Gezondheid alle pijlers

Bijna een jaar met schimmelinfectie

02-06-2014 09:58 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik zit met een heel vervelend probleem. Ik heb namelijk al bijna een jaar last van een schimmelinfectie.

Ik heb zowat al alle kuurtjes geprobeerd die er zijn: zalfjes, cremes, ovules, capsules, noem maar op. Ik heb in die periode ook al enkele keren 4 verschillende gynaecologen bezocht, stond ook vaak te klagen bij verschillende huisartsen en zelfs apothekers probeerden me te helpen met dit kwaaltje, maar niks helpt.

In dit jaar tijd ben ik er wel een keer een periode van 2 maanden van verlost, maar toen kwam het terug, en sindsdien krijg ik het niet meer weg! Heb ook al geprobeerd om gedurende een periode zeer weinig suiker en veel groenten en fruit te eten, maar dit hielp dus ook niets. Zit aan de pil, maar volgens mijn dokters is het zeer onwaarschijnlijk dat dit daar enige invloed op heeft. Ik heb er trouwens ook al 2x last van gehad voor ik aan de pil begon.

Ik heb sinds een jaar en een half ook een vaste vriend, maar die relatie loopt momenteel niet zo goed, omdat dit probleem me echt uitput. Ik loop er vaak neerslachtig bij en het is alsof ik nergens meer zin in heb! De jeuk is continu aanwezig!

Ik volg alle tips: geen inklegkruisjes, niet wassen (enkel met water), katoenen ondergoed, slapen zonder ondergoed, noem maar op.

Heeft iemand hier ervaring mee?? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen...
Weet je zeker dat het een schimmel is? Heb je een uitstrijkje laten maken? Ik heb hetzelfde gehad en na een uitstrijkje bleek er helemaal geen schimmel te zitten. De boel was gewoon compleet verstoord door al die kuurtjes.
Zoals altijd een hoop tegenstrijdige adviezen en ervaringen in een topic over dit onderwerp.

Ik zal je mijn ervaringen vertellen, doe ermee wat je wilt.

Een jaar of 2 geleden had ik veel last van schimmelinfecties. De een overwonnen en de volgende diende zich alweer aan.

Ik heb diverse kuurtjes van de HA geprobeerd, en dat hielp wel, maar altijd dus maar even, en ik had na zo'n kuur ook altijd het idee dat het niet helemaal weg was.

Na heel veel onderzoek naar ervaringen van andere vrouwen op internet kwam ik erachter dat toch wel erg veel sites het gebruik van yoghurt aanraden.

Voor en tegen is volgens mij zo'n 50-50.

Op een gegeven moment was ik zo wanhopig dat ik het maar gewoon geprobeerd heb.

Ik heb mezelf op een probiotica kuur gezet. De probiotica die ik kocht moest je 2 pillen per dag van slikken, dit heb ik de eerste week verhoogd naar 4.

Ik heb geen yoghurt tampon gebruikt, want het leek me logisch dat tampons niet goed waren als je een schimmelinfectie hebt.

In plaats daarvan heb ik in een ijsblokjesbakje flinke klodders yoghurt(theelepel met een kop erop) ingevroren, en die vlak voor het naar bed gaan ingebracht.

Heel koud ja, maar als je toch al in de fik staat daarbeneden eigenlijk ook wel lekker.

Op internet had ik gelezen dat je die yoghurt 1 dag langer moet gebruiken dan dat je klachten hebt.

Met 2 dagen was ik van al mijn klachten af, dus ik heb maar 3 nachten zo'n yoghurt-ijsklontje gebruikt.

TIP: trek die nachten 2 onderbroeken aan (geen inlegkruisje), het blijft wel redelijk binnen, maar een beetje bende valt uiteraard niet te voorkomen.

Uiteraard kwam het een aantal maanden later wel weer terug.

Ik heb in totaal zo'n 5 keer een schimmelinfectie behandelt op deze manier, en elke keer binnen 3 dagen succes gehad met deze methode.

Aanvullend; ik kreeg last van schimmelinfecties toen ik overstapte op een andere pil. Voorheen had ik, in mijn 20 jaar op marvelon, maar 2 keer een infectie gehad.

Na mijn emigratie moest ik op een ander pil, want marvelon wordt hier niet vergoed, en toen begon de ellende.

Ruim een jaar geleden ben ik helemaal gestopt met de pil. In de eerste maand na het stoppen kreeg ik weer een schimmelinfectie (weer yoghurt), en sindien ben ik er volledig vanaf.

Ik ben wel voorzichtig, als ik ook maar het geringste idee heb dat er iets jeukt, dan smeer ik wat canasten aan de buitenkant van mijn vagina, en dan heb ik de dag erna al geen klachten meer.

Ik weet wel dat als ik ooit weer een echte infectie krijg, ik meteen aan de yoghurt en de probiotica ga.

Ik ben echt overtuigd. Nav mijn eigen ervaring, niet door wat internet zegt.

Heel veel succes, hoe je dit ook aan wilt pakken.

Ik weet hoe gekmakend dit kan zijn.

En wat dat candida dieet betreft, ik heb me daar ook behoorlijk in verdiept, maar nooit geprobeerd. Wat jij ook al zegt, dat is wel heel erg streng, daar wilde ik niet aan.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ja ik weet zeker dat het een schimmel is. De gynaecologen zijn allemaal meteen overtuigd wanneer ze een uitstrijkje onder de microscoop onderzoeken.

@delite: heel erg bedankt voor je info ik wacht nu even af (heb net een kuur van 7 dagen met gyno daktarin achter de rug) maar ik voel nu al dat het nog steeds niet genezen is... Welk soort yoghurt is dat dat je gebruikte? Een natuuryoghurt zonder suiker?
Ja, zoals al gezegd woon ik in het buitenland, maar ik heb het even snel gegoogled.

De yoghurt die ik gebruik zegt op het label "plain, unsweetened, acidophilus yoghurt."

Dus ja, ongezoet, en zeker niet met bosvruchtjes.

Ik heb toendertijd op internet gelezen dat het belangrijk is dat dat acidophilus op de verpakking staat, want daar schijnen de "juiste" bacterieen in te zitten.
Lauke, ga je meteen na de wc na de sex? Daar kan het namelijk ook door komen (is bij mij een Trigger)

En que medicatie: altijd orale medicatie werkt veel beter!
Hoi Laureke,

Een tip van iemand die ook heel lang met dit probleem heeft gekampt..... Echt ik weet hoe beroerd het is en ook het effect op je humeur, gemoedstoestand etc ken ik maar al te goed. Ik had op den duur niet eens meer zin om op vakantie te gaan bijvoorbeeld. Hoe ik er uiteindelijk vanaf ben gekomen? Gestopt met alle vormen van medicatie via de huisarts en gaan spoelen met een mengsel van water en appelcider azijn! Heel makkelijk te doen met zo'n vaginale douche die je bij de drogist kunt kopen (alleen dus niet het bijbehorende product gebruiken, dat is echt troep, misschien kan je ze ook wel los kopen). Dan vul je de douche tot het streepje met azijn en vult aan met lauw water en spoelen maar. Als het erg is doe je het meerder keren per dag. Tot het over is, gaat over het algemeen vrij snel. Ben er nu al jaren van verlost maar soms voel ik nog wel eens iets opkomen ( kan ook psychisch zijn hoor....) en dan spoel ik een keer en is het weer over. Ik gebruik trouwens ook regelmatig probiotica, maar alleen de rauwe vorm. Maar met alleen dat kwam ik er niet vanaf, heb wel het idee dat het preventief werkt. Sterkte, ik hoop dat je er snel vanaf bent!
Alvast bedankt voor de tips! nu heb ik tenminste niet meer het gevoel dat dit voor de rest van mijn leven is! (ik ben nogal een doemdenker :p)

En ja, na de seks ga ik altijd naar het toilet (om geen blaasontsteking of iets dergelijks te krijgen).

En ik zal eens uitkijken voor zo'n yoghurt!

@incredible: Bedankt voor je tips! Heb eerder al gehoord dat een spoeling bij sommigen ook helpt, maar dat azijn schrikt mij een beetje af. Is het wel goed om daar binnen met azijn te spoelen? Helpt gewoon water ook?
quote:laurake123 schreef op 02 juni 2014 @ 21:03:

@incredible: Bedankt voor je tips! Heb eerder al gehoord dat een spoeling bij sommigen ook helpt, maar dat azijn schrikt mij een beetje af. Is het wel goed om daar binnen met azijn te spoelen? Helpt gewoon water ook?Nee gewoon water helpt niet, het gaat er juist om de zuurgraad te herstellen. Dat doet die azijn. Misschien kan je het even googelen om wat erover te lezen. Waarom vindt je het eng? Azijn is een heel onschuldig natuurproduct hoor. Als je infectie heel erg is kan het een klein beetje bijtend voelen, maar ik vind het meestal verzachtend. Je moet kennelijk wel echt de appelvariant hebben, waarom weet ik niet precies.
Ik heb zelf goede ervaring met candira druppels. Spoelen met een lactacyd fles.
Zeker niet de gouden tip, maar wel handig om te weten als je niet je mooie ondergoed wil verpesten door het op een hoge temperatuur te moeten wassen. Gooi een flinke scheut azijn bij het laatste spoelwater (of in het wasverzachterbakje) van je wasmachine. Azijn is zuur en daar houden schimmels niet van.
delite bedankt voor je post : interessant om weten

inderdaad tegenstrijdigheden vind je altijd wel, 't is een beetje een kwestie van combinatie gezond verstand en goed gevoel

anti-candidadieet : als je er al gewoon zou kunnen op letten om gist (brood) suikers en koemelk te verminderen of zelfs te mijden en je houdt dit een tijdje vol dan zal je sowieso niets slechts gedaan hebben. en inderdaad probiotica is een must...
Ben van plan de yoghurttip eens uit te proberen! Heb helaas geen zo'n ijsblokjesding, maar misschien dat smeren ook al effect geeft. Ik heb gezocht naar die specifieke yoghurt met goede bacteriën in de supermarkt maar vond enkel een yoghurt 'zonder toegevoegde suikers', die dus verder gewoon enkel uit yoghurt bestaat (natuuryoghurt). Zou dit goed zijn? Of moet ik morgen ergens anders kijken?
Hier ook 2 jaar lang elke maand last van. Gekmakend!

Tot ik stopte met de pil om zwanger te raken. Ik had geen last meer.

Na de zwangerschap begon ik weer met de pil, en hup, gelijk weer een schimmel te pakken.

Toen viel het kwartje en ben acuut gestopt met de pil. Schimmel ook weer over.

Ik heb nu nog maar 1 x per 2 jaar een infectie. Gelukkig lang niet zo erg als toen. Maar die van de yoghurtblokjes en spoelen met azijn ga ik onthouden!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik denk dat die yogurt prima is TO.

Als je het niet in kan vriezen kun je er ook gerust een

flinke vinger in en omheen smeren.

Het komt niet zo nauw.

Laat je even weten of het helpt?

Ben erg benieuwd.

Fijn dat anderen ook wat aan mijn verhaal hebben

trouwens.
quote:blauwmetstippen schreef op 02 juni 2014 @ 23:13:

Zeker niet de gouden tip, maar wel handig om te weten als je niet je mooie ondergoed wil verpesten door het op een hoge temperatuur te moeten wassen. Gooi een flinke scheut azijn bij het laatste spoelwater (of in het wasverzachterbakje) van je wasmachine. Azijn is zuur en daar houden schimmels niet van.Goeie tip, bedankt. Heb namelijk pas een heleboel victoria secret ondergoed gekregen van mijn man, omdat dat zo lekker zit nu ik zwanger ben (heerlijk zacht). Maar tevens heb ik door de zwangerschap een voortdurende schimmelinfectie. Straks maar eens wat broekjes in het azijn zetten.
quote:south schreef op 02 juni 2014 @ 10:21:

Lekker laten luchten, bijv. door 's nachts van die gazen onderbroekjes te dragen. Gazen onderbroek? Gewoon geen
Was dus van plan om die yoghurt uit te proberen, na mijn maandstonden. Heb net mijn maandstonden gehad, en ik heb het gevoel dat het al heel wat beter is! Het is precies alsof de schimmel een beetje 'weggespoeld' is, maar nu is het wel bang afwachten, aangezien veel vrouwen last krijgen van een schimmelinfectie net NA de menstruatie. Ik eet ook wel wat gezonder nu, de laatste weken, maar het stoort me toch wel dat ik geen fruit mag eten (te veel suikers!) terwijl het toch zo gezond is! :(

Nu dus eventjes afwachten, en moest de jeuk weer heel erg terugkomen dan probeer ik de yoghurt-truc!
Heel veel succes.

Ik schreef in mijn laatste post dat het niet zo nauw komt met dat inbrengen, en bedacht me later dat dat eigenlijk niet waar is.

Het is de bedoeling dat die yogurt so dicht mogelijk bij je baarmoederhals komt. Dus zo diep mogelijk.

Ik hoop echt voor je dat je er helemaal vanaf komt.
Ik heb het ook een hele periode gehad, niets van de dokter hielp. Uiteindelijk ook naar een homeopaat gegaan. Dat hielp!

Moest daarvoor wel op een suiker en gistvrij dieet. Kan me niet herinneren dat ik geen fruit mocht trouwens. Wel at ik speciaal brood. En veel dingen uit de natuurwinkel, daar is veel suikervrij te vinden.

Naast het dieet moest ik veel vit C slikken en volgens mij ook foliumzuur.

Het was een hoop gedoe maar ben er nu al jaren vanaf. Zodra ik weer iets voel ga ik weer enigszins dat dieet nabootsen.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Ik heb ook n jaar lang steeds weer infecties gehad, op aanraden v e vriendin naar n bioresonantie therapeut gegaan en sindsdien nooit meer n infectie gehad, heel bizar maar ik heel blij! Schimmelinfecties zijn n kwaal die vaak goed daarmee te behandelen zijn. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven