Mode & Beauty alle pijlers

Blondeer noob XD

17-06-2014 11:45 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lieve allemaal,

Ik start even een nieuwe topic, waar vast al eea over is geschreven maar graag heb ik het even over mijn haar. Ik heb lang (over bh bandje), dik, zwart haar met heel weinig lichte tinten erdoor heen door het ooit zelf thuis kleuren. Ik wil graag een keer naar helemaal blond, nog nooit gehad!! Graag verneem ik van jullie hoe ik dit het beste kan doen. Het afraden etc hoeft niet hoor want ik ga het doorzetten haha, wil alleen weten waar het beste is en hoe het beste is en op welke manier dit het beste pakt met mijn haar :D

Ik ben zo excited!!! Gheghe.

Alvast bedankt!
Naar de kapper.
Kapper.

En anders alvast een goede tondeuse kopen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Lekker zelf mee gaan prutsen

Kapper uiteraard.

Die zal het eerst moeten ontkleuren.

Best een aanslag op je haar btw.
Ja wow haha durfde het al niet zelf te doen XD

Zijn er nog bepaalde manieren om het te doen, of gewoon zeggen "Doe maar blond!" lol.

Bedankt!
Met zulk lang haar zou ik niet zelf gaan klooien maar inderdaad naar de kapper gaan.
En let er op dat het resultaat kan afhangen van verfbeurten die je eerder, jaren geleden zelfs, hebt gehad. Vertel de kapper van tevoren van eerde verfbeurten, permanenten, etc. dan kan hij of zij daar rekening mee houden!
Als kapper zijnde zou ik er niet aan beginnen en het je überhaupt afraden.

Je zult nl je haar nooit meer in de kwaliteit terug krijgen zoals je ze nu hebt, als je haar het uberhaubt 'overleeft'.

Tel daarbij op dat het maar de vraag is of het mogelijk is wat jij voor ogen hebt.
Precies he, gewoon door de kapper laten doen. Dacht ik al ;) Okay, dan heb ik besluit nummer 1 gemaakt haha.

Nu wil ik weten waar ik akkoord mee moet gaan zeg maar, ik heb geeeeeen idee wat de kapper(s) mij zullen gaan aanraden en wat dan okay is... :S

Damn it, blondeer noob all over!
Ooohhhh dus niet doen Saar? Hmmm bummer men!! Haha maar ja jij bent professional! Ghaaaa why oh why!
Ik zou er sowieso niet aan beginnen, maar misschien vind je iemand die wel het risico wil nemen. De vraag is of jij dat ook wil
Het beste dat je kan doen: afscheren en een blonde pruik kopen.

Nuja, als je het niet erg om je haar volledig kort te knippen als het tegenslaat zou ik zeggen: doen! Verder zou ik in stapjes werken, en niet meteen van zwart naar blond proberen te gaan.
Ik ga regelmatig van zwart naar blond en terug. En ik doe het altijd zelf (eigen haarkleur was heel donkerbruin tot zwart, nu met hier en daar en nog meer daar witte haren).

Ja mijn haren hebben er wel een beetje last van, maar nog nooit drama gehad. Ik moest ze vroeger ook eerst blonderen voordat ik ze groen, blauw, roze etc. kon maken. Ook nooit mis gegaan.

Het kan wel. Maar als je erg gehecht bent aan je haren en niet gewend bent om dit zelf te doen, dan zou ik inderdaad naar de kapper gaan.
Niet doen; neem een coupe soleil of highlights, dat staat mooier en natuurlijker.

De sterren waarbij totaal geblondeerd haar een succes was zijn op één hand te tellen; ik zeg Marilyn Monroe en de vroegere Linda de Mol. Kleine kans dat jij bij dat selecte clubje hoort.
En hoe lang heb jij je haren ladyziva?
Weinig mensen zien hun kapsel zoals anderen dat zien, vandaar al die zelfverminkingen.
Als je van nature zwart haar hebt; gaat blond haar dan überhaupt mooi staan bij je huidskleur, wenkbrauwen en ogen?

Je gaat sowieso erg opvallende uitgroei krijgen (lelijk!) even los van de schade die je toebrengt aan je haar.

Waarom probeer je niet lichtbruin? Dat ligt wat dichter bij je eigen kleur!
Als 'niet doen' geen optie is zou ik in meerdere sessies met steeds paar weken ertussen highlights laten zetten. Tijdrovend en duur maar dan is de kans op schade het kleinst en het resultaat het mooist.
Als je zwart haar hebt van jezelf zou ik het niet blond gaan verven.

Ik heb zelf nu wel weer donkerbruin/tegen zwart aan maar mijn eigen haar is ook erg donker van zichzelf. Ik heb het een keer blond gehad, afschuwelijk, paste totaal niet bij mijn huid. Zou er echt over nadenken.
.
En wees voorbereid om een paar weken met wat 'shades of orange' rond te lopen. Hoeft niet lelijk te zijn natuurlijk, als kopertinten je mooi staan. Maar denk niet dat het van de ene week op de andere van zwart naar lichtblond zal gaan.

Wat voor blond wil je eigenlijk, want dat doet er ook veel toe. Wil je warm blond, of eerder assig. Moet het platina, of eerder donkerblond. Is je zwarte haarkleur natuurlijk, of uit een pakje...
Wow thanks voor alle reacties lieverds!!

Hahaha ik ben nu erg aan het twijfelen voor meteen naar helemaal blond gaan! I like the option om het met high lights op te lichten in meerdere sessies wel, maar zal dan ook wel heel licht bruin worden ipv blond he? Ik heb idd een getinte huid en donkere ogen, wenkbrauwen etc, too bad dat het mij misschien niet zou staan :(

Pfff mischien toch maar zwart laten mijn haar HAHA
quote:nephthys schreef op 17 juni 2014 @ 12:46:

En wees voorbereid om een paar weken met wat 'shades of orange' rond te lopen. Hoeft niet lelijk te zijn natuurlijk, als kopertinten je mooi staan. Maar denk niet dat het van de ene week op de andere van zwart naar lichtblond zal gaan.

Wat voor blond wil je eigenlijk, want dat doet er ook veel toe. Wil je warm blond, of eerder assig. Moet het platina, of eerder donkerblond. Is je zwarte haarkleur natuurlijk, of uit een pakje...Ik wil geen gelige blond, dus denk dat het richting platina gaat? Maar dan niet echt helemaal platina? Als dat uberhaupt kan hahaha. En mijn zwarte haarkleur is natuurlijk, alleen wordt het gewoon nooit meer helemaal zwart... Ik heb bewitched haar hahaa. Het wordt na een paar weken altijd weer wat lichter, stom :(
Als je verstandig bent (Nouja, als je echt verstandig bent doe je het niet, maar goed), koop je een pakje blondeerzooi en test het vooraf op je huid.

Mijn dochter wilde namelijk blonder haar. Aangezien ze geen zwart haar heeft, hebben we dat zelf gedaan en het is prima gelukt. Maar het jeukte en brandde en je kunt niet na tien minuten zeggen; stop er maar mee. Eenmaal begonnen, moet je het ook afmaken.

Voor Dochter was het eens maar nooit weer in elk geval, want ze heeft nog 3 dagen met blaren gelopen. Beetje allergisch...

Denk er wel aan dat zwart haar groen kan uitslaan. Zorg dat je een kappersafspraak maakt op een zo vroeg mogelijk tijdstip. Een nichtje liet haar haar eens blonderen, dat mislukte. Maar omdat het inmiddels vijf uur was, hebben ze er niks meer aan gedaan. En dan is zij nog donkerblond (wel met 8 kleuren verf erover).

Kortom;

Vooraf testen, op tijd gaan en eventueel thuis alvast een paar verpakkingen donker klaar zetten voor het geval je toch voor aap loopt.

Succes.
quote:kaiki-jj schreef op 17 juni 2014 @ 12:53:

[...]

Ik wil geen gelige blond, dus denk dat het richting platina gaat? Maar dan niet echt helemaal platina? Als dat uberhaupt kan hahaha. En mijn zwarte haarkleur is natuurlijk, alleen wordt het gewoon nooit meer helemaal zwart... Ik heb bewitched haar hahaa. Het wordt na een paar weken altijd weer wat lichter, stom :(

Kijk eens op de site van Taaz.com. Daar kun je je foto uploaden en diverse kapsels uittesten. Kwestie van blonde kapsels uitzoeken.

Persoonlijk vind ik blond haar bij een overduidelijk getint velletje niet mooi, ik zou dus ook gaan voor high-lights.
Excus die blaren is geen allergische reactie. Het blondeerapul mag nooit op de huid komen.

Maar ik ben van bijna zwart naar blond gegaan. Doe het echt met highlights. En verzorg je haar goed! Even geen stijl/krultang gebruiken. Goedkoopst is om naar een kapperswinkel te gaan en daar waterstofperoxide en blondeerpoeder te halen. Blondeer het echt niet in 1 keer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven