ik weet het niet meer

14-06-2014 11:16 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben iemand die niet tegen stress kan met namen geschreeuw dit is mijn leven

ik heb een vraag mijn thuis situatie is als volgt mijn zus die nu 40 is is 6 jaar geleden terug gekomen vanwegen een scheiding haar zoon is nu 6 en slaapt met het kind in de zolder 6jaar lang moet ik geschreeuw en gescheld aanhoren tegen het kind en mijn ouders zeggen hier niks van met name mijn vader ik heb al 3 keer ruzie gemaakt met mijn ouders en zus maar ruzie bedoel ik mee echte ruzie he wij zijn geen nederlanders enigste wat zij wilt is vrijheid en dat houd in buiten hoertje spelen met vriendinnen uitgaan disco afspreken met mannen etc etc terwijl zij een kind heeft van 6 waar wij voor moeten zorgen ja mijn moeder en ik zorgen voor dat kind men moeder is 60+ en heeft suikerziektje daarbij zijn wij ook zogenaamd moslims mijn vader wilt zijn dochter niet aanspreken op haar gedrag ze loopt half naakt in huis doet wat ze wilt komt thuis wanneer ze wilt ik snap het niet de huur is omhooggegaan bij ons word die boos op mij terwijl ik niet eens werk maar opschool zit ik heb meerdere malen ruzie gemaakt met mijn vader dat hij de situatie moet aanpakken ik heb zelf tegen hem gezegd dat hij een bangerik is joun kinderen spelen politieke spelletjes met jou wat zegt meneer nee dat is niet waar 1jaar geleden had hij tegen ons gezegd dat we moesten stoppen met elkedag douchen ik heb ook nog een broertje die alles mag doen wat hij wilt gister zij ik tegen hem en heeft er iemand geluisterd naar jou niks iedereen gaat gewoon door met elkedag douchen ik heb tegen men vader gezegd ze nemen je niet serieus omdat jij het ook niet bent kind van men zus word al 6 jaar lang mishandeld in de vorm van mentaal schelden schreeuwen extreem hard etc etc ik heb gedreigd als zij deze maand het huis niet uitgaat dat ik dan contact ga nemen met jeugdzorg want kijk een normaal mensen zou dit niet accepeteren en all helemaal niet iemand van 40 jaar ?? en zogenaamd wij zij toch moslims maar je dochter doet wat ze wilt in jou huis buiteshuis etc dat is toch gek ??? ik snap het niet meer waarom mijn vader haar niet durft aan te pakken soms gaat men zus ook naar het huis van men oudste zus en begint ze daar ook te schreeuwen schoonbroer weet hier ook geen raad mee hij is ook gestresst zij wint doormiddel van schreeuwen ik ben de enigste die met haar contra gaat ik ben niet bang voor geschreeuw blijkbaar men ouders wel hier kijk het is 10:22 zaterdag 14 juni ik hoor dat het kind huild en zij zit te schreeuwen normaal of niet wat gaat een normaal mens doen als hij opstaat wassen kleren aan ontbijten wat doet mevr schreeuwen tegen kind ga naar onder zodat zij lekker kan facebooken in haar bed met mannen makes sense of niet ??????? graag advies ik weet het niet meer

waarmij het om gaat is het welzijn van het kind is het normaal om je kind meetesleuren naar de disco cafes etc en pas om 3 uur snachts thuis te komen kind slaap in de auto word naar boven getild staat smorgens pas laat op met geschreeuw en ouders zeggen hier niks van ????

de vader van mijn neefje heeft een eigen huis het kind heeft in dat huis een eigenkamer waar die kan spelen en tekenen en gewoon kind kan zijn maar mevr wilt dit niet ze wilt buiten hoertje spelen dus wat ga je krijgen als dit zo door gaat dat kind word later crimineel het gaat ontsporen waarom omdat moeder heeft het kind geleerd dat het normaal is om laat thuis te komen schreeuwen schelden roken etc en wat niet en dan zegt de NL samenleving kijk marokanen zijn allemaal crimineel /

6/13/2014 heb ik ruzie met men vader gemaakt omdit men moeder was er ook bij

zijn andwoord was als je zus thuis komt dan gaan we met zijn alle praten en vandaag is het 14juni is er wat van gekomen niks ??? maar waarom noemen mensen zig zelf dan moslims en zogenaamd bidden etc etc dus het is fake en moslim of geen molsim een normaal iemand zou dit niet accepteren van zijn kinderen ik weet het echt niet meer het is net of mensen zombie zijn geworden
quote:Doreia schreef op 14 juni 2014 @ 16:39:

[...]

Dan zeg je tegen zus: ik ben bezorgd om het welzijn van mijn neefje. Wat kan ik doen om je te helpen, zodat je niet meer tegen hem hoeft te schreeuwen en te schelden?ja en wat denkje wat ik al die jaren heb zitten doen op het begint deed ik er mij nooit mee bemoeien echt nooit ik dacht ja zijn niet mijn zaken men ouders zijn baas ik heb niks te zeggen men moeder is toen 2 keer opgenomen door did de artsen zijden ook van mevr u heeft teveel stress dat is niet goed voor je suiker ja dus ja daarna het blijf gewoon zo men moeder zegt telkens ik ben het zat ik wil je uit huis en dit en dat ze heeft weet ik veel hoeveel borden kapot gegooit want mensen die suiker hebben hun bloed kan ineens omhoogaan ze zien dan zwart voor hun ogen men moeder begon zelfs een keer met pannen te gooien men vader zegt niks oke ik bemoei me er nog steeds niet mee ik hou me bezig met mezelf jaar in jaar uit jaar in jaar uit buren zijn zelfs komen klagen van savonds geschreeuw en nog steeds doet men vader niks toen heb ik men vader aangesproken en gevraagd pap waarom pak jeje dochter niet aan hij zij het komt goed en meer niet toen zij ik tegen hem maar zij speelt spelletjes met jou we hebben toch regels hier in dit huis elke gezin heeft toch regels zegt die ja je hebt gelijk ja doe dan wat je bent toch onze vader 3 keer heb ik hem aangesproken en nog steeds niks voor dat hij op vakantie ging afgelopen maand was hij boos hij zij als ik terug kom van vakantie gaan er dingen veranderen met namen dochter hij was het zat dat ze zo liepen in zijn huis en dat dochter ook een huis moet zoeken dit zijn zijn woorden ze zijn terug van vakantie nu ruim 1 week en is er iets veranderd ?? niks praatjes vullen geen gaatjes dus ik nam initiatief door hem aantspreken maar pap je zou toch met ons ingesprek gaan over de sitiuatie hij gaf geen andwoord alles vervalt weer in oude gedrag pakt zen fiets en gaat naar de moskee ik ben al aan t kijken voor een woning ik denk als zij er niet uit gaat dan ga ik maar opmezelf wonen klaar dan moet ik maar scheit hebben op iedereeen dat zit niet in mijn aard wil iedereen helpen maar als ik zelf moet lijden elke dag ja dan houd het op
quote:Mylene_Valerie schreef op 14 juni 2014 @ 16:42:

[...]

Wat voor studie heb je gedaan?

Kan je niet gaan sparen om op jezelf te gaan wonen?ik heb een eigen web bedrijf doet er verder niet toe ik kan op mijzelf gaan wonen geen probleem maar mijn moeder blijft lijden mensen en dat kan ik niet aanzien
Waarom roep jij je vader steeds ter verantwoording? En je moeder? Zie je niet dat dit heel erg averechts werkt?

En waarom geef je geen antwoord op de oplossing dat je moeder bij jou in huis komt wonen?

En mag ik nog een laatste kritische opmerking maken. Zou je willen beginnen met punten, hoofdletters en stoppen met spreektaal te schrijven en schrijftaal hanteren? Als je een web bedrijf hebt, zou het zo moeten zijn dat je dit kunt.
quote:Doreia schreef op 14 juni 2014 @ 16:58:

Waarom roep jij je vader steeds ter verantwoording? En je moeder? Zie je niet dat dit heel erg averechts werkt?

En waarom geef je geen antwoord op de oplossing dat je moeder bij jou in huis komt wonen?

En mag ik nog een laatste kritische opmerking maken. Zou je willen beginnen met punten, hoofdletters en stoppen met spreektaal te schrijven en schrijftaal hanteren? Als je een web bedrijf hebt, zou het zo moeten zijn dat je dit kunt.

als niemand iets doet incl ouders wat dan ? toe kijken en niks doen

ja ze kan bij mij komen moeder is geen probleem

omdat telkens als mijn vader thuis kwam van werk aan mij vroeg wat is er gebeurd waarom huilt je moeder snapje dan is het toch niet gek dat ik tegen men vader zeg ja waarom doe je niks kijk je vrouw huilt stress alles en je doet niks
quote:scroeffie schreef op 14 juni 2014 @ 17:04:

[...]

als niemand iets doet incl ouders wat dan ? toe kijken en niks doen

ja ze kan bij mij komen moeder is geen probleemJe eigen leven gaan leiden. Je bent niet verantwoordelijk voor het leven en de keuzes van je ouders en zus. Als je je zorgen maakt, red dan eerst jezelf. Dan heeft je moeder een veilige haven, je vader kan naar de moskee en je zus hoeft niet meer te schreeuwen, want er is dan niemand meer in huis om tegen te schreeuwen.
een vriend van me zij dat ik niet maar haar leven moest bemoeien ,ze doet zich zelf verwaarlozen moet ze zelf weten hij heeft opzich wel gelijk.

hij zat in de zelfde sitiuatie, was ook elkedag geschreeuw,zen zus was net zwanger elkedag geschreeuw hij kont het niet meer aanhoren, hij sprak zen vader ook aan van pap wannneer gaat dit geschreeuw nu eens ophouden. weet je wanneer vader iets ging doen, pas toen zoon begon te vechten met zus, zijn vader zag dat zij tegen zen zoon jij gaat naar buiten afkoelen en tegen dochter morgen we gaan direct een huis voor je zoeken. klaar en kijk zijn zus heeft nu een gezin man huis salaris ze kan leven hoe ze wilt en zijn ouders hebben rust nou dat is toch win win maar dat wil ik ook voor men zus
quote:Doreia schreef op 14 juni 2014 @ 17:06:

[...]

Je eigen leven gaan leiden. Je bent niet verantwoordelijk voor het leven en de keuzes van je ouders en zus. Als je je zorgen maakt, red dan eerst jezelf. Dan heeft je moeder een veilige haven, je vader kan naar de moskee en je zus hoeft niet meer te schreeuwen, want er is dan niemand meer in huis om tegen te schreeuwen.k neem aan dat je een vrouw bent iedereen maakt wel eens ruzie dat is gezond niks mis mee kun je mij uitleggen waarom iemand elkedag schreeuwt
https://www.youtube.com/watch?v=JkuulCpu_e4

https://www.youtube.com/watch?v=Vp21bEGEf0E
Elke dag schreeuwen is een ernstig iets. Zeker tegen een klein kind. Je broertje heeft gestolen, dat is in plaats van "geen probleem" zoals je zegt juist wel ook een ernstig probleem. En daarvoor heeft hij 4 maanden vastgezeten maar leerde daar niet van. Dat vraagt begeleiding van je broertje (minderjarig?) en kan misschien gezinsbegeleiding ingeschakeld worden.

Jij wilt geweld gaan gebruiken omdat jíj de situatie niet meer aankan en andere volwassenen wil dwingen. Dat is zeker weten een reden tot ingrijpen van instanties maar dan voor jouw gedrag. Je hebt hiervoor dringend hulp nodig en wat je zelf kan doen is zo snel mogelijk, liefst morgen nog uit huis gaan en een rustige plek creëreren waar anderen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Je haalt een voorbeeld aan waarvan jij van buitenaf gezien denkt dat het tot een oplossing heeft geleid en probeert dat ene voorbeelden te zien als een mogelijke oplossing. Daarin zit je helemaal fout. Je wilt al helemaal geen situatie maken waarbij geweld ook nog eens in jullie gezin voor gaat komen.

Je hebt ook verkeerde zienswijzen met betrekking tot verantwoordelijkheid. Jij hebt niets te zeggen over andere volwassenen en mag hen nergens toe dwingen. Je moeder is verantwoordelijk voor zichzelf. Als er echter ernstig gevaar dreigt en dwang is door anderen moet je instanties inschakelen die jullie gezin kunnen helpen als de volwassenen dat vinden en als ernstige feiten worden geconstateerd kunnen zij iets doen.

Volwassenen zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen leven en daar heb jij niets over te vertellen. Zijn anderen in gevaar, zoals je neefje of je broertje dan moet er professioneel en deskundig ingegrepen worden en niet iemand die zichzelf verliest in geweld omdat hij het niet meer aankan.

Zoek zo snel mogelijk hulp!!!

Normen en waarden zitten bij mensen van binnen. Hoe erg ze ook zeggen volgens bepaalde levensvisies te leven (gij zult niet doden, niet stelen, anderen geen pijn doen, je kinderen liefdevol en opvoeden en hen goede sturing geven etc.), het zijn de daden die aangeven hoe goed zij zichzelf in normen en waarden ontwikkeld hebben. Dus of iemand zichzelf moslim noemt of dat iemand atheïst is zegt niets over de slechte of goede manieren waarop ze leven.

Dat je zus gaat stappen zie je als iets waar jij op in moet grijpen. Daar heb je niets mee te maken of over te oordelen tenzij dat erg nadelig is voor haar kind omdat ze haar kind dan bijvoorbeeld ernstig verwaarloosd of aan mishandelende mannen blootstelt. Ze is volwassen, ook al is haar manier van schreeuwen uitermate onvolwassen, ze mag op andere gebieden haar eigen leven leiden qua mannen. Dat lijkt ze niet handig aan te pakken en zichzelf in te verliezen maar zo te horen is ze verder ook geen geschikt relatiemateriaal op dit moment. En heeft ze veel problemen.

Volwassenen zijn en blijven verantwoordelijk voor hún eigen daden en dat is niet iets wat een 24-jarige burger met geweld zou moeten willen afdwingen omdat híj vindt dat bepaalde dingen niet mogen of horen. Tenzij dus je neefje mishandeld wordt en dan schakel je de politie in.

Zoek hulp voor de gezinssituatie, geef aan dat je het zo niet meer trekt, thuis, maar ook bijvoorbeeld bij de huisarts en ga uit huis voordat je dingen doet waarmee je anderen ernstig kan verwonden.
Ga in ieder geval inderdaad uit huis. Geef een voorbeeld hoe het vredelievender kan. Schakel voor nood instanties in. Ga nooit over tot geweld.
quote:Paekzwart schreef op 14 juni 2014 @ 17:58:

Elke dag schreeuwen is een ernstig iets. Zeker tegen een klein kind. Je broertje heeft gestolen, dat is in plaats van "geen probleem" zoals je zegt juist wel ook een ernstig probleem. En daarvoor heeft hij 4 maanden vastgezeten maar leerde daar niet van. Dat vraagt begeleiding van je broertje (minderjarig?) en kan misschien gezinsbegeleiding ingeschakeld worden.

Jij wilt geweld gaan gebruiken omdat jíj de situatie niet meer aankan en andere volwassenen wil dwingen. Dat is zeker weten een reden tot ingrijpen van instanties maar dan voor jouw gedrag. Je hebt hiervoor dringend hulp nodig en wat je zelf kan doen is zo snel mogelijk, liefst morgen nog uit huis gaan en een rustige plek creëreren waar anderen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Je haalt een voorbeeld aan waarvan jij van buitenaf gezien denkt dat het tot een oplossing heeft geleid en probeert dat ene voorbeelden te zien als een mogelijke oplossing. Daarin zit je helemaal fout. Je wilt al helemaal geen situatie maken waarbij geweld ook nog eens in jullie gezin voor gaat komen.

Je hebt ook verkeerde zienswijzen met betrekking tot verantwoordelijkheid. Jij hebt niets te zeggen over andere volwassenen en mag hen nergens toe dwingen. Je moeder is verantwoordelijk voor zichzelf. Als er echter ernstig gevaar dreigt en dwang is door anderen moet je instanties inschakelen die jullie gezin kunnen helpen als de volwassenen dat vinden en als ernstige feiten worden geconstateerd kunnen zij iets doen.

Volwassenen zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen leven en daar heb jij niets over te vertellen. Zijn anderen in gevaar, zoals je neefje of je broertje dan moet er professioneel en deskundig ingegrepen worden en niet iemand die zichzelf verliest in geweld omdat hij het niet meer aankan.

Zoek zo snel mogelijk hulp!!!

Normen en waarden zitten bij mensen van binnen. Hoe erg ze ook zeggen volgens bepaalde levensvisies te leven (gij zult niet doden, niet stelen, anderen geen pijn doen, je kinderen liefdevol en opvoeden en hen goede sturing geven etc.), het zijn de daden die aangeven hoe goed zij zichzelf in normen en waarden ontwikkeld hebben. Dus of iemand zichzelf moslim noemt of dat iemand atheïst is zegt niets over de slechte of goede manieren waarop ze leven.

Dat je zus gaat stappen zie je als iets waar jij op in moet grijpen. Daar heb je niets mee te maken of over te oordelen tenzij dat erg nadelig is voor haar kind omdat ze haar kind dan bijvoorbeeld ernstig verwaarloosd of aan mishandelende mannen blootstelt. Ze is volwassen, ook al is haar manier van schreeuwen uitermate onvolwassen, ze mag op andere gebieden haar eigen leven leiden qua mannen. Dat lijkt ze niet handig aan te pakken en zichzelf in te verliezen maar zo te horen is ze verder ook geen geschikt relatiemateriaal op dit moment. En heeft ze veel problemen.

Volwassenen zijn en blijven verantwoordelijk voor hún eigen daden en dat is niet iets wat een 24-jarige burger met geweld zou moeten willen afdwingen omdat híj vindt dat bepaalde dingen niet mogen of horen. Tenzij dus je neefje mishandeld wordt en dan schakel je de politie in.

Zoek hulp voor de gezinssituatie, geef aan dat je het zo niet meer trekt, thuis, maar ook bijvoorbeeld bij de huisarts en ga uit huis voordat je dingen doet waarmee je anderen ernstig kan verwonden.

als mevrouw gaat stappen her ik er wel iets over te zeggen want ik ben die gene die het kind naar boven moet tillen in bed

ik heb nooit gezegd dat ik ging slaan

ik zij als netjes praten niet helpt ruzie maken ook niet met woorden wat is de volgende stap
Gebruik alsjeblieft leestekens, vond het erg moeilijk om het te volgen.
Waarom ga je niet uit huis? Ben je gelijk van het gezeik af waar je eigenlijk geen reet mee te maken heb, maargoed.
jullie hebben gelijk ik ga me nergens meer mee bemoeien, ook niet met geschreeuw etc. alleen als ze begint tegen mij maar verder ga ik niet meer met ander mans leven bemoeien, zij zullen zelf zien waar het het einde is. nog 1 ding en dan hou ik er over op

men vader is er niet men moeder is naar een vriendin broertje is buiten blowen laat ze het kind bij mij achter
Het is spijtig dat ze zomaar het kindje bij jou achterlaten. Erg triest maar ze weten in ieder geval dat het in goede handen is? Krijg je daar waardering voor? Wil je ervoor zorgen? Zoiets hoort gevraagd te worden met terughoudendheid, je zus hoort er in eerste plaats verantwoordelijk voor te zijn.

Dat je broertje aan het blowen is, is ook weer niet goed. Dat is geen plaats waar ook een kind in huis is en hij zo weer naar binnen gaat. Hoe oud is je broertje? Kijk of je hulp kan krijgen voor gezinsbegeleiding, je broertje is niet goed bezig, je zus zou voor haar kind in de eerste plaats moeten zorgen, je ouders zouden niet moeten tolereren dat er zoveel geschreeuwd wordt.

Als je uit huis gaat komt er hopelijk een doorbraak dat niemand hopelijk het kind zomaar achter laat en wellicht dat jou dan netjes gevraagd wordt op te passen, merk je dat het slecht gaat en het kind bijvoorbeeld achtergelaten wordt door je zus bij je blowende broertje dan moet je kinderbescherming bellen.

Sterkte er mee hoor.
Voor zover ik het begrijp: je maakt je zorgen om je neefje. Waarom neemt je zus het kind mee naar de kroeg en laat ze het niet bij jullie? Het is niet normaal dat een kind in een kroeg zit.
Scroeffie, je geeft goed aan dat het in je familie niet goed gaat op dit moment, en ik lees dat het je te veel wordt.

Je zus lijkt haar kind te verwaarlozen en te mishandelen, en maakt veel ruzie met je ouders waardoor er veel strijd en onrust in huis is. Jij zit er eigenlijk midden in terwijl je iedereen tevreden probeert te houden, ook al lukt dit je niet zo goed. Je wilt voor je moeder, je neefje, je vader en je broertje zorgen maar dat kan niemand op deze manier!

Je kunt met je ouders overleggen om je zus uit huis te zetten, maar als je ouders ook daar niet aan mee willen werken, dan kun jij daar verder ook niet veel mee. Dan kun je het beste zelf weggaan. Als je zus je ouders bedreigt of aanvalt kun je de politie bellen.

Het beste wat je op dit moment kunt doen om je familie te helpen is om contact te leggen met de huisarts van jouw familie, of een maatschappelijk werkster. Je kunt op internet iemand in jouw omgeving vinden. Deze mensen kunnen voor jou overzicht brengen in de situatie en je doorverwijzen naar de juiste instanties die kunnen helpen bij jouw ouders, broertje, zus en neefje. Dit hoef je niet alleen te doen en dat kan ook niet.

Voor je eigen gemoedsrust kun je op jezelf gaan wonen, je moeder is volwassen, als je denkt dat ze in gevaar is, dan bel je de politie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven