Werk & Studie alle pijlers

Reintegratietraject inkopen?

10-05-2014 22:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Er is een paar maanden geleden geconstateerd dat ik lijd aan een postnatale depressie. Ben sindskort hiervoor in behandeling bij de psychiater. Ik zit sinds een paar maanden in de ziektewet. Ik heb recent een gesprek gehad met een arbeidsdeskundige. Ik krijg vervolgens een brief dat UWV voornemens is om een re-integratietraject voor mij in te kopen. Wat houdt dit in? Gezien mijn mentale staat, kan ik nu op het moment geen reintegratietraject ingaan. Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast mijn dank voor de reacties!
Hi ik lees mee zit nl om dezelfde reden thuis.

Ik heb alleen geen werkgever meer en val dus rechtstreeks onder UWV. Hebben ze jou ook verteld over de keuring na 1 jaar ziektewet?
Hi sunshine,

Ik heb ook geen wg meer en val ook onder UWV. Over de keuring na 1 jaar is mij nog niets verteld. Maar ik zit pas in de ZW. En jij?
Nu 6 mnd en heb pas eerste gesprek gehad bij UWV.

Ik wil heel graag aan het werk, maar psycholoog en ook UWV vinden risico op terugval te groot. Ze zijn bang dat ik ergens begin, het tegenvalt en dan? Erg lastig vooral als de muren thuis op je afkomen.

Moet zeggen dat de begeleiding vanuit UWV erg goed is. Ik was bang dat ze zouden zeggen niet zeuren...Ik slik trouwens ook AD misschien dat dit meespeelt.
Ik had meteen een maand na mijn ziekmelding een gesprek met UWV. Een maand later gesprek met de arbeidsdeskundige. En nu dit re-integratietraject.

Ik vind dat het UWV wel begripvol reageert t.o.v. jou. Zo kun je rustig werken aan je herstel. Bij mij is alles voor mijn gevoel in een stroomversnelling geraakt.

Ik slik ook AD en word er erg suf door.
Ja heel herkenbaar! Ik heb mij heel erg verzet tegen AD gebruik, omdat ik meerdere kinderen heb en bang was dat ik er anders door ging functioneren.

Ik vindt ze ook heel erg coulant, maar hoop aan de andere kant nu ook wel op hulp bij vinden van een baan! Ik zie alleen maar beren op de weg daarvoor.

Wat wel fijn is dat je bij re intregratie traject ook weer recht hebt op kinderopvang. Dat mis ik ju ook heel erg. Mijn baby moet nu overal mee naar toe aangezien ik geen oppas heb in de buurt.

Heb je al enig idee hoe dit traject eruit ziet?
TO,

Wat dacht je van vragen wat een reintegratietraject gaat inhouden?

Het hoeft volgens mij niet zondermeer een traject te zijn richting een concrete baan op korte termijn. Soms kan het ook een ondersteunend traject zijn bij het onderzoeken van je mogelijkheden.

Je vind het griezelig, dus vragen. De enige manier om erachter te komen.
Beste Den1e,

Doelstelling van het inkopen van een re-integratietraject is het bieden van ondersteuning naar betaald werk.

Hiervoor wordt een re-integratiebedrijf ingeschakeld.

De begeleider van het bedrijf kijkt naar je mogelijkheden en eventuele hindernissen bij het vinden van werk.

Zoals Troelalaaatje aangeeft in haar reactie hoeft dit niet altijd een traject te zijn richting een concrete baan op de korte termijn.

Het kan ook een ondersteunend traject zijn om te kijken hoe je in de toekomst mogelijk weer kunt gaan werken en wat hier voor nodig is.

Je geeft zelf aan dat je op dit moment niet in staat bent een traject in te gaan.

Het lijkt me dan ook verstandig dat je contact opneemt met je arbeidsdeskundige/re-integratiebegeleider van UWV voor overleg.

Ik denk dat duidelijkheid over wat je kunt verwachten een groot deel van je ongerustheid kan wegnemen.

[...]

Sterkte met je gezondheid.

Met vriendelijke groet,

René

UWV Webcare Team

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-05-2014 09:17
Reden: spam
% gewijzigd
Wat netjes dat het UWV hier reageert!
Bedankt voor de reacties
Heel herkenbaar. Lig ik wakker van nu. Ik red het nu al amper en moet ik gaan re integreren.

Misschien moet ik inderdaad contact opnemen. Ik snap er niks van. Iets met 65% en daarom behoudt ik mn uitkering ofzo.

Ook wilde hij dat ik 5dgn pw een halve dag zou werken. Hoe moet dat dan met kdv. Die kan ik hier alleen afnemen voor hele dagen.

Ik zit ook thuis met een postnataledepressie.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Mies, je MOET niks. Als het je echt niet gaat lukken, dan kunnen en willen ze je echt niet verplichten.
Maar hoe zit het dan met mn inkomsten? Heb maar 3mnd ww recht. Ik wil het allerliefste werken maar ik zie het niet gebeuren.
Ziektwet en WW is iets anders.
Ik moet hier toch in meegaan?

Heb ook echt het idee dat ik minstens de helft van mn iq kwijt ben.

Verder allemaal andere toestanden er sindskort boven op zoals nierbekkenontsteking. Vrijdag moet ik voor een echo.

Het houd gewoon niet op. En ik zit financieel al slecht en kan me geen fout permitteren.
Mies, ben je lid van een vakbond? Bij bijvoorbeeld FNV kun je als lid ondersteuning en advies krijgen van mensen die aan jouw kant staan en veel ervaring hebben. Natuurlijk kun je zelf ook veel informatie inwinnen bij UWV maar het is altijd fijn als een ervaren persoon met je mee kijkt, juist op momenten dat je zelf door de bomen het bos niet meer ziet.
Heb vandaag kenbaar gemaakt dat het gewoon echt nog niet kan. En de heer van het integreren was heel begripvol en zou contact opnemen met het uwv. Zeker omdat ik ook nog psychische hulp heb. Hij zou het nog terug koppelen wat het uwv ervan zou vinden. Nog niks gehoord.

Ben benieuwd hoe het dan financieel gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven