Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Zojuist een lange reactie getypt en was aan het scrollen om te zien of ik nog wat was vergeten, valt internet uit en is het bericht geheel weg (soms komt die dan nog wel terug met 'vorige' o.i.d., maar helaas). Nu even kort:

@ madame: opstarten duurt lang en ik kan ook echt nog maar net de tien lopen hoor! Ik ben twee jaar terug begonnen met zo nu en dan eens een stukje hardlopen, maar nooit echt doorgezet of veel gelopen (eens in de week, soms twee maanden niet, blijven hangen bij begin lessen van Evy). Nu begin dit jaar (februari?) de lessen van Evy weer opgepakt en achter elkaar gevolgd. Met ritme gaat het dan toch steeds wat beter. Wellicht kan je inmiddels ook aan Evy lessen beginnen en niet inzetten bij de eerste les, maar wat later? Dat motiveert mij toch wel, de tips tussendoor. Of anders misschien i.p.v. 15 min aan een stuk, twee keer tien minuten met een pauze tussendoor en zo uitbouwen?

@lexie: ik ben ook tevreden, gelet op de omstandigheden (en dan met name dat ik nog niet lang loop, want dat wandelen tussendoor zorgt toch ook wel een beetje voor een pauze tussen het hardlopen). Het viel mij gewoon heel erg op hoe meerendeel met zo'n loop om gaat: heel relax, bij alle watertentjes even stoppen en een bekertje drinken, tussendoor stonden enkele dixies en ging met naar de wc en er werd ook echt veel gewandeld (een enkeling zou logisch zijn, maar dat was het niet). Ik had er zo voor de eerste keer misschien een verkeerd beeld bij en dacht te kunnen starten, gelijk hardlopen en aan een stuk door naar de finish.

De WOTN ziet er echt wel heel gaaf uit. Zojuist op de website gekeken. Wat een leuk shirt ook om in te lopen (alleen dat is al erg leuk voor die prijs)! Helaas is Amsterdam hier niet om de hoek en is het wat laat om terug te treinen. Als ik dit eerder had gezien, had ik denk ik wel gegaan en e.e.a. goed gepland :-) Ik zal op de inschrijving letten voor volgend jaar (en kan dan hopelijk ook wat beter lopen).

Ik denk dat mijn volgende doel zal zijn de tien km binnen het uur te lopen. Ben benieuwd wanneer dat zal gaan lukken! Eerst de Evy lessen maar eens opnieuw gaan lopen en nu allemaal (vanaf les 1 voor vanaf 5 tot 10 km). Wellicht verhoogd de snelheid dan vanzelf, ook gezien de intervaltrainingen tussendoor. Hebben jullie ook een doel?
Vandaag les 9 gelopen.

Ging best lekker. Vandaag ook 5 minuten achter elkaar. En jaaaa dit lukte!

Nu moet ik volgens evy 2 dagen rust, maar ik neem 1 dag rust.

Ik denk dat zij ervan uitgaat dat je maandag, woensdag, en vrijdag loopt of niet?

Ik probeer maandag, woensdag, zaterdag te lopen.
@ twilight: geen idee waar ze vanuit gaat. Volgenms mij maakt dat niet uit, zolang je maar steeds na de derde les twee dagen rust neemt. Ik denk dat dit bij de eerste set (0-5 km) niet heel veel uitmaakt wanneer je de pauze tussen bijv les 4 en 5 neemt of 5 en 6, maar volgens mij bij de tweede set wel (dan is de derde les, als in 3, 6, 9 enz, steeds een intervaltraining, waarna je eerder die twee dagen rust kunt gebruiken voor de spieren). Ik loop zelf vaak di+do+zo en doe dan altijd op do de derde les.
Iedereen weer goed bezig!

@Lisss: dat is toch een super tijd? Zeker als je tussendoor niet altijd lekker door kunt lopen (wat mij altijd naast tijd ook energie kost, waardoor ik later langzamer ga)

@madame: Leuk hè, dat je dan ineens gaat zien hoe mooi de omgeving is? Stoer dat je doorgegaan bent ondanks dat het in het begin wat minder gemakkelijk ging.

@twilight: volgens mij gaat het er vooral om dat je minimaal één dag rust tussendoor hebt, ik moet zeggen dat bij mij de dagen dat ik loop erg wisselen (onregelmatig werk) en ik ondervind er geen problemen van. Ik probeer wel drie keer in de week te lopen, maar dat is ook een beetje om de gewoonte er in te houden

@Doris: heel veel succes zaterdag!

Ik heb net les 12 van Renate gelopen, een duurloop van 7 km. Ging goed, vooral rustig aan gedaan om het vol te kunnen houden. Maar hoe ze bedenkt dat ik over twee weken tien km moet kunnen lopen.. pfff

Weet iemand of die shirtjes van Leontien fijn zitten? Ik heb laatst een shirt gekocht bij de Action en die vind ik heel vervelend, je ziet heel snel zweetvlekken (charmant - not) en hij zit zo strak dat je elk rolletje ziet. Dat is wel raar bij maat L terwijl ik normaal maat S/M heb. Dus iemand ervaring... voor ik weer wat in de kast heb liggen wat ik niet draag?
@lexie, bedankt voor de tip. Ik heb me nu ingeschreven voor de 3 mijl bij de bridge to bridge in september. De colorrun klinkt ook echt leuk. Ik zag dat die in utrecht op 13 september was dus dat is niet zo handig met de bridge to bridge. Maar volgens mij word hij ook nog op andere tijden en plaatsen gehouden.

@lisss ja ik ga nu idd opbouwen met toch weer stukjes wandelen ertussen. Dat word toch wel overal aangeraden. Goed dat je nu wel door hebt gezet, 10 kilometer is echt ver. Hoe veel keer per week loop je nu?

@twilight volgens mij gaat het er idd om dat je niet 2 dagen achter elkaar loopt en 1 dag per week 2 rustdagen neemt.

@n87 ja zeker leuk, had niet door dat het zo'n mooi park was. Ja het begin was wel rot. Vooral omdat er heel veel joggers in het park waren, voelde me echt een mietje, haha.

Volg jij een schema van 5 naar 10 km?
@ n87: ja, ik ben er ook erg blij mee gelet op hoelang ik al loop e.d. :-) Maar hoe dan ook ruimte voor verbetering (een nieuw doel stellen).

Zeven km is trouwens ook niet niets. Als je bijna bij de acht bent, lukt de tien je ook als je aan een loop meedoet, daar zit je nu echt niet ver meer vandaan!

@ madame: ik probeer altijd drie keer per week te lopen, maar laatste twee/drie weken was dat een gemiddelde van een keer per week (en twee voor afgelopen week, de loop van dit weekend meegerekend). Ik ga deze week misschien nog een keer lopen, maar vanaf volgende week weer drie keer per week. Ik probeer dan een keer interval te doen (lessen Evy), zodat ik ook wat aan snelheod kan werken, want dat vind ik toch nog wel lastig. Ook merk ik dat die 10 er (blijkbaar) wel in zit, maar dat het nog niet van harte gaat; ik kan niet altijd praten tijdens het lopen ofzo.

Is een van jullie vorig jaar ook bij de WOTN geweest? Zo ja: enig idee of je daar ook je racepack kunt ophalen (incl. shirt)? Mijn vriend zou nl. wel mee willen gaan als ik echt mee wil doen, maar dan kom ik niet in centrum A'dam om e.e.a. op te halen (overdag andere verplichtingen en ik woon niet in de buurt). En qua ervaring: kan er gewacht worden/zijn er meer mannen bij? En is het goed parkeren..?
Goeiemorgen,

Lisss, heb vorig jaar niet de WOTN gelopen, maar volgens mij kan je daar je racepack niet op halen.. Op zaterdag kan je hem ophalen bij de Nike store tot 19.00 uur.. Volgens mij kan er wel gewacht worden, want krijgt iedereen 1 guestpolsbandje, maar geen idee of er andere mannen zijn, vast wel! Parkeren weet ik ook niet, maar ik wil mijn auto bij de P+R Olympisch Stadion gaan parkeren. Zou wel heel leuk zijn als je ook mee doet! En mooi doel om de 10km binnen het uur te willen lopen. Als je daarna nog verder wilt trainen heeft Renate ook nog een podcast tot 15km.

Twilight, wat goed dat de 5min achter elkaar lukte. Volgens mij heeft Evy/Renate niet echt een loopdag, als je maar 3x per week loopt en daartussen iig 1 dag rust neemt. Ik heb ook niet echt 3 vaste loopdagen, iig 2x doordeweekse en 1x in het weekend.

n87, wat goed dat je 7km hebt gelopen en dat het goed ging. Die 10 over 2 weken gaat lukken!!! Geen ervaring met die shirtjes maar volgens mij heeft Doris die shirtjes wel en is ze er erg tevreden over.

Madame, wat goed dat je je hebt ingeschreven voor een run! Mooi doel om naar toe te werken.

Eigenlijk wilde ik vanochtend gaan lopen, maar mijn bed lag nog te lekker. Dus ga ik vanavond een klein rondje doen, zin in! Al voel ik mijn benen nu nog wel een beetje van het weekend... Mijn doel is om de Dam tot Damloop te gaan uitlopen. Dus na de WOTN run ga ik mij daar op concentreren!
Vanmorgen les 19 gelopen, nadat ik eerst met de meiden had gelopen. Was speciaal een kwartier eerder opgestaan (om 6.00 uur). De les bestond uit 3x7 minuten lopen met 2 minuten dribbelen tussendoor. Totaal 4.6K gelopen binnen de 30 minuten.

Daarna ontbijten, douchen en naar het werk

@lexie, hopelijk is het zaterdagavond niet meer zo warm. De WOTN start toch nog later?

@twilight, ik probeer op dinsdag, donderdag en in het weekend te lopen. En dan meestal probeer ik de zaterdag. En mocht het toch allemaal niet uitkomen dat woensdag, vrijdag en zondag.

En de weer erop weer het "gewone" schema.

@N87, dank je wel! Hopelijk is het niet zo benauwd.

Ik heb zelf de capri en 2 shirtjes van Leontien en ik vind ze erg fijn. Ga nu voor een korte broek en een hemdje. Mijn collega heeft morgen haar mama-dag en loopt ook hard, dus zij gaat ook voor mij even bij het kruidvat shoppen
Never regret something that once made you smile.
Gisteravond weer gelopen bij de vereniging. Het was nog best warm 's avonds en had aan het eind van de intervaltraining behoorlijk zware benen. Wel weer lekker om met een groep te lopen en oefeningen te doen. Vandaag een rustdag en ik ga morgen denk ik weer lopen (hopelijk is het dan droog).

@ Dorisdoos: oef, wat vroeg zeg. Respect dat je dat kunt zo vroeg en dan naar je werk.

@ Lexie: hoe is het met je benen, nog gelopen vanavond? Echt stoer dat je de Dam tot Dam loop gaat lopen, wil ik ook. Maar heb geen startbewijs en ben bang dat ik door mijn vakantie (ben in juli bijna 4 weken weg) te weinig voorbereidingstijd heb. Dus misschien volgend jaar!

@ N87: als je eenmaal zo'n afstand loopt dan is de uitbouw naar een langere afstand minder zwaar dan de eerste opbouw. Het gaat je echt lukken!

@ Twilight: ik denk niet dat Evy in dagen van de week denkt maar gewoon in trainingsdagen en rustdagen afgestemd op je training die je daarvoor gedaan hebt. Super goed dat je 5 minuten achter elkaar hebt gelopen!

@ Liss: gefeliciteerd met je eerste 10 km wedstrijdje. Ik las vanavond in een bericht van mijn trainier dat je na een 10 km wedstrijd een week hersteltijd nodig hebt. Dus rustig aan lopen de komende week en geen lange afstanden gaan lopen.

Ik heb de komende tijd geen wedstrijdjes gepland. Pas weer in september. Wel jammer, want het houd je wel gemotiveerd. Maar ik heb nu zelf ook wel de motivatie om de afstand die ik nu kan lopen te behouden.
@ sneeuwwitje: dank! Ik merk het ook wel, mijn benen zijn best vermoeid (voel dat er een 'loop' in zit). Ik ben vandaag een stuk gaan fietsen, maar niet echt het idee dat dat nu helpt (al moest ik ook drie uur rijden voor een afspraak voor mijn werk.. voel ik ook altijd wel in mijn benen). Ik kijk even of ik zaterdag nog een keer de tien mee ga doen. Waarschijnlijk is het dan verstandig voor die tijd niet meer te gaan lopen (alhoewel dat slecht voelt, een week zonder lopen en dan evt. aan een loop meedoen).

Goed dat je met de vereniging loopt. Is dat gewoon 1x pw? Hier is er geen in de buurt, maar wel een loopgroepje bij de sportschool. Zal ik over een poosje eens een keer bij aansluiten als ik wat sneller kan lopen (volgens mij alleen maar fanatiekelingen).

@ lexie: vandaag even gebeld naar de klantenservice en ophalen is ook zaterdag nog mogelijk. Nu hopen dat ik de bestelde maat wel ga passen (shirt). Valt die bij jou ok, of juist klein/groot? Ik heb een S besteld, maar ben best lang.. hoop dus niet dat die kort is! Wellicht achteraf toch een maatje te klein gekozen. Ik kijk het nog even aan of ik echt ga za, afhankelijk van of ik mezelf oke voel die dag. Mijn vriend wil in elk geval mee gaan als ik ga :-) Het zal trouwens wel warm worden (35-38 gr in de middag)! Hopelijk een licht avondwindje erbij of goed afgekoeld bij de start..

Ik ken renate (lessen) eigenlijk niet. Ik ren nu steeds via Evy en ook Evy heeft nog podcasts (te koop via de app). Ze heeft 5 km, 7,5 beginner en 7,5 gevorderd, 10 beginner en 10 gevorderd (allebei 12 weken), 10 mile (deze is 5x te koop: beginners en om te trainen voor tijden tussen 1.40 u tm 1.10 u), halve marathon en dan vervolgens 5x marathon (ook beginners en tijden tussen 4 u - 3.15 u).
Hallo allemaal!

Ik kom me hier ook even melden. Nu zo'n 2 maanden wat serieuzer aan het hardlopen geslagen. Daarvoor eigenlijk jaren heel onregelmatig gelopen. 15 juni ga ik voor het eerst meedoen aan de 5 km. Heb gister 5 km gelopen in 31:24 dus ben best tevreden. Wil eigenlijk in september de 8 mijl lopen maar weet niet of dat helemaal haalbaar is, wat denken jullie?
Vandaag bij de kruidvat geweest, en heb een capri en shirt opgehaald. Dus nu helemaal compleet haha.

Nu voor vandaag alleen nog motivatie regelen! Ik heb echt geen zin nog om te gaan lopen..
@sneeuwwitje, ik had ook liever in de avond gelopen, maar dat ging gewoon niet lukken en aangezien ik niet kon schuiven met mijn dagen vanwege de wedstrijd van zaterdag, maar vroeg gelopen.

Is op zich ook wel lekker, maar het is wel een strakke planning.

In de zomermaanden zijn er een stuk minder wedstrijden.

Ik zag wel dat ze hier in de buurt elke laatste zondag van de maand in de zomer een 5K wedstrijd houden, dus die ga ik inplannen.

@sharebear, welkom! En een mooie trainingstijd. Veel plezier met je eerste wedstrijd. Bij sommige wedstrijden kan het erg druk zijn, zodat je niet gelijk in je eigen tempo kan lopen. Maar het is een hele leuke ervaring.

Persoonlijk denk ik dat in september 8 mijl te lopen lastig gaat worden.

Maar richting die afstand trainen is een mooie uitdaging.

Wanneer sluit de inschrijving?

@twilight, mijn collega heeft voor mij een hemdje en de korte broek gekocht. Die kan ik dan mooi zaterdag aan mijn mijn wedstrijd
Leuk te lezen dat veel hier met georganiseerde lopen mee gaan doen binnenkort. Geeft wel echt iets om naar toe te trainen :-)

@ Doris en lexie: succes vast voor za, mocht ik hier voor die tijd niet meer komen.

@ scharbeer: welkom en mooie tijd! Onmogelijk is het niet als je echt wilt, maar zal wel een goed schema, doorzettingsvermogen (en geen blessures) vereisen. En gaan voor het uitlopen, niet voor een tijd oid.
Gisteren lukt het niet om direct uit het werk te gaan lopen (en had behoorlijk wat gefietst, dus de benen moesten even rusten). Toen ik naar buiten wilde gaan regende het. Maar ik wist van de vorige keer dat het niet erg was om te lopen als het regent (maar het is dan wel lastig om naar buiten te gaan ). Heb uiteindelijk een rondje van 6 kilometer gelopen, gemiddeld 5;55 min/km (dus meer dan 10 km/h ).

@ Dorisdoos: leuk dat er dan toch nog wedstrijdjes zijn. Zo blijf je toch een beetje gemotiveerd om ergens naar toe te werken.

@ Sharebear: welkom. Nette tijd hoor voor de 5 kilometer. Ik denk wel dat de 8 mijl haalbaar is, maar dan moet je wel elke week 3x trainen (ik zou dan het volgende doen: 1x interval, 1x kortere afstand wat sneller, en 1x lange afstand).

@ Liss: ga je nog meedoen met de 10 km zaterdag? Ik denk wel dat dat erg snel komt voor jou. Je kunt beter wel lopen nu, maar dan een kortere afstand.

@ Lexie: ben je al bijna klaar voor zaterdag??

Ik ga morgen weer lopen denk ik. Ik wilde eigenlijk zaterdag gaan, maar dan wordt het heel warm weer en dan vind ik lopen niet zo fijn (en ik wil eigenlijk rustig genieten van het mooie weer).
Vanavond les 20 van Renate gelopen.

Eigenlijk de laatste les, want les 21 is de wedstrijd van 4EM.

Dit was een korte les van 2x7 minuten met 2 minuten dribbelen tussendoor.

Ik heb uiteindelijk (om weer thuis uit te komen) 3,5K in 20 minuten gelopen.

Hopelijk gaat het zaterdagavond ook zo goed

@lisss, dank je wel. De wedstrijden zijn ook erg leuk om te doen. Heb je iets om naar toe te werken.

@sneeuwwitje, ik ben ook blij dat ik nog wat wedstrijdjes heb gevonden in de zomermaanden. Houdt de spirit er in
@ Sneeuwwitje: wat goed! In de regen lopen is inderdaad alleen lastig qua naar buiten stappen.. Mooi tempo ook!!

Hier toch gegaan vanavond, vertrek om half elf, was laat thuis (kan ik vast wennen aan starttijd van za :p). Interval gedaan, met lichtjes versnellen en niet tot max (dank voor die tip hier, al weet ik niet meer van wie). Wel met andere schoenen aan, want had na zondag een klein blaartje (had de loopschoenen hele dag aangehouden..).

Morgen eens uitzoeken hoe te eten voor een loop 's avonds, geen idee of het slim is veel te eten (koolhydraten?) of juist een lichts en bijv. een banaan uur voor start.
Goeiemorgen,

Wat wordt er weer veel gepost, leuk en gezellig!

@Doris wat ben je toch lekker bezig! Die wedstrijd zaterdag van jou gaat helemaal goed komen met een mooie tijd! Ben je er klaar voor? De WOTN start om 22.30 uur, vind het een mooie tijd en hopelijk is de ergste warmte dan voorbij.. Heel veel succes met je run!!

@Sneeuwwitje, wat een snelheid, goed zeg! En bikkel ben je dat je gaat rennen in de regen. Leuk ook dat je training bij de vereniging zo lekker ging en gezellig was. Veel plezier vandaag met je training!

@Lisss, wat goed dat je gisteravond nog bent gaan lopen. You owned the night! Ging het lekker? En ben je er morgen bij? Ik heb maatje M gedaan, maar mijn nichtje heeft hem opgehaald dus ik krijg mijn race pack vandaag, ben benieuwd. Ik ga morgenavond pasta eten (rond 18.00 uur) en dan voor de race nog een banaan.

@Sharebear, welkom en wat heb je een mooie tijd gelopen!! En leuk dat je een loop voor in september hebt gepland, mooi doel om naar toe te werken.

@Twilight, heb je nog motivatie kunnen regelen om in je nieuwe outfit te gaan lopen?

Ik heb woensdagochtend nog een klein rondje gelopen, maar ging niet fijn... Dus vanaf toen rust, maar denk niet dat ik er klaar voor ben. Mijn voorbereiding was niet optimaal en heb ook nog maar 1x 10km gelopen en dat is alweer een tijdje geleden. Ach we zullen zien en ik ga het gewoon proberen en genieten en ik moet echt die tijd uit mijn hoofd gaan halen en streven naar uitlopen.

Doris en Lisss, heel veel succes morgen!! Ben benieuwd naar jullie verhalen! Voor de andere dames fijn lang zonnig weekend met veel loopplezier!
Dank allemaal, ik voel me helemaal welkom!

@dorisdoos, ik kan me tot 3 september inschrijven, het liefst voor 14 augustus dan krijg je nog het goede startnummer. Dus ik heb nog even om aan te kijken of het gaat lukken, ik kan anders ook de 4 mijl gaan doen.

@de anderen, bedankt voor de tips! Ik ga gewoon proberen 3x in de week te trainen en dan kijken hoever ik kom.

Die night run lijkt me echt leuk om te doen! Lijkt me heel apart om zo laat te lopen. Als ik toch zo ver zou kunnen lopen.. Heb nog steeds spierpijn van mijn 5 km.
Meiden, helaas, helaas moet ik stoppen met hardlopen:(. Ik pak het in september weer op met een loopgroep. Ik zal soms nog eens meelezen, maar vind het ook wel lastig. Had zo graag meegedaan met diverse wedstrijden. Naja niets aan te doen. Als ik dan in de toekomst blessurevrij kan lopen is het mij wel waard.

Succes bij de WOTN Lexie en Liss. Jullie kunnen het:). En alle andere ook heel veel succes met de komende wedstrijden en het lopen in het algemeen!!!
quote:lisss_ schreef op 05 juni 2014 @ 23:45:

Morgen eens uitzoeken hoe te eten voor een loop 's avonds, geen idee of het slim is veel te eten (koolhydraten?) of juist een lichts en bijv. een banaan uur voor start.

Op de dag van de wedstrijd zou ik zo'n 2,5 uur voor aanvang een bord pasta eten met 150 gr. kipfilet/schnitzel en een salade plus water. Daarna eventueel nog één bak koffie. Je wil niet weten hoeveel energie dit geeft. Dit kan je ook testen tijdens je trainingssessies. Speel ermee. Op alleen een banaan ga je de 10 km bv. niet redden.

Omdat je niet elke avond hetzelfde wil eten, zou ik tijdens de trainingen je reguliere eetschema aanhouden, zolang je maar goed, veelal gezond (niet altijd) eet ruim voordat je gaat trainen. Succes.
Hoi allemaal,

Vanochtend begonnen met mijn nieuwe schema. Nu 4x5 minuten gelopen met 1 minuut wandelen tussendoor. Ik zat in een erg lekker ritme en heb ongeveer 2,8 km gelopen, net geen 3 dus. De afgelopen paar keer met een hartslagmeter gelopen omdat ik merkte dat ik steeds te hard liep en snel buiten adem was. Mijn hartslag is volgens de meter nog steeds veel te hoog. Maar ik kan het zo wel een beetje in de gaten houden.

@lisss wat heb je laat nog gerend. Goed dat je dan toch nog gaat. Succes met je wedstrijd morgen.

@twilight hoe vallen de shirtjes van de kruidvat? Wil er ook een gaan kopen en ben benieuwd of de maat een beetje normaal is of dat ze groot of klein uitvallen
@lexie, Heel veel plezier morgenavond en jij gaat het makkelijk halen hoor! Je kan het

@sharebear, veel plezier met de trainingen en in augustus kan je dan inderdaad bepalen welke afstand goed bij jou past.

@lisss, jij ook heel veel plezier met de run zaterdag!

@moos, wat balen dat je tijdelijk moet stoppen met lopen. Maar het is nu belangrijk dat je herstelt. Wel leuk dat je in september met een loopgroep aan de slag gaat. Ben benieuwd hoe dat bevalt.
Dank voor alle reacties en succeswensen! Morgen is inderdaad nog steeds het plan gewoon te gaan lopen. Vanavond wel laat thuis (nu net) en nog steeds last van een ontsteking in mijn keel, helaas. Ik drink nog even wat vocht weg (thee/water) en ga dan zo richting bed en morgen uitslapen, voldoende rust pakken. Geloof niet dat ik zo echt voor de tijd kan gaan, maar het zal een ervaring op zich zijn :-)

@lexie: ik heb dus maar S besteld, vrees te klein, maar dat zullen we dan morgen wel zien. Past die van jou wel goed? Hardlopen gisteren ging goed. Gewoon op het gemak gelopen. Succes morgen! Komt helemaal goed! Je mag er geloof ik 90 min over doen totaal, dus dat moet echt wel lukken. Gewoon gaan wandelen als je niet meer kunt en dan weer een stukje hardlopen. Er staan vast veel watertentjes, daar wandelen vaak veel hardlopers een stukje. Ben benieuwd hoe het je vergaat. Wellicht finishen we wel ong. tegelijk

@sharbear: een uitdaging voor volgend jaar?

@moos: dank! Wat jammer, maar wel goed dat je het weer wilt oppakken (ipv stoppen dus een pauze, klinkt beter ). Sterkte!

@dubicras: dank voor de tips. Eigenlijk kan ik niet goed tegen pasta, maar vandaag toch geprobeerd. Is totaal niet goed gevallen, direct een opgezette buik. Morgen dus toch maar wat anders eten. Daarnaast drink ik nooit koffie, dus ook dat helpt niet. Wel zit er in zwarte thee ook best wat cafeïne volgens mij (zwart drink ik de thee ook nooit, dus zal dat eens doen, waarschijnlijk komt die energie dan wel aan :-)). Ik dacht zelf ook aan wat kwark, dus wellicht pak ik dat erbij als toetje o.i.d.

@madame: dank! Ja, het was best laat.. vaak dan geen zin meer, maar het leegt je hoofd dan op de een of andere manier ook wel goed. Mijn hartslag is trouwens ook nog steeds te hoog (heb hem altijd om), maar ik merk inmiddels wel dat het wat beter gaat. Kwestie van geduld en tijd dus! Het is ook gewoon luisteren naar je lichaam.

@doris: dank, jij ook succes (je hebt overdag een loop, toch..?).
@ Lexie: zie trouwens dat de route is aangepast? Wel jammer dat er nu nog iets meer een zelfde stuk (zowel heen als terug) zal worden gelopen! Vind het juist ook leuk wat van A'dam te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven