en jodenhaat is wel degelijk diep geworteld in de cultuur. Slechts een enkeling gaat ertegenin. Nu moet ik zeggen dat de opstelling van Israel hier niet bepaald in helpt.
.
quote:noesa schreef op 26 mei 2014 @ 17:57:

[...]

Femke is geen islamknuffelaar meer, dus Femke is een rechtsextremistische racist. Je verwacht het niet.

Mij een zorg, Ik heb andere problemen aan m'n hoofd, mijn haar valt uit.

Verder kom ik haar vaak tegen in de buurt en soms loop ik langs op weg naar de super, dan groet ik haar gewoon. Als zij het nodig vind en ze voelt zich geroepen om het voor de moslimvrouw op te nemen, dan moet ze dat vooral doen.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
quote:noesa schreef op maandag 26 mei 2014 12:47 Ik plak hem hier nog even. Dit mag namelijk wel aan de grote klok.

Femke Halsema bekent dat ze de islam fout heeft ingeschat.

<b><a href="http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... rs_ha.html" class="link">Femke Halsema: 'Geert Wilders had gelijk'.</a></b>

<b><a href="http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11204/Me ... kers.dhtml" class="link">Femke ziet het nu ook: "Too little too late tegen vrouwenonderdrukkers."</a></b>

Wat een reisje door de islamitische cultuur al niet kan doen.

Je zou voor Geert moeten gaan werken want je bent goed in het verdraaien van de feiten Lees: propaganda.

Dit gaat niet over de Islaam! Dit gaat over de onderdrukking van vrouwen in Saoedi Arabië! Als je nou even kijkt naar de docu van gisteren dan zie je dat er een groot verschil is in die twee! En btw! Saoedi Arabië is een ander land dan bijvoorbeeld Marokko of Egytpe. Weet niet of het tot je door is gedrongen? En dan Nog verschilt het per dorp en stad : cultuur binnen de cultuur.

Net als dat jij niet hetzelfde denkt als Pietje bij jou aan de overkant.

Het is echt van de zotte hoe jullie veralgemeniseren. Ongelofelijk wat een zooi mensen de wereld in kunnen brengen.

Straks ga ik nog denken dat ik anti-joods ben omdat jij denkt dat alle Marokkanen dat zijn! Ga toch ff snel fietsen zeg!
quote:impala schreef op maandag 26 mei 2014 19:21 Ik ken veel marokkaanse moslims en jodenhaat is wel degelijk diep geworteld in de cultuur. Slechts een enkeling gaat ertegenin.Ehm.......... Dit is echt klinklare onzin.
quote:madelief_81 schreef op 26 mei 2014 @ 19:15:

[...]

Je bent een psychopaat volgens mij dat je zo denkt.

Ik ben zelf half Marokkaans dank je wel.

Mijn Marokkaanse oma is Joods! De andere helft van m'n familie is islamitisch.

Je hebt geen idee waar je het over hebt.Hey toevallig. Mijn familie is ook Marokkaans. Je weet dus net zo goed als ik dat antisemitisme diep verankerd zit in islamitische culturen. En dat men zich hier ook niet zich voor schaamt. Integendeel.
quote:madelief_81 schreef op 26 mei 2014 @ 19:30:

[...]

Dit gaat niet over de Islaam! Dit gaat over de onderdrukking van vrouwen in Saoedi Arabië!

Ja, en Saoedi Arabië exporteert het wahabisme, de meest extreme stroming van de islam, naar landen over de hele wereld. Dus ook naar westerse landen als Nederland. Veel moskeeën worden hier met oliedollars gefinancierd. Met als gevolg dat de islam ook hier in Nederland extremer wordt.

Dus ja, dit gaat wél over de islam.

Quote uit het artikel in De Volkskrant:

Na het interviewen van een reeks moslima's vindt Femke Halsema nu, tien jaar later, dat wat ze als fractieleider van GroenLinks tegen de export van moslimfundamentalisme gedaan heeft 'too little and too late' was.

Femke heeft in het verleden een motie ondertekend, - de motie van Halsema -, die stelde dat de islamisering van Nederland geen strobreed in de weg gelegd mocht worden.

Daar heeft ze nu dus spijt van.
De (Arabische) Marokkanen die ik spreek moeten niks hebben van islam-extremisten, maar nog minder van Joden.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven