Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Maar staan er in de Koran niet ook zinnen als: jij hebt jouw geloof en ik het mijne, de islam, en dat is helemaal prima?

Ik denk dat je de context erbij moet zien en vooral ook de tijd waarin de Koran is geschreven. Veel stukken zijn geschreven terwijl de islam net een beginnende religie was. Waar veel mensen vanuit het geloof dat ze hadden vreemd of vijandig tegenaan keken. En Mohammed schuwde geweld bepaald niet. Dus ik denk dat die moorddadige verzen daar vandaan komen. Maar misschien is er hier iemand die er meer verstand van heeft?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Paekzwart schreef op 05 juni 2014 @ 20:02:

[...]

Dit zijn de vrouwen waarom uithuwelijking niet plaats hoort te vinden. Waarbij volwassen vrouwen zelf hun partner mogen uitkiezen en ook weer bij kunnen weggaan omdat ze zelf beslissingen kunnen en mogen nemen als de volwassen vrouwen die ze zijn. Die zelf mogen bepalen wat goed is en eventueel fouten bij kunnen maken maar niet dat een ander hen in dit soort grove ellende laat belanden en ze daar zelf niet uit kunnen komen.

En dat we hen zoveel mogelijk een beschermde wereld kunnen bieden door openheid waarbij vrouwen zichtbaar zijn in onze samenleving, nee leren, kunnen en mogen zeggen en wij hen tegen mishandelingen thuis beter kunnen beschermen en het niet normaal meer wordt dat een ex nog wraak kan komen nemen en we dat, zoals in ons rechtssysteem staat aangegeven, ook hopelijk deze mannen kunnen aanpakken.

Dat zal het nooit helemaal kunnen voorkomen, maar dan zorg je er wel voor als maatschappij dat je niet die vrouwen ook nog eens verplicht te blijven bij mishandelende partners terwijl ze nog zo jong zijn dat ze niet tegen de vaak veel oudere mannen op kunnen en kunnen handelen met wetten vanuit hun eigen individualiteit.

Ze durven niet weg bij die mannen, ze raken dikwijls hun kinderen kwijt (die zitten dan in Verweggisten bij familie), de eer van de familie is gekrenkt. Door hun cultuur hebben ze dan ook nog schuldgevoelens.

Ik zag ooit in een actualiteitenrubriek een item over eerwraak, ik meen dat het ging over het Koerdische deel van Turkije. Daar werd aan een ventje van een jaar of tien gevraagd hoe hij over eerwraak dacht. Hij vond dat heel normaal, als zijn moeder iets verkeerd zou doen moest zijn vader haar doden want "dat hoort zo als ze schande over de familie brengt". Zie die idiote gedachtengang er maar eens uit te krijgen, daar gaan nog minstens vijf generaties overheen.
verba volant, scripta manent.
quote:tonkje schreef op 05 juni 2014 @ 20:49:

Maar staan er in de Koran niet ook zinnen als: jij hebt jouw geloof en ik het mijne, de islam, en dat is helemaal prima?

Dat klopt.

Buiten de koran heb je te maken met de hadiths, dat zijn overleveringen die na de koran zijn opgeschreven/jurisprudentie.

Dus degenen die die christelijke dame willen ophangen, hebben vast een hadith gevonden die heel wat anders zegt dan het jouw geloof/mijn geloof verhaal, er is geen dwang in het geloof verhaal.

De verschillende stromingen binnen de islam zijn het ook niet altijd eens over de hadiths. Om het nog ingewikkelder te maken.
quote:MarianneDavids schreef op 05 juni 2014 @ 20:50:

[...]

Ze durven niet weg bij die mannen, ze raken dikwijls hun kinderen kwijt (die zitten dan in Verweggisten bij familie), de eer van de familie is gekrenkt. Door hun cultuur hebben ze dan ook nog schuldgevoelens.

Ik zag ooit in een actualiteitenrubriek een item over eerwraak, ik meen dat het ging over het Koerdische deel van Turkije. Daar werd aan een ventje van een jaar of tien gevraagd hoe hij over eerwraak dacht. Hij vond dat heel normaal, als zijn moeder iets verkeerd zou doen moest zijn vader haar doden want "dat hoort zo als ze schande over de familie brengt". Zie die idiote gedachtengang er maar eens uit te krijgen, daar gaan nog minstens vijf generaties overheen.

Ja, diep triest. Het is zo moeilijk voor te stellen dat ze dit soort dingen accepteren en normaal vinden, maar dat is wat er gebeurt als je er mee opgroeit met deze gedachtengangen. Het gaat over "moeten", "horen" etc. volgens allerlei overgeleverde wetten. Terwijl het in families zou moeten gaan om houden van, liefde, waarheid, vergeving, eigen hart en ziel, respect voor het leven.

De gedachtengang dat acties van één individu over een familie schande kan brengen, is zo zinloos, zo wanhopig voorbijgaand aan de eigen wilsbeschikking die een ieder heeft en kan hanteren. En nog erger voorbijgaand aan het feit dat ánderen ook die eigen wilsbeschikking hebben en dan bijvoorbeeld jouw vrouw of dochter verkrachten dat niet deze mannen, met compleet hun eigen wil, daarop aangekeken worden zoals bij ons, waarbij de man gestraft wordt, maar die vrouwen notabene daar ook nog de schuld van krijgen. Zo ernstig.

Ik zag de steniging van Soraya verfilmd. Het waargebeurde verhaal van een man die een jonger meisje als bruid op het oog had. Hij wilde daarom zijn huidige vrouw weghebben. Hij beschuldigde haar valselijk van, naar ik dacht overspel, bij haar nog erg jonge zoon werd er op aangedrongen dat hij de eerste steen zou werpen toen ze daarvoor gestenigd moest worden.
quote:devima schreef op 05 juni 2014 @ 21:06:

[...]

Dat klopt.

Buiten de koran heb je te maken met de hadiths, dat zijn overleveringen die na de koran zijn opgeschreven/jurisprudentie.

Dus degenen die die christelijke dame willen ophangen, hebben vast een hadith gevonden die heel wat anders zegt dan het jouw geloof/mijn geloof verhaal, er is geen dwang in het geloof verhaal.

De verschillende stromingen binnen de islam zijn het ook niet altijd eens over de hadiths. Om het nog ingewikkelder te maken.Ik heb vaak het idee dat er meer waarde wordt gehecht aan de hadith dan aan de koran.
quote:devima schreef op 05 juni 2014 @ 21:06:

[...]

Dat klopt.

De verschillende stromingen binnen de islam zijn het ook niet altijd eens over de hadiths. Om het nog ingewikkelder te maken.

O ja, die verdraaide hadiths. Daar staan de vreselijkste dingen in waar de Koran - die ook al behoorlijk vreselijk is vind ik - nog weer bij verbleekt.

Sorry voor alle moslims, maar als ik geloof zou moeten kiezen dan toch echt niet de islam. Als je alleen al Mohammed en Jezus vergelijkt dan is de keuze toch zo gemaakt?
quote:tonkje schreef op 05 juni 2014 @ 20:49:

Ik denk dat je de context erbij moet zien en vooral ook de tijd waarin de Koran is geschreven. Veel stukken zijn geschreven terwijl de islam net een beginnende religie was. Waar veel mensen vanuit het geloof dat ze hadden vreemd of vijandig tegenaan keken. En Mohammed schuwde geweld bepaald niet. Dus ik denk dat die moorddadige verzen daar vandaan komen. Maar misschien is er hier iemand die er meer verstand van heeft?

Er staat in ieder geval wel in dat eventuele straffen komen op de dag des oordeels door Allah zelf en Allah andersgelovigen ook zo zelf heeft geschapen, ik kan nergens vinden dat dit helemaal prima is. Het is in principe de bedoeling dat iedereen gaat geloven.

Als iemand nog suggesties heeft voor vredelievende verzen tegenover iedereen op de wereld? Dan zet ik ze er bij.

"De volgende verzen veroordelen afvalligheid, maar de straf ervoor is gereserveerd voor het goddelijke oordeel op de Laatste Dag, want de bestraffing daarvoor is niet duidelijke hier op aarde: soera’s 2:217; 3:72, 86-87, 90; 4:137; 5:54; 16:106; 33:14; 47:25-27; 73:11; en 74:11."

Het is even lastig om goede verzen te vinden, soms zie ik een verwijzing naar een zogenaamd goed vers maar als ik het origineel er bij zoek zie ik daar toch ook dingen in staan die ik zelf niet onder goed vind vallen... zoals doe elkaar goed en zorg dat je je niet agressief gedraagt om vervolgens in hetzelfde vers te zeggen dat het alleen geldt in je eigen gebied, daarbuiten is de jacht geopend zeg maar. http://mquran.org/index.p ... =display&option=com_quran?

Deze verzen?

49.13. O humankind! Surely We have created you from a single (pair of) male and female, and made you into tribes and families so that you may know one another (and so build mutuality and co-operative relationships, not so that you may take pride in your differences of race or social rank, or breed enmities). Surely the noblest, most honorable of you in God's sight is the one best in piety, righteousness, and reverence for God. Surely God is All-Knowing, All-Aware.

Waarbij ook weer het uiteindelijk oordeel bij God/Allah wordt gelaten.

http://mquran.org/index.p ... =display&option=com_quran

10.99. If your Lord had so willed (and, denying them free will, compelled humankind to believe), all who are on the earth would surely have believed, all of them. Would you, then, force people until they become believers?

Wel dat andersgelovigen ook zo geschapen zijn maar dat we anders allemaal zouden geloven.

5.48. We have sent down to you (O Messenger) the Book with the truth (embodying it, and with nothing false in it), confirming (the Divine authorship of, and the truths that are still contained by) whatever of the Book was revealed before it, and guarding over (all the true teachings in) it. Judge, then, between them by what God has sent down (to you), and do not follow their desires and caprices away from the truth that has come to you. For each (community to which a Messenger was sent with a Book), have We appointed a clear way of life and a comprehensive system (containing the principles of that way and how to follow it). And if God had so willed, He would surely have made you a single community (following the same way of life and system surrounded by the same conditions throughout all history); but (He willed it otherwise) in order to test you by what He granted to you (and thereby made you subject to a law of progress). Strive, then, together as if competing in good works. To God is the return of all of you, and He will then make you understand (the truth) about what you have differed on.

Ook hier weer het uiteindelijke oordeel van God zal.

Het is ook de huidige tijd. De jihad verzen zijn de op dit moment onderwezen stukken voor dus de jihad in de Shafi'i = school of thought is one of the schools of jurisprudence within the Sunni branch of Islam, adhering to the teachings of the Muslim Arab scholar of jurisprudence, Al-Shafi'i of the prestigious Quraysh tribe.

We geven hierbij weer hoe de Shafi’i (NL) school over de jihad denkt. Ter informatie, de Shafi’i school is één van de vier grote scholen van de soennitische Islam en wordt wereldwijd door ongeveer 28% van de moslims en door de religieuze overheden van volgende landen gevolgd: Egypte, Somalië, Yemen, Saoedi-Arabië, Indonesië, Thailand, Singapore, de Filippijnen, Vietnam, Cambodja, de Malediven, Sri Lanka, bepaalde staten in India, Mauritanië, Ethiopië, Israel, de Palestijnse gebieden, het grootste deel van Libanon, Syrië. De Shafi’i school is de officiële school gevolgd door de regeringen van Brunei, Maleisië en Indonesië.

http://www.pewglobal.org/ ... FINAL-December-2-2010.pdf
pffff, ik dacht dat Egypte nog een eitje was gezien het programma van Femke Halsema, maar nu zie ik dat Iran en Saoedi Arabië er niet eens bij staan.
odi et amo
Vaak zie je op sites waar moslims onderling over hun geloof praten dat als ze op zoek zijn naar wat halal (goed) of haram (slecht) is, ze op zoek gaan naar verschillende hadiths van verschillende hadithgeleerden.

Daar heb je soms nog verwijzingen naar zeer oude hadiths bij van vaak vrij conservatieve hadithgeleerden en je ziet er ook wel modernere hadiths van progressievere hadithgeleerden. Ze worden onderling vergeleken en vervolgens afhankelijk van welke hadithgeleerde als juister wordt gezien, aangenomen als dan de desbetreffende waarheid over een gebruik, wat ze wel of niet mogen doen of laten of hoe een bepaald vers uit de Koran het beste kan worden uitgelegd.
Doodstraf voor iets wat helemaal geen misdaad is, hoe verknipt is dat?
De Joden liggen heel wat jaren op ons voor, (eigenlijk waren het de Israëlieten) zij leven in het jaar 5774 vanaf het moment dat Abraham hen ervan overtuigde dat er maar één god was, hij was eigenlijk de uitvinder van de monotheïstische godsdienst. Toen kwam Jezus en met hem het nieuwe testament. Al die mensen die vöör het bestaan van een monotheïstische godsdienst waren geboren zaten er dus falikant naast met het aanbidden van de meest exotische goden en godinnen, die komen nooit in de hemel maar, gelukkig dan maar weer, ook niet in de hel. Dan is het 622 na de geboorte van degene die men onze verlosser noemt en daar staat ineens Mohamed, die kan schrijven dus hij gaat wel even opschrijven wat allah hem allemaal heeft ingefluisterd. Sommige mensen zeggen dat het om visioenen ging, anderen beweren dat Mohamed epileptische aanvallen had waardoor hij vreemde dingen zag en beweerde, misschien huwde hij daarom een kind van negen. Vóór 622 n.c. was er geen enkele moslim, alle mensen die werden geboren vóór het jaar 622 n.c. zijn dus de ongelovigen die gestraft moeten worden. Zij hebben geen recht op een plaatsje in het paradijs. Hoe oneerlijk kan een religie zijn ten aanzien van onwetenden? In de bijbel staat nog ergens "zalig zijn zij die zwak zijn van geest want zij zullen het koninkrijk beërven", in de koran ben ik dat niet tegengekomen.
film the agenda of the islam
odi et amo
quote:MarianneDavids schreef op 05 juni 2014 @ 21:49:

Dan is het 622 na de geboorte van degene die men onze verlosser noemt en daar staat ineens Mohamed, die kan schrijven dus hij gaat wel even opschrijven wat allah hem allemaal heeft ingefluisterd. Sommige mensen zeggen dat het om visioenen ging, anderen beweren dat Mohamed epileptische aanvallen had waardoor hij vreemde dingen zag en beweerde, misschien huwde hij daarom een kind van negen. Vóór 622 n.c. was er geen enkele moslim, alle mensen die werden geboren vóór het jaar 622 n.c. zijn dus de ongelovigen die gestraft moeten worden.

Verbetering van een paar kleine details.

- Geboorte Mohammed: 570 AD; eerste openbaring aan Mohammed: 610 AD; de hijra (+/- verhuis) naar Medina en begin van de islamitische jaartelling: 622 AD :-)

- Het is heel waarschijnlijk dat Mohammed niet kon schrijven. De verzen werden onthouden, opgeschreven op scherven, etc. door anderen en de koran werd pas gecanoniseerd onder de derde kalief, Uthman ibn Affan.

- Hij huwde een kind van negen omdat het in die tijd waarschijnlijk normaal was om al jong te huwen. Dit gebeurt ook nog bij traditionele volkeren, maar het wil niet zeggen dat het huwelijk op die leeftijd al geconsumeerd wordt.
quote:seringetje schreef op 05 juni 2014 @ 22:49:

[...]

- Geboorte Mohammed: 570 AD; eerste openbaring aan Mohammed: 610 AD; de hijra (+/- verhuis) naar Medina en begin van de islamitische jaartelling: 622 AD :-)

- Het is heel waarschijnlijk dat Mohammed niet kon schrijven. De verzen werden onthouden, opgeschreven op scherven, etc. door anderen en de koran werd pas gecanoniseerd onder de derde kalief, Uthman ibn Affan.

- Hij huwde een kind van negen omdat het in die tijd waarschijnlijk normaal was om al jong te huwen. Dit gebeurt ook nog bij traditionele volkeren, maar het wil niet zeggen dat het huwelijk op die leeftijd al geconsumeerd wordt.

Ik zat een paar gedachtensprongetjes te pennen zonder de jaartallen te verifiëren maar ik dacht dat de islam een slordige 620 jaar achterloopt op het christendom.

Trouwen met kleine meisjes kan dan normaal zijn bij sommige volken maar het is en blijft barbaars, of het huwelijk nou wel of niet wordt geconsumeerd. Je moet er toch niet aan denken om al zo jong aan een figuurlijke ketting te liggen.

Ik vind het ook niet handig dat i.p.v. op chronologische volgorde de soera's op lengte staan.
quote:MarianneDavids schreef op 05 juni 2014 @ 17:24:

http://www.telegraaf.nl/b ... ter_naar_Nederland__.html

Bedreigingen zijn aan de orde van de dag.Als de Nederlandse moslims net zo 'tolerant' zijn als de Deense moslims, gaan we hier nog lol mee beleven.
quote:mariamm schreef op 05 juni 2014 @ 19:06:

Wat betreft specifiek de Joden en de Christenen, zij worden in de koran genoemd als de Lieden van het Boek. En wij als moslims geloven net zo in Jezus as en Mozes as en de voorgaande boodschapper als in Mohammed vzmh.

Je 'vergeet' te vertellen dat de koran vol staat met Jodenhaat. Dat de koran (het letterlijke woord van god toch?) zegt dat Joden afstammelingen zijn van apen en varkens.

(Je zegt dat de koran geen fouten bevat. Moslims geloven dit dus.)

Nog zo'n gezellig korancitaat:

"Het Uur zal niet komen voor dat de moslims niet gestreden heeft tegen de Jood, bij Allah de Jood zal zich verstoppen achter een struik, deze struik zal uitroepen “HIER EEN JOOD KOM DOOD HEM”

Een Jood zal zich verstoppen achter een rots, deze rots zal uitroepen, HIER EEN JOOD ACHTER MIJ, KOM DOOD HEM!"

En zo dreigt die koran maar door.

Dus moslims vinden Jodenhaat juist hartstikke goed, want:

Wat een haat komt er toch voor uit dit geloof. Een mensen leven is totaal niets waard en dan al helemaal niet de levens van vrouwen. Waar komt die haat vandaan?? Zo worden deze jonge kinderen al gehersenspoeld. Kijk maar naar dit filmpje. Dit is pas schokkend en haalt direct de 'liefde" die dit volk zegt te promoten weg , leugens zijn het. Kijk hier maar naar. Dit meisje is al compleet vergiftigd. https://www.youtube.com/watch?v=mBWiXzLQorY
Wat een NAAR topic. Zoveel haat & zoveel foute onjuiste informatie.

Eerst een quote van Mohamed: Geen enkele jood zal benadeeld worden omwille van zijn jood-zijn.

artikel+de quote

Tip voor Noesa & CO: lees gewoon even de epiloog.

Tot slot: gejat van Sting en een beetje aangepast:

what might save us, me, and you

Is if the Muslims love their children too
quote:ikke7979 schreef op 06 juni 2014 @ 08:25:

Eerst een quote van Mohamed: Geen enkele jood zal benadeeld worden omwille van zijn jood-zijn.

artikel+de quote

Een linkje over de schrijfster van het artikel

http://www.exmoslim.org/vrouw%20linda%20bogaert.html

En verder is er geen sprake van onjuiste informatie.

artikel+de quote

Ik vind het ook een naar topic. Waarin zoveel haat naar voren komt.

...Met allerlei onjuiste informatie van mensen die dat proberen te verdoezelen, om te buigen, te verdraaien met allerlei naar eigen believen aangepaste feitelijkheden.

Als je niet van haat houdt, moet je dat zeggen tegen de andere moslims en over die andere moslims. Niet tegen de boodschappers die het hebben over die andere moslims. Kijk dan naar de Islam en zoek een progressieve hadithgeleerde die alles vredelievend uitlegt en ga naar bijvoorbeeld zo'n Syriëganger toe die nu een aanslag heeft gepleegd op een Joods museum in naam van de Islam.

En als je voor mij het juiste vers er bij zoekt, waar je naar verwijst, dan zet ik hem graag zelfs bij de mooie vredelievende verzen die er vast ook in de Koran staan. En dat meen ik.

29.46. Do not argue with those who were given the Book save in the best way, unless it be those of them who are given to wrongdoing (and, therefore, not accessible to courteous argument). Say (to them): "We believe in what has been sent down to us and what was sent down to you, and your God and our God is one and the same. We are Muslims wholly submitted to Him. "

Mooi qua overeenstemming zoekend. Alleen wrongdoing slaat vaak ook weer op iemand die niet gelooft of anders gelooft qua gebruiken, die zijn nog steeds "not accesible to courteous arguments".

"Hij verordineert voor jullie van de godsdienst wat Hij aan Noë had opgedragen en wat Wij aan jou geopenbaard hebben en wat Wij aan Abraham, Mozes en Jezus hadden opgedragen. Hou de godsdienst in stand en splits jullie niet op in groepen..." (Koran 42:13)

En deze maakt het dus juist lastig omdat het er voor zorgt dat de "goede" moslims zich niet afkeren tegen de "slechte" moslims maar tegen degenen die door de "slechte" moslims haat over zich heen krijgen en zich daarover uiten.

Het zijn anders de slechte moslims die zeker weten "not accesible to courteous arguments" zijn die haat storten over andersdenkenden en degenen die hen verdedigen zijn ook "not accesible to courteous arguments".

Wat vind jij van de jihad verzen in de Koran? Haat? Of liefde?

En ja, we houden allemaal van onze kinderen. Ik ook van jullie en van moslims in het algemeen, de buurman om de hoek draag ik ook een warm hart toe. Die Syriëganger die een aanslag op het Joods Museum heeft gepleegd in naam van de Islam houdt niet zo van bepaalde mensen die musea bezoeken. En ook hem wens ik liefde en wijsheid toe maar ik weet niet of dat voorkomt dat hij onze/mijn kinderen opblaast mochten ze ooit langs (of in) een Joods museum lopen en ik hoop dat ik hem dan ook nog kan vergeven.
quote:devima schreef op 06 juni 2014 @ 08:37:

[...]

Een linkje over de schrijfster van het artikel

http://www.exmoslim.org/vrouw%20linda%20bogaert.html

En verder is er geen sprake van onjuiste informatie.

Dit is inderdaad wat er gebeurt:

"Linda Bogaert heeft een prachtige reeks artikels bijeen geschreven. Ze denkt en schrijft als een echte moslima. Zij gaat gevoelige onderwerpen niet uit de weg en slaagt erin om de Islam voor te stellen als de meest vreedzame en vrouw-vriendelijke, zelfs man-vijandige godsdienst (jawel, je leest het goed). Zij gaat uit van algemeen aanvaarde mensenrechtenprincipes en bewijst steevast dat de Islam hiermee in overeenstemming is.

Dat deze versie van de Islam door alle islamitische geleerden tegengesproken wordt en nog in geen enkel islamitisch land bestaan heeft, ook niet ten tijde van Mohammed zelf, is geen obstakel. Deze niet-bestaande versie van de Islam is gebaseerd op een erg selectieve lezing van de Koran en de Hadith waarbij Linda grote gedeeltes “wegdenkt”. Daarnaast leest zij in bepaalde passages van de islamitische bronteksten zaken die er niet staan, maar waarvan zij wenste dat zij er zouden staan. Zij beschikt daarnaast over een “gezonde” dosis cognitieve dissonantie waarbij zij de minder fraaie kanten van de Islam rechtpraat hetgeen enkel kan door zichzelf tegen te spreken zoals jullie verder zullen kunnen vaststellen. Linda gebruikt hierbij redeneringen die praktisch “standaard” zijn bij Westerse apologeten van de Islam."
quote:seringetje schreef op 05 juni 2014 @ 22:49:

[...]

- Hij huwde een kind van negen omdat het in die tijd waarschijnlijk normaal was om al jong te huwen. Dit gebeurt ook nog bij traditionele volkeren, maar het wil niet zeggen dat het huwelijk op die leeftijd al geconsumeerd wordt.Volgens mij trouwde Mohammed dat arme kind toen ze 6 was en had hij het fatsoen om te wachten met consumeren tot ze 9 was.
Summary Analysis

According to official Sunni Muslim sources, Muhammad married Aisha when she was around the age of six or seven. This marriage took place three years before Muhammad’s migration to what eventually became known as Medina. Muhammad consummated the marriage to Aisha approximately four years later, or in the second year of his arrival to Medina when the latter was nine years old.

De hele link:

http://www.answering-islam.org/Shamoun/prepubescent.htm
quote:malu3 schreef op 06 juni 2014 @ 09:12:

[...]

Volgens mij trouwde Mohammed dat arme kind toen ze 6 was en had hij het fatsoen om te wachten met consumeren tot ze 9 was.

Ja, wordt ook gezegd in een hadith. Andere bronnen bevatten andere leeftijden, dus echte consensus is er precies niet over.

Soit, ik vind het ook nogal jong hoor, zeker omdat Mohammed al in de 50 was toen hij haar huwde. Het lijkt me een "politieke" alliantie, ze was namelijk de dochter van Abu Bakr.

Al is dat arm kind natuurlijk wel geen arm kind gebleven, ze was de favoriete vrouw van Mohammed en ze is een vrij belangrijke vrouw geworden ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven