Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
Oh, was ook voor msn....

Nee, daar heeft die vriend ook wel gelijk in. Gewoon blijven msnen en zo dan heb je in ieder geval iemand om tegen te praten en zo is het bedtijd dus kan je niet eens meer bellen en heb je weer een dag overleefd!!
Haha, precies!! Heb je trouwens een e-mail gestuurd...
Ik voel me echt alleen zo in mijn "nieuwe woonkamer" hij is wel mooi maar het voelt echt raar dat ik het niet kan delen en dat ik nu voortaan weer alleen slaap.

Wat doen jullie op de eeuwig durende avonden?
@Lobelia,

Op de eeuwig durende avonden:

- drink ik veel te veel wijntjes...

- rook ik veel te veel

- check dit forum en mijn mail elke minuut

en.... (schaam!) kijk ik of ex al weer te koop staat op een datingsite!

En dat is geen goede manier om dit soort avonden door te komen

Ik hoop (zo snel mogelijk!) weer te komen tot het punt dat:

- ik geniet van het feit dat ik tijd heb een maskertje, scrubje te nemen of mezelf te martelen met de Epilady.

- tv kan kijken, muziek kan luisteren, een boek kan lezen zonder bij elk(e) beeld/melodie/zin aan hem herinnerd te worden en in huilen uit te barsten

- een wijntje kan pakken omdat ik ervan geniet en niet omdat het zo lekker verdoofd

- de kaarsjes aan kan steken

- kan genieten van het feit dat ik tijd voor mezelf heb...

Liefs!
@ lyc bedankt, ik ben me nu iedere minuut bewust van het feit dat ik alleen ben en dat ik dat voorlopig zou blijven. dat hij niet meer (genoeg) van mij hield. En ik ga daarvan doemdenken, dat ik ook niet van mezelf zou houden en dat het eeuwig zo zou blijven. Ik mis hem gewoon extreem. Ik wil lekker naast hem in bed kruipen en knuffelen.
Lieve Lobelia,

Snap je zo goed meisje!

Precies hetzelfde hiero!

Mis hem ook vreselijk. En dat ondanks alle harde en gemene dingen die hij tegen me gezegd heeft!

Dus dat niet van mezelf houden is hier ook een issue.....

In een van je vorige postings schreef je dat jullie gingen proberen een platonische vriendschap op te bouwen.

Je zult mij niet horen zeggen dat dat niet kan en ik hoop van harte dat het jullie lukt.

Maar ik ben wel bang dat het te vroeg is daarvoor...

Jouw gevoelens voor hem zitten nog zo diep meisje...

En als ik iets "geleerd" heb is dat voor iedere relatie (of dat nou vriendschap/collega's/familie of partner is) een niveau van gelijkwaardigheid nodig is.

Gelijkwaardigheid in gevoelens t.o.v. elkaar, verwachtingen, behoeften...

En ik ben een beetje bang dat dat voor jou nog niet het geval is...

Maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt hoor! Heb ik destijds ook gedaan...

En ook al heeft het achteraf voor mij niet gewerkt...

Dat wil niet zeggen dat het bij anderen wel de juiste weg is!
@ lyc, bedankt voor je bezorgdheid. Ik hoop echt van harte dat het wel werkt. Ik weet dat ik geen rotte ex heb, we hebben elkaar ook nooit voor rotte vis uitgemaakt en hij is gelukkig sterker dan ik betreffende intimiteit. Knuffelen en kussen mag maar zoenen en meer niet. Dus we gaan qua intimiteit niet verder dan ik ook met vrienden doe.

Ik voel inderdaad nog veel voor hem maar mis meer de reatie die we hadden dan dat ik echt hem mis.

Dat wat we hadden en hoe we waren komt nooit meer terug. Ik moet nu verder. In ben iemand die hoge eisen aan vrienden stelt en dat houdt voor mij ook in dat ik betreffende vriendachappen veel van mezelf verwacht. Als ik hem nu cold turkey niet meer zou zien, zou ik een stuk missen waarin hij mij als vriendin (niet reatie vriendin maar vriendin vriendin) nodig heeft en ik hem. We praten over wat het voor ons betekend wat we meemaken en hoe we dat het beste kunnen verwerken.

Bij mijn vorige ex heeft dit ook min of meer zo gewerkt, was in het begin echt nog wel eens moeilijk en kut (en hebben nog lang aangerommeld) maar we zijn nu hele goede vrienden, puur platonisch.

Afwachten of we het beide kunnen, probeer hem (nieuwe ex) minder te bellen dan in een relatie en hem 1 keer per week te zien. We merken wel of het lukt
x
anoniem_68655 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 21:45
99.82% gewijzigd
Lobelia, ik ben benieuwd hoe en of het gaat werken, een vriendschap met je ex.

Hou ons op de hoogte!
@ allen, ben weer even panisch, zit me net te realiseren dat hij ieder moment een nieuwe vriendin kan krijgen. Mijn moeder vertelde mij dat ik me daar alvast tegen moest wapenen (alsof dat kan) omdat zij het idee heeft dat hij snel een nieuwe vriendin heeft/krijgt.
Hej Lobelia,

NIET AAN DENKEN! Is mijn advies. Daar maak je jezelf gek mee.

Ga iets leuks doen :-)

Iemand nog advies voor mij en mijn twijfelende ex? (zie mijn post hierboven)...?
@ lobelia, daar kan je je wel tegen wapenen hoor.

Tis te simpel voor woorden maar tis toch echt de afstand bewaren.

Goed nadenken hoe je je zou voelen als hij een nieuw vriendinnetje krijgt.

Ik weet dat dat 1 van mijn hoofdredenen was om alle contact te verbreken.

Ik hoef mijn ex ECHT niet te zien met een nieuwe dame

En hij mij ook niet met een nieuwe heer...

En dat my ladies....zou zomaar wel eens gebeurd kunnen zijn dit weekend...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summer: VERTEL VERTEL VERTEL!!! Ben heeeeeeel erg benieuwd!
ik stuur je wel ff een mail Mip.
Hi meiden,

@Nomad,

Ik vreed dat ik niet de juiste persoon ben om je advies te geven over een "twijfelende ex"...

Mijn ex heeft voor déze breuk 2 keer eerder getwijfeld en de relatie verbroken.

Steeds contact gehouden en dat hield hem "rustig".

Maar zodra de dituatie voor mij te ingewikkeld werd en ik uit zelfbehoud het contact verbrak realiseerde hij zich dat hij niet zonder me kon, van me hield...

Dus ja... bij mij gaan grote alarmbellen af wanneer ik de woorden "hij twijfelt" hoor...

Sterkte!

@Lobelia,

In de (eerdere) periodes dat mijn ex en ik uit elkaar waren ben ik ook geconfronteerd met nieuwe vriendinnen/scharrels.

En ik kan je zeggen.... dat is AU in het kwadraat!

Ik wíst alles.... we hadden elke dag contact en dus wist ik het als er iemand bij hem was.

Daarom ben ik ook zo bezorgd over de vriendschap die je (nu) met hem wil behouden.

Als je al vriendschap met hem wil op het moment dat jij nog niet helemaal los van hem bent dan is de consequentie dat het heel veel pijn zal doen als hij weer iemand ontmoet.

En echt meid.... je voelt je dan zo k*t! Verdriet, jaloezie, vervangen....'

Ook jij sterkte!

Liefs,

Lieke
Hey everyone!!1

Hier weer een bericht van Freebie...

Sorry ben niet helemaal meer op de hoogte, maar was ook een weekje weg dus kon me niet inlezen ;)

Iig redden jullie elkaar goed en de steun is ook weer niet de versmaden op het topic!!

Super

Heee Summer een nieuwe vlam!! Good for you!

Hier alles rustig ;)

Wil er ook liever niet teveel over praten want dan haal ik al het onnodige weer naar boven.. ik voel me prima nu!

Vakanties gepland en alles?

En ja, HET advies van altijd: geen contact is uiteindelijk echt het beste. Je zult versteld staan van het feit dat je jezelf een hele hele hele hoop verdriet bespaart.

Misschien voelt het nu nog niet zo.

Misschien zeg je eerst GEEN contact, dan gaat het even goed, maar trap je toch weer in je eigen valkuil door weer contact met hem te hebben.

En dan misschien verbreek je het contact voor een tweede keer... en dan gaat het weer een week of een paar weken goed...En besef je je dat je eigenlijk veel happier bent zonder contact.

zoals ik!

Als hij je niet geeft wat jij nodig hebt, dan zit er echt geen toekomst in. Ook niet in vriendschap.

Tsja... als hij vrienden had willen zijn, dan had ie dat voor zijn relatie met je moeten bedenken.

Ik geloof niet zo in "vrienddschap" ook al zou je het graag willen, net als ik zelf graag zou willen, het kost teveel verdriet, energie en aandacht om telkens jezelf weer te moeten beschermen.

Vriendschap (liefde ook) gaat vanzelf. Dat hoeft geen bergen uitputtende energie te kosten!

Maar goed, veel sterkte allemaal

Freebs
quote:Nomad schreef op 07 juli 2008 @ 04:51:

Zucht... nu heb ik afscheid genomen van ex-vriend (hij woont niet in NL) en ben ik onderweg naar NL... Ben nog een beetje in een roes. Wil niet aan ex-vriend denken.

Het is nu ongeveer 2,5 week uit en al die tijd ben ik bij hem gebleven, als een soort laatste vakantie samen. Afscheid nemen enzo. De eerste paar dagen heel veel gehuild. Wilde het ook niet accepteren. Daarna nog een paar keer stevige huilbuien gehad. Maar de afgelopen paar dagen ging het -naar omstandigheden- goed met me, heb ik niet gehuild! Juist ex-vriend was degene die het zo ontzettend moeilijk had met mijn vertrek.

Ex lijkt te twijfelen aan het uitmaken. Lijkt helemaal niet zeker van zijn zaak. Wil de hele dag nog knuffelen (en liefst meer dan dat, maar geen relatie = geen sex wat mij betreft).

Hij is heel bang dat ie me nooit meer zal zien, wil absoluut vrienden blijven. Hoopt samen met mij door Zuid-Amerika te reizen, etc.

Wat moet ik hier mee? Hij is degene die het uit heeft gemaakt (reden: "Ik hou wel van je, maar niet genoeg...").

Ik wil gewoon door met mijn leven, eventueel met hem.

Hij lijkt te twijfelen....Tuurlijk wil hij nog steeds jouw aandacht. Hij voelt ook wel dat hij alleen achter blijft!

Vriendschap....Ja dat is net als mijn "ex" die overigens al bezet is maar qua gevoelens is het vergelijkbaar.

Hij wil ook "vrienden" blijven, het liefst allerbeste vrienden.. Maar meer dan dat tsja, dat kan helaas niet.

Eerst dacht ik: jaa vriendschap, ik wil nog laten zien hoeveel hij voor mij betekent, ik wil hem niet kwijt want hij is zo speciaal, en ik voel me vertrouwd bij hem. Hij is (de enige) die van me houdt, en ik wil dat niet kwijt. Hij moet van me blijven houden.

Nu denk ik: Het interesseert me eigenlijk niet meer zoveel wat hij allemaal doet in zn leven aangezien ik me daardoor verdrietig voel, en het gevoel heb dat ik daar niet in kan delen, dus dat ik iets leuks mis daardoor.

Ik voel me stabieler als ik geen contact heb...Tuurlijk vind ik het jammer dat het zo moest lopen! Ik had mezelf ook GRAAG het een en ander willen besparen...

Eerst miste ik het contact, maar nu weet ik gewoon dat het me zoveel verdriet doet! Dat is niet goed.

En ten tweede denk ik nu dat als hij vrienden had willen zijn, hij dat ff lekker eerder had moeten bedenken, voordat hij aanleiding gaf aan mij dat hij mij ook zag zitten (en bezet was).

Hij wist van tevoren dat hij nooit voor mij zou kiezen, dus voor hem was het allemaal een leuke spanning en afleiding, terwijl het voor mij tres serieus was. Dus vrienden zijn, haha... Had nooit gedacht dáár nog eens om te kunnen lachen.
Maar nog even, Nomad, want ik zie dat ik een beetje afdwaalde.

Ik snap wel dat je ex het niet ziet als een spel, en dat hij twijfelt.

Maar hoelang wil je hem de tijd geven?

Hij zal namelijk niet meer voor het "all the way" kiezen.. daarom heeft ie het immers uitgemaakt.

En ja, je moet gewoon bedenken voor jezelf: wil je eigenlijk wel vrienden zijn?

Ja dat wil je...Je wilt het namelijk desnoods proberen omdat je hem toch wel wilt pleasen en niet kwijt wil en .. dat soort dingen.

Maar eigenlijk wil je het niet. Je wilt een stelletje zijn. Je wilt niet een vriendin zijn. Zelfs niet een speciale vriendin. Je wilt ZIJN vriendin zijn, diep van binnen.

Maar dat zal niet (meer) gebeuren.

Ik bleef eigenlijk contact houden omdat hij dat zo graag wilde. Dus behoedt jezelf daar wel voor, want je hebt contact als je dat zelf graag wil. Niet omdat hij graag vrienden wil zijn, en jij hem niet kwijt wilt (maar eigenlijk ook meer dan vrienden wil zijn). Want dat is zo verwarrend!

Het is een tevergeefse poging om dat te doen: jij wilt namelijk meer dan vrienden zijn op dit moment. Zo is dat gewoon! En om "vrienden" te zijn.. Dan hou je jezelf voor de gek. En hem!

Maar ja, denk je dan dat je "vrienden" met hem kan zijn? op een vriendschappelijke manier?

Zou je niet het idee hebben dat je je gevoelens dan tekort doet? Aangezien je veel meer om hem geeft dan een vriend. En hem veel meer wil geven dan een vriend. Dan voel je je denk ik bij alles wat je tegen hem zegt verdriet.

Ik vind dat het nog veel te vroeg voor je is om vrienden te zijn meis.

Eerst even helemaal geen contact...Hoe moeilijk het is, met vallen en opstaan misschien af en toe een berichtje, waardoor je weer verdrietig word maar toch ook sterker, om uiteindelijk misschien wel echt vrienden te worden.

Sterkte!!
@ summer, ik wil t ook weten!
Deb...tis leuk, tis spannend maar to soon to tell
@summer, ...................ben zo benieuwd:-) Heb je mijn story nog gelezen?

Wel super leuk voor je!
@ Deb, net ff je verhaal gelezen, klinkt helemaal leuk!

Woont tie echt zo ver weg dan?

Awel, kriebels zijn er ook als hij om de hoek woont hoor,alleen kan je er dan wat makkelijker aan toe geven.

Wanneer zie je hem weer, en smssen jullie nog steeds zo veel?

En wat betreft mij....ik wil nog heel even in stilte genieten, eerst even weten waar het heen gaat

Er zijn kriebels...hij zegt ze ook te hebben maar ben een beetje terughoudend....

(beetje van...laat alles maar van zijn kant komen nu even)
@ allen, Ik weet ook wel dat het erg moeilijk gaat worden zeker als hij straks een andere vriendin heeft. Ik hoop langzaam aan het idee te kunnen wennen. Misschien duurt het ook wel dusdanig lang dat het geen pijn meer doet, dat was bij mij andere ex ook.

Ik weet ook niet waar ik goed aan doe, ik hoop dat het gaat lukken want ik wil hem niet ook nog eens als vriend kwijt. We gunnen elkaar ook wel genoeg daarvoor en we waren ook echte maatjes. Verder mis ik hem natuurlijk ook erg maar hopelijk staat dat ons niet te veel in de weg.

Tot nu toe heeft hij mij wel kunnen helpen als ik dat nodig had, ik kan dingen ook beter verwerken als ik alle kanten kan bekijken.

Verder ben ik bezig met mijn huis en het opruimen hiervan. Ik ga alles opruimen en herinrichten, alle assecoires die ik heb uitstallen zodat het minder leeg is. In nieuwe salaris tijd lekker veel boeken kopen en naar de ikea.

School schiet nu ook wel op. Eind september komt er dan ook een feest om te vieren dat we (een mede student en ik) eindelijk ons papiertje hebben. Ik heb er al helemaal zin in om dan iedereen MIJN nieuwe huis te laten zien.

Hopelijk voel ik me snel wat sterker.

sterkte voor iedereen en summer en debbie, hou iedereen een beetje op de hoogte want volgens mij is iedereen super nieuwsgierig (ik ook, ik ook)

Zelf heb ik het contact weer aangewakkerd met mijn oude scharrel, wel lekker aandacht en iemand die mij mooi en leuk vind maar nog geen nieuwe contacten (vind ik nog een beetje te spannend)

Voel me wel schuldig naar ex toe, ook omdat ik echt dood ga bij de gedachte van hem en een ander, bah.
Ex staat op Lexa....

Nog geen 2 weken na de breuk...

Wat was ik dan?

Voel me afgedankt, trap na, respectloos.... maar boven alles.... zoveel pijn.....
@lyc, wat ontzettend klote om te zien is dat! Sterkte! Kan het me heel goed voorstellen, mijn ex heeft nu ook een soort scharrelachtige kip (pardon my french ;)) en dat stéékt toch nog heel erg.

@debbie en summer, wat tof! Hoop echt voor jullie dat het wat wordt en ik ben er zéker bij de 26ste om te horen hoe of wat; gaan lyc, lobelia en nomad ook mee?

@lobelia, vind dat je heel sterk klinkt! echt knap hoe je alles oppakt, heeft mij toen in het begin ook goed geholpen.

Pff.. ik droom nog steeds vaak over ex, overdag gaat het wel, hoor (de) ook niks van hem. Net terug van late bios en op weg naar huis in stortbui gehuild, valt het ook niet zo op tenminste ;)

En ja hoor.. van wie heb ik opeens een mailtje?? mijn ex dus. Na drie weken niet op mijn sms gereageerd te hebben. Met allemaal verhalen dat het goed gaat en dat hij een nieuwe baan heeft en wat hij hier nog weg wil komen stropen etcetc.

Wat vinden jullie, moet ik nu ook gewoon drie weken niet reageren??

Help me!!! It's so tempting but so wrong!

Eef

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven