De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Floflo:

Ze ontdooien de cryo en kunnen dan (vraag me niet hoe) zien of die nog goed is of niet, soms deelt hij al wel zijn cellen soms nog niet. Bij mij was de terugplaatsing een dag later dan de ontdooiing, en bij mijn cryo was gelukkig al wel een celdeling te zien. Goed nieuws dus. Het is alleen geen garantie dat dit zich ook voort zal zetten zei de arts. Maar het uitgangspunt was in ieder geval een mooie! Daar hou ik me maar aan vast.

Ik voel me sinds de terugplaatsing wat opgeblazen en een vervelend drukkend gevoel in mijn onderbuik en rug (soort van wat je voelt bij opkomende menstruatie). Ineen gedoken zitten, of bukken voelt niet fijn dus doe ik dat maar niet. Deze symptomen had ik de vorige keer ook en zeggen helemaal niks want de kans is heel groot dat deze symptomen komen door gebruik van Utrogestan en Progynova, Dus ik blijf maar braaf op het wachtbankje de tijd uit zitten (als die mij wordt gegeven en niet eerder een bloeding komt, kan natuurlijk ook nog...)
@Celpa: spannend weer een nieuw traject. Prikinstructie zal waarschijnlijk zijn voor de decapeptyl, die spuit je om te voorkomen dat er een eisprong is. Dus je zult (denk ik) hormonen spuiten voor de ei-rijping en hormonen spuiten om een eisprong te voorkomen (je wilt natuurlijk bij IVF zoveel mogelijk eiblaasjes laten groeien om zo meer kansen te creeeren).
Hoi Bitches, na een week gedwongen off-line te zijn geweest... heb ik nu een nieuwe pc en heb jullie gelukkig weer gevonden.

Veel geschreven, weer....

Dus toch maar even in het kort:

Gefeliciteerd voor iedereen met een goeie echo en een dikke knuffel voor iedereen bij wie het weer niet gelukt is.

Hier ook weer niet. Vandaag is dag 2 van mijn nieuwe cyclus en de laatste die ik bij het EMC doe. Dus mijn derde IUI met hormonale ondersteuning is ook niet gelukt, dus vandaag gestart met mijn derde IVF.

(Voor wie de draad kwijt is: Ik heb jan. '13 en maart '13 IVF/ICSI gedaan omdat ik toen een bekende donor had die een rol zou gaan spelen in het leven van het kind, maar zijn zaadkwaliteit was na ontdooien niet meer goed. Toen moest ik ineens van het EMC toch met hem stoppen omdat ze ineens tegen een bekende donor waren en ben ik overgestapt op zaad dat ik zelf bestel bij Cryos, Denemarken. Die kwaliteit is top, dus daarmee heb ik 11 pogingen IUI gedaan waarvan de laatste 3 met hormonale ondersteuning).

De uitgangsecho zag er goed uit en ik heb vanavond mijn eerste injectie gezet. Elonva werkt een week, dus ik ga als het nodig is over een week pas verder met Puregon. En zondag beginnen met Orgalutran. Dinsdag de volgende echo... Weer erg spannend allemaal. Ik heb uit de vorige pogingen maar 2 terugplaatsingen gehad en het zou wel erg fijn zijn om nou een keer cryo's te hebben. (En dan vind ik het eigenlijk al weer eng dat ik dit opschrijf, want ik mag natuurlijk gewoon al dankbaar zijn als er een terugplaatsing kan plaatsvinden!).

Verder ben ik vorige week dinsdag voor een intake bij Geertgen geweest. Ik heb jullie berichten gelezen en ik was ook erg geschrokken, maar heb contact met de kliniek gehad en er is me verteld dat lopende behandelingen gewoon doorgaan (en daar val ik met mijn intake de dag ervoor dus ook onder) en dat er zeer waarschijnlijk een doorstart wordt gemaakt. Daar moet ik dan maar op vertrouwen.

Ik had wel een erg goed gevoel bij het intakegesprek en de sfeer in de kliniek. Opvallend was ook dat zij eerst willen dat ik bij mijn eigen ziekenhuis hier in de stad een HSG laat doen voordat zij willen beginnen met IUI. De behandeling die ze na herhaaldelijk vragen bij het EMC onnodig vonden. Nou, ik ben er blij mee!
Taartje. Bijzonder toch hoe ze dat kunnen zien! Ik kan me voorstellen dat als een cryo doordeelt, het goed is, maar dat het ze het ook kunnen zien zonder deling....

Fijn dat jouw cryo er zo gunstig uitzag, laat maar lekker nestelen en doordelen!

He Yezka. Verdorie, weer niet gelukt!

Maar wat klink je nog positief, je komt sterk over.

Fijn dat je een HSG krijgt, nou ja...relatief fijn. Denk je zelf dat er iets verstopt zou zitten? Ik hoop dat het geluk je toelacht en de HSG niet nodig blijkt te zijn.

Het is al een goed teken dat je net op tijd met jouw intake was!

Leoni, ook weer in mm.

Spannend!

Ik ben gisterenochtend weer geweest voor de meting van mijn follikel. Niks gegroeid

Ze zei dat dat vaker voorkomt en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Maar ze zei ook dat het voor kon komen dat er geen eicel groeide.

Gisteren dus weer flink gegoogled, en het schijnt idd vaker voor te komen, maar een eiblaasje groeit gemiddeld 2 mm per dag, bij sommige vrouwen minder. En mijn eiblaasje groeide ook altijd twee mm per dag, in alle rondes dat het opgemeten is....maar dit keer dus niet.

Ik hoop dat mijn slechte voorgevoel niet klopt en dat deze maand gewoon een kans is, maar in mijn hoofd zit al dat we volgende maand pas verder kunnen.

Zaterdag weer een meting. Als het 14 mm is, is het goed. Ik hoop het.

Ben gisteren de hele dag lekker weggeweest. Man ook vrij...genoten!
verdwaald op het nieuwe forum
Hi Ladies! Ik ben weer even hier

ben de afgelopen weken wel veel met jullie bezig geweest in m'n gedachten!

ik heb vandaag een echo gehad (nu 7,5e week zwanger) en het hartje gezien & gehoord heel speciaal, mooi, ontroerend. Maar ook nog best onwerkelijk! Alles ziet er heel goed uit

de zwangerschaps kwaaltjes worden steeds erger. Persoonlijk vind ik dit pittiger, lichamelijk dan het IVF traject. Maar ik klaag zeker niet, ik ben bijzonder dankbaar!

taartje, wat fijn dat je cryo goed ontdooit is!! Ik duim voor je!! Succes!

yezka, wat ben,je,toch dapper. Ik heb echt diep respect voor jou. Heel veel sterkte met deze IVF poging. Ik,duim ook voor jou!

floflo, wat een,domper even. Ik kan me helemaal vinden in je teleurstelling en je gegoogle. Ik heb mezelf een googleverbod gegeven. Dat helpt enorm ik duim voor je dat je follikel groeit.

als ik iemand vergeten ben, sorry!!
Lieve dames,

Wat een verhalen zijn hier te vinden.. Wat veel ervaringen, veel teleurstellingen, maar ook mooie momenten staan hier geschreven..

Ik ben net begonnen met mijn eerste ronde Clomid 50mg ivm mijn pcos. Vandaag, op cyclusdag 13, een follikelmeting gehad... Er was helaas nog weinig te zien, alleen kleine eitjes die qua grootte nog niet meegeteld mogen worden. Aankomende dinsdag moet ik weer, dat is dan dag 17.

Kunnen jullie mij vertellen of deze ronde nu al gedoemd is te mislukken? Of mag ik nog hopen op een eitje aankomende dinsdag.. Stiekem was ik best wel een beetje teleurgesteld vanochtend, ook al weet ik dat er nog veel pijlen in de koker zitten...

Ik wens iedereen hier veel sterkte en proces met het proces waar een ieder in zit.

Liefs Phileine
*** MissTinkerbel breekt even in en zwaait vanaf het hormoonvrije, follikelmetingloze puur natuur wachtbankje! Ik zit er sinds vanmiddag weer op. Lang leven de ovulatietsten! Morgen en overmorgen ook nog een paar miljoen zwemmers erop los laten en dan weer met m'n kop in 't zand. Succes allemaal! ***
Poeh wat een verhalen.... respect..

ik heb vandaag 2e echo na 1e ronde Clomid 50 mg (PCOS) gehad.

helaas op dag 16 nog steeds niks te zien.

maandag laatste echo en dan op naar ronde 2 met 100 mg.
Hoi twijfelkontje, ik heb geen idee. Ik heb wel nav van mijn niet groeiende ei hierover gegoogled en weet inmiddels wel dat er eiblaasjes zijn die langzaam groeien.

Ik zie dat mvmvg hetzelfde heeft.

Vervelend voor jullie beiden, lijkt me het gevoel geven dat er een ronde weggegooid is? Ik hoop dat de volgende echo's groei laten zien!

En welkom hier, en sterkte in het traject!

Misstinkerbel, wat even lekker he om er niet mee bezig te zijn! Of dan minder iig.

Ik hoop met je mee!

Oooooh, Mirk wat fijn! Gefeliciteerd met je goede echo!

En ik ben het met je eens, helaas. Ik vond het zwanger zijn op zich natuurlijk geweldig, maar zooooooo zwaar. Ik zie ertegen op.(en dan voel ik me gelijk weer een soort van lullig dat ik dat heb)

M'n eiblaasje was niet te vinden vanmorgen! Echt stom! Ben er chagerijnig van. En dat geduw met de echostok. Heb een beurs gevoel.

Wel bloed geprikt, daaruit bleek dat ik geen eisprong gehad heb, en dat het eiblaasje ook nog niet groot genoeg zal zijn. Toch wel weer knap wat ze kunnen zien enz.

Maandag weer terugkomen.
@ Leoni; Vreselijk nieuws zeg! Bedoel je een topic op dit forum (van madre)? Of iets anders?

@taartje123; Spannend weer het wachtbankje. Hopelijk kun je op deze heeeeeel lang blijven zitten.

Decapeptyl heb ik inderdaad nog niet gespoten. Ondanks dat ik voor IUI al gespoten heb vind ik het toch wel weer spannend om te beginnen.

@Yezka; Heb veel aan je gedacht. Had zo gehoopt dat deze poging raak zou zijn. Je verhaal klinkt evengoed alweer positief, je bent strijdlustig. Je gevoel mbt de cryo's snap ik helemaal en daar hoef je je helemaal niet voor te verontschuldigen. Fijn dat het intakegesprek in Geertgen zo goed voelde! Is er al iets meer bekend over een eventuele doorstart daar? Fijn dat je een HSG krijgt (ondanks dat het geen fijn onderzoek is, vond ik zelf)!

Even een nieuwsgierige vraag (waar je geen antwoord op hoeft te geven hoor): Zo te lezen heb je al heel veel behandelingen ondergaan, hoe werkt dit verzekeringstechnisch? Moet je alles zelf betalen?

Achtergrond van mijn nieuwsgierigheid: Omdat ik moeilijk te monitoren ben heeft mijn gynaecoloog als optie MRI voorgesteld om de groei van mijn eitjes e.d. te volgen (als uiterste optie), hij is hierin teruggefloten door een collega in verband met de kosten. Nu is het nog niet aan de orde, maar als monitoren via echo's niet mogelijk blijkt wil ik toch meer werk gaan maken van monitoren via MRI.

@floflo; Balen dat je ei(tjes) achterblijven qua groei, hopelijk volgt er nog een groeispurt! Succes weer maandag!

@mirk86; Een goede echo! En een hartslag! Wat fijn! Gefeliciteerd!

@twijfelkontje; Je verhaal lijkt hetzelfde als die van floflo en mvmvg. Volgens mij hoeft het nog niets te zeggen, maar ik begrijp je gereserveerdheid.

@misstinkerbel; Jeej! Het wachtbankje! Maak het jezelf maar comfortabel.

Fijne zondag iedereen!
Even een ovuliatietestvraagje tussendoor: ik heb nu al 3 dagen achter elkaar een positieve ovulatietest. Is dat mogelijk?
Zijn de ovulatietesten ook allemaal even donker? Het kan best dat er een aantal dagen achter elkaar een streep te zien is, maar je moet uitgaan van diegene die het donkerst is (vaak gelijk aan de controlestreep). Heb zelf ook altijd een paar dagen positieve test. Of test je met een smiley?
Joehoe! mijn eiblaasje was 14 mm!!! En dus niet weg, gekrompen of wat de reden dan ook was dat ie niet gevonden werd.

Ik mocht gelijk beginnen met cetrotide en Gonal F. Woensdag terugkomen....vrijdag punctie?? Ik ben maar even voorzichtig met voorspellen, want als het volgens mijn eerdere stramien was gegaan, had ik afgelopen vrijdag al een punctie gehad.

Dus nog geen weggegooide tijd, ik ga er nog steeds volop voor!

Ik heb nog nooit ovulatietesten gedaan, misstinkerbel. Ik kan je dus niet helpen, maar misschien heb je al antwoord?

Celpa, als er een goede reden is, en die zal je dan hebben, voor een mri, wordt het vast vergoed, maar wel handig om informatie erover in te winnen, desnoods via je zorgverzekeraar. Ik hoop dat je 'gewoon' met echo's te monitoren blijft.

Hoe gaat het met de meiden op het wachtbankje?
Whoehoe! Wat fijn, Floflo!

Celpa, je mag alles vragen hoor. En ik heb nu 11 IUI's ondergaan en dit wordt mijn 3de IVF. Ik weet dat 11x hier klinkt als heel veel, maar bij de Uppies zie je dat klinieken best veel IUI behandelingen doen. (Hiervoor heb ik idd een heleboel Zelf Inseminaties gedaan, maar die kosten mijn verzekering niets, dus die tellen niet mee). Voor zover ik weet is de limiet voor IVF 3x, maar voor IUI is die er dacht ik niet. Zolang artsen het zinvol achten om door te gaan, mag je doorgaan.

Maar mocht iemand hier andere info over hebben, dan hoor ik het graag.

Verder weet ik niet hoe dat zit met MRI's. Ik weet wel dat die apparaten heel erg duur zijn, dus dat een MRI heel duur is en er vaak wachtlijsten voor zijn. (Zo'n 400,- euro voor een scan van je bekken gebied). Dus ik kan me voorstellen dat er bezwaren zijn om je misschien wel 4 of 5 keer in een week een MRI te laten ondergaan. Toch hoop ik echt voor je (en ik duim, natuurlijk) dat er voor jou een goeie behandeling wordt gevonden! En wie weet wordt dat gewoon MRI's.

MissTinkerbel, ik duim voor je!! En ik heb meestal 2 dagen achter elkaar een positieve ovulatietest (dus teststreep en controlestreep even donker), maar 3 dagen heb ik ook geen ervaring mee. Gewoon maar even doorsexen, denk ik?

En welkom nieuwkomers! Ik hoop dat jullie hier maar kort mee zullen schrijven omdat jullie wens snel uitkomt.
floflo, dus toch! Goed te lezen!

Kan het zijn dat het eerder niet te zien was door bijvoorbeeld je darmen of 'wegschieten' van je eierstok(ken)? Of zijn je eierstokken wel gevonden maar leken ze leeg (of vol met kleinere follikels)?

Wat jij stelt over MRI hoop ik natuurlijk ook, maar omdat het niet gebruikelijk is om MRI aan te wenden voor het bijhouden van de groei van follikels weet ik niet hoe dit kostentechnisch gaat en of de zorgverzekering dit wil vergoeden. In verband met mijn stapje-voor-stapje-houding wil ik dit pas navragen/uitzoeken als monitoren via echo's niet mogelijk is.

Iets anders: Van een vriendin kreeg ik deze link (even de spaties wegdenken): www . pre-preg nant . eu over voedingssupplementen. Nu ben ik nogal sceptisch over dit soort dingen (nuchter type, ik veroordeel niemand die het wel doet hoor) en vraag me af hoe jullie tegenover alternatieve geneesmiddelen of geneeswijzen (zoals acypunctuur) staan. Als ik deze website bekijk staan er namelijk wel meningen van gynaecologen, maar nagenoeg geen reviews/klantbeoordelingen. Dit vind ik dan weer verdacht (?).

Al kan ik mij in het algemeen heel goed indenken waaróm dit toch gedaan wordt, ik zeg daarom ook niet dat ik nooit overstag zal gaan om zoiets te proberen.
Thanx voor je verhaal Yezka. Ik dacht namelijk dat IUI maar 6 keer vergoed werd, maar ik kan dit ook zo opgevat hebben omdat mijn ziekenhuis (in ons geval) na dit aantal IUI op IVF over zou gaan.

Succes weer met alle hormonen en het prikken! Of heb je daar niet zoveel last van?

En bedankt voor je lieve woorden...
Floflo: goed nieuws zeg!

Misstinkerbel: duim, duim, duim voor jou!

Mirk: wat heerlijk om zwanger te zijn zeg (ik zou denken, met kwaaltjes en al maakt niet uit, dan weet je tenminste dat het echt zo is )

Twijfelkontje: je kansen zijn echt nog niet verkeken deze ronde. Het kan soms gewoon wat langer duren voor het aanslaat en misschien helpt een hogere dosering wel. Ik ben wel eens drie weken bezig geweest met stimuleren. Het ligt er vast ook aan wat de manier van werken is in het ziekenhuis waar je onder behandeling bent, maar deze ronde lijkt me nog niet voorbij voor je.

Celpa: ik heb zelf nog niet iets van alternatieve geneeswijzen geprobeerd (zit 'nog' maar anderhalf jaar in de medische molen en voor mijn gevoel kan mijn lijf nog heel veel zelf). Ik slik vitamines, eet eigenlijk altijd al gezond en beweeg veel. Ik ben niet tegen alternatieve geneeswijzen maar ik ben er zelf zeker (nog) niet aan toe om het te proberen.

Een zwaai vanaf het wachtbankje. Het gaat op zich goed. Voel me wel anders dan anders (kan niet precies zeggen wat), steeds bij vlagen voel ik wat (opgeblazen gevoel, soms er niet helemaal bij met mijn gedachten, vlaagje misselijk en dan ook gewoon weer uren normaal) Ik weet het eigenlijk niet precies wat ik voel, ik voel me in ieder geval anders dan anders. Maarja ik weet inmiddels dat dit alles ook allemaal kan komen door de hormonen. Ik weet gewoon echt niet wat dit alles nou betekent. Ik blijf zitten op het bankje zolang ik erop mag zitten.

Zwaai Zwaai naar iedereen
Goed nieuws floflo!

Misstinkerbel 3 dagen positief is wel lang maar heb ik weleens vaker gehoord. Ik had weleens 2 dagen. Als ze positief blijven zou ik er nog eens zo'n ander testje tegenaan gooien.

Spannend taartje! Wanneer mag je testen?

Ik denk dat ik een dezer dagen van het wachtbankje ga donderen want mijn temp is sinds vanmorgen aan het zakken Wel erg vroeg weer. Lijkt wel of mijn LF steeds korter wordt. Een temp dip kan het volgens mij niet zijn want die had ik rond dag 4/5 al. Ik zit nu op dag 8 na IUI maar volgens FF (en mijn eigen gevoel) heb ik m'n ovulatie 1-1,5 dag eerder gehad dus zit ik op dag 9/10 na ovulatie. Ik zat m'n kaartjes nog eens te bestuderen en zie dat ik bijna elke maand rond dag 5 na ovulatie een flinke temp dip heb. Lijkt dan wel dat het een innesteling is die elke keer mislukt. Zou dat kunnen? En misschien is er dan wel iets wat je kan doen om die omstandigheden beter te maken? Weet iemand dat?

Ieg is voor ons het IUI verhaal over. Zo om 10u een evaluatiegesprek met de fertiliteitsarts en zodra ik ongesteld geworden ben ga ik een afspraak maken bij medisch centrum kinderwens. En dan hopelijk in aug de IVF.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Verdorie Boannan

Is er een wachtlijst voor ivf of willen jullie zelf in augustus beginnen? En tot die tijd dus ook geen IUI meer?

Ik weet niet hoe dat zit, of het een mislukte innesteling is? Je bms is steeds gemeten?

Hoe was je gesprek met de arts?

Taartje, fijn dat je nog goed zit op het wachtbankje! Hoe lang duurt het nog voor je mag testen?

Celpa, mijn vorige ziekenhuis deed ook 6 x IUI voor over te gaan op ivf/ICSI, ook omdat toen de wachtlijst ongeveer een half jaar was. Het ziekenhuis waar we nu zitten, heeft (gelukkig) IUI overgeslagen. Het zal idd wel met beleid te maken hebben.

Als een punctie mislukt, en je hebt niet teveel eicellen, proberen sommige artsen ook IUI, toch? Al weet ik niet precies hoe dat zit.

Ik slik zelf helemaal niks, behalve foliumzuur en zwanger worden vitamines, gewoon kruidvatmerk.

Ik eet gezond.

Ik ben er niet op tegen ofzo, ook geen reden om het niet te doen of juist wel, maar ik heb me er nooit echt in verdiept.

Hoe was jouw echo, yezka? En hoe voel je je?

Hier gaat het goed, gewoon wachten en verder niks. Morgen weer echo. Hopelijk groeit het blaasje gestaag door

Ik ben iig een stuk positiever!
Ben vanmorgen naar het EMC geweest voor mijn eerste controle echo. Er zijn maar 4 goeie blaasjes aan het rijpen. Misschien dat een vijfde nog mee gaat doen. Maar de grootste is al ruim 17 mm en de kleinste dus maar 10... Dat is toch niet te geloven???

Ik had mijn eerste IUI met hormonen wel 10 follikels! Met dus maar en halve dosering van wat ik nu spuit. En vorige maand ook 4 follikels, met een derde van de dosering die ik nu spuit!

Dat is toch om gek van te worden?? Mijn laatste IVF en dan zo weinig rijpende blaasjes...

Ze proberen nog een dagje te rekken in de hoop dat er nog één mee gaat doen, maar dan is de tijd wel om. Ik kan dus alleen maar verschrikkelijk hard hopen dat er wel iets uit die blaasjes komt en dat er een terugplaatsing zal zijn. Maar cryo's kan ik zeker op mijn buik schrijven.

K*tzooi.
Och....wat een domper, yezka.

Mag je nu ook stoppen en een maand later opnieuw proberen? Al is dat ook een klote'oplossing'.

Ik duim voor je dat een dagje rekken oplevert wat het moet opleveren. Succes, meid!
@Yezka: is een escape IUI een optie? Ik kan me voorstellen dat je geen heil meer ziet in IUI maar anders ben je wel je laatste poging kwijt (weet je dat je bij PNO bij kunt verzekeren voor een vierde poging?). Eventueel gecombineerd met een follikelreductie als ze 4-5 niet acceptabel vinden voor IUI?
Yezka: ow noo!! Gets zeg, wat een rot nieuws! Kun je inderdaad niet overgaan op IUI of deze ronde anders afbreken en volgende maand opnieuw proberen? Hebben ze een verklaring voor de afnamen van de hoeveelheid eiblaasjes?

Boannan: ik duim toch nog even voor je door hoor. Ook een voor jou.Hoe ging het gesprek?

Hou jij bewust zelf je temperatuur bij? Moet dat van het ziekenhuis of is dat iets wat je zelf graag wil of altijd al hebt gedaan?

IVF is weer een stap verder maar zie het zo als dat je weer kansen krijgt. Kansen om zwanger te raken en je grootste wens uit te laten komen.

Floflo: ik hoop met je mee voor een mooie groei!

Hier: vrijdag mag ik testen, als ik niet voor die tijd al duidelijkheid krijg (in negatieve zin dan).
@taartje: spannend!!!! Ik hoop op een mooie teststreep voor jou vrijdag!

@boannan volgens mij is er niet heel veel wat je kunt doen om die innesteling positief te beïnvloeden. Te veel stress en uitputtende inspanning is geloof ik negatief, maar ik ken geen betrouwbare zaken die je kunt doen om de innesteling juist te stimuleren. Maar hé, misschien is er toch nog hoop, want het kan soms gek lopen hè.

@floflo apart zeg dat ze zo'n groeiend eitjes gewoon kwijt kunnen zijn... Nou ja, gelukkig is ie weer gespot.

Hier moet ik op de eerste CD een afspraak maken voor de HSG... Daarna kan / mag ik starten met IUI. We hebben besloten sowieso te starten, nog even los van wat de uitslag wordt van het erfelijkheidsonderzoek (of had ik dat al geschreven?). Verder ben ik hier met een serieus dieet begonnen om ook wat overtollige kilo's kwijt te raken. Gruwelijk chagrijnig daardoor... Mijn suikerverslaving schreeuwt om gevoed te worden.... Maar ik blijf sterk! Alles voor het goede doel :-)
@boannan; Oh nee! Hoe was je temperatuur vanmorgen? Nog zo laag? Hoe ging het evaluatiegesprek met de fertiliteitsarts?

@floflo; Fijn dat je weer wat positiever bent!

@Yezka; Wat kan je lichaam je toch weer voor de gek houden! Ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen van floflo, madre en taartje123. Kan me namelijk heel goed voorstellen dat je je laatste IVF optimaal wil gebruiken. voor jou!

@DQ; Wanneer krijgen jullie het erfelijkheidsonderzoek en de uitslag daarvan? En wat goed dat je een dieet bent begonnen, alles voor het goede doel inderdaad. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven