Geld & Recht alle pijlers

fraude WIA

06-06-2014 20:33 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

Een buurvrouw van mij die zit in de WIA uitkering ze is soort van geestelijk niet zo in orde. Echter is dit niet het geval en functioneert zei prima, en werkt zwart daarbij in de avond. Dit is niet de enigste manier waarmee ze fraudeert. Nog meerdere instanties denk aan verzekeringen etc die zei oplicht. Ik kan hier heel slecht tegen en wil dit graag meldde bij het UWV bedrijf. Ik heb helaas niet haar volledige gegevens zoals geboortejaar enz wel naam,straat en postcode is dit voldoende.

Iemand tips zodat de zaak serieus wordt opgepakt want het is een vlotte tante die zich met alles eruit lult. Tips voor eventuele bewijsstukken.

Groetjes.

Voor de mensen die tegen mij gaan uit vallen dat dit niet mijn zaak is mag je vertellen waarom:)...
quote:beelicious schreef op vrijdag 06 juni 2014 21:28 Ik zou je brief eerst na laten kijken voor je hem mailt of post. Met zo veel schrijffouten neemt niemand je serieus.Doe ik
quote:beelicious schreef op vrijdag 06 juni 2014 21:28 Ik zou je brief eerst na laten kijken voor je hem mailt of post. Met zo veel schrijffouten neemt niemand je serieus.Doe ik .
quote:lucifers schreef op 06 juni 2014 @ 21:04:

Ze kan ook tegen jou doen of ze heel normaal is... Zou jij dat aan de grote klok hangen als je bv bordeline hebt? Ik stem op, let op jezelf!

Dit. Of misschien is het wel een (onderdeel van) haar ziekte dat ze pathologisch leugenaar is.

Echt, je krijgt met een paar leuke leugens geen uitkering hoor.
Haar adres zou voldoende moeten zijn, daar kunnen ze de persoon in kwestie wel mee vinden. Probeer verder zo veel mogelijk details door te geven, waar werkt ze, wanneer, hoelaat, hoe gaat ze erheen, hoelaat komt ze terug, etc. Het moet voor het UWV controleerbaar zijn als ze jouw tip gaan checken, en hoe meer info je geeft, hoe meer en sneller ze kunnen checken of het klopt wat deze mevrouw doet.
quote:veni-vidi-vici schreef op 06 juni 2014 @ 21:30:

[...]

Doe ik .Spelfouten maakt echt niet uit, de mensen van het UWV vallen daar echt niet over, probeer vooral zoveel mogelijk info te geven, en hoe je dat opschrijft of verwoord boeit echt niet. Ze zijn bij die betreffende afdeling afhankelijk van dit soort meldingen, dus ze nemen het echt wel serieus!
quote:Doreia schreef op 06 juni 2014 @ 20:49:

Veni, hoe moet zij dit werk 'wit' maken? En op welke manier wil jij heir graag bewijzen van zien? En wil je bij de WIA haar dossier opvragen met daarin de gemaakte afspraken en de medische gegevens? En stuur je dit dan door naar haar verzekeringen, om hen in te lichten dat ze worden opgelicht?

Je kunt wel nog 1001 vragen stellen, maar TO wil gewoon haar vermoedens van fraude melden. Het is vervolgens aan UWV om deze melding al dan niet te onderzoeken en in het dossier te kijken of er afspraken zijn gemaakt met de buurvrouw.

TO, je kunt via de website van UWV een melding doen http://www.uwv.nl/particu ... /melden_fraude/index.aspx
quote:beelicious schreef op 06 juni 2014 @ 21:28:

Ik zou je brief eerst na laten kijken voor je hem mailt of post. Met zo veel schrijffouten neemt niemand je serieus.Zoveel fouten maakt TO niet dat het onleesbaar of onbegrijpelijk is wat zij schrijft. TO kan de melding indienen zonder dat zij die eerst na laat kijken door iemand anders. UWV is trouwens wel wat gewend.
Dankjewel voor jullie reactie en tips .
Zwart geld is alleen maar goed voor een economie.
Je kunt het ook omdraaien en de werkgever die mensen zwart en onverzekerd voor ongevallen laat werken melden bij de arbeidsinspectie dat gaat de bal ook rollen en hoef je niet te veel prive info van mevr te weten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Houd er wel rekening mee dat als buurvrouw erachter komt dat jij d'r verklikt hebt, niet meer prettig woont.

Maar als je dat er voor over hebt, wat let je?
net wat iemand zegt, met WIA mag ze bijverdienen en jij kan niet aantonen dat ze de boel belazert
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 juni 2014 @ 22:26:

net wat iemand zegt, met WIA mag ze bijverdienen en jij kan niet aantonen dat ze de boel belazert

Dat komt dan toch vanzelf boven water en dan heeft buurvrouw toch geen consequenties op dat gebied?

Als ik heel sterk het vermoeden zou hebben dat iemand de boel flest, zou ik het ook melden. Ik bedoel: als ik heel sterke aanwijzingen zou hebben dat iemand ergens ingebroken en gestolen zou hebben, zou ik het ook melden, dus waarom niet als het gaat om diefstal van gemeenschapsgeld? Is stelen van een particulier erger dan stelen van ons allemaal dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb het ook wel eens gedaan, iemand verklikken.

Maar die gene verklikte zelf aan de lopende band mensen uit afgunst, en later deed ze dat zelf.

Toen probeerde ze een vriendin van mij kapot te maken en heb ik dit ook geflikt.

Moest ze maar zelf niet zo achterlijk opscheppen, over hoe belachelijk geweldig ze alles en iedereen verneukte.
En ik heb het gewoon drie keer gedaan, drie keer verklikt.

Bij de zelfde persoon.

Wat een rot mens was dat.
quote:MarianneDavids schreef op 06 juni 2014 @ 20:51:

Met een WIA uitkering mag je bijverdienen. Je moet wel een vreselijke hekel hebben aan je buurvrouw, of ben je gewoon stikjaloers? Misschien wil je dan ook haar aandoening wel.

Dat hoeft helemaal niet hoor, dat je jaloers bent.

Ik heb ook wel eens iemand verklikt, en niet omdat ik jaloers had, maar omdat ze al die tijd zelf iedereen verklikte en toen ze zelf fraude pleegde heb ik haar verklikt, en ik heb de pest aan haar dus dit was gewoon een actie op dr eigen daden.
@ Dolores

Daar kan ik mij wel in vinden. Verschrikkelijk hoe sommigen mensen zijn, andermans leven ruïneren. Terwijl bij het wijzen drie vingers terug wijzen.
Eens met Nummerzoveel. Ik vind het erg vreemd dat zoveel mensen moeite hebben met het melden van fraude. Ik betaal graag belasting zodat mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen een inkomen hebben, maar betalen voor fraudeurs heb ik echt een hekel aan.
Fraude melden lijkt me logisch. Houdt er wel rekening mee dat het soms best raar kan zijn.

Ik heb jaren geleden bij het UWV gewerkt, kreeg een melding van een mevrouw dat de buurman die een uitkering ontving en zwart klussen bij deed en dus fraude pleegde. Uitgezocht, klopte inderdaad dus maatregelen, alleen jammer dat echtgenoot van de mevrouw in dezelfde situatie zat en samen met de buurman de klussen zwart deed. Toen vond ze het maar stom dat ze aangepakt werden.

Tja, wie de bal kaatst........
Doe ik niet aan....
quote:veni-vidi-vici schreef op 06 juni 2014 @ 22:54:

@ Dolores

Daar kan ik mij wel in vinden. Verschrikkelijk hoe sommigen mensen zijn, andermans leven ruïneren. Terwijl bij het wijzen drie vingers terug wijzen.

Precies!

En dat blijft zij doen, dat doet ze al jaren!

Iedereen verlinken kapot maken en liegen meldingen her en der maken en drama schoppen.

En dan zelf fraude plegen! Eerst anderen verlinken! en het dan zelf doen!!!!

Nou, dat was de enige manier van mij om er mee om te gaan, gewoon terug flikken.

Zij heeft mij niet verlinkt, want ik zou nooit fraude durven plegen heb mijn verantwoordelijkheden (kinderen en hond) dus neem geen domme risico's.

Ik had al zo vaak en zo lang fraude kunnen plegen, maar ik vind dat het niet waard.

Als je niks verkeerds doet word je niet betrapt.

En zij verlinkt een man van haar vriendin, die ze overigens neukte, terwijl hij bij haar was, toen ging hij met deze verlinker, en toen weer terug bij zijn vrouw, en toen belde en schreef ze ook anoniem die uwv aan om hun te verlinken, want dat was om ze een loer te draaien.

Nu is hij terug bij haar (gaat heeeen en weeer)

En hadden zij de boel verneukt, en toen werd ik boos en heb ik hun er bij genaait.

Eigen schuld.

Ransapen;
nou ben benieuwd naar de gevolgen. wat je terug gaat krijgen van je buurvrouw veni

hoop dat je ons op de hoogte houdt
lijkt me heerlijk om zo iemand erbij te naaien, dolores!

het zou een rotdag helemaal goed maken.
Dolores, ja erg toch dat iemand dan ook nog vreemd gaat met je man en hem vervolgens afpakt. Maja fout ligt ook bij die man zelf. Die vriendin moet hem nou niet terug nemen hoor!!

Rochel haha ik laat weten hoe en wat.
quote:pejeka schreef op 06 juni 2014 @ 22:29:

[...]

Dat komt dan toch vanzelf boven water en dan heeft buurvrouw toch geen consequenties op dat gebied?

Als ik heel sterk het vermoeden zou hebben dat iemand de boel flest, zou ik het ook melden. Ik bedoel: als ik heel sterke aanwijzingen zou hebben dat iemand ergens ingebroken en gestolen zou hebben, zou ik het ook melden, dus waarom niet als het gaat om diefstal van gemeenschapsgeld? Is stelen van een particulier erger dan stelen van ons allemaal dan?WIA is een sociale verzekering en ten tweede kan jij op geen enkele manier hard maken dat iemand op een keuring toneel zou spelen. Als je buurman heeft ingebroken en de nieuwe scooter die ontvreemd is bij de andere buurman staat in de tuin, ja dan heb je een verhaal. Anders niet.
Uhm..ben ik de enige die na het lezen van dit verhaal leest dat je buurvrouw daadwerkelijk wel een psychisch probleem heeft?.. Je buurvrouw vertelt jou hoe zij iedereen oplicht etc. Maybe is dat dan ook wel haar psychische probleem en heeft ze bv super bordeline of iets anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven