De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Helaas geen bevruchting.

verdwaald op het nieuwe forum
Oh nee.... FloFlo... Wat een teleurstelling! Verdorie....

Ik word morgen pas gebeld, dus ik weet nog niets..
Yezka, ik ga ervan uit dat je vast mooie bevruchtingen erbij hebt! 8x meer kans dan ik! Ik duim voor je morgen.

Ik was zo hyper vanmorgen, en nu is alle energie weg. Natuurlijk had ik hier ook rekening mee gehouden, maar het is zo'n domper.
Dat snap ik heel goed, FloFlo. Je weet vast wel dat het erin zit dat het niet lukt, maar je gaat er toch hoopvol in.
Iedereen bedankt voor de reacties!

floflo, balen zeg sterkte

yezka, wat een mooie opbrengst zeker omdat het een 'verassing' is! Duim duim voor jou!
@Yezka: ik duim voor veel bevruchtingen en een terugplaatsing met resultaat! Sinds mijn definitieve onvruchtbaarheid is er nog niemand zwanger geworden dus jij hebt nog steeds de eerste van 9 wildcards in handen.
Dankjewel, Mirk en Madre!

En een wildcard! Daar ga ik voor!
Floflo: wat een tegenslag zeg!!! Zo heavy, al die moeite gedaan voor niks. Er komt een moment dat je weer strijdlustig wordt en weer verder wilt met proberen.

Yezka: wauw, en bij jou gaat het ineens toch heel voorspoedig! Ik duim voor je op nou eindelijk eens een succesje!

duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim
Dankjewel, Taartje.

Ik ben net gebeld dat ik vanmiddag mag komen voor een terugplaatsing. Mijn vader gaat mee (net als deze keer bij de punctie) en ik vind het heel bijzonder om dit moment met hem te delen. Als als als als het dan raak is, heeft mijn vader zijn volgende kleinkind wel in een heel vroeg stadium voor het eerst gezien.
Yezka, supernieuws!!!

Ik duim voor je, laat deze maar mooi 40 weken zitten!

Weet je al hoeveel er van de acht bevrucht zijn?

En wat mooi dat je vader meegaat. Dat is heel bijzonder!

Leg een paar lekkere kussens op je wachtbank. Ik hoop dat je lekker kan zitten

Taartje, ik heb de strijdlust alweer terug, gisteren laat in de middag Ik zag het daarvoor idd echt niet meer. En als ik afwegingen ging maken....ik heb gezonde kinderen, nog regelmatig last van m'n bekken, het 'gedoe' om hopelijk zwanger te raken. Verstandelijk beredeneerd kon ik er maar beter mee stoppen. En ik zat mezelf gisteren dat in te prenten. En werd steeds verdrietiger.

En wat doe ik mezelf en m'n man aan?

Gelukkig heb ik een hele lieve man, die heel geduldig het relaas aanhoorde. En wat hij zei, hielp me enorm. Gevoel volgen en niet m'n verstand.

Dus dat doe ik maar weer.

Dit was poging 3 in de eerste poging. Nog 3x proberen in m'n eigen cyclus....en dan zie ik wel verder.

Madre....volgens mij ben jij een grote schat!

Mirk, ga je het nog even stil houden, of wel aan je directrice vertellen? Wanneer is eigenlijk je uitgerekende datum?
Floflo, wat een fijne man heb jij zeg! En wat goed dat je je vechtlust terug hebt.

Ik hoorde vanmiddag dat er van de 8 eicellen 3 goeie embryo's zijn ontstaan. Twee zijn er teruggeplaatst en ééntje blijft nog een nachtje in de stoof. Ik hoor later per brief of deze goed genoeg was om in te vriezen. Maar dan moet ie ook nog goed ontdooien, dus ik verwacht er verder niets van.

Maar binnen is binnen! En over twee weken weet ik meer.
Hey meiden, even een berichtje van mij.

Ik ben ondertussen bevallen van een gezonde dochter! ben met 37+1 ingeleid ivm stijgende bloeddruk. Onze kleine meid doet het prima. We moesten 2 nachtje in het zh blijven (vanwege een bacterie in mijn urine moest de kleine goed geobserveerd worden)

Het is allemaal zo mooi en nog onwerkelijk (en ook druk hoor)

Ik hoop zo dat jullie dit allemaal ook mogen meemaken!!
Floflo wat balen dat er geen bevruchting is geweest!

Yezka wat super, 3 bevruchtingen, 2 teruggeplaatst en heel misschien er nog 1 in de vriezer.

Femke gefeliciteerd met jullie dochter!

Mag ik vragen wat je bloeddruk was en of je klachten had? Ik moet vaker op controle ivm bloeddruk die stijgt en nu steeds rond wel/niet goed zit.
Femke, van harte!!!!! Je bent MOEDER! Het is zooooo leuk! Balen van de preclampsie, maar ze is er, dat is het belangrijkste. Ik had het ook, hoewel pas in mijn 39ste week, maar het was best spannend daardoor.

Pioenrooske: wees alert, dat ben ik zelf te weinig geweest, bij mij schoot mijn bloeddruk sky high, maar later bleek het al een tijdje aan het opbouwen te zijn.

Yezka, dit wordt 'm!!! Ik voel het aan alles! Gefeliciteerd alvast met 2 tp's!

Floflo: een hele dikke en lange knuffel voor jou, ik weet hoe het voelt helaas.

Ik duik weer terug mijn wachtbankje op! Bye!
Pioenroos, ik slikte al medicatie voor mijn bloeddruk, toen bleef de bloeddruk rond 130/85, bijna wekelijks moest ik urine inleveren en bloed laten prikken. Die uitslagen waren steeds goed. Bij 36 wkn was mijn bloeddruk 160/100. Bloed en urine nog steeds goed, medicatie toch weer opgehoogd. Toen was mijn bloeddruk wel weer gezakt naar 135/90. Dit kunnen rekken tot 37 wkn en toen ingeleid. Ik had geen klachten als hoofdpijn, sterretjes zien of vocht vast houden
Ik had steeds 140/95, maar toen die naar 150/100 door schoot moest ik naar het ziekenhuis. Ik had knallende koppijn en zag letterlijk sterretjes. Tijdens mijn bevalling had ik 210/140, bizar, het leek wel of ik drugs op had joh, totale roes. Achteraf zeiden de artsen dat het kantje boord was. Geen enkele bloeddrukremmer hielp. Uiteindelijk liet de ruggeprik mijn bloeddruk zakken en werd mijn zoon in een rap tempo gehaald...
Femke! Gefeliciteerd met jullie dochter!! Lijkt me idd erg onwerkelijk allemaal :-)

Yezka, wow! Wat fijn, zoveel eicellen en dus ook een terugplaatsing. Ik heb hetzelfde als misstinkerbell. Toen ik je berichtje las, dacht ik: dit is 'em gewoon! Zet em op!!!!

Floflo, wat balen dat er bij jou geen terugplaatsing mogelijk was... Maar wat ben je een topper, nu je strijdlust alweer terug!!
femke gefeliciteerd met je dochter. Ik vond het heel onwerklijk allemaal.

miss tinkerbel gaat het nog een beetje met je?

Floflo geen terugplaatsing wat klote. Het is toch zo bij ivf inje eigencyclus dat je het 6 keer mag doen en dat je daarna overgaat naar een normale ivf?

Yekza fijn dat je 2 embryo's on board heb. Ik hoop dat in ieder geval 1 blijft zitten tot maart of. Wat vond je vader er van?

pioenroos succes met de laatste loodjes. Ik was het op het einde echt zat.
Wow, Femke, gefeliciteerd! Wat fijn dat je dochter er is en dat het nu goed gaat met jullie!

En ik hoop dat jullie gelijk hebben... dat dit hem is! Mijn vader vond het heel bijzonder om erbij te zijn. Eén van de leuke dingen bij het EMC (ik klaag veel, maar dit vind ik echt leuk) is dat je mee kunt kijken op de echo bij de terugplaatsing. Je ziet dan echt je baarmoeder en in het midden wordt een wit stipje geplaatst. Daar zitten de embryo's in. Ik heb ook een afdruk gevraagd en gekregen. Dat is wel echt heel cool om te hebben. (Vooral als er één blijft zitten natuurlijk).
Femke, gefeliciteerd!!!

Ik vind je klagen meevallen hoor, yezka, was me niet opgevallen Dus je hebt nog heeeeeel veeeeeel klaagruimte!

Wat mooi zo'n echo. Ik hoop dat de foto later in het babyalbum kan

Klopt Leoni, men heeft berekend dat 6x zo'n behandeling gemiddeld net zo veel zwangerschappen oplevert als een gewone behandeling. Ik heb er nu 3 gehad (en 1x bij m'n jongste dochter, een gelukstreffer).

Theepoes

Ik denk dat dat komt omdat het de eerste keer wel zo goed ging. Ik weet dat het kan, de angst om nooit moeder te worden zit er niet in, het is wel steeds een grote teleurstelling. En de MA heeft er ook behoorlijk ingehakt, dat maakt dit makkelijker te relativeren.

Ik denk nog steeds dat het gaat lukken!

Misstinkerbel.....wanneer mag je testen? (En wanneer wil je testen).

Pioenrooske, fijn dat ze je goed in de gaten willen houden.
MissTinkerbel en Femke bedankt voor jullie ervaringen. Gelukkig zijn de verloskundigen hier best voorzichtig en werken ze heel nauw samen met de gynaecologen, dus de lijntjes voor overleg zijn heel kort.

MissTinkerbel hoe gaat het op het wachtbankje?

Leoni ik ben het ook best zat en dan niet lichamelijk maar geestelijk.

Yezka fijn dat er toch nog positieve dingen aan het emc te benoemen zijn. Leuk dat je vader misschien het begin van zijn kleinkind heeft gezien. Mijn duimen draaien overuren voor je.
Yezka, ook meelezers duimen voor je. Sterkte op het wachtbankje!
Dankjulliewel voor de lieve reacties.

Jemie, hoe gaat het nu met jou?
@taartje123; Gefeliciteerd! Goed nieuws! Succes met de mutsenbollen (utrogestan), hoe lang mag je deze nog gebruiken? Wanneer heb je de echo?

@misstinkerbel; duim duim duim! Wanneer mag je testen?

@pioenrooske; Succes met de laatste loodjes!

@Yezka; Wat fijn dat je follikels nog een groeispurt hebben gehad! En hopelijk een (tweetal) mooie plakker(s)! Bijzonder dat je vader mee was en je dit hebt kunnen delen samen.

@floflo; Wat een teleurstelling dat er geen bevruchting is geweest. Had het zo gehoopt voor je. Fijn dat je man en jij er in ieder geval goed over kunnen praten samen. En je strijdlust weer hervonden! Trots!

@femke104; Gefeliciteerd!
jemie ik heb dezelfde vraag als yezka hoe is het met je? heb je al je eerste echo gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven