Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
quote:Toeps schreef op 17 juni 2014 @ 17:31:

[...]

Ik ging kijken, blijk ik 43 gemeenschappelijke vrienden met haar te hebben! Allemaal modellenmoeders, kinderfotografen en andere mensen uit dat wereldje.Lucky you.
.
op FB HANS komen er nu steeds meer tegengeluiden. Gelukkig, zou ik haast zeggen..

Steeds meer mensen gaan inzien dat moeders niet spoort. Daar valt straks niet meer tegen op te deleten.
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 17:34:

op FB HANS komen er nu steeds meer tegengeluiden. Gelukkig, zou ik haast zeggen..

Steeds meer mensen gaan inzien dat moeders niet spoort. Daar valt straks niet meer tegen op te deleten.Daar kan iedereen ook reageren, op de fb van moeder alleen vrienden (en vrienden van vrienden geloof ik). Dus dan heb je veel meer tegengeluid natuurlijk
quote:troostjeniet schreef op 17 juni 2014 @ 17:31:

Al die fans hier straks...even zwaaien naar die fanbase
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 17:29:

hahahaha er is een linkje van viva geplaatst op de HANS pagina zijn medestanders van onsDan is het een kwestie van tijd dat de herrieschoppers ons komen vergezellen.
quote:mamavk schreef op 17 juni 2014 @ 17:35:

[...]

Daar kan iedereen ook reageren, op de fb van moeder alleen vrienden (en vrienden van vrienden geloof ik). Dus dan heb je veel meer tegengeluid natuurlijknatuurlijk, was me even ontschoten door alle commotie
Haar volgers zijn ook overtuigd dat de jongen donderdag thuis komt. En ook dat door moeder nu opeens allerlei veranderingen in jeugdzorg op stapel staan. Dat zij dat nu voor elkaar heeft gekregen afgelopen dagen.

Ze heeft topadvocaten en er zitten topagenten op de zaak, en zelfs de tweede kamer geeft haar toestemming en ging het vandaag over haar zaak hebben.

Moeder is echt doorgedraaid en leeft in haar eigen fantasiewereld, gevoed door de kudde volgers met het gemiddelde iq van een visstick.

Heel triest dit voor zo'n kleine jongen van die door alle publiciteit en foto's niet alleen zijn gehele privacy op straat ligt, maar ook zijn uiterlijk is door heel NL bekend. Hoe moet die jongen nu ooit tot rust komen zo?
Ab imo pectore
van Stichting een mooie dag

Beste mevrouw van der Heiden,

Wij hebben het zo ontzettend met u te doen, dat wij onze limousine gratis terbeschikiking willen stellen als u uw zoon gaat ophalen.

quote:emmylou schreef op 17 juni 2014 @ 17:39:

Haar volgers zijn ook overtuigd dat de jongen donderdag thuis komt. En ook dat door moeder nu opeens allerlei veranderingen in jeugdzorg op stapel staan. Dat zij dat nu voor elkaar heeft gekregen afgelopen dagen.

Ze heeft topadvocaten en er zitten topagenten op de zaak, en zelfs de tweede kamer geeft haar toestemming en ging het vandaag over haar zaak hebben.

Moeder is echt doorgedraaid en leeft in haar eigen fantasiewereld, gevoed door de kudde volgers met het gemiddelde iq van een visstick.

Heel triest dit voor zo'n kleine jongen van die door alle publiciteit en foto's niet alleen zijn gehele privacy op straat ligt, maar ook zijn uiterlijk is door heel NL bekend. Hoe moet die jongen nu ooit tot rust komen zo?Dit is denk ik ook de reden a.s. donderdag dat Hans dus niet terug komt.
.
quote:troostjeniet schreef op 17 juni 2014 @ 17:32:

Waar is de advocaat van haar ? Dat is een hele goede advocaat in familie recht en zeer bekend met Jeugdzorg e.d.

Hij laat het toch niet toe dat zij zo tekeer gaat op haar FB ?

Een advocaat adviseert een moeder/vader hierin toch mag ik hopen ?Maar wie zegt dat ze zal luisteren? Ze heeft immers toestemming van de Tweede Kamer
Ab imo pectore
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 17:40:

[...]

Dit is denk ik ook de reden a.s. donderdag dat Hans dus niet terug komt.Die komt niet terug, dat is een ding dat zeker is.
Ab imo pectore
quote:nucky schreef op 17 juni 2014 @ 17:16:

[...]

Ja precies, en zo lang het er alleen maar staat als een vermoeden (dat dus verder moet worden uitgezocht, staat er ook bij) lijkt me er niet zoveel mis mee. Er is een verschil tussen een melding in een dossier "Pietje zegt dat moeder borderline heeft" en "Moeder heeft borderline". Zolang helder is waar het om gaat (vermoeden/beschuldiging/diagnose/observatie) lijkt me dat nodig om een compleet dossier te hebben. Het zegt namelijk ook iets als (bijv) vader constant roept dat moeder borderline heeft, en later blijkt dit helemaal niet zo te zijn.Vermoeden staat er niet, er staat dat het is besproken, heel goed mogelijk dat de vader dit heeft gezegd bij een zitting vooraf gaande van het onderzoek van BJZ, dan wordt het wel opgenomen in het dossier.

Maar mocht BJZ het onderste uit de kan willen halen wat betreft een mogelijke persoonlijkheidsstoornis dan zijn daarvoor formulieren (akkoordverklaringen) die moeder vrijwillig kan ondertekenen waarmee ze aangeeft akkoord te gaan dat BJZ navraag doet bij haar huisarts of (eventuele)therapeut etc.
Ik ga maar even een pannekoekje eten, dat zal ik wel nodig hebben zometeen!
quote:fem71 schreef op 17 juni 2014 @ 17:42:

Ik ga maar even een pannekoekje eten, dat zal ik wel nodig hebben zometeen! Doe mij er ook maar 1.
.
quote:consuelabananahammok schreef op 17 juni 2014 @ 17:02:

[...]

Ja ik heb het gelezen. Er staat dat in de rapportage gesproken is over persoonlijkheidsptoblematiek( borderline) en dat men geen zicht heeft op de mogelijke problemen en behandeling van moeder en graag uitgezocht wil hebben van welke problematiek er nu specifiek sprake is.

Maar dat is toch ook wat ik zeg dat men het helemaal niet weet, alleen dat de melding dus wel in je dossier staat.Maar dat is dus een probleem dat zich bij meer instanties voordoet. Ben met mijn zoon al zoveel verkeerd gelezen dingen tegen gekomen. Alle "het zou kunnen dat" s "we denken dat' s "misschien" s worden gelezen als gecontroleerde feiten.

Ik heb al zo vaak moeten zeggen "dat staat echt in het dossier hoor en dat ze dan eerst terug moeten lezen, dat je nog je vinger er bij moet houden "kijk er staat zou kunnen" maar het is niet zo. Het is lastig. Plus dat ik vind dat er bij jeugdzorg en aanverwanten erg veel mensen rondlopen die zich blindstaren op boekenwijsheid en tunnelvisie hebben maar volledig voorbij gaan aan het kind en de omstandigheden. En die zich erg laten gelden als je je niet volgens hun strakke regeltjes gaat en dan meteen dreigen met de kinderrechter.
quote:prada schreef op 17 juni 2014 @ 17:31:

Martin Vrijland mag al jaren zijn kinderen niet zien van BJZ en de rechter dus hoe objectief hij is weet ik niet.Is wacko, een complotdenker, maar hij heeft de aanvraag voor UHP op zijn site staan, daar staat alle info in over waarom het kind UH is geP't en dat liegt er niet om. Vrijland heeft die info niet bewerkt. ZIjn interpretaties lees ik niet.
Patricia paay komt voor haar op Die heeft haar hele FB niet gevolgd denk ik
.
ojee Patricia Paay heeft ook een mening
quote:fem71 schreef op 17 juni 2014 @ 17:42:

Ik ga maar even een pannekoekje eten, dat zal ik wel nodig hebben zometeen! Met spek graag.
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 17:45:

[...]

Doe mij er ook maar 1.Mag ik er 2??
wow......
Nog even dit....

Patricia P. (inderdaad....die Bekende Nederlandse Cougar van SBS6!) op de fb van HANS:

"Ik ben zo boos ! dat filmpje van Hansje en die stomme jeugdzorg , hoe kan dit zo gebeuren. Ik ben zelf Ambassadrice van Chance for a Child . We zijn altijd maar bezig met de mishandeling van Kindjes in buitenland . kijk wat er in ons eigen land gebeurd . Over de 150. 000 kinderen worden hier in Nederland mishandeld met blijvend letsel voor de rest van hun leven . Traumatisch voor Hansje . kom op mensen laten we voor Hansje opkomen !"

Straks moet Patricia P. ook nog naar de plastisch chirurg voor de brandwonden op haar handen! SMH
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 17:46:

Patricia paay komt voor haar op Die heeft haar hele FB niet gevolgd denk ikLa Paard herkent er natuurlijk alles in. Vechtscheiding, ontspoorde ex, waarschijnlijk nieuwe lover van ex. Child of the Bill, personality disorders, court, financial problems. La Paard is een soul sister.
quote:troostjeniet schreef op dinsdag 17 juni 2014 17:32 Waar is de advocaat van haar ? Dat is een hele goede advocaat in familie recht en zeer bekend met Jeugdzorg e.d.

Hij laat het toch niet toe dat zij zo tekeer gaat op haar FB ?

Een advocaat adviseert een moeder/vader hierin toch mag ik hopen ?

Ik denk dat ik wel weet wat hij haar heeft geadviseerd, maar dwingen kan hij natuurlijk niet...

Ach, advocaten moeten wel vaker kansloze zaken verdedigen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 17:49:

[...]

La Paard herkent er natuurlijk alles in. Vechtscheiding, ontspoorde ex, waarschijnlijk nieuwe lover van ex. Child of the Bill, personality disorders, court, financial problems. La Paard is een soul sister.

ik zat er op te wachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven