Irritaties

05-06-2014 14:39 78 berichten
Ik moet even gillen, even mijn ei kwijt.

Want GVD wat ben ik het zat thuis. Zodra ik thuis ben is het van 'Doe dit, doe dat, doe nu, doe straks' Jezus zeg. Kan er niet een 'hallo, hoe gaat het van af. Wat heb je gedaan? Wat heb je niet gedaan? Nog iets nieuws gehoord, nog iets ouds gehoord, wist je dat, wist je dit' Ik wil een gesprek, niet gelijk een pokken bevel.

Ik krijg niet eens de kans om zelf iets te vragen. Het (ouderlijk)huis waar ik jaren lang woon, voelt niet langer als mijn thuis. Ik ben hier alleen maar geërgerd. Maar geld om op me(ons)zelf te gaan is er nog niet.

Ik ben er zo klaar mee
Alle reacties Link kopieren
quote:depster schreef op 05 juni 2014 @ 15:02:

@Thordis, klopt ik ben 23 jaar. Een kamer huren vind ik persoonlijk iets voor pubers.En thuiswonen vind ik iets voor kinderen.
Zeg maar Spijker.
23???

je bent overrijp!

Huphup, tijd voor een eigen nestje

(of niet zeiken)
quote:Thordis schreef op 05 juni 2014 @ 15:24:

[...]

16,80.

I kid you not.

Echt Thordis? Moet je bij de daklozenopvang 16,80 per dag betalen????

Jee, En mijn broer (volwassen vent van in de 30) verdomt het om mijn moeder kostgeld te betalen! (Hij vindt een paar 100 teveel) Als ik haar was zou ik m in de daklozenopvang trappen!

Dan weet hij tenminste hoe hij het getroffen heeft met gratis kost en inwoning!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik zat op die leeftijd op een studentenkamer van 12 vierkante meter. Noem me een puber, maar het was wel mijn plek. Daar had ik geen KAK momenten want er was niemand om mij bevelen te geven. Ik noem dat volwassen worden en tevreden zijn met wat je hebt.
Heb je je niet ingeschreven bij de woningbouw? Ik ben net zo oud als jij en heb via daar een appartementje kunnen huren waar ik maandelijk zelfs nog minder voor kwijt ben dan wat ik voor mijn kamer kwijt was.

Je hebt inderdaad wel de leeftijd waarop ik in ieder geval al 5 jaar het huis uit was...Je wordt volwassen dus ik kan me voorstellen dat je je eigen leven op wilt bouwen zonder anderen die zich hiermee bemoeien. Maar...hier kunnen je ouders niks aan doen ;)
quote:Thordis schreef op 05 juni 2014 @ 15:24:

[...]

16,80.

I kid you not.Huh dat kan toch niet? Dat is 511 euro per maand, dan zou een dakloze ook goedkoper ergens een kamer kunnen huren!
Zeg maar Spijker.
Je kunt ook antikraak gaan wonen..

http://www.voorkomleegstand.nl/wonen/antikraak.html
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:lientje69 schreef op 05 juni 2014 @ 16:41:

[...]

Echt Thordis? Moet je bij de daklozenopvang 16,80 per dag betalen????

Jee, En mijn broer (volwassen vent van in de 30) verdomt het om mijn moeder kostgeld te betalen! (Hij vindt een paar 100 teveel) Als ik haar was zou ik m in de daklozenopvang trappen!

Dan weet hij tenminste hoe hij het getroffen heeft met gratis kost en inwoning!

Haha. Ja, dat werkt dan vast

Maar nee, het kost echt zoveel. Krijg je er wel eten bij enzo, en een kamer waar je wat langer dan 1 nacht mag verblijven tot je weer verder kunt, maar dat betaal je elke dag.

Er zijn ook wel goedkopere varianten, echt de nachtopvang, waar je kunt slapen, maar ook die zijn tegenwoordig niet meer gratis of voor 1,- per nacht. Maar degene die ik ken daar betaal je gewoon een flink bedrag per nacht.

Dán heb je pas weinig basis, want een daklozen uitkering is niet zoveel. Zie dan maar de borg en maand huur voor een kamer te sparen dat is heel lastig. En pas als je dát hebt krijg je een echte uitkering en pas vanuit een kamer kun je goed werk zoeken. Maar goed, ander verhaal.
quote:Spijk-er schreef op 05 juni 2014 @ 16:45:

[...]

Huh dat kan toch niet? Dat is 511 euro per maand, dan zou een dakloze ook goedkoper ergens een kamer kunnen huren!

Inclusief maaltijden is dat. En hulpverlening. En je hebt weer een postadres.

Maar ja, dat kost het wel.

Dakloos zijn is niet goedkoop.
quote:Thordis schreef op 05 juni 2014 @ 16:47:

[...]

Inclusief maaltijden is dat. En hulpverlening. En je hebt weer een postadres.

Maar ja, dat kost het wel.

Dakloos zijn is niet goedkoop.Oh ja ok dan scheelt het. Maar alsnog: wat bizar.
Zeg maar Spijker.
Bezuinigen in de zorg is een feest
Denk je niet dat je ouders hun huis onderhand wel weer eens voor zichzelf zouden willen hebben?
Als je op je op je 23e nog thuiswoont, gedraag je je als een puber.

En dan is zo'n kamer perfect voor je.

Je moet ergens beginnen.

Of ben je echt zo verwend dat je pas uit huis wilt als je een groot huis hebt en gloednieuwe meubels kunt kopen?

Is het trouwens niet hartstikke saai om als student nog thuis te wonen? Heb je niet het idee dat je een leuk leven mist?

Heb je wel een beetje een studentenleven of bestaat je leven uit papa en mama en je vriend?
quote:depster schreef op 05 juni 2014 @ 14:53:

Ik studeer en heb een baan. Ik vertik het om een dure kamer te huren en daar mijn geld aan uit te geven ipv te sparen voor een daadwerkelijk huisje.

We zijn al zo veel mogelijk bij hem thuis. Het gaat vaak wel goed hoor, alleen nu weer even een KAK momentje.quote:depster schreef op 05 juni 2014 @ 15:49:

Zucht. Boohoo. Ik had even een zeikmoment en ben gelijk een verwend nest? Alsof zeiken het enige is wat ik doe over thuis wonen.

Zeik moment is voorbij. Jullie kunnen verder wandelen met jullie vooroordelen ;)

Dacht je werkelijk dat wij vol medeleven jouw kak gingen opvangen??

Je gooit je probleem zelf op een openbaar forum. dan moet je niet huilen dat je eerlijke reacties krijgt op de beledigende puberale onzin die je over je ouders uitkraamt, en over de mensen die op kamers wonen waarop je zo neerkijkt.

En nu zeik je nog over de mensen heen die je hoogstpersoonlijk met je kak lastig viel ook. Mens, wat een volledig gebrek aan introspectie en realiteitszin heb jij.
Tja, ik ben van jouw leeftijd en ik deel een huis. Ik heb zo'n vijftien vierkante meter voor mezelf, de rest deel ik. En toch vind ik mezelf een stuk minder puberaal overkomen dat jou. Thuis blijven wonen en vervolgens zeuren over je ouders? Sinds wanneer is dat volwassen gedrag?
Pfff... Ik woon nog steeds in een studentenhuis. En nee, dat is niet altijd leuk, maar het is niet anders. En heeeeeel veel beter dan bij mijn ouders wonen.
Als je ervoor kiest om op je 23e nog bij je ouders te wonen, dan moet je ook niet piepen als dat niet altijd even leuk is. Op jezelf wonen te duur? Nee, hoor. Jouw eisen zijn gewoon te hoog.
Ow wat ben ik lang puber geweest dan. Op mijn 26e woonde ik nog in een studentenhuis (inmiddels wel met eigen keukenblokje en badkamer)... Maar wat vond ik ook mijn allereerste kamer, nota bene in een souterrain (donker, vochtig maar wel groot) bij een hospita heerlijk!

Inmiddels ben ik alle meubels uit mijn studententijd wel kwijt, dat wil zeggen, vervangen voor iets anders (van IKEA... ), maar dat is voornamelijk omdat manlief iets meer eisen heeft wat betreft inrichting dan ik....
Ik ben op mijn 42e nog steeds puber.

Want woon in een studio van hooguit 50m2.

En wat héb ik het nog altijd naar mijn zin in mijn miniwoning.
Huts!
Dat je ouders je nog moeten zeggen om iets te doen zeg. Belachelijk! Op jouw leeftijd zou je alles uit jezelf moeten doen. Als je je taken op tijd zou doen hoefde niemand je erop te wijzen toch. Stop met zanikken en zoek je eigen stekkie, je bent oid genoeg. Bij mij zou die vlieger niet opgaan en moest je zsm op jezelf gaan wonen. Ban onder moeders vleugels naar een eensgezinswoning, kind grow up!
Oeioeioei , ik ben van onder moeders vleugels naar een eengezinswoning gegaan. Maar wel toen ik een stuk jonger was dan jij nu bent. Via de woningbouw, dat kwam toen vrij. Had de keuze tussen huis en appartement. Voor huis gekozen, want dat was toen goedkoper, en daar woon ik nog steeds, nu met vriend en tweedehands meubels.

Was er geen huis vrijgekomen, dan was het dat appartement geworden. Want ik wou thuis weg. Maar tot die tijd deed ik vanalles en nog wat uit mijn eigen. Mijn ouders hoefden me niks te vragen. Alleen of ik nog iets aparts nodig had uit de winkel als mijn moeder de boodschappen deed.

Je stelt je aan, je kunt prima klein beginnen, heeft mijn vriend ook gedaan. Ik heb geluk gehad, dat besef ik. Maar ik zeurde niet toen ik nog thuis woonde.
quote:BellatrixVanDetta, 3 uur geleden

Ik ben op mijn 42e nog steeds puber.

Want woon in een studio van hooguit 50m2.

En wat héb ik het nog altijd naar mijn zin in mijn miniwoning.

Deed Carrie Bradshaw ook en die had zelfs een inloopkast en ging gewoon lekker buiten de deur eten
Toch wel typisch dat niemand een opmerking maakt over de reactie van de ouders van TO, zo goed vind ik die namelijk niet.

TO heb je weleens gereageerd met "Hoi! Ja ik had een leuke dag, hoe was jouw dag? Zin in een kop thee? Wat wilde je dat ik zou doe? Goed doe ik als de thee op is. Eerst even wat kletsen?" Dit zou best een volwassen reactie zijn
quote:nohr schreef op 05 juni 2014 @ 20:51:

Toch wel typisch dat niemand een opmerking maakt over de reactie van de ouders van TO, zo goed vind ik die namelijk niet.

...

Als TO thuis een beetje dezelfde houding en uitstraling heeft als in haar openingspost, dan vind ik de reactie van haar ouders niet zo verbazingwekkend eerlijk gezegd.

Ik heb nog geen kinderen, wil ze over een paar jaar wel, maar kan me ook heel goed voorstellen dat het na een jaar of 20 tijd wordt om uit te vliegen.

Als je dan na je werk thuis komt en er hangt een post-puber op de bank te niksen, kan ik me dondersgoed voorstellen dat je je kind bevelen gaat geven om toch maar iets gedaan te krijgen.

Kortom, ik sluit me aan bij voorgaande reacties. Ook ik heb lang op kamers gezeten, van mijn 18e tot mijn 25e. Wat heb ik uitgekeken naar het moment dat ik voor het eerst op kamers ging. Wat heb ik genoten van mijn vrije tijd, eigen verantwoordelijkheden. Wat heb ik een geweldige tijd gehad met mijn huisgenoten. Wat heb ik af en toe gebaald van de ranzigheid in huis. Wat was ik op een gegeven moment toe aan mijn eigen plek en wat was ik jaloers op vriendinnen die burgerlijk samenwoonden in een eensgezinswoning.

Maar nu ik samenwoon in onze koopwoning ('grote-mensen-huis' zoals ik het noem), mis ik soms echt nog wel die gezelligheid van toen. Ik had weinig geld, maar hoefde aan niemand verantwoording af te leggen en met niemand rekening te houden. Natuurlijk wel met huisgenoten, maar dat is anders dan met ouders of je vriend.

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik zo snel mogelijk iets voor jezelf zoeken. Over hoeveel tijd verwacht je op jezelf te kunnen zoals jij voor ogen hebt? Als ik je bericht lees, is dat niet binnen een half jaar. Is het je die frustraties waard om nog zolang door je ouders gecommandeerd te worden, zoals je zelf schrijft?

Je leeft maar één keer... Pluk de dag.
quote:nohr schreef op 05 juni 2014 @ 20:51:

ik denk dat die opmerkingen allemaal wel mee vallen. TO is een aansteller

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven