VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Dat fruit is vast ook lekker op een toetje Meave! Met ijs ofzo..

Grappig, ik heb toch best vaak wel ervaren dat mensen voor je opstaan en helpen enzo. Soms ook juist als je het niet wilt. Dat je bijvoorbeeld weet hoe je heel handig een buggy een trapje of trein inhijst en er mensen aan de andere kant gaan staan sjorren waardoor het juist niet opschiet.

En in zwangere toestand idem, kan me bijvoorbeeld nog herinneren dat iemand bij Nano boodschappentassen voor me uit karretje in achterbak ging hijsen omdat dat vast niet goed was met buik.

En toen ik zwanger was van Maxi, en we gingen kamperen met tent en klapstoeltjes, kreeg ik meteen van een stel Nederlanders een goede verstelbare tuinstoel met kussen aangeboden. In trein en bus idem, kan me niet herinneren dat ik ooit heb moeten stan, maar wel een aantal keer dat me meteen een plek werd aangeboden.

Misschien zie ik er als ik zwanger ben wel extreem hulpeloos uit ofzo

Peb, ! Ik vond je er bij Nathje trouwens wel heel goed uitzien! Heel ontspannen ook, dus dat klopt dan wel met het je de afgelopen twee weken goed voelen. Ik denk dat het logisch is dat het af en toe weer wat minder gaat. Sterkte in elk geval!
Zwanger van GP werkte ik in Den Haag en heb vaker in de trtein gestaan dan gezeten. Maar omdat dat maar 10-15 minuten treinen was heb ik er nooit wat van gezegd. Maar raar was het, en dan op zo'n overvol balkon zodat mensen echt tegen je buik aanstaan!

Ik ben wel altijd goed geholpen zonder vragen als ik met baby in wagen, en later met peuter in buggy en baby in draagzak met de trein ging. En altijd door mensen waar je het niet van verwacht (meest pukkelige puberjongens )

Hoofdpijn hier. Weer erg aan het dromen. Ik was mama kwijt en heel erg aan het zoeken in mijn droom. Want ze is dan wel dood, maar toch niet weg? Toch wel. Helaas zie ik mijn moeder niet in een vlinder in de tuin of een merel op het dak. Dus óf ik ben te nuchter om daar in te geloven. Of het gebeurt echt wel bij anderen, maar doet mijn moeder niet mee aan die flauwekul. Dat zou mama kennende ook zo maar kunnen.
Misschien laat dat juist zien dat je moeder in de buurt is inderdaad Peb, de nuchterheid zelve verschijnt niet in vlindervorm . Dat dromen is akelig he, dan moet je altijd eerst weer even "gronden" om te verzinnen wat nou echt en wat nou droom is en de emotie blijft even hard. Niet fijn.

Hier zwaar aan de beterende hand. Vond het destijds al zo gek dat man van Nathje alweer dingen ging doen binnen een week, want ik was echt 7/8 weken uit de running. Maar heb nu zelf ook de afwasmachine uitgeruimd (jahaa... wat een prestatie he....). Ben nog wel fleps en net ook toegesproken door vriendin die huisarts is dat ik echtechtecht nog niets mag ondernemen omdat ik eerst maar van bloedverlies bevalling moet herstellen. Zij komt volgende week weer en neemt dan dokterstas mee om ijzer te prikken en pas daarna mag ik weer wat (of niet). Nou ja, we zullen zien, voorlopig klinkt doktersadvies van twee keer slapen overdag ook wel heel aanlokkelijk. Heb ook braaf een schema gemaakt dat ik niet alleen met drie kinderen ben deze week. Wel alleen met 1, maar die kan ik aan .
Hebben we niet twee jarige kindjes vandaag trouwens? KW en Loeder zijn toch jarig? Ik doe gewoon een plaatje voor die twee, als het niet goed is, hoor ik het wel .

Deze taart is voor KW

Loeder mag haar taart eten van deze bordjes

v

Loeder en KW: Van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag! Jammer van het sombere weer maar hopelijk worden jullie toch in het zonnetje gezet!
OK volgens mij heb ik nu echt het meest misselijkmakende behang gemaakt? Sorry daarvoor!

Lien, misschien leek het toen op een week maar Aap is ook 3 weken uit de running geweest. En hij moest daarna eigenlijk ook langer rusten en herstellen maar is toen begonnen met halve dagen werken op kantoor. Hij vond het supermoelijk om niks te doen want op een gegeven moment voelde zijn been wel weer redelijk.

Volg maar lekker goed het advies op van je vriendin. Wondroos is al niet niks en zeker niet in combinatie bij het pas bevallen zijn met een heftige complicatie. Kruip weer lekker je bedje in met jullie lieve ventje!

Peb Ik vond je er ook echt heel goed uitzien toen je bij mij was. En helaas snap ik precies wat je bedoelt met dat dromen. Ik ben soms ook avonden hysterisch op zoek naar 1 van de kinderen. Alleen besef ik me op een gegeven moment dat ze veilig in hun bedje liggen en helaas is dat bij jou heel anders. Moeilijk lijkt me dat!
O, ik snap Liens tekst nu pas. Ik dacht dat het ging over het opknappen na de bevalling, dat dat 7/8 weken duurde en dat Linoleum tot die tijd de deur niet uit mocht, behalve om te werken! En dat je dus verbaasd was dat man Nathje wel al na een week weer wat voor zichzelf ging doen nadat Japie geboren was!

Ik moest eigenlijk wel lachen om je stukje Pebbles, over de vlinder en de merel. Ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon te nuchter bent daarvoor. En laten we eerlijk zijn, het lijkt mij ook onmogelijk dat een dood iemand zichzelf toont via een vlinder of een merel of een knipperend licht in de slaapkamer ofzo!
Nathje, ik wil je wel helpen door poging tot erger behangetje te doen. Loeder en KW, van harte gefeliciteerd!!

En, gelukt?
Nah, hij is wel erg geel en lelijk, maar mist een beetje het zeeziekeffect van de jouwe als je er lang naar staart.
quote:meave schreef op 06 juli 2008 @ 21:44:

Die sangria is goehoed. Alleen moet ik de hoeveelheid fruit minstens halveren of de hoeveelheid wijn minstens verdubbelen en dan meteen nog 20 man uitnodigen. Beetje veel fruit dus. Maar goed.

Oh, das fijn ik had em zelf nog niet uitgeprobeerd, want doe het altijd gewoon op de gok zeg maar Meer Brandy minder wijn wordt het vaak Maar ga em keer uitproberen en dan aan minder fruit denken. Er mag best veel in, maar het moet wel vloeibaar blijven natuurlijk

Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Loeder en KW, gefeliciteerd!!!

Morrie, ik las dat stukje van Lien ook verkeerd.
Haha, het misverstand over opmerking man Nathje; denken jullie echt fat Linoleum 7/8 weken hier mijn handje zou vasthouden als het alleen om kraamtijd ging . Ik denk dat we dan een scheidingsmakelaar nodig hebben. Teruglezend begrijp ik het hoor, had geen ziekte erbij vermeld . Gelukkig begreep Nath me.

Zo, kleine benjamin is uitgedronken, ik ga vent helpen de andere twee te vloeren.
Wel lief dat jullie allemaal zeggen dat ik er goed uitzag!

Pebblo zegt dat ook steeds, maar afgelopen zondag ook dat ik zichtbaar oud begin te worden. Grrrrrr.

Ik voel me eigenlijk best vet op moment en ben hard bezig mezelf ervan te overtuigen dat 76 kilo weliswaar wat zwaar maar toch wel goed is. Ik blijf moeiteloos en zonder me van alles te ontzeggen op dit gewicht. Kan wel afvallen, maar dan zit het er binnen de kortste keren weer aan. En heb daar dan ook weer geen zin in.

Ja, ik ben ook gewoon te nuchter hoor, om te denken dat mama mij in de gedaante van een vlinder komt opzoeken. Toen mama net dood was hebben Pebblo en ik nog zo gelachen. We waren uit eten samen, en er liep opeens een kat door het restaurantje. Dat vond ik al gek, maar iedereen leek het verder normaal te vinden. Op een gegeven moment gaat die kat midden in de ruimte zitten, en heeft zijn blik strak op mij gericht. "Roob!", riep ik, "Kijk dan, het is mijn moeder!". En dat was een grap en toen hebben we heel erg gelachen terwijl mama pas net een paar weken dood was ofzo.
Dank je wel voor felicitaties Loeder! Hoera, mijn dochter is alweer 5 jaar. Leuke dag geweest voor haar met trakteren en daarna cadeau uitzoeken. Van ons heeft ze een radio/CD speler gekregen en 2 Pinkeltje boeken, van mijn ouders PLaymobil meeneemhuis en van zussen boeken. Van zwager DS lite spel, dus zat alweer voor een kleuter van 5. Morrie, wat leuk, ze is ook gek van C&L!

KW, van harte met je verjaardag! Je bent 4 jaar en nu opeens een schoolgaande kleuter!

Morgen meer, gister nachtwerk geworden met traktaties en strijk. Blegh, slaap.

Ik ben laat, maar alsnog felicitaties voor GW en Loeder!
[quote]lien schreef op 07 juli 2008 @ 19:18:

Haha, het misverstand over opmerking man Nathje; denken jullie echt fat Linoleum 7/8 weken hier mijn handje zou vasthouden als het alleen om kraamtijd ging . Ik denk dat we dan een scheidingsmakelaar nodig hebben. Teruglezend begrijp ik het hoor, had geen ziekte erbij vermeld . Gelukkig begreep Nath me.

quote]

Ik had ook echt al een heel verhaal getypt over dat ik er verbaasd over was, en dat ik zelf na een dag of 7 alweer auto reed en alles weer zelf deed maar dat dat dan vast kwam doordat Schorrie in het ziekenhuis lag. En dat ik hoopte dat het nu bij de tweede niet 7 a 8 weken zou duren voor ik weer op de been zou zijn . Ik had het maar weer weggehaald omdat het zo 'kijk mij nou snel weer fit en vrolijk na een bevalling zijn-erig' over kwam!
Pebbles, ik wilde het eerst niet zeggen maar nu doe ik het toch maar: ik vond ook dat je er goed uit zag. Maar ik vind eigenlijk altijd dat jij er goed uitziet. Ik vind je een mooie vrouw. En blijkbaar is 76 kilo jouw gewicht. Ik heb zelf ook een gewicht wat gewoon mijn gewicht is. Wat ik ook doe, ik kom daar altijd weer op terug. Ik heb ook echt het idee dat het het gezondst is om dat gewicht aan te houden, ipv krampachtig minder te gaan wegen en daardoor wellicht te weinig te eten enzo.

Ben benieuwd of KW nog zijn verjaardag op school heeft gevierd, en wat hij getrakteerd heeft!
pfoe, hier ogen op stokjes want Apie heeft de hele nacht gespuugd. Tussendoor ook nog eens naar de wc, ze zal wel een buikgriepje hebben. Ik leg haar vandaag lekker in de watten dat verdient ze wel. Ach, daar komt Aap met het koffertje dat Apie gister op het kdv was vergeten (Vrolijk, jouw koffertje) en dat was natuurlijk een compleet drama. Wat heb ik toch een lieve vent.
Loeder, nog gefeliciteerd met je 5e verjaardag!

Joehoe! KW 4 jaar!

Wij hebben oude Disneyboeken (vroeger van mij geweest) en daar hebben we per seizoen een versie van. Dus lente, zomer, herfst en winter. En daar staan dan per datum/dag een verhaaltje in. We lezen daar KW vaak uit voor en de laatste maand iedere avond want zo kon hij goed aftellen naar zijn verjaardag. Hij heeft het boek ook standaard opengeslagen op zijn kastje liggen. Gisteren kwam hij 's ochtends slaperig de badkamer inlopen en je zag hem ineens een ingeving krijgen. Hij rende naar zijn kamer en kwam terug met zijn boek en wees naar de datum 7 juli en zei "vandaag ben ik groot, hé mama?"

Vervolgens gezongen en op bed kado open gemaakt. Een echte Cars racebaan. (waar hij al maanden om vraagt) Kind is helemaal in de gloria en zei maar "ik ben zo blij" ~ nog een keer ~

En nu komen mijn vriendjes taart eten zei hij. Helaas... even uitgelegd dmv van tekeningen op de kalender hoe de week gaat verlopen. Ik tekende bijvoorbeeld een school, trakteren op de psz en uiteindelijk taart op zaterdag want dan komt de visite.

Gisteravond met ze naar de Mac geweest want hij mocht kiezen.

Erg leuk gehad.

En nu is hij op de psz voor de laatste keer en ga ik er zo heen om te filmen wanneer hij gaat trakteren en vanaf morgen is het KW de kleuter
Klinkt heel leuk Wind, hoe het gisteren ging.

Schorrie zegt trouwens ook dat hij een racebaan voor zijn verjaardag wil. Van Cars, of van HotWheels (dat laatste zegt hij dan weer niet maar ik weet dat hij dat bedoelt). Maar hij wil ook een tractor, een vuilniswagen-met-bak, en een racemotor.

De hebbert .

Nathje, wat sneu voor Apie. Wel lekker dat je nu volgens mij niet zoveel ziek-kind-opvangstress meer hebt met nieuwe baan.
quote:Morrie schreef op 08 juli 2008 @ 08:36:

Pebbles, ik wilde het eerst niet zeggen maar nu doe ik het toch maar: ik vond ook dat je er goed uit zag. Maar ik vind eigenlijk altijd dat jij er goed uitziet. Ik vind je een mooie vrouw.

Goh... Ben er best stil van.

Lekker stom, was zo met zelf bezig dat ik helemaal vergeten ben om Loeder en KW (en Vrolijk en Wind dus) te feliciteren! Dus bij deze:

GEFELICITEERD!

(f) (f)

(f) (f) (f)

(f) (f)

(f) (f)

Ben gisteren om half 10 naar bed gegaan. HEb redelijk geslapen, geen vermoeiende dromen in ieder geval en voel me gelijk een stuk beter. Mochtvan PEbblo niet werken, zou de stad in voor nieuwe behaas, maar mèn! Wat een weer zeg! Ik heb net een half uur de hond uitgelaten waarvan ik 10 minuten gelopen heb en 20 minuten staan schuilen!
Hier regent hier ook echt onwijs hard, al vrijwel de hele ochtend. Niet normaal. Maar wel lekker voor de plantjes.

De bh's bij de HEMA zijn met 30% korting zag ik. Ik heb er een voedingsbh voor de eerste dagen gekocht.

Wat zijn die dingen lelijk zeg, niet normaal.
Ja, ik vind Pebb er ook altijd goed uitzien. Een "natural beauty", jij hebt altijd een vrolijke, relaxte uitstraling vind ik en je figuur past bij jou. Zou ook nooit kunnen raden of je nou 60, 70 of 75 weegt, dat valt bij jou echt niet op (als in, dat ik je dik zou vinden ofzo). Dus, als je zelf tevreden bent vooral niets aan veranderen, je bent nl. gewoon hardstikke puur en mooi. En dit alles niet om je moed in te praten, want

Sommige mensen "tekenen' (yegh wat een woord) veel sneller, ik ben er zo eentje die als ik maar een beetje moe ben meteen eruit ziet alsof ik maanden slaaptekort kom. En dan roept iedereen al van een kilometer afstand of ik ziek ben, terwijl ik dan of een uur in de auto heb gezeten en daardoor wat flauw ben, of een nacht heb liggen piekeren ofzo.

Haha Morrie, na bevalling Kiloknaller liep ik ook op zondag al in Artis, dusssss** kijk mij nou snel weer fit en vrolijk na een bevalling zijn-erig **.

En nogmaals, Linoleum doet echt heel veel, maar 't is wel een man he (ergo: geen pleepapier op de wc boven aanvullen, ondanks dat ik het al tig keer had gevraagd, luieremmer legen, wasda?). Maar dat ik me alweer kan opwinden over futiliteiten zegt genoeg: ik word weer beter .
O, wat een drukte ineens, ik was bij post Nathje. BH's in de aanbieding? Ga ik ook maar eens organiseren, de mijne zijn grijs en al 6 jaar oud (en horen wit te zijn.... niet hip grijs dus ).

En KW fijn gehad en de wensenlijst van Schorrie zal ik in me opnemen, Kiloknaller wil alleen maar "Takel', maar dat vind ik nou weer niet zo'n inspirerend cadeau. Zo'n racebaan lijkt me wel leuk. Zeker nu we twee jongens hebben. Hoe groot, wat is leuk en wat kost 't ongeveer? Of moet ik gewoon bij Bart Smit kijken, kan ook natuurlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven