Vrouw slaat man.

28-05-2014 15:21 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Interessant filmpje. Doet mij denken aan een topic hier niet zo lang geleden waarbij veel vrouwen hier vol trots vertelden over de keren dat ze hun man voor de kop hadden geslagen, de huisraad hadden vernield, de sloten veranderd en manlief hadden buitengesloten omdat manlief iets verkeerds had gedaan. Tegelijkertijd is er wel bijna dagelijks een topic over een vrouw die door haar man onheus wordt bejegend en dan is het verontwaardiging alom en is er nooit, maar dan ook nooit enige rechtvaardiging voor geweld.

Met dit laatste ben ik het in principe eens, tegelijkertijd denk ik dat (vrijwel) iedereen tot geweld in staat is, op enig moment in zijn leven, onder bepaalde omstandigheden etc.

Ik zou graag willen horen hoe het komt dat geweld van vrouwen tegen mannen veel acceptabeler wordt geacht dan andersom?

Hier het filmpje: http://www.joop.nl/opinie ... el/27118_vrouw_slaat_man/
Nouja, in mijn ogen is het niet acceptabel, voor beide geslachten niet.

Maar het zal er wel mee te maken hebben dat de vrouw als het zwakkere geslacht wordt (of is het tegenwoordig werd?) gezien.
Ik vind het niet acceptabeler.
Ik vind het ook niet acceptabel als een vrouw geweld gebruikt tegen een man.

(behalve als zelfverdediging of om iemand anders te beschermen, dan kan geweld van beide kanten acceptabel zijn)

Iemand buitensluiten vind ik wel van een andere orde, net als de sloten veranderen.
Geweld is nooit acceptabel.
quote:markovic schreef op 28 mei 2014 @ 15:21:

Ik zou graag willen horen hoe het komt dat geweld van vrouwen tegen mannen veel acceptabeler wordt geacht dan andersom?

Is dat zo dan? Waardoor heb jij die indruk? Ik denk dat namelijk helemaal niet. Je hoort er alleen minder over, ik denk dat het ook minder voorkomt, maar zie geen enkele reden om het als acceptabeler te zien.
Je moet zowel je handen en je inboedel bij je houden of je nu man óf vrouw bent!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
De 'redenen' voor geweld zullen hetzelfde zijn (frustratie, gestoord, gekrenkt ego) en dus even fout.

Vrouwen mishandelen ook psychisch: dreigen ongeboren kind iets aan te doen, zichzelf beschadigen en aangifte doen van mishandeling, slaan met voorwerpen (strijkbout).

Waarom het meer geaccepteerd lijkt? Ik denk dat de meeste mensen denken aan klappen of schoppen. Als ik mijn man vol in het gezicht zou meppen met een vuist heeft hij hooguit een schram en een blauw plekje. Slaat hij mij voluit met een vuist in het gezicht dan heb ik toch wel wat gebroken. In ieder geval gestrekt achterover. Hij zou mij in bedwang kunnen houden door gewoon zijn arm uit te steken met zijn hand op mijn voorhoofd, dan kan ik hem niet eens raken. Andersom zou ik al met iets moeten slaan. Kortom: in veel gevallen brengt een man grotere schade toe met 1 klap van een blote vuist dan een vrouw.

Bij oudere generaties denk ik ook dat het beeld van de emotionele gevoelige vrouw meespeelt (denk aan die dramatische vrouwen in James Bond films)
Ik heb ook met verbazing gelezen toen, markovic. Heb meteen een beeld van dat soort vrouwen.

Toch vind ik het verschil in als ik een man een vrouw zie slaan op straat of anders om, puur om dat de man veel sterker is en de situatie dreigender is van wege ongelijke krachten. Als ik een vrouw los zal zien gaan op een man zou ik er ook wat van zeggen trouwens, misschien nog wel eerder dan man op vrouw geweld om dat in die situatie die man mij ook zou slaan (en ook sterker is dan ik), voor een vrouw ben ik minder snel bang.
quote:Wollstonecraft schreef op 28 mei 2014 @ 15:28:

Ik vind het ook niet acceptabel als een vrouw geweld gebruikt tegen een man.

(behalve als zelfverdediging of om iemand anders te beschermen, dan kan geweld van beide kanten acceptabel zijn)

Iemand buitensluiten vind ik wel van een andere orde, net als de sloten veranderen.

Hoezo?

Stel, je woont samen in een huis. Het is jullie huis. Jij komt erachter dat je man een klootzak is in jouw ogen (hij gaat vreemd ofzo), geeft dat jou het recht om eenzijdig de sloten te veranderen en hem de toegang tot het huis te ontzeggen?
quote:lemoos2 schreef op 28 mei 2014 @ 15:33:

De 'redenen' voor geweld zullen hetzelfde zijn (frustratie, gestoord, gekrenkt ego) en dus even fout.

Vrouwen mishandelen ook psychisch: dreigen ongeboren kind iets aan te doen, zichzelf beschadigen en aangifte doen van mishandeling, slaan met voorwerpen (strijkbout).

Waarom het meer geaccepteerd lijkt? Ik denk dat de meeste mensen denken aan klappen of schoppen. Als ik mijn man vol in het gezicht zou meppen met een vuist heeft hij hooguit een schram en een blauw plekje. Slaat hij mij voluit met een vuist in het gezicht dan heb ik toch wel wat gebroken. In ieder geval gestrekt achterover. Hij zou mij in bedwang kunnen houden door gewoon zijn arm uit te steken met zijn hand op mijn voorhoofd, dan kan ik hem niet eens raken. Andersom zou ik al met iets moeten slaan. Kortom: in veel gevallen brengt een man grotere schade toe met 1 klap van een blote vuist dan een vrouw.

Bij oudere generaties denk ik ook dat het beeld van de emotionele gevoelige vrouw meespeelt (denk aan die dramatische vrouwen in James Bond films)Ik denk dat je jezelf onderschat. Ook een vrouw kan heel veel schade aanrichten. Laatst nog een vrouw hier die haar vriend een litteken op zijn gezicht had bezorgd. Een aandenken voor de rest van zijn leven. Verder is met een vuist slaan wel gelijk een extreme variant van huiselijk geweld. Een man die een vrouw een klap met open hand in het gezicht geeft richt waarschijnlijk evenveel schade aan als een vrouw die hetzelfde doet.
quote:strikjemetstippels schreef op 28 mei 2014 @ 15:34:

Ik heb ook met verbazing gelezen toen, markovic. Heb meteen een beeld van dat soort vrouwen.

Toch vind ik het verschil in als ik een man een vrouw zie slaan op straat of anders om, puur om dat de man veel sterker is en de situatie dreigender is van wege ongelijke krachten. Als ik een vrouw los zal zien gaan op een man zou ik er ook wat van zeggen trouwens, misschien nog wel eerder dan man op vrouw geweld om dat in die situatie die man mij ook zou slaan (en ook sterker is dan ik), voor een vrouw ben ik minder snel bang.Zo'n vrouw lijkt mij juist enger dan een man. Overigens nog nooit een vrouw zien losgaan op een man (behalve dan het gekrijs van aangeschoten types).
Man die zijn vrouw in elkaar timmert mag niet, dus dan andersom ook niet.

Mijn man en ik hebben het er weleens over gehad, en de dag dat ik mijn man een klap voor zijn hasses geef, krijg ik er meteen een terug.
quote:markovic schreef op 28 mei 2014 @ 15:34:

[...]

Hoezo?

Stel, je woont samen in een huis. Het is jullie huis. Jij komt erachter dat je man een klootzak is in jouw ogen (hij gaat vreemd ofzo), geeft dat jou het recht om eenzijdig de sloten te veranderen en hem de toegang tot het huis te ontzeggen?Omdat je door iemand buiten te sluiten geen geweld pleegt en iemand niet beschadigt. Het is voor die persoon erg vervelend, en ook geen fijn gedrag, maar iemand slaan of schoppen vind ik een graadje erger (net als emotionele mishandeling overigens)
quote:lemoos2 schreef op 28 mei 2014 @ 15:38:

[...]

Zo'n vrouw lijkt mij juist enger dan een man. Overigens nog nooit een vrouw zien losgaan op een man (behalve dan het gekrijs van aangeschoten types).

Een vrouw is gewoon veel minder sterk (uitgezonderd bokskampioenes). Ik heb het ook nooit gezien, wel twee keer een man die een vrouw sloeg en schopte, daar heb ik toen ook iets van gezegd maar ik dacht wel later dat ik makkelijk ook geschopt kon worden, maar het is de adrenaline op dat moment kennelijk...

als twee meiden, kinderen of twee mannen aan het vechten zijn heb ik minder een rottig gevoel, als ze even sterk zijn dan zal het wel..maar bij man en vrouw kan je er van uit gaan dat de man veel sterker is, tenzij de vrouw een pistool heeft of zo.
quote:markovic schreef op 28 mei 2014 @ 15:37:

[...]

Ik denk dat je jezelf onderschat. Ook een vrouw kan heel veel schade aanrichten. Laatst nog een vrouw hier die haar vriend een litteken op zijn gezicht had bezorgd. Een aandenken voor de rest van zijn leven. Verder is met een vuist slaan wel gelijk een extreme variant van huiselijk geweld. Een man die een vrouw een klap met open hand in het gezicht geeft richt waarschijnlijk evenveel schade aan als een vrouw die hetzelfde doet.

Ik ben 1.58 en weeg 51 kg. Schoenmaat 35.

Versus man:

1.74, 86 kg schoenmaat 42.

Ik zou niet inzetten op mijzelf. Tenzij in de hal/garage waar ik diverse zaken voor het grijpen heb liggen. Dan zou ik idd wel iemand kunnen tekenen voor het leven, maar niet met blote hand.
Ik denk dat het vaker gebeurt dan we weten.

Een man zal niet zo snel vertellen dat hij door zijn vrouw geslagen wordt, omdat mannen toch wel geacht zijn het sterke geslacht te zijn...Dus ze schamen zich.

Ik vind het overigens net zo erg als andersom, en ik vind dat je als man zijnde best een mep mag teruggeven bij structureel slaan door de vrouw.
Het is heel simpel. Als ik mep is dat altijd terecht.

Als hij mept is het altijd onterecht.

Dus.
quote:Wollstonecraft schreef op 28 mei 2014 @ 15:40:

[...]

Omdat je door iemand buiten te sluiten geen geweld pleegt en iemand niet beschadigt. Het is voor die persoon erg vervelend, en ook geen fijn gedrag, maar iemand slaan of schoppen vind ik een graadje erger (net als emotionele mishandeling overigens)Ok, geweld is erger, maar als iemand letterlijk op straat komt te staan, geen geld heeft en onder de brug moet slapen?
quote:strikjemetstippels schreef op 28 mei 2014 @ 15:42:

[...]

Een vrouw is gewoon veel minder sterk (uitgezonderd bokskampioenes). Ik heb het ook nooit gezien, wel twee keer een man die een vrouw sloeg en schopte, daar heb ik toen ook iets van gezegd maar ik dacht wel later dat ik makkelijk ook geschopt kon worden, maar het is de adrenaline op dat moment kennelijk...

als twee meiden, kinderen of twee mannen aan het vechten zijn heb ik minder een rottig gevoel, als ze even sterk zijn dan zal het wel..maar bij man en vrouw kan je er van uit gaan dat de man veel sterker is, tenzij de vrouw een pistool heeft of zo.

Daarom zou ik banger zijn, als een vrouw tegen een man losgaat. Die is dan helemaal doorgedraaid en niet voor rede vatbaar of ze weet iets wat ik niet weet (wapen).

Bij een man heb ik de illusie dat ze mij toch niet slaan, met mij heeft hij geen ruzie. Of dat anderen te hulp schieten als zo iemand zich tegen mij zou keren.
Ik vraag me dan wel serieus af hoe het toch komt dat best veel mensen zich laten slaan in een relatie. Volgens mij (maar ik heb het nog nooit meegemaakt) zou het voor mij direct klaar zijn.

Een vrouw die ik kende en die zich het kaas zeker niet van het brood liet eten zat in een hele gepassioneerde relatie en zij is ook wel geslagen. Dat had ik nooit van haar verwacht want ze was bepaald geen zwak mens. En toch gebeurde het.
quote:Rooss4 schreef op 28 mei 2014 @ 15:45:

Het is heel simpel. Als ik mep is dat altijd terecht.

Als hij mept is het altijd onterecht.

Dus.

Eerlijk antwoord Roos! Dat waardeer ik!

Hoe is het trouwens met je vent, als ik hem, zo heel af en toe want hij komt niet vaak buiten, zie in de buurt is hij altijd zo schichtig?
quote:markovic schreef op 28 mei 2014 @ 15:47:

[...]

Ok, geweld is erger, maar als iemand letterlijk op straat komt te staan, geen geld heeft en onder de brug moet slapen?Tja, weet je ik kan me er niet zoveel bij voorstellen dat ik in een relatie zou zitten waar je zo met elkaar omgaat. Maar als een man of vrouw het echt heel bont maakt zou het wel gerechtvaardigd kunnen zijn (als de veiligheid van kinderen of achterblijvende partner in het geding is, niet vanwege wraakzucht ofzo)
quote:Wollstonecraft schreef op 28 mei 2014 @ 15:47:

Ik vraag me dan wel serieus af hoe het toch komt dat best veel mensen zich laten slaan in een relatie. Volgens mij (maar ik heb het nog nooit meegemaakt) zou het voor mij direct klaar zijn.

Een vrouw die ik kende en die zich het kaas zeker niet van het brood liet eten zat in een hele gepassioneerde relatie en zij is ook wel geslagen. Dat had ik nooit van haar verwacht want ze was bepaald geen zwak mens. En toch gebeurde het.Dat sluipt er in...Begint eens met een klein tikje en dat gaat van kwaad tot erger..Waarom men het laat gebeuren is angst.
quote:Wollstonecraft schreef op 28 mei 2014 @ 15:47:

Een vrouw die ik kende en die zich het kaas zeker niet van het brood liet eten zat in een hele gepassioneerde relatie en zij is ook wel geslagen. Dat had ik nooit van haar verwacht want ze was bepaald geen zwak mens. En toch gebeurde het.Mannen laten zich slaan en slaan niet terug omdat hen dat zo geleerd is. Een man slaat geen vrouw, nooit, en tegelijkertijd is een man die door een vrouw geslagen wordt een mietje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven