De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
@ Celpa: Ik test niet meer, het heeft me de vorige keer zoveel stress bezorgd, dat laat ik me niet nog eens gebeuren. Maandag is pas mijn NOD, dus ik probeer er gewoon niet aan te denken. En daarbij komt: ik voel me totaal niet zwanger. En mijn ovulatietesten waren 5 dagen positief, dus ik heb geen idee of we überhaupt een beetje in de richting van mijn eisprong hebben gemikt. Voelt niet zo. Dus ga ik vanaf cyclusdag 1 maar weer met temperaturen beginnen.
@misstinkerbel; de stress in de wachtweken is inderdaad killing! Je moet doen waar je je het beste bij voelt. Goed om afleiding te zoeken. Maarre...niet zwanger voelen hoeft niet te betekenen dat je niet zwanger bent hoor. Tot die tijd draaien mijn duimen overuren...
Yezka en Leonie, lief dat jullie er naar vragen!

Heb met 7,5 week een echo gehad en een kloppend hartje gezien...en vandaag weer een echo en het hartje ook gehoord, armpjes..beentjes, alles zit erop en eraan en het kruimeltje was lekker aan het bewegen. Echt ongelooflijk, want heb vorige week om verschillende redenen wel in de rats gezeten. Ik merk echt dat je wel het meisje uit de medische molen kunt halen, maar de medische molen niet uit het meisje...
@Femke, gefeliciteerd!! Geloof me: het blijft voorlopig nog wel even onwerkelijk!

@Yezka, wat fijn dat je 2 embryo's aan boord hebt! Wat een geweldig nieuws na álle tegenvallers in de afgelopen tijd. Dit moet gewoon het begin zijn van een hele nieuwe, mooie en positieve periode!

@CC, sorry, mailtje nog niet gelezen.... Was mijn 'Kuuk-account' waarschijnlijk.... Ben het wachtwoord kwijt, maar zal er eens snel mee aan de slag gaan. Is echt zoiets dat er steeds weer bij in schiet..

@Floflo, uit de berichten begrijp ik dat je geen bevruchtingen had.. Wat een ontzettende tegenvaller is dat! Maar uit de laatste berichten begrijp ik ook al weer dat je behoorlijk strijdvaardig bent! Lief van je man trouwens!! Aan zulke mannen hebben we wat

@Jemie, wat geweldig zeg! Gefeliciteerd met de goede echo's! En nee, dat gevoel dat je krijgt door de mmm raak je (voorlopig) niet kwijt! Blijft hier ook nog lang na-galmen.

Hebben jullie het al in je familie verteld?

Ons meisje doet het goed. Ze is nu 10 weken en ze groeit lekker. Omdat ze prematuur was is ze natuurlijk nog wel wat kleiner, maar inmiddels tikt ze de 8 pond aan.

En ze slaapt 's nachts door!

Mijn gezondheid is nog niet veel eigenlijk.. Laatste hart-echo was ronduit slecht (pompfunctie van 12%) Toch kan ik de verzorging van de kleine goed aan en voel ik me redelijk goed. Volgende week weer controles.

En het voelt raar.... Vorige zomers waren we nog druk met de (voor-)behandelingen voor icsi.. Stemden we zelfs onze vakanties er op af. En nu... nu zijn we 'vrij'. Nu pas voelen we hóe onze agenda's (ons hele leven!) aangepast waren op de behandelingen, echo's, controles, e.d. Wat een impact heeft dat toch.

@Yezka, bij het GG kregen we altijd een foto van het embryo. Ik kwam laatst een hele stapel tegen.... Met als laatste onze 'spuit 11'. Toch wel heel apart om die 'eerste foto' te hebben. Hij gaat zeker in het plakboek!!
Wonderen bestaan!!!!

Een ENORME egopost: IK BEN ZWANGER! Ik kan het niet geloven, het is gewoon niet te bevatten... Maandag is mijn NOD en het lukte me redelijk om mijn kop in het zand te steken. Tot vanmiddag. In een opwelling een Kruidvattest gedaan die ik nog had liggen. Een heeeeel licht streepje. Ik heb zitten vloeken, want dat had ik de vorige keer ook en toen was ik niet zwanger. Toen een ovulatietest gedaan, daar had ik er toch nog heel veel van liggen. Ook positief en niet zo'n beetje ook. En in de verpakking bleek ook een zwangerschapstest van ClearBlue te zitten. Niet een digitale, maar een gewone. En hoppa, na 2 minuten al een kruis, dus ook positief. Maar nog steeds kon ik het niet geloven. Dus is mijn partner een digitale ClearBlue-test gaan halen. En ja hoor, binnen 30 sec ZWANGER 1-2 weken. Super pril, maar het is gelukt! So far, so good!

Ik ben vooral zo in de war, omdat we UIT de medische molen zijn gestapt en dit de eerste keer was dat we geen ziekenhuis van binnen hebben gezien. En nu lukt het WEL! Wonderen bestaan!!!!!

Sorry, ben echt helemaal hysterisch blij!
Wauw! Miss Tinkerbell, GEFELICITEERD! Wat ontzettend mooi. Veel herkenning hier. Wij hoorden vorig jaar april dat onze cryo's niet goed ontdooid waren en maakten ons op voor een nieuwe ronde (ook 2e kindje). En toen in mei ineens spontaan zwanger. En ook een vaag streepje met kv en toen man weggestuurd voor een digitale Ons wonder is nu bijna 5 maanden oud. Toevallig keek ik net nog weer vol ongeloof naar onze twee prachtkinderen.

Geniet van dit mooie nieuws en op naar de eerste echo!

Kuuk, mail stelde niet veel voor hoor. Was kort en net voor of na je bevalling, omdat ik een kaartje naar het zkh wilde sturen.

Balen dat je hartfunctie nog zo slecht is. Kan dit nog (deels) goedkomen?

Yezka, ik duim ook heel hard voor jou.

En ja, ik lees dus nog steeds mee hier. Dank nog voor jullie lieve woorden tijdje terug. Hier gaat het gelukkig steeds beter.
Oooooh!! Misstinkerbel! Gewoon echt!?!? Woeihoei!

Wat een mooi wonder! Van harte gefeliciteerd, meid!

Kuuk, wat heerlijk dat het goed gaat met je meisje

En al doorslapen! Heerlijk!

Herkenbaar van de vakanties. Ik heb gelukkig zes weken vrij, mijn man alleen de laatste drie, hopelijk kunnen we wel weg die drie weken, maar we boeken last minute en zien het wel.

Fijn dat je van je laat horen hier. Maar pffff, wat een zorgen om je hart! 12% klinkt erg weinig. Is dat van de maximale belastbaarheid? Ik bedoel: gezonde mensen gebruiken misschien (ik noem maar iets) 70% en bij sporten ofzo wel alles?

Nou, sorry als het misschien een stomme vraag is, het lijkt me zo onzeker voor je!

En wat cicicietta vraagt: kan het vooruit gaan? Of een operatie?

Jemie, wat mooi dat het goed gaat!

Bedankt allemaal trouwens voor de lieve reacties en medeleven. Het helpt echt om hier te kunnen schrijven en om ook met anderen mee te kunnen leven.

Vaak voel ik een steekje als iemand vertelt dat ze zwanger is, maar hier heb ik dat helemaal niet....gewoon omdat ik weet wat het is als je afhankelijk bent van de medische molen. En het geeft elke keer hoop!

En nu yezka.... heel veel positieve straling jouw kant op!
verdwaald op het nieuwe forum
Waaaauw Tinkerbel!!! Wat ongeloooflijk geweldig nieuws!! Wonderen bestaan dus echt! Super! Gefeliciteerd!!!!!

Whaaaaa, ik zit op een knoeperd van een roze wolk! En ik wil er nooit meer vanaf!
Misstinkerbel: jaaaa gefeliciteerd!! Begrijpelijk dat jij op een roze wolk zit. Blijf er maar lekker opzitten!

Wat een fijne verhalen van de zwangeren en inmiddels mama's hier! Een voorbeeld voor mij!

Floflo; heb je al een beetje nagedacht over het vervolg?

Yezka: hoe zit het wachtbankje?

En hoe gaat het met de anderen? (Boannan?, missmup lees je nog mee? Ben jij alweer begonnen aan een nieuwe ronde?)

Hier: ik weet even niet meer wie het vroeg maar ik moet utrogestan 5x3 t/m negende week gebruiken en daarna afbouwen. Lang dus met die vervelende bolletjes, wat een rotzooi word het met die dingen. Maar hè heb wel alles voor het goede doel over!!

Ik voel me verder oke! Weeïg, drukkend gevoel in m'n onderbuik, opgeblazen gevoel, savonds sneller moe merk ik maar vooral vaak toch ook happy!

27 juni eerste echo, met 7 weken. O zo spannend allemaal. Voor mij is iedere dag een nieuwe erbij op de teller, hopelijk kan ik straks meer in weken gaan tellen.
Tinkerbel, blijf er maar heeeeel lang opzitten!

Lijkt me ook lastig hoor taartje , die bollen. Dat is toch voor het bevorderen van de innesteling? Ik krijg daar 3 x een pregnylinjectie voor.

Wat zal het wachten lang voelen tot je echo! Daarna kan je vast in weken gaan tellen

Ik ga gewoon straks verder waar het gestopt is. In eigen cyclus heb je 6 pogingen die als 1 poging vergoed worden (en daarna nog twee keer ICSI zoals "normaal" is, maar voor het zover is, wil ik even heel goed alles opnieuw op een rij zetten.

Ik ga nu voor de vierde keer. Als m'n menstruatie begint mag ik bellen en dan wordt vanaf dag 8 weer bekeken en gemeten of er een eicel groeit.
@ Taartje: Ik heb geen IVF gedaan, ook geen IUI deze keer, gewoon 'naturel', maar ik gebruik toch 2 x per dag de Utro-bolletjes. Ik ben al bijna 41 en de artsen vermoeden dat ik richting overgang ga, dus een beetje hulp kan mijn oude lijf wel gebruiken. Ik vind de bolletjes niet zo vervelend eigenlijk. Inlegkruisje gebruiken helpt. Ik had de bolletjes nog liggen van mijn IVF-poging. Was die toch nog ergens goed voor, haha. Pregnyl heb ik ook nog liggen, 4 stuks. Maar dat wordt een beetje teveel van het goede.
*steekt hoofd om de deur*

Gefeliciteerd misstinkerbel en taartje!

Ik had een hele tijd niet meer gelezen, van 't weekend een beetje bijgelezen. Ik heb het druk met de laatste weken van het schooljaar en moest weer wachten, dus had het even in een hoekje geduwd.

Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met progynova en heb de 26e controle echo voor de cryo tp. Hoeveel echo's komen er ongeveer dit keer, weten jullie dat? Kijken ze alleen naar het baarmoederslijmvlies?

Het valt me allemaal zwaar. Veel onzekerheid wat betreft of er uren voor me zijn volgend schooljaar (met mij nog zo'n 6 anderen, dus we zitten met z'n allen in spanning) en het afvallen lukt voor geen centimeter meer. Maar gelukkig bijna vakantie!
Missmup: ik volg het GEEP schema, waarop precies staat uitgeschreven hoe het traject van terugplaatsing eruit ziet met hoeveelheden hormonen. Ik had op dag 14 eerste echo. Dan meten ze in hoeverre je baarmoederslijmvlies is opgebouwd. Bij mij was het alle keren gelijk dik genoeg om de terugplaatsing te plannen. 1 echo dus voor de terugplaatsing. Op dag 18/19/20 terugplaatsing (beetje afhankelijk op welke dsv het valt. Bij mij doen ze het bij voorkeur doordeweeks, is makkelijker te organiseren)

Spannend voor je wat werk betreft. Logisch dat afvallen net alles wat er speelt dan ook even niet lukt. Misschien wel als je vakantie hebt.
*komt heel snel even binnenvallen, want druk!*

MissTinkerbel!!!!!! Yeah!!!

Daar word ik echt blij van!

En verder even een link naar een nieuw en zeer interessant onderzoek. Helaas niet behandelbaar, maar misschien wel handig om te weten.

http://medischcontact.art ... orspelt-slaagkans-ivf.htm

Ik ben weer weg, maar kom morgen ff reageren op eerdere berichten.
@ misstinkerbel; Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Goed nieuws! Gefeliciteerd!

@ Yezka; Ik heb het artikel gelezen, idd interessant.

Hier verder geen nieuws. Vanochtend laatste pil geslikt dus zal voor het weekend wel ongesteld worden. Daarna gaat onze alleszeggende poging echt beginnen.
@ Celpa: Wat spannend, ben je er klaar voor?

@ Yezka: Binnenvallen en niet zeggen hoe het met jou gaat? Dat kan niet hoor. Zit je lekker op het bankje? Wanneer mag je testen? Ik duim heel hard hoor!

@ Missup: Sterkte met de stress... Ik hoop dat er snel meer duidelijk is. Zet 'm op he met afvallen!

Vanmorgen Moeders voor Moeders op bezoek gehad. Zo'n zwangerschapstest van hen voelt toch als een soort van: het is echt waar!!!!! Ik ben de hele dag al keihard in de auto aan het zingen van geluk.
Kuuk wat balen dat je hartfunctie zich nog niet hersteld maar fijn dat je de verzorging van jullie kleine meid wel kunt.

Misstinkerbel gefeliciteerd!!!!

Het blijft interessant te zien hoe verschillend de procedures bij elk ziekenhuis zijn. Ik moest bijv de Utro altijd maar 15 dagen 2x2 per dag gebruiken.

Waar ik me ook wel over verbaas is hoeveel medicatie sommigen over houden. Ik kreeg altijd net voldoende mee tot de volgende afspraak. Heb dus uit de laatste poging maar 1 spuitje decapeptyl over. Als ik dan lees dat anderen zoveel utro of pregnyl over houden dan wordt er soms ook wel heel veel voorgeschreven. Kan me voorstellen dat het net als nu voor Misstinkerbel wel fijn is om zo toch de utro ter ondersteuning te kunnen gebruiken.

Missmup hopelijk mag je binnenkort niet verder met afvallen omdat je zwanger bent door deze poging

Ik had in cryo poging meestal 3 echo's maar dat kwam doordat ik op cd7 al voor de eerste moest komen. Ik heb een keer een cyclus gemist door eisprong op cd7 en moest daarom dus altijd vroeg al komen. Bij mij werd bms gemeten en de grote van de follikel, als die 18mm was mocht ik pregnyl zetten.

Jemie super dat jullie weer een goede echo hebben gehad! Dat in de rats zitten komt mogelijk nog wel vaker, tenminste bij mij wel. Laatste weken waren hier heel ontspannen en heerlijk maar nu blijft mijn bloeddruk wat zorgen geven waardoor ik voor extra controles naar het ziekenhuis moet (weer in de medische molen). Wel goed die controles maar ook wel weer emotioneel belastend.

Yezka ben ook benieuwd hoe het nu met jou is.
Hoi dames!

In mijn andere topic kinderwens en miskramen heb ik mijn verhaal gedeeld.

Zoals het er nu uit ziet krijg ik volgende week dinsdag te horen welke behandeling mijn man en ik zullen krijgen.

Laatste maanden zijn ongelooflijk zwaar en heb het gevoel dat ik geleefd wordt door mijn kinderwens.

Het beheerst ons leven, en brengt heel veel spanning in onze relatie met zich mee.

Het lezen van jullie verhalen en ervaringen lucht ontzettend op, doordat er niemand om mij heen begrijpt wat wij doormaken is het heel fijn om te zien dat ik absoluut niet de enige ben die mij zo voelt.

Ik heb al het een en ander gelezen over IUI en IVF maar het lezen over hoe de procedures werken is heel anders dan de ervaringen. Ben er erg benieuwd naar.

Hoor het graag,

Veel liefs!
@ misstinkerbel; Ik ben er helemaal klaar voor, heb er zelfs een soort van zin in. Wij willen graag duidelijkheid, maar ik wil nog niet nadenken over de optie dat het niet zou kunnen lukken (struisvogel).

@belladonnagrace; Ik heb je topic gelezen. Wat ontzettend zwaar voor je/jullie. En zeker nu jullie nog een half jaar hebben meegekregen voordat jullie de MM in mogen. Heb je er al over nagedacht om hulp te zoeken? In de zin van yoga of een gesprek met een maatschappelijk werker? Omdat je aangeeft dat het je leven beheerst en dat het voor veel spanningen zorgt in jullie relatie. Heel begrijpelijk, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je er aan onderdoor gaat. Blijf hier vooral schrijven en lezen, hopelijk kun je hier hoop en kracht uit halen. Zelf ervaar ik dat wel zo, al ben ik geen fanatieke meeschrijver.
Dag dames,

Vanavond begin ik met mijn allereerste Triptofemprik.

De komende periode is best spannend en ik weet nog niet zo goed wat me allemaal te wachten staat (qua hormonen en gesteldheid enzo, ik reageer al vrij sterk op de pil).

Ik kijk daarom graag mee naar jullie ervaringen! Erg leuk om te zien dat er veel goed nieuws voorbij komt!

We doen een PGD traject omdat we graag een gezond kindje willen zonder de ziekte die mijn vriend heeft.

Ik hoop dat het allemaal meevalt, ik lees hier in ieder geval met jullie mee en hou jullie op de hoogte!
*komt even feliciteren *

Misstinkerbel: GEFELICITEERD wat super fijn en super spannend!!!!! geniet ervan.

alle anderen heel veel sterkte!!! en een dikke
If you can dream it, you can do it.
Dankjewel lieve Mel!!!
Mel hoe gaat het?

En misstinkerbel, zit je lekker op je roze wolk?? Ik hoop dat je je goed voelt en dat je zo fijn vrolijk blijft!

Ga maar goed plassen voor MvM, we kunnen het hier goed gebruiken.

Hoi Oet,

Ik hoop ook voor je dat het allemaal mee zal vallen. Ik reageer zelf ook heel sterk op hormonen, maar je kan er niks van zeggen van te voren.

Een PGD traject is met embryoselectie?

Succes!

Celpa, stap voor stap! Vol vertrouwen deze poging in! We duimen allemaal met je mee. En de struisvogelmethode is misstinkerbel ook goed bevallen ;)

Belladonnagrace, pffff, wat heb jij al veel te verstouwen gehad. Ik hoop dat je hier een beetje steun kan vinden.

Pioenrooske, herkenbaar wat je zegt. Ik bleef toen ook onder controle van de gyn en na de geboorte van onze dochter voelde het zo raar dat mijn 'ziekenhuisabbonement' opgezegd was, na ruim 5 jaar incl zwangerschap.

Ik hoop dat je bloeddruk onder controle gehouden kan worden!

Missmup, nog maar twee weken en dan lekker vakantie!

Yezka, wanneer mag je testen?

Ik heb weinig nieuws, ik wacht op m'n menstruatie, waarschijnlijk morgen. Voordeel van de procedure in eigen cyclus is dat ik geen tussenmaand hoef te wachten, dus ik kan waarschijnlijk maandag weer een afspraak maken voor een follikelmeting op dag 8.

Fijn weekend!
Hoi Yezka,

Dit weekend testen verwacht ik? Mijn duimen draaien!

Liefs Madre

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven