Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Zolang er nog steeds ruimte is hier om haatbaarden hun enge geloof te laten promoten en de moskeeén tot de nok toe gevuld zijn met mensen die het allemaal graag aan willen horen , zullen er altijd mensen zijn , waaronder andere moi, die erg kritisch zijn wat betreft de islam. De gematigde islam bestaat helemaal niet. Zo duidelijk als wat. Dit is ook weer zo'n zelfbedachte hersenspinsel zoals meerdere reacties hier in dit topic. We moeten de boel niet mooier maken dan het is. Onder de mantel der liefde zullen we dan maar zeggen? Veel mensen die niet de islam aanhangen vinden het wel degelijk eng en bedreigend. Kijk ook eens naar de moslims die willen vechten daar in Syrié. Komen ze terug, en om het risico zo klein mogelijk te maken dat ze hier aanslagen gaan plegen, worden ze opgevangen , krijgen ze een uitkering en een huis. Gadverdamme , wat een trieste vertoning. En wij maar blijven werken voor die clowns.En dan ook nog op de koop toe een grote bek krijgen. Dat is wat er hier gebeurd in dit land. Ik zou zeggen , blijf aub daar. Je hebt gekozen , dus wegwezen hier. Heel simpel.
quote:dubicras schreef op 06 juni 2014 @ 16:47:

Het probleem zijn niet de linkjes of blogs of artikelen an sich. Het probleem zijn de daaruit voortvloeiende insinuaties dat de Islam slecht is, of de Marokkanen kwaadaardig, of dit zus, en dat zo.

Ik val in herhaling: dat is geen argument. Op basis van een anekdote of van gebeurtenissen kun je niet een generaliserende conclusie trekken. Daar is echt veel meer voor nodig, zoals statistisch onderzoek. Je kan wel over het voorval op zich discussiëren, zonder die insinuaties te maken.

Hou toch eens op met je gezever over studies en statistieken en kijk eens gewoon om je heen.

Er zijn complete landen die, uit naam van de Islam, allerlei verderfelijks over ons (en zichzelf) uitstorten. Een groeiend aantal doet dat ook in Nederland. Daar valt voor de enkele (op een groep van 1,5 miljard moslims) eten-brengende buurvrouw of aardige Marokkaanse buurtmeneer niet tegenop te boksen. En dat hoeft ook niet, want over die hebben we het hier niet. Maar ik heb er persoonlijk geen zin in om elke keer als ik Moslim of Islamaanhanger zeg, deze nuance te maken.

En dan maak ik nog onderscheid, dat zie ik een groot aantal mensen, die pro-Islam zijn, écht niet doen.
quote:jo-elise schreef op 06 juni 2014 @ 16:53:

Zolang er nog steeds ruimte is hier om haatbaarden hun enge geloof te laten promoten en de moskeeén tot de nok toe gevuld zijn met mensen die het allemaal graag aan willen horen , zullen er altijd mensen zijn , waaronder andere moi, die erg kritisch zijn wat betreft de islam. De gematigde islam bestaat helemaal niet. Zo duidelijk als wat. Dit is ook weer zo'n zelfbedachte hersenspinsel zoals meerdere reacties hier in dit topic. We moeten de boel niet mooier maken dan het is. Onder de mantel der liefde zullen we dan maar zeggen? Veel mensen die niet de islam aanhangen vinden het wel degelijk eng en bedreigend. Kijk ook eens naar de moslims die willen vechten daar in Syrié. Komen ze terug, en om het risico zo klein mogelijk te maken dat ze hier aanslagen gaan plegen, worden ze opgevangen , krijgen ze een uitkering en een huis. Gadverdamme , wat een trieste vertoning. En wij maar blijven werken voor die clowns.En dan ook nog op de koop toe een grote bek krijgen. Dat is wat er hier gebeurd in dit land. Ik zou zeggen , blijf aub daar. Je hebt gekozen , dus wegwezen hier. Heel simpel.

Deze reactie bv. zit vol met insinuaties en veronderstellingen. Nul bewijs. Daarom kan ik haar niet serieus nemen.

Het enige discussiepunt dat hout snijdt uit haar post, is hoe we de terroristische Syrië-gangers moeten aanpakken.

Of hoe we de haatpredikende imams (je hebt er inderdaad een paar in Nederland, maar niet alle) moeten aanpakken.

Maar deze punten zou ik liever niet met jo-elise willen bespreken, maar met een genuanceerder persoon.
quote:malu3 schreef op 06 juni 2014 @ 16:42:

[...]

En dat past dan weer uitstekend bij de islam.

Inderdaad.

Deze islam-apologeten zijn overigens wel dezelfde 'progressieven' die het christendom in Nederland gesloopt hebben. En christenbashen nog steeds heel sjiek en 'progressief' vinden.

Terwijl ze aan de andere kant vol overtuiging op de barricaden staan ter bescherming van de islam en tere moslimzieltjes.

Afijn, dat is het bekende hypocriete 'betuttelracisme'.

En inderdaad. De betuttelracisten en de islam delen dezelfde afkeer van vrijheid van meningsuiting en democratie.
quote:dubicras schreef op 06 juni 2014 @ 16:59:

[...]

Deze reactie bv. zit vol met insinuaties en veronderstellingen. Nul bewijs. Daarom kan ik haar niet serieus nemen.

Het enige discussiepunt dat hout snijdt uit haar post, is hoe we de terroristische Syrië-gangers moeten aanpakken.

Of hoe we de haatpredikende imams (je hebt er inderdaad een paar in Nederland, maar niet alle) moeten aanpakken.

Maar deze punten zou ik liever niet met jo-elise willen bespreken, maar met een genuanceerder persoon.Op subtiele wijze op de persoon spelen?
verba volant, scripta manent.
Goed, iedereen hier is dus verschrikkelijk begaan met de mensen die zuchten onder islamitische onderdrukking en geweld.

Maar als de slachtoffers van al dat geweld dan hier aankloppen voor hulp zijn het ineens allemaal economische vluchtelingen, profiteurs die alleen uit zijn wasmachines en gratis geld.

Bijzonder vind ik dat.
quote:dubicras schreef op 06 juni 2014 @ 16:59:

[...]

Maar deze punten zou ik liever niet met jo-elise willen bespreken, maar met een genuanceerder persoon.Dus jij wil wel een discussie voeren, maar de discussiepartner moet aan je standpuntseisen voldoen. Lekker zinnig lijkt me dat. Wellicht dat je je nuance vind op joop.nl.
quote:Crique schreef op 06 juni 2014 @ 17:04:

Goed, iedereen hier is dus verschrikkelijk begaan met de mensen die zuchten onder islamitische onderdrukking en geweld.

Maar als de slachtoffers van al dat geweld dan hier aankloppen voor hulp zijn het ineens allemaal economische vluchtelingen, profiteurs die alleen uit zijn wasmachines en gratis geld.

Bijzonder vind ik dat.Misschien kun je even terugzoeken om te kijken wie dat in zulke bewoordingen heeft beweerd. Als je het hebt gevonden kun je dat stukje even quoten, dan komt het weer bovenaan te staan.
quote:noesa schreef op 06 juni 2014 @ 17:02:

[...]

Inderdaad.

Deze islam-apologeten zijn overigens wel dezelfde 'progressieven' die het christendom in Nederland gesloopt hebben. En christenbashen nog steeds heel sjiek en 'progressief' vinden.

Terwijl ze aan de andere kant vol overtuiging op de barricaden staan ter bescherming van de islam en tere moslimzieltjes.

Afijn, dat is het bekende hypocriete 'betuttelracisme'.

En inderdaad. De betuttelracisten en de islam delen dezelfde afkeer van vrijheid van meningsuiting en democratie.En daar heb je de betuttelracisten weer. Ngg even, en dan komen de gutmenschen weer langs. Ben je door je script heen?
quote:Crique schreef op 06 juni 2014 @ 17:04:

Bijzonder vind ik dat.

Zoals je hebt kunnen lezen zijn vooral vrouwen slachtoffer van Islamitisch geweld. Helaas zijn dat nou net niet de mensen die hier in grote getale aankloppen. Zoals je ook hebt kunnen zien.

Dus je mist het punt een beetje. Ik geef je wel een half puntje voor je poging.
quote:Crique schreef op 06 juni 2014 @ 16:27:

[...]

Geinig, ik zeg juist dat alleen Sanoma zelf wel uitmahakt wat op hun commerciële forum wel en niet kan. Als zij het goed vinden, prima, ik ga daar niet over. Het zou leuker en interessanter kunnen, maar dat is dan jammer.

En wat die censuur betreft, ik ben hier ook niet degene die aan de stafknop vastgeplakt zit om mensen een ban aan hun broek te smeren. Is mij echt veel te min hoor.Als jij vindt dat het interessanter kan, dan zou ik zeggen, doe een poging, en til deze topic een niveautje hoger, wat let je.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Goed nieuws. Het begin van een trend dankzij dit forum?
@ Dubicras: Weet je wat zo gek is ? Als de islam nu echt zo vredelievend was , dan snap ik niet dat de jongeren die zich bekeren tot de islam , dat ze ineens hun naam veranderen , want een westerse naam past dan niet meer bij je, baarden laten staan, en tot grote verbijstering van velen, dan ook nog eens het verzet ingaan en dan geweld gaan verheerlijken. Hoe gehersenspoeld ben je dan wel niet zeg. Kom op, open die ogen en kijk eens goed rond. Ik ben een normaal denkende vrouw en ik kijk om me heen. Omdat ik een eigen mening heb, neem je mij niet serieus? Of ik ben te ongenuanceerd? Kijk je eigen reactie maar eens goed na en wie is dan de ongenuanceerde??

Het probleem zijn niet de linkjes of blogs of artikelen an sich. Het probleem zijn de daaruit voortvloeiende insinuaties dat de Islam slecht is

Zeer merkwaardige post.

Als mensen 'insinueren' dat de islam slecht is, is dat EEN PROBLEEM. Zegt Dubricas.

Ik denk dat we hier heel duidelijk jóuw probleem (en dat van andere islam-apologeten) bij de kop hebben: --> Jouw probleem met de vrijheid van meningsuiting en democratie.

FYI, religie-kritiek is heel gezond. Religie en sektes 'slecht' vinden, is ook heel gezond.
Het rare is, Nousa, dat de koran insinueert dat ik (en jij, en nog een groot aantal andere mensen) slecht zijn. Dat mag dan weer wel. Heel merkwaardig.

Edit: 'Insinueert' is een ernstig understatement om de nuance er een beetje in te houden.
quote:jo-elise schreef op 06 juni 2014 @ 17:16:

@ Dubicras: Weet je wat zo gek is ? Als de islam nu echt zo vredelievend was , dan snap ik niet dat de jongeren die zich bekeren tot de islam , dat ze ineens hun naam veranderen , want een westerse naam past dan niet meer bij je, baarden laten staan, en tot grote verbijstering van velen, dan ook nog eens het verzet ingaan en dan geweld gaan verheerlijken. Hoe gehersenspoeld ben je dan wel niet zeg. Kom op, open die ogen en kijk eens goed rond. Ik ben een normaal denkende vrouw en ik kijk om me heen. Omdat ik een eigen mening heb, neem je mij niet serieus? Of ik ben te ongenuanceerd? Kijk je eigen reactie maar eens goed na en wie is dan de ongenuanceerde??Islamieten die hun naam veranderen is niet relevant, die een baard aannemen is ook niet relevant. Maar die het verzet ingaan en geweld verheerlijken, inderdaad, dát groepje moeten we aanpakken. Maar laten we niet doen alsof het om een meerderheid gaat, en laten we ook niet claimen: omdat dat groepje islamitisch is, is de Islam slecht. Dat is mijn punt.
quote:dubicras schreef op 06 juni 2014 @ 17:28:

[...]

Islamieten die hun naam veranderen is niet relevant, die een baard aannemen is ook niet relevant. Maar die het verzet ingaan en geweld verheerlijken, inderdaad, dát groepje moeten we aanpakken. Maar laten we niet doen alsof het om een meerderheid gaat, en laten we ook niet claimen: omdat dat groepje islamitisch is, is de Islam slecht. Dat is mijn punt.Er zijn wel meer groepjes: Al Qaida, Saoudi-Arabie, Taliban, Boko Haram...............
quote:Crique schreef op 06 juni 2014 @ 17:08:

[...]

En daar heb je de betuttelracisten weer. Ngg even, en dan komen de gutmenschen weer langs. Ben je door je script heen?[....]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2014 12:13
Reden: Off-topic & op de man spelen
% gewijzigd

Het probleem zijn niet de linkjes of blogs of artikelen an sich. Het probleem zijn de daaruit voortvloeiende insinuaties dat de Islam slecht is, of de Marokkanen kwaadaardig, of dit zus, en dat zo.

Ik val in herhaling: dat is geen argument. Op basis van een anekdote of van gebeurtenissen kun je niet een generaliserende conclusie trekken. Daar is echt veel meer voor nodig, zoals statistisch onderzoek. Je kan wel over het voorval op zich discussiëren, zonder die insinuaties te maken.

de anekdote zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [anɛgˈdotə] Verbuigingen: anekdote|s, anekdote|n (meerv.) grappig en kort verhaal over iets dat echt gebeurd is ...

Anekdote en Islam: contradictio in terminis.
quote:ThunderassMan schreef op 06 juni 2014 @ 17:15:

Goed nieuws. Het begin van een trend dankzij dit forum?Heel goed nieuws in ieder geval.
odi et amo
Over naamswijziging:

http://namenwijzer.nl/naam-veranderen

Ik val in herhaling: dat is geen argument. Op basis van een anekdote of van gebeurtenissen kun je niet een generaliserende conclusie trekken. Daar is echt veel meer voor nodig, zoals statistisch onderzoek. Je kan wel over het voorval op zich discussiëren, zonder die insinuaties te maken.Geloof jij statistieken wel, of zijn statistieken in jouw optiek ook anekdotes, voorzien van leuke tekeningetjes.
quote:lamaatje schreef op 06 juni 2014 @ 15:37:

Tonkje wat is er zo vervelend aan die linkjes?

Denk je dat de filmpjes en/of nieuwsberichten niet waar zijn.

Of vindt je dat er uberhaupt niets gezegd mag worden over wat er in andere landen gebeurd?

Dat je van de filmpjes niet vrolijker wordt dat snap ik wel.

Moeten we ons hoofd dan maar in het zand steken.?

Misschien beter als je de filmpjes wel zou bekijken. Het zou je kunnen helpen om onze reactie begrijpen.

Wat me erin tegenstaat is dat er geen commentaar bij staat. Niet waar het filmpje over gaat, niet wat degene die het plaatste ervan vindt, niks. Daar hou ik helemaal niet van.

Het nodigt niet uit tot kijken en ook niet tot discussie.

Ik heb enkele wel bekeken hoor, maar kon er niet zoveel mee. Het is alleen maar een filmpje op YouTube. Dan heb ik liever een link naar een website waar dan onder andere zo'n filmpje op staat. dan weet je vaak iets meer over de makers. Wat ik voor dit soort filmpjes heel belangrijk vind om te weten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 06 juni 2014 @ 17:38:

[...]

Wat me erin tegenstaat is dat er geen commentaar bij staat. Niet waar het filmpje over gaat, niet wat degene die het plaatste ervan vindt, niks. Daar hou ik helemaal niet van.

Het nodigt niet uit tot kijken en ook niet tot discussie.

Ik heb enkele wel bekeken hoor, maar kon er niet zoveel mee. Het is alleen maar een filmpje op YouTube. Dan heb ik liever een link naar een website waar dan onder andere zo'n filmpje op staat. dan weet je vaak iets meer over de makers. Wat ik voor dit soort filmpjes heel belangrijk vind om te weten.De filmpjes spreken voor zich en het is heel makkelijk uit te vissen wie het betreffende filmpje heeft gemaakt.
quote:MarianneDavids schreef op 06 juni 2014 @ 17:40:

[...]

De filmpjes spreken voor zich en het is heel makkelijk uit te vissen wie het betreffende filmpje heeft gemaakt.

Misschien heb ik dan net de verkeerde bekeken, want dat vond ik nou niet.

Maar dan nog vind ik het niet forumwaardig om zonder enig commentaar het ene na het andere linkje te plaatsen. Gisteren kwamen er wel erg veel voorbij.

Een bijdrage die enkel bestaat uit bij elkaar geraapte korancitaten, daar hou ik ook niet van.

Schrijf zelf iets! Kom met je eigen mening! Dit is een forum ja!

Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven