Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Misschien Tim ipv Wim?
@frisselucht

Sieb

Siem

Staf

Stef

Bjorn

Stan

Jorg

Jorn

Nils

Biem

Ward

Kobes

Pieter

Menno

Manuel

Freek

Tjerk
Ik spreek toch geen Chinees?!
@ frisselucht, niet op de valreep twijfelen aan Jip! Dat de Duitsers nou wat conservatiever zijn hoef jij je nog niet meteen aan te passen Wie weet waar je over 10 jaar woont. En tegen die tijd is Jip vast ook in opkomst in D. Vooral bij een Duits Nederlands kindje past Jip toch juist super! Moet hem juist iets Nederlands meegeven! En jullie zullen toch ook nog wel regelmatig in NL zijn waar Jip nu juist populair is.Juist leuk dat hij in D nog wat aparter is en t wordt alles behalve Jiep uitgesproken als jullie het goed voordoen.

Ken het probleem zelf trouwens maar al te goed hoor. Woon ook in Duitsland en hier een tweede zoontje op komst. Bij de eerste was t ook al zo lastig omdat man de meeste namen van mij echt te apart vond, terwijl die in nl heel normaal zijn. En de helft viel af vanwege de uitspraak. T is toch een apartere naam geworden en zijn er nu helemaal blij mee. Merk aan onze vrienden dat ze veel NL namen vaak apart/anders vinden (maar dat is vaak ook ook al met bijv inrichting) en wel heel stoer vinden. Maar dat ze het zelf gewoon niet snel doen. Ik heb hier trouwens een (Duitse) vriendin met een Piet & Wim. Vind iedereen te gek hier (vooral Piet). Hier hebben ze de associatie niet dat het in NL juist namen voor 'opa's' zijn. Ik zelf blijf het maar raar klinken vinden bij jonge kindjes.

Zou het dus bij Jip laten. Leuke (nl) naam wat iedereen daardoor heel goed vind passen bij een zoontje met een Nederlandse moeder! Denk dat je spijt krijgt als je naar Wim switcht. En anders zit hier misschien nog wat tussen voor je, wel leuk om voor een naam met dutch touch gaan

Daan

Ties

Bas

Tom

Nils

Mats

Leo

Jorn

Jop

Ot

Maes/Maas

Faas

Mik

Stan

Jens

Mees

Sem

Luc/Luk (uitspreken als Loek)

Jup (uitspreken als Joep, maar dan blijft Jip leuker!)
quote:MissShopping schreef op 29 mei 2014 @ 07:34:

@ frisselucht, niet op de valreep twijfelen aan Jip! Dat de Duitsers nou wat conservatiever zijn hoef jij je nog niet meteen aan te passen Wie weet waar je over 10 jaar woont. En tegen die tijd is Jip vast ook in opkomst in D. Vooral bij een Duits Nederlands kindje past Jip toch juist super! Moet hem juist iets Nederlands meegeven! En jullie zullen toch ook nog wel regelmatig in NL zijn waar Jip nu juist populair is.Juist leuk dat hij in D nog wat aparter is en t wordt alles behalve Jiep uitgesproken als jullie het goed voordoen.

Ken het probleem zelf trouwens maar al te goed hoor. Woon ook in Duitsland en hier een tweede zoontje op komst. Bij de eerste was t ook al zo lastig omdat man de meeste namen van mij echt te apart vond, terwijl die in nl heel normaal zijn. En de helft viel af vanwege de uitspraak. T is toch een apartere naam geworden en zijn er nu helemaal blij mee. Merk aan onze vrienden dat ze veel NL namen vaak apart/anders vinden (maar dat is vaak ook ook al met bijv inrichting) en wel heel stoer vinden. Maar dat ze het zelf gewoon niet snel doen. Ik heb hier trouwens een (Duitse) vriendin met een Piet & Wim. Vind iedereen te gek hier (vooral Piet). Hier hebben ze de associatie niet dat het in NL juist namen voor 'opa's' zijn. Ik zelf blijf het maar raar klinken vinden bij jonge kindjes.

Zou het dus bij Jip laten. Leuke (nl) naam wat iedereen daardoor heel goed vind passen bij een zoontje met een Nederlandse moeder! Denk dat je spijt krijgt als je naar Wim switcht. En anders zit hier misschien nog wat tussen voor je, wel leuk om voor een naam met dutch touch gaan

Waaaaaat?! Zwanger missShoppingz. Gefeliciteerd! Heb ik blijkbaar niet helemaal mee gekregen haha. Laatste wat ik wist was dat je zei dat jullie al wel aan het nadenken waren over namen maar dat je nog niet zwanger was. Maar dat was blijkbaar al wel weer maanden geleden haha. Leuk!

Hebben jullie de naam voor zoon 2 hier opgedaan of toch ergens anders vandaan gehaald?
Bedankt voor alle reacties! We zijn er nog niet uit. Lekker op tijd en heerlijke hormonen stress :/
Aj frisselucht, wat vervelend! Job ook niet door de selectie gekomen dus?

Misschien nog wat uit dit lijstje;

Siem

Cor

Will

Mats

Bart

Luuk

Rens

Sam

Ties

Raf

Ben

Art

Wart

Wout

Mart

Hans

Ted

Dick

Ad

Polle

Bert

Victor

Doris

Flip

Jens

Stef

Louie

Sim

Ton
@ frisselucht...nog een rijtje doen??

sorry voor de al genoemde namen

Cas

Sam

Toon

Lars

Mart

Chris

Huib

Joost

Mels

Noud

Teus

Twan
Ik dacht nog aan een paar namen dus die deel ik nog even met je;

Brent

Koert

Gust

Huub

Jos

Hidde

Marten

John

Han

Koen

Guus

Kees

Peter/peer

Fred

Mick

Teun

Rienk
Omdat er nogal haast bij is, alweer een paar;

Cas

Gert

Joep

Joop

Henk

Cis(ke)
Lieve meiden, ontzettend bedankt! We hebben het nog niet opgegeven, alhoewel we het maar niet eens kunnen worden. Job is het niet geworden ivm de engelse vertaling waar vriend niet mee kan leven. We zijn gewoon allebei veel (te) kritisch.
Frisselucht, uit het diepe gat nog wat namen, sorry voor evt dubbele :Imao: bedoel het goed!!

Tijn

Jack

Stef

Jort (?)

Rik

Nils (van Cornelis)

Jur

John (tussen Wim en Jip in?)

Flip

Frans

Jos

Jaap

Derk / Derek (als Dirk niet kan..)

Ted

Paul

Nik

Peer

Chris

Tobi / Tobias

Rudi / Ruud

Tos

Guido

Tobe (zo heet een Duits neefje..)

Teun

Willem (kan die later alsnog Wim genoemd worden!)

Hessel

Faas

Friso

Otis
Geniet van elke dag!
Frisselucht, gelukkig heb je de hoop nog niet opgegeven. Ik wird gewoon zenuwachtig voir je, haha.

Misschien nog wat met twee lettergrepen;

Timo

Ruben

Aron

Hubert

Nico

Ramon

Floris

Adrie

Boaz

Patrick

Jannes

Iwan

Jarno

Richard

Jelle

Hessel

Thobas

Jurre

Collin

Of deze nog met 1 lettergreep;

Koen

Sven

Riff

Clint
Wij zijn er nog niet uit....welk gevoel krijgen jullie bij Fedde?
Bij ons begint de tijd nu ook te dringen. We twijfelen op dit moment tussen Ferdi en Ferne. Welke vinden jullie leuker voor een echte Hollandse jongen?
@Turbeautje ik vind Ferne leuk!
Momenteel ben ik weer zwanger.Wat vinden jullie bij Floris passen?
@fientje1982 Dank voor je reactie. Manlief vindt dit ook. Ik twijfel nog, maar misschien zijn dat ook wel de hormonen en de stress.
quote:joosje1 schreef op 30 mei 2014 @ 15:53:

Wij zijn er nog niet uit....welk gevoel krijgen jullie bij Fedde?Eigenlijk geen enkel gevoel. Niet positief maar ook niet negatief. Beetje niksig.
quote:turbeautje schreef op 30 mei 2014 @ 15:58:

Bij ons begint de tijd nu ook te dringen. We twijfelen op dit moment tussen Ferdi en Ferne. Welke vinden jullie leuker voor een echte Hollandse jongen?Ferdi vind ik mega tokkie, dus ik zou gaan voor Ferne.
Joosje, fedde vind ik superleuk!! Hip, maar toch tijdloos en passend bij een stoere, leuke jongen of man.

Tubeautje, ik vind allebei jullie namen eigenlijk even leuk. Ferne noemde je een tijdje geleden al en nu ik hem weer hoor vind ik hem leuker geworden! Met die naam zal hij misschien iets vaker de vraag krijgen zijn naam nig eens te herhalen. Ferdi vind ik ook leuk en is dan weer net wat minder apart. Het is dus maar net wat je wil in een naam. Lastig he?

Fientje, bij floris denk ik aan;

Olivier

Ruben

Aron

Benjamin

Sebastiaan

Jurriën

Thomas

Guido

Jasper

Kasper

Lucas

Bram

Bas

Tom

Vincent

Robin

Zoek je alleen jongensnamen?

Zit er iets voor je bij?
quote:fientje1982 schreef op 30 mei 2014 @ 16:09:

Momenteel ben ik weer zwanger.Wat vinden jullie bij Floris passen?

Marnik

Oscar

Jonathan

Leander

Christian

Kasper

Olivier of oliver

Hessel

Guus

Pieter

Ebian

Yannick

Quinten

Alexander

Xander

Xavier

Remert
@frisselucht

Tuur

Bob

Rex

Ole

Olle

Niek

Stan

Sten

Twan

Per

Sil

Jaap

Beerd

Menno

Huib

Otto

Sjors

Bart

Ruud

Ruurd

Tjeerd

Olaf

Karst

Mart

Rik

Rolf

Borre

Arend

Guus

Gust

Just

Geert

Sorry voor eventuele dubbelingen!
@mendy en @-tinkerbell- dank voor jullie reacties. Fijn positief!
@Fientje

Floris en

Tjeerd

Pepijn

Hugo

Tijmen

Lennart

Jesper

Pieter

Berend

Jorrit

Karel

Jelmer

Michiel

Jochem

Sjoerd

Tiemen
Dankjewel voor jullie reacties. Leuk!

Ik zie wel wat leuke namen. Lennart, Hugo, Jonathan, Bram.

Lastig. @ Mendy, meiden namen mogen ook, maar ik dacht dat vraag ik maar niet op dit topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven