Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
De PVV kan wel inpakken
En haar fans dalen danig. Nog maar op 4990 ipv ruim over de 5000
En daar valt nog eens een slachtoffer *Namecalling*

Marian Blanc Irma is dat Gerland uit gent ???????????

een paar seconden geleden · Vind ik leuk
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:juultjeeee schreef op 17 juni 2014 @ 20:31:

Ben wederom met de dood bedreigd inmiddels door ex en zijn familie dus zal weer aangifte moeten doen helaas, alles word nu uitgezocht!!! pffffffffff

Wat een lariekoek rimram

Dat weet je dus niet he.

Ik heb de aangifte gelezen en wat ik las vond ik gezien 'vechtscheiding' redelijk binnen het plaatje vallen. Mocht het waar zijn, dit soort dingen gebeuren gewoon hoor.

Ik sluit echt niet uit dat de vader van haar kind niet zo'n lieverdje is en dat het ook actie-reactie is en op een bepaald moment worden dingen teveel en als je dan geen goede vrienden/familie om je heen hebt en je bent je kind kwijt....dan kunnen mensen doorslaan. En echt gigantisch doorslaan. Zij doet het op deze wijze, waarbij ze haar kind enorm beschadigt. Anderen doen het op andere wijze. Maar ik sluit dus echt niet uit dat de vader hier ook wel een grote rol in speelt.

Overigens, zoals al eerder gezegd, vader kan ervoor zorgen dat de films en foto's van Hans in ieder geval van FB verdwijnen. Dat doet hij ook niet.

Na ja, donderdag zitting, kind blijft in pleeggezin, moeder in hongerstaking of tijdelijk opgenomen, omdat ze nu echt de weg kwijt is. Alleen maar verliezers.
quote:Julus schreef op 17 juni 2014 @ 21:06:

CM, fijn om te horen! Wij allebei blij!CM? Community Manager?
quote:rosanna08 schreef op 17 juni 2014 @ 21:04:

Chantal, is er niemand in haar omgeving waar ze naar luistert en die haar tegen zichzelf in bescherming kan nemen?

Nee, helaas niet. Ze omringt zich nu uitsluitend met mensen die haar op haar schouder kloppen. Ze zit op dit moment volledig in haar bubbel, en ik denk dat niemand nog tot haar door kan dringen.

Ik voorspel dat ze razend verliefd wordt op een man die zich opwerpt als sterke schouder.
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 21:07:

De PVV kan wel inpakken
Het wordt steeds bizarder (is dat een woord?)

Moeder heeft dringend hulp nodig en H moet pas weer terug als moeder weer een beetje 'normaal' kan doen.

Waarom denken mensen dat alleen mishandeling/verwaarlozing(lees: vieze kleding, ongekamd haar, nooit in bad, slecht eten) een goede reden kan zijn voor uhp? Ik zie dat alleen maar op fb: ze mishandeld haar kind niet dus onterecht! Ik geloof dat ze haar zoon niet mishandeld en dat ze van hem houdt, maar ze gaf zelf al aan dat het de laatste tijd niet goed ging met H en haar gedrag nu maakt niet de indruk dat ze stabiel genoeg is om H te begeleiden.licht understatement
quote:chantal31 schreef op 17 juni 2014 @ 21:08:

[...]

Nee, helaas niet. Ze omringt zich nu uitsluitend met mensen die haar op haar schouder kloppen. Ze zit op dit moment volledig in haar bubbel, en ik denk dat niemand nog tot haar door kan dringen.

Ik voorspel dat ze razend verliefd wordt op een man die zich opwerpt als sterke schouder.

Daar is Hansje helemaal niet mee gebaat.

Ondanks dat we hier ouwehoeren, dat jochie!
wat erg Chantal31, Ja dergelijke vrouwen gaan altijd voor dat type man...ze heeft een paar echte fans https://www.facebook.com/gererovanderheijden
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Ja je hebt gelijk Yasmijn

Het kind is zo zwaar de dupe
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 21:06:

[...]

Vergeet NOS niet.

edit; en de 2de KamerDaar zijn de wanen waarschijnlijk al waar je het over had
We gaan het meemaken, donderdag. Of eigenlijk...we weten de uitkomst al. Maar wat daarna komt, op FB..houd mijn hart vast.
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 21:11:

wat erg Chantal31, Ja dergelijke vrouwen gaan altijd voor dat type man...ze heeft een paar echte fans https://www.facebook.com/gererovanderheijden

die foto van die man ook!

Compleet met tekst: ik wil een basisinkomen

*pinkt traantje weg*
quote:waterval70 schreef op 17 juni 2014 @ 21:08:

[...]

Dat weet je dus niet he.

Ik heb de aangifte gelezen en wat ik las vond ik gezien 'vechtscheiding' redelijk binnen het plaatje vallen. Mocht het waar zijn, dit soort dingen gebeuren gewoon hoor.

Ik sluit echt niet uit dat de vader van haar kind niet zo'n lieverdje is en dat het ook actie-reactie is en op een bepaald moment worden dingen teveel en als je dan geen goede vrienden/familie om je heen hebt en je bent je kind kwijt....dan kunnen mensen doorslaan. En echt gigantisch doorslaan. Zij doet het op deze wijze, waarbij ze haar kind enorm beschadigt. Anderen doen het op andere wijze. Maar ik sluit dus echt niet uit dat de vader hier ook wel een grote rol in speelt.

Overigens, zoals al eerder gezegd, vader kan ervoor zorgen dat de films en foto's van Hans in ieder geval van FB verdwijnen. Dat doet hij ook niet.

Na ja, donderdag zitting, kind blijft in pleeggezin, moeder in hongerstaking of tijdelijk opgenomen, omdat ze nu echt de weg kwijt is. Alleen maar verliezers.RvK kan ook ingrijpen. Misschien is dit nieuw voor ze, maar ik zou een schoonveegactie op internet in het belang van het kind op zijn plek vinden.
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 21:11:

wat erg Chantal31, Ja dergelijke vrouwen gaan altijd voor dat type man...ze heeft een paar echte fans https://www.facebook.com/gererovanderheijdenEn PvdW, degene die zich..ehh..hard maakt. waarmee ze eerder al hartjes mee heeft gedeeld op zijn FB.
quote:chantal31 schreef op 17 juni 2014 @ 21:08:

[...]

Ik voorspel dat ze razend verliefd wordt op een man die zich opwerpt als sterke schouder. wat in en in triest, ik kan eigenlijk alleen maar medelijden met haar hebben geloof ik
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
mamavk

kansloos "Ik wil een basisinkomen"

Om toiletartikelen van te kopen?

Je ruikt hem hier
De meeste berichten hier gaan over de moeder-en-haar-facebook. Maar jullie zijn nog erger. Jullie komen hier alleen maar om iemand af te katten blijkbaar.

Waar het om gaat is dat er mensen zijn bij jeugdzorg en aanverwanten die fouten maken, te veel fouten Als er in bedrijfstakken als de medische wereld, chauffeurs, politie, vliegeniers etc net zo veel fouten gemaakt zouden worden zou de wereld te klein zijn. Een trein machinist die een fout maakt word onder een vergrootglas gelegd. Moet gecontroleerd op alcohol en drugs en word meteen op non actief gezet. Deze mensen richten óok schade aan maar daar komt niet eens een excuus om de hoek.

Dat de behandeling en benadering van het kind in het in de OT slecht is, dáár gaat het om. Niet om de moeder te kleineren en lekker neer te halen.

En maar hakken op anderen terwijl jullie zelf het net zo erg doen.
Zouden er nu van die gekken rondlopen die dat kind willen 'bevrijden'??
Daar moet rekening mee gehouden worden lijkt mijquote:topdropje schreef op 17 juni 2014 @ 21:17:

Zouden er nu van die gekken rondlopen die dat kind willen 'bevrijden'??
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 21:07:

De PVV kan wel inpakkenZe hebben de Gregorianen nu tegen...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Julus schreef op 17 juni 2014 @ 21:14:

We gaan het meemaken, donderdag. Of eigenlijk...we weten de uitkomst al. Maar wat daarna komt, op FB..houd mijn hart vast.Nou inderdaad, wat gaat dat wel niet teweeg brengen?!
Nou ja.. dat dus..
quote:Enn schreef op 17 juni 2014 @ 21:18:

[...]

Ze hebben de Gregorianen nu tegen...En ze leven op hun eigen planeet.
Ik denk dat échte vrienden zouden moeten hopen dat Irme nu even terecht komt in de crisis opvang tot ze weer een beetje helder na kan denken.

Of Hansje nu wel of niet bij haar terug komt, er zal sowieso contact zijn tussen hem en zijn moeder. Zij kan hem op dit moment totaal niet opvangen en hem de hulp en stabiliteit geven die hij zo hard nodig heeft.

Ik denk dat zelfs de telefoongesprekken nu niet in het voordeel zijn van Hans, omdat hij hierdoor steeds weer overstuur raakt.

Een time-out voor alle partijen lijkt mij beter. Maar goed, ik ben geen expert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven