Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Nightsky, helaas ja
https://www.facebook.com/ ... 3773767493&type=1&theater

Tja.
quote:isdatzo_ schreef op 15 juni 2014 @ 13:47:

https://www.facebook.com/ ... 3773767493&type=1&theater

Tja.

De reacties er onder zijn misschien nog wel erger dan het initiatief..

Wat lopen er toch domme mensen rond in nl
quote:troostjeniet schreef op 15 juni 2014 @ 12:47:

Ook heeft BJZ een brief naar moeder gestuurd (kan m zo 123 niet vinden) met een bedreiging dat wanneer moeder het BJZ personeel weer uitscheld voor vuil secreet e.d. het contact stop wordt gezet met haar.

Potsnotjandorie denk ik dan , je trekt een kind uit haar handen mag ze effe schelden. http://mwnw.nl/blog/2014/ ... pnames-43670#.U52Omhb2qWi

Het gaat niet om het schelden, maar om het maken van opnames van medewerkers van jeugdzorg die ze in de openbaarheid brengt. Als ze daar niet mee stopt, wordt het contact gestopt en zal er aangifte worden gedaan.
Als het verhaal is wat de moeder schrijft dan heeft die man geen recht om zijn kind te zien. Nou vind ik vuil secreet en kreng niet zo erg. Moeder haar verhaal heeft in ieder geval aandacht op twitter is de versie al in het Engels. Dit verhaal krijgt een staartje.
Is die brief wel echt? Ondertekent door S. Smit en naam die er staat is Rene Princen???

Ik vind het wel een vreemde brief, kan bijna niet geloven dat zoiets daadwerkelijk gestuurd wordt (vandaar mijn twijfels over de echtheid)
De 'media-stop' van 'moeder' was van korte duur. (zoals verwacht...)

Het circus is weer begonnen op haar fb. Ze is ontzettend blij en tevreden, want haar verhaal komt morgen in de Telegraaf.....

Én ze heeft een IQ van 130....

quote:duistercontinent schreef op 15 juni 2014 @ 14:37:

Als het verhaal is wat de moeder schrijft dan heeft die man geen recht om zijn kind te zien. Nou vind ik vuil secreet en kreng niet zo erg. Moeder haar verhaal heeft in ieder geval aandacht op twitter is de versie al in het Engels. Dit verhaal krijgt een staartje.Of vader heeft gewoon een slimme advocaat/is zelf zo slim om er voor te kiezen zijn mond te houden. Dit achterlijke geblaat en moddergooien schaadt meer dan het baat. Terecht ook!
'Moeder' op haar fb: "Gelukkig heb ik een IQ van 130 bring it on!!!!!!!"

Met daaronder een link naar het filmpje bij het bezoekhuis op haar youtube kanaal! Waar is ze in godsnaam mee bezig? Ze geniet hier gewoon van!

En dan tegen mij zeggen dat ik 'doordraaf'....tja
Nou als het verhaal in de telegraaf komt en vader heeft in idd een aantoonbaar crimineel verleden, dan heeft jeugdzorg het nakijken.
Ergste is nog dat mijn zwager haar kent. Van het modellenwerk. Moeder wil graag een topmodel worden maar tot nu toe wordt ze bij shoots weggestuurd, best zielig voor dat kind wat er dan ook bij is.

Wij denken dat ze dit ook doet om meer werk als model te krijgen.
Moeder is nu officieel BN-er geworden! Haar droom is uitgekomen...ze is bekend, berucht én beroemd!

Eerste fanpage.....

http://home.kpn.nl/midret ... andeling-jeugdzorg-nl.htm

(snel kijken, hij kan zo weer uit de lucht zijn. Deze "superfan" heeft namelijk géén toestemming en heeft de fotos van haar fb geplukt..zegt hij zelf)
Want de telegraaf is niet de grootste sensatiekrant van NL?

Die hebben nog nooit van hoor en wederhoor gehoord volgens mij....
Mijn reacties zijn van haar FB afgehaald toch verkeerd een andere mening hebben.
quote:mamavk schreef op 15 juni 2014 @ 15:22:

Want de telegraaf is niet de grootste sensatiekrant van NL?

Die hebben nog nooit van hoor en wederhoor gehoord volgens mij....

In dit geval ben ik bang dat ze genoeg 'hoor-en-wederhoor' hebben gevonden... (-ex)buren, (-ex)kennissen, (-ex)(schoon)familie, (-ex)vrienden/vriendinnen en niet te vergeten de (-ex)BFF's!!!

Deze zaak loopt al 5 (!) jaar en moeder is een aandachttrekkende flapuit....dus ik denk dat er idd genoeg sensatie te vinden is.... Helemaal in de stijl van de Telegraaf.
quote:fem71 schreef op 15 juni 2014 @ 14:55:

'Moeder' op haar fb: "Gelukkig heb ik een IQ van 130 bring it on!!!!!!!"

Met daaronder een link naar het filmpje bij het bezoekhuis op haar youtube kanaal! Waar is ze in godsnaam mee bezig? Ze geniet hier gewoon van!

En dan tegen mij zeggen dat ik 'doordraaf'....tjaZe heeft inmiddels ook het telefoongesprek geplaatst...
Ze heeft het telefoontje met Hans ook op haar Facebook gezet. Arm ventje
Ik kan haar niet eens vinden op fb! Was nieuwsgierig geworden, maar helaas laten mijn speurderskwaliteiten te wensen over
Fem, was het niet jouw moeder die crisispleegzorg deed?

Ik hoop echt dat je moeder met minder sensatiezucht en discreter in het leven staat dan jij. Ik vind het van weinig klasse getuigen om met jouw stemmingmakerij te gaan verkondigen dat die moeder graag een bn'er wil zijn en dat nu is.
quote:daantje75 schreef op 15 juni 2014 @ 15:39:

Ze heeft het telefoontje met Hans ook op haar Facebook gezet. Arm ventje Ze heeft het gesprek nog niet geplaatst.....maar haar (inmiddels) kennende komt dat nog....
quote:fem71 schreef op 15 juni 2014 @ 15:45:

[...]

Ze heeft het gesprek nog niet geplaatst.....maar haar (inmiddels) kennende komt dat nog....Jawel hoor, staat er allang op
quote:netniet schreef op 15 juni 2014 @ 15:44:

Fem, was het niet jouw moeder die crisispleegzorg deed?

Ik hoop echt dat je moeder met minder sensatiezucht en discreter in het leven staat dan jij. Ik vind het van weinig klasse getuigen om met jouw stemmingmakerij te gaan verkondigen dat die moeder graag een bn'er wil zijn en dat nu is.

Sensatiezucht? Discreter? Heb je dat al aan onze dramaqueen gevraagd? Zij begint toch met deze online real-life soap?

Ik volg het alleen maar... en geef mijn mening....

Sommige mensen...
quote:fem71 schreef op 15 juni 2014 @ 15:50:

[...]

Sensatiezucht? Discreter? Heb je dat al aan onze dramaqueen gevraagd? Zij begint toch met deze online real-life soap?

Ik volg het alleen maar... en geef mijn mening....

Sommige mensen...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben dit ook een beetje aan het volgen. Wat een gek mokkel die moeder. Ziekelijk obsessief bezig op haar FB.

Moederdagcadeautjes worden geplaatst [bewerkt] op vaderdag [hoezo aandachttekort?], die talloze 'fantasie'foto's van Hansje, mediastop, oh wacht..

zo meteen dus nog het opgenomen gesprek. Waar ben je dan mee bezig in godsnaam?

Triest voor dit kereltje..
Hoe zit het nou met die brief die bjz gestuurd zou hebben, is die echt? Zo ja, dan vind ik dat wel machtsmisbruik. Als ze mijn kind van me afpakken praat ik ook geen ABN meer vrees ik. En dan moet ze sorry zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven