Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:hollebollegijs schreef op 01 juni 2014 @ 21:46:

Misschien is het al voorbij gekomen.

In de zesdelige documentaireserie Seks en de Zonde reist voormalig politica Femke Halsema door de islamitische wereld van vrouwen

Een ontluisterende inkijk in de Islamistische wereld in landen als

Pakistan, Saoedi-Arabië en Egypte en hun vaak barbaarse omgangsvormen als het gaat om vrouwen.

Hier een interview over de serie bij Pauw en Witteman

http://pauwenwitteman.var ... 37a59b9e874c9e65bc5bf5f8fWas vanavond op tv. Hele informatieve documentaire.
odi et amo
Nog zo'n uitwas:

http://www.telegraaf.nl/b ... t_102-jarige_dood___.html
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 01 juni 2014 @ 22:08:

Nog zo'n uitwas:

http://www.telegraaf.nl/b ... t_102-jarige_dood___.html

De ISIS (De Islamitische Staat in Irak en de Levant), staat bekend als een zeer radicale en gewelddadige groepering.

Dat is ook de groepering waar de zojuist gearresteerde dader van de 4 moorden in Brussel bij hoorde.

En ik vermoed nu dat de Nederlandse 'Syriëstrijders' ook 'strijden' onder deze vlag.
quote:dubicras schreef op 01 juni 2014 @ 16:33:

We kunnen natuurlijk ook doen alsof ik de persoon ben die generaliseert, nooit bewijsstukken levert, en met sensationele losse flodders een punt probeert te maken.

Mijn kritiek blijft staan.Sensationele losse flodders? Een moordenaar is gepakt!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Het kan geen kwaad om ook eens een alternatieve theorie tot je te nemen. Ja de islam is eng, maar er zijn ook redenen om die angst nog eens extra aan te wakkeren. Politiek is een vuil spel.

http://www.martinvrijland ... aanslag-brussel-zit-vast/

Wat je ook van Martin Vrijland mag vinden (bespaar me alsjeblieft de rollen alufolie en erger), deze analyse is zeker het lezen en overdenken waard.
.
quote:hollebollegijs schreef op 01 juni 2014 @ 20:35:

[...]

Op een of andere manier had ik dit verwacht.

Toen ik over die aanslag in Brussel hoorde had ik niet het vermoedde dat het extreem rechts was of een of andere verdwaalde geest.

Radicale elementen binnen de Islamistische wereld zoeken de confrontatie met de westerse wereld.

Een oplossing weet ik zo een, twee, drie niet maar het blijkt wel dat Bashar al-Assad (president Syrië) gelijk heeft of in ieder geval gedeeltelijk gelijk heeft als hij stelt dat steun aan de opstandelingen gelijk staat aan steun aan Al Qaida

Je bent niet de enige die dit had verwacht.

Straf ze maar volgens de Sharia wetgeving.

Dat wil hij toch zo graag.

Ik zeg: voor middeleeuws gedrag ook middeleeuws straffen.

Dus de doodstraf weer invoeren in heel Europa.

De uitvoeringen van de straffen op een soort Youtube zetten.

Dan weten ze in ieder geval waar ze aan toe zijn als ze aanslagen plegen en gepakt worden.

Maar ik vrees dat deze zeer goed ingeburgerde Fransman van de 4de generatie de komende 12 jaar kost en inwoning en andere voordeeltjes van de Franse Belastingbetaler gaat krijgen.

Als eerste straffen flink verhogen en de doodstraf weer uit de ijskast halen. En anders veel vaker Levenslang uitspreken. Deze 4 moorden zou in ieder geval levenslang moeten zijn. (als ik de rechter was)
quote:impala schreef op 02 juni 2014 @ 11:07:

Het kan geen kwaad om ook eens een alternatieve theorie tot je te nemen. Ja de islam is eng, maar er zijn ook redenen om die angst nog eens extra aan te wakkeren. Politiek is een vuil spel.

Wat je ook van Martin Vrijland mag vinden (bespaar me alsjeblieft de rollen alufolie en erger), deze analyse is zeker het lezen en overdenken waard.

Volgens Vrijland zijn deze moorden in scène gezet om:

1 - 'de beveiliging' extra op te kunnen schroeven.

2 - te kunnen spreken van oplaaiend antisemitisme.

Dat het antisemitisme met de massa-immigratie mee geïmporteerd is, is een bekend gegeven. Dat het antisemitisme in het westen daardoor is opgelaaid, is een logisch gevolg. Daar hoeft geen toneelstuk voor in scène gezet te worden. Onderzoeken, antisemitische incidenten en uitspraken, de oprichting van 'schuilsjoels' enz. enz. bewijzen het ook. We weten het.

Ook voor het opvoeren van 'de beveiliging' (whereever) is ook geen toneelstuk nodig. Als men dat wil doen, dan doet men dat toch?
Dat laatste is niet zo makkelijk (dan doen ze dat toch..) Het opvoeren van beveiliging en het verminderen van burgerrechten/privacy moet wel maatschappelijk geaccepteerd worden, door politici en burgers.

En het voeden van anti-islam sentimenten, angst voor terreur en demoniseren van landen als Syrie is wel een strategie die idd gebruikt wordt om andere politieke doeleinden te bereiken. Kijk maar naar de inval in Irak.

Ik weet niet of er in dit geval sprake is van een opzetje. Maar het is altijd goed om het bredere plaatje in ogenschouw te nemen en je niet te makkelijk te laten meeslepen door sentimenten en klakkeloos aan te nemen wat je voorgeschoteld krijgt. Soms zijn dingen anders dan ze lijken. Soms word je keihard voorgelogen. Soms ook niet.

Maar er is reden om voorzichtig te zijn met je oordelen.

Wat ik in dit verhaal in elk geval erg ongeloofwaardig vind, is dat de vermeende dader gewoon met het wapen op de bus gestapt is (nadat hij eerder trouwens gewoon met de auto zou zijn weggereden).
.
quote:impala schreef op 02 juni 2014 @ 11:07:

Ha ha ha ha wat een suggestieve onzin weer van totaal malloot Vrijland

De camera' s in het openbaar vervoer hadden hem MOETEN herkennen, waarom Martin? Iedere hooligan weet dat je die camera's met een simpele bril kasn misleiden en dat er geen goede foto was van de dader.

Verder weer een artikel dat aan elkaar hangt van veronderstellingen, aannames, suggesties enz.

Het is zulke onzin wat deze man produceert dat alleen daarom een gang naar een goede psychiater op zijn plaats zou zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Helaas:

http://www.volkskrant.nl/ ... jke-vrouw-in-Soedan.dhtml
quote:MarianneDavids schreef op 02 juni 2014 @ 20:55:

Helaas:

http://www.volkskrant.nl/ ... jke-vrouw-in-Soedan.dhtmlBah bah bah! Wat een verschrikkelijk wreed en onmenselijk(e) geloof ideologie is de islam toch.

En dan hebben wij hier van die knakkers binnengehaald die graag in ons ooit zo prettige Nederland een kalifaat willen stichten zodat wij ook mogen meemaken dat onthoofdingen en stenigen van vrouwen, joden, homo's en alle niet-moslims dagelijkse praktijk wordt
niet dat het de vrouw gaat helpen maar het wordt hoog tijd dat we de vrijheid van godsdienst gaan inperken/afschaffen. Fortuyn opperde dat al en nu, jáááren laten blijft het de beste oplossing voor een veelheid van problemen.
quote:glaas_beer schreef op 03 juni 2014 @ 15:25:

niet dat het de vrouw gaat helpen maar het wordt hoog tijd dat we de vrijheid van godsdienst gaan inperken/afschaffen. Fortuyn opperde dat al en nu, jáááren laten blijft het de beste oplossing voor een veelheid van problemen.

De vrijheid van godsdienst afschaffen?

Hoe zie je dat voor je? Iedereen oppakken die in de een of andere god gelooft ? Of alleen moslims?

En dat heeft Fortuijn destijds helemaal niet geopperd. Hij wilde -bij wijze van spreken- het algemene verbod op discriminatie afschaffen, omdat dat in zijn ogen te vaak wordt gebruikt/misbruikt om de vrijheid van meningsuiting te beperken. Zo ongeveer het omgekeerde dus, van wat jij zegt.
.
quote:impala schreef op 03 juni 2014 @ 15:38:

[...]

De vrijheid van godsdienst afschaffen?

Hoe zie je dat voor je? Iedereen oppakken die in de een of andere god gelooft ? Of alleen moslims?

En dat heeft Fortuijn destijds helemaal niet geopperd. Hij wilde -bij wijze van spreken- het algemene verbod op discriminatie afschaffen, omdat dat in zijn ogen te vaak wordt gebruikt/misbruikt om de vrijheid van meningsuiting te beperken. Zo ongeveer het omgekeerde dus, van wat jij zegt.

Das toch niet zo lastig, je verbiedt uitingen van religie net zoals je bijvoorbeeld alcohol verbiedt. Achter je eigen voordeur, prima. Op straat? Kan ik ook mee leven.Maar niet aan kinderen of zodra het conflicteert met de vrijheid van meningsuiting. Dan is het Jammer de bammer (dit is wat ik bedoelde met mijn link naar Pim Fortuyn, dat ging idd over discriminatie, mijn fout).

Het probleem met religie is mijns inzien gewoon een mening is. Een mening die op een of andere manier (en zonder enige grond) meer waarde heeft dan een niet religieuze mening. We worden geacht ons hier aan aan te passen, (waarom?!) en bovenal respect te hebben voor een sprookje. Ik snap niet waarom. Voor mij is hun verhaaltje een fata morgana, en net zo waar als het vliegende spaghettimonster.
Ik denk niet dat het afschaffen van godsdienstvrijheid iets oplost. In de landen waar geen godsdienstvrijheid bestaat is altijd wel één of andere (stammen) oorlog omdat de ene stam een godsdienst net iets anders beleeft of interpreteert dan de andere en dan komen de koppensnellers. Bovendien kun je dan kerk en staat niet langer van elkaar scheiden.
Hoe paradoxaal is het om je te beklagen over de islam omdat die mensen vrijheden ontneemt, en dan vervolgens te bedenken dat de oplossing zou zijn om mensen een vrijheid te ontnemen.

Nee, die kant moeten we zeker niet op.
.
'En Wij hebben aan jou het Boek (de Koran) met de Waarheid neergezonden, ter bevestiging van de Schrift die eraan voorafging en ter bescherming. Oordeel dus onder hen met wat Allah neergezonden heeft. En volg niet hun begeerte om van de Waarheid die tot jou gekomen is af te wijken. Voor een ieder onder jullie hebben wij een Wet en een manier van leven bepaald. En als Allah gewild had, had hij jullie (als behorend) tot één godsdienst gemaakt, maar (Hij doet dit niet omdat Hij) jullie op de proef stelt met wat Hij jullie gegeven heeft. Wedijvert dus (op het gebied) van de goede zaken. Tot Allah is de terugkeer van jullie allemaal, en Hij zal jullie hetgeen waarover jullie van mening verschillen vertellen'.

(Soerat al-Maa?idah: 48)
Als je met de islam en zijn volgelingen wil spotten, zul je niets origineel gedaan hebben, want Allah zegt: 'Voor degenen die ongelovig zijn, is het wereldse leven schoonschijnend gemaakt en zij bespotten degenen die geloven. Maar degenen die (Allah) vrezen, zullen zich op de Dag der Opstanding boven hen bevinden. En Allah schenkt voorzieningen zonder berekening aan wie Hij wil.' (Soerate 2 vers 21).

En de Allerhoogste zegt: 'Zij willen het Licht van Allah doven met hun monden, maar Allah wilt slechts Zijn Licht volledig laten schijnen, ook al haten de ongelovigen het.' (Soerate 9 vers 32)
De Islam is de enige ware religie, en de koran is het rechtstreekse woord van God aan de gehele mensheid. Kijk om je heen en kijk naar jezelf, doe je ogen open, maar open vooral je hart.

Niets op aarde is toeval en niets voor eeuwig blijvend. Oordeel niet naar aanleiding van de handeling van een groep mensen, want de mens is zondig. Tegen degenen die hier op dit forum zich negatief uitlaten tegen de Islam of welk godsdienst dan ook wil ik vragen of ze zich eerst willen verdiepen in hun oorsprong en de religies voor ze hier allemaal onzinnige uitspraken doen. Jullie hebben immers geen bewijs dat er straks na jullie dood geen afrekening meer plaats vindt en dat jullie geen verantwoording hoeven af te leggen, ook voor wat jullie hier hebben geschreven.

Verdiep je in jullie Schepper en vraag je af wat je hier op aarde doet. Kijk niet naar wat de 'moslims/gelovigen' of 'ongelovigen doen, iedereen ligt straks in zijn/haar eigen graf en legt rekenschap af over zijn/haar eigen daden.

Voor degenen die volharden in hun ongeloof heeft God een uitdaging geven...ga je gang zou ik zeggen...het is toch 2014?? Hoe moeilijk kan het zijn?? Zie de uitdaging in mijn volgende reactie...
De Koran is een wonder afkomstig van de Schepper

"Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) niet van bij Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden." (soera Nisaa 4, vers 82)

Wetende dat in veel boeken de schrijver vaak in de introductie van het boek zichzelf excuseert voor de fouten en tekortkomingen die hij gemaakt heeft, beweert de Koran op indirecte wijze dat er geen tegenstrijdigheden te vinden zijn. Wanneer men dit onderzoekt ziet men in dat inderdaad in dit boek geen tegenstrijdigheden te vinden zijn zoals in de Bijbel wel het geval is.

Verder in de Koran wordt de mensheid uitgedaagd om een gelijke Koran voort te brengen om daarmee te zien of de Koran wel of niet afkomstig van de Schepper is. In de soera Israa wordt gezegd:

"Zeg (O Mohammed): Als de mensen en de Djin`s zich zouden verzamelen om het gelijke van deze Koran te maken; dan kunnen zij niet het daaraan gelijke komen, zelfs al zouden zij elkaars helpers zijn." (soera Israa 17, vers 88)

Daarna verscherpt de Koran de uitdaging door het te reduceren tot enkel tien hoofdstukken uit het boek:

"Zeggen zij: "Hij heeft dit (de Koran) verzonnen?" Antwoord: "Breng dan tien dergelijke verzonnen hoofdstukken voort en roept buiten Allah wie gij kunt, als gij waarachtig zijt." ( Soera Hoed 11, vers 13)

Uiteindelijk wanneer ook deze uitdaging te groot blijkt te zijn voor de gehele mensheid en Djinn tezamen komt de laatste uitdaging:

"En, indien u in twijfel verkeert omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar (Mohammed) hebben geopenbaard, probeer dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roep uw helpers buiten Allah, als u waarachtig bent. Maar, indien u het niet kunt doen - en u zult het nooit kunnen doen - wacht u dan voor het vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, waarin mensen en stenen als brandstof dienen." (soera Al Baqara 2, vers 23 en 24)

De mensheid en de Djinn tezamen worden uitgedaagd om maarliefst een hoofdstuk gelijk aan een van de hoofdstukken van de Koran voort te brengen. Het kleinste hoofdstuk in de Koran is Al Kawthar welke bestaat uit slechts drie versregels.
Mariamm , probeer je ons nu te overtuigen wat betreft deze ideologie?? Gaat je niet lukken , althans bij mij niet. Ik zie veel te veel ellende , moord en vrouwenonderdrukking, haat etc, dat ik echt niet kan en wil geloven dat dit de ware religie is. Als de koran door jullie god geschreven is, wil ik niets met jullie god te maken hebben. Zo simpel is dat. Wat een wreedheden zien we dagelijks om ons heen gebeuren in de moslimlanden. Te erg gewoon. Ik snap niet dat jullie eigen ogen niet open gaan. En omdat jullie zelf zo overtuigd zijn van jullie verhevenheid qua geloof vergeleken bij de rest, zal het altijd wij / zij blijven.
quote:mariamm schreef op 04 juni 2014 @ 03:05:

De Islam is de enige ware religie, en de koran is het rechtstreekse woord van God aan de gehele mensheid.

En juist omdat zo veel mensen deze onzin geloven worden er de meest krankzinnige daden verricht in naam van de Islam
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Oh, ik zie dat Mariamm ook in dít topic de koran loopt te spammen.
Is Miriamm de Islamitische Matth0?
quote:mariamm schreef op 04 juni 2014 @ 03:05:

De Islam is de enige ware religie, en de koran is het rechtstreekse woord van God aan de gehele mensheid.

Tja, dat beweren gelovigen van andere religies ook.

Wie heeft er gelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven