Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Haha, snap ik hoor, was ook maar een grapje.
Poep, wie heeft jou gescheten?
75 is ook mijn eerste streefgewicht Louise! Kan zijn dat ik er daarna nog een paar kilo afwil, maar dan heeft het geen enorme haast meer en moet ik nog maar even kijken wat me mooi staat. Dat is al zolang geleden dat ik het echt niet zou weten ;)

Ik heb zin in een bakje hüttenkäse! Maar helaas, vasten vandaag, dus morgen weer. Ik denk er ook overna om nog een stukje te gaan hardlopen, altijd lekker in de regen en hoef ik morgen in de hitte niet. Maar eerdere hardlooppogingen met een vastdag waren nooit zo succesvol. Hmm..

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met bloed doneren op een vastendag? Ik heb een week geleden alweer een oproepkaart in de bus gekregen, maar het komt me steeds niet uit om te gaan!
Volgens mij is dat niet gezond, bloed doneren als je niet mag eten. Je moet toch na het bloed geven iets calorierijks eten?

Knap zeg dat je wil gaan lopen in de regen. Ik heb 't vandaag ook gedaan omdat ik gisteren al niet geweest was wegens de regen, maar ik had er echt de pest in. Kutweer! Gelukkig is het nu droog en zonnig en de komende dagen schijnt 't ook goed te blijven. Ik loop 'n stuk lekkerder op zonne-energie ;)

Heb vandaag heerlijk gegeten. Als je regelmatig 'n vastendag hebt dan geniet je dubbel van de eetdagen. Veel bewuster.
Nou, ik ben toch maar gegaan! Geen enorm stuk hoor, gewoon weer een lesje van mijn hardloopapp. Maar het ging wel echt heel goed! Totaal geen last van een flauw gevoel ofzo. Al heb ik nu dus wel weer zin in die hüttenkäse haha. Ik vind in de regen lopen juist altijd wel prettig: lekker temperatuurtje, geen droge mond en geen kip op straat (ik woon in het centrum waar ik dus ook loop).

Ik heb ook gemerkt dat ik een stuk meer kan genieten van eten! Ga er ook veel bewuster mee om. Voorheen haalde ik wel eens een pak negerzoenen (oid) wat ik dan in een avond opat, want ja, ik was toch dik en nu kan ik me dat helemaal niet meer voorstellen. Juist omdat je niet kunt "cheaten", cheat ik ook niet meer. Ik moet trouwens wel even oppassen wat ik zeg, gezien ik een krap maandje bezig ben (voor hetzelfde geld zit ik volgende week weer met een pak negerzoenen op de bank haha). Maar goed, ik voel me goed en geniet van eten

Ik denk ook niet dat ik me aan de bloedbank ga wagen op een vastdag. Ik vind het ook veel te lekker om daarna een broodje en koekjes te eten en ik heb een soort traditie dat ik na die tijd patat en een broodje kroket haal. Dus ik plan het wel een keer op een eetdag. Maar ik meende dat AsoTut wel eens bloed heeft gedoneerd op een vastdag toch?

Sorry, het is een flink verhaal geworden!
Ik heb morgen weer een vastendag in gelast, komt eigenlijk niet zo lekker uit met mijn werk, maar de komende dagen helemaal niet. We hebben zaterdag een poolparty in de tuin en zondag heb ik nog iets waarbij vasten niet wijs is. Maandag sla ik ook over en dan is dinsdag de volgende vastendag weer. Op zich gaat het best lekker op een vastendag, alleen aan het eind van de dag wordt ik een beetje kriegel.

Wegen doe ik nooit eigenlijk, of de huisarts moet eens nieuwsgierig zijn. Ik meet liever, mijn middel is nu 80 cm, dus dat gaat de goede kant uit. Vanaf nu meet ik met de ritssluiting van mijn Pradarok, het enige meetresultaat wat er echt toe doet.

Ik heb momenteel een soort van fruitexplosie in de tuin, heel fijn. Ik kan onderhand de aardbeien wel gaan verkopen, zoveel dat er aan hangen. Ik haal er elke dag een vol vergiet af. Voor de kersen en de aalbessen moeten we met plukken sneller zien te zijn dan de vogels. Aan onze lamme katten heb ik niks, ze hebben geeneens meer puf om de koolduiven te verjagen.

Vandaag heb ik lekkere fruitsmoothies gemaakt, de rest moet wachten tot zaterdag of gaat meteen de vriezer in. Van bevroren aardbeien kan namelijk je vrij simpel aardbeienmilkshakes maken zonder roomijs. Alleen volle melk, vanille en stevia erbij in de blender, et voilà: een aardbeienmilkshake.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Mijn aardappelzetmeelexperiment bevalt me trouwens nog steeds prima. Ik heb ook het idee dat mijn huid iets droger wordt, maar dat heeft in mijn geval enkel voordelen. Hoewel ik ongesteld ben, heb ik geen noemenswaardige grote puisten die ik dan normaal wel heb. Als dit komt van de AZM, dan sla ik volgende week tien colli van dat spul in.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Haha Mrs Walker, ik moet misschien ook maar een Pradarok kopen

Ik zit inmiddels qua middel op 81 à 82 cm, dus dat gaat ook de goede kant op.

quote:lilyofthevalley schreef op 05 juni 2014 @ 10:57:

Ik heb het boek in huis en wil het eigenlijk wel proberen, maar ik lees hier dat het toch best wel tot extremen kan leiden. Elke dag wegen, steeds meer vasten... dat kan toch allemaal niet de bedoeling zijn?

Het maakt me een beetje huiverig om eraan te beginnen. Ik wil namelijk niet zo obsessief met eten omgaan.Ik denk dat deze manier van eten niet verstandig is voor mensen die gevoelig zijn voor eetstoornissen.Ik ga er zelf behoorlijk ontspannen mee om. Ik vast op maandag en donderdag, maar als het slecht uitkomt, dan vast ik niet. Zo heb ik Hemelvaart lekker overgeslagen en 2e Pinksterdag ga ik ook weer overslaan.
Ik heb gisteren ook sinds maanden weer eens een echte vastendag gehouden. Prima gegaan eigenlijk. Maandag weer. Of dinsdag. Vandaag ontbeten met groene smoothie, lunch wordt magere kwark met lijnzaad en speltcruesli (kent iemand dat, lekker!) En dan heb ik ook nog 2 plakjes roggebrood met kaas en een restje smoothie mee. Daar kom ik de dag wel mee door. Wat ik vanavond ga koken weet ik nog niet...

Ik was trouwens degene die al eens bloed gegeven had op een vastendag. Wel extra opgelet dat ik genoeg gedronken had die dag en bloed gegeven na het avondeten. Nergens last van, niet anders dan op een eetdag.

Elninjoo, ik vind het heerlijk, lopen in de regen. Heb het snel te warm. Helaas was ik gisteren te druk met andere dingen, dus ik mag vanavond of morgenvroeg weer.
Ik word echt superchagerijnig van weer zoals gisteren: regen en rukwinden: bah! Vandaag is het echter weer heerlijk, ik loop beter op zonne-energie, haha!

Ik doe vandaag een vastendag omdat ik morgen 'n bbq heb en daar lekker van wil kunnen schranzen. Ik verheug me op de gemarineerde speklap, de kipsaté en natuurlijk ook heerlijk stokbrood en sausjes: jammie!!
quote:elninjoo schreef op 06 juni 2014 @ 10:41:

Ik doe vandaag een vastendag omdat ik morgen 'n bbq heb en daar lekker van wil kunnen schranzen. Ik verheug me op de gemarineerde speklap, de kipsaté en natuurlijk ook heerlijk stokbrood en sausjes: jammie!! [img]http://www.sherv.net/cm/emoticons/hungr ... hungry.gif[/img]Dat zijn vandaag dan complete fatamorgana's, met je vastendag!
haha ik bbq morgen ook! Zelfde vooruitzicht, heerlijk!! Niet vasten vandaag maar ook niet vreten, met balans moet ik een heel eind komen.
Ik heb morgen en overmorgen een BBQ gepland staan en een picknick op maandag. Maar gelukkig vinden die allemaal in de middag plaats en waarschijnlijk schrans ik daar niet eens zo heel veel van want tegenwoordig sneller vol.

Vanochtend mijn eerste opmerking gekregen van een moeder op school. In vergelijking met een maand terug toen ik op mijn zwaarst was ben ik 4,7 kilo afgevallen. Dit weekend zie ik mijn familie en ik denk dat zij het zeker wel gaan zien. Vriend ziet of zegt nog niks...
quote:sirens schreef op 05 juni 2014 @ 12:58:

Ach joh, volgensmij is hier bijna niemand obsessief met dit dieet bezig, alleen Milouda is een beetje te fanatiek bezig (maar goed, die vond ook dat 5:2 eigenlijk voor watjes was). Zelf weeg ik me ook niet elke dag hoor, inderdaad uit angst om er te obsessief mee bezig te zijn. En ik zie liever grote stappen in mijn gewicht haha ;)

Ik vind het juist zo fijn dat je het grootste gedeelte van de week niet op hoeft te letten, waardoor niemand in mijn omgeving nu weet dat ik hiermee bezig ben en ik met alle sociale eet- en drinkgelegenheden lekker mee doe.

Ik vast vandaag weer! Wel een paar druifjes gehad vanmiddag, maar ach. En dan misschien zaterdag weer! Voelt toch wel goed om 3 dagen ipv 2 te vasten. En ik heb vrijdag ook een bbq,dus dat middelt elkaar dan lekker uit.

Valt wel mee hoor met dat fanatisme (schrijf je het zo?) van me.

Ik ben nu lekker een meusli/fruit bol aan het knagen.
Mrs: heerlijk zo'n tuin met allemaal vers fruit zeg! Ik zit nu ook aan de aardbeien, maar die komen van 's lands grootste kruidenier helaas.

En bbqs zijn een goede motivator he? Bij mij staat er vanavond een op de planning, hmm, zin in!

En Milouda, ik weet niet zo goed hoe ik op je moet reageren? Ik blijf erbij dat 5 dagen 500kcal gewoon uithongering is.
Oh vijf dagen 500 kc, ik dacht zeven dagen

Ik vind het ook extreem hoor. Ik hoop echt dat je niets vernaggeld aan je stofwisseling etc.
Ik wou vandaag een derde vastendag inlassen maar dat is niet gelukt. Op vrijdag halen we op werk altijd broodjes en die zijn zo lekker vers. Dus die heb ik twee op. Vanavond wel alleen soep en ook een klein koekje bij de koffie. Rond de 880 kcal. Vasten light? Maar ik denk dat twee dagen per week beter te doen is voor me. Zeker nu in het begin. Ben nog niet echt afgevallen maar ook niet aangekomen ondanks veel eten op vakantie.
500 calorieën is niet vasten.

Maargoed, het zou kunnen werken mits je het niet als excuus gebruikt om je op al de andere dagen vol te kunnen proppen natuurlijk. 500 calorieën is makkelijk vol te houden als je een beetje weet wat je moet kiezen; neem havermout, eieren en fruit en groenten. Geen bananen, daar zit al 1/5 van je hoeveelheid voor die dag in. Soep als avondeten en er is niets aan de hand.
quote:rosbief schreef op 06 juni 2014 @ 20:53:

500 calorieën is niet vasten.Formeel niet, maar aangezien ik op die dagen 20 tot 24 uur achter elkaar niets eet, noem ik het vasten.
De bbq heeft me goed gedaan. Heerlijk om eindelijk weer 'ns door de verzadiging heen te mogen eten. Voelt toch 'n stuk beter dan je continu in te moeten houden. Bovendien slaapt 't een stuk lekkerder met 'n echt volle maag en 'n goeie slok wijn uit

Maar helaas is het me niet gegeven slank te kunnen blijven met zo'n eetpatroon, dus moet ik weer gewoon strak aan 't dieet.
Dat wordt de kunst hè elninjoo, om dit soort uitspattingen toe te staan en de volgende dag meteen weer terug in het gareel te stappen. Ik was niet zo'n jojo als ik dat al onder de knie had...
Ja precies Rasa, da's 't lastigste. Natuurlijk voelt slanker zijn goed, maar een goed gevulde maag ook. Vandaag voor mij overigens geen vastendag, dat is voor morgen. Maar ik probeer vandaag wel onder of rond de 1500 kcal te blijven.
Je kan ook slank zijn en wél een gevulde maag hebben. Het ligt er aan wat je eet. Eet je veel koolhydraten zal je minder verzadigd zijn en eerder honger hebben dan als je goede vetten en eiwitten eet.
Ik heb geen gevulde maag als ik groente eet. Wel als ik eiwitten en vet eet. Maar 'n rantsoen van max 2000 kcal per dag (als je niet meer af wil vallen) blijf ik karig vinden. Ik kan veel meer op. Het scheelt in elk geval door niet meer te ontbijten. Dat is toch 'n maaltijd van ca. 500 kcal die uitgespaard wordt waardoor ik die kcal weer bij lunch/diner kan verbruiken. Zeker als ik nu rond de 1500 wil zitten op 'n normale dag is dat gunstig.
Ik tel dus echt geen kcal. 2000 Kcal haal ik wel door de hoeveelheid vetten die ik eet. Groenten zijn gezond maar verzadigen maar tijdelijk inderdaad.

Tel jij echt de kcal Nien of is dat een schatting?
Het is 'n schatting. Ik weet van dingen die ik vaker eet het aantal kcal en heb ook wel 'ns gekeken hoeveel beleg ik ongeveer nodig heb op 'n broodje bijv zodat ik ongeveer weet hoeveel kcal me dat kost, maar ik ga niet bij elke keer beleggen wegen.

Een meergranentriangel is 300 kcal en met 'n beetje degelijk beleg komt het totaal uit tussen de 500-600 kcal.

Nadeel is dat ik wel 3-4 van dat soort broodjes per dag zou lusten, maar er nu maar eentje mag, aangezien ik ook nog 'n fatsoenlijke avondmaaltijd wil kunnen eten met 150-200 gram vlees/vis met soms een aardappelproduct.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven