Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
quote:nina1966 schreef op 17 juni 2014 @ 21:16:

De meeste berichten hier gaan over de moeder-en-haar-facebook. Maar jullie zijn nog erger. Jullie komen hier alleen maar om iemand af te katten blijkbaar.

Waar het om gaat is dat er mensen zijn bij jeugdzorg en aanverwanten die fouten maken, te veel fouten. In bedrijfstakken als de medische wereld, chauffeurs, politie, vliegeniers etc net zo veel fouten zouden maken zou de wereld te klein zijn. Een trein machinist die een fout maakt word onder een vergrootglas gelegd. Moet gecontroleerd op alcohol en drugs en word meteen op non actief gezet. Deze mensen richten óok schade aan maar daar komt niet eens een excuus om de hoek.

Dat de behandeling en benadering van het kind in het in de OT slecht is, dáár gaat het om. Niet om de moeder te kleineren en lekker neer te halen.

En maar hakken op anderen terwijl jullie zelf het net zo erg doen.nina, misschien moet je even je eigen "ik baal van bureau jeugdzorg" topic openen, want dit topic gaat over de uithuisplaatsing van XXXX
quote:Enn schreef op 17 juni 2014 @ 21:18:

[...]

Ze hebben de Gregorianen nu tegen...En Henk en Ingrid zijn wel weer toe aan iets nieuws
quote:topdropje schreef op 17 juni 2014 @ 21:17:

Zouden er nu van die gekken rondlopen die dat kind willen 'bevrijden'?? Erger nog; ze willen tourbussen vol 'andersdenkenden' vereren met een bezoekje.
'Deze mensen' proberen het kind te helpen, moeder is ws degene die de schade aanricht, gaat zij dan ook excuses aanbieden aan Hans?
quote:Julus schreef op 17 juni 2014 @ 21:19:

[...]

En ze leven op hun eigen planeet.Wie?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:chantal31 schreef op 17 juni 2014 @ 21:19:

Ik denk dat échte vrienden zouden moeten hopen dat Irme nu even terecht komt in de crisis opvang tot ze weer een beetje helder na kan denken.

Of Hansje nu wel of niet bij haar terug komt, er zal sowieso contact zijn tussen hem en zijn moeder. Zij kan hem op dit moment totaal niet opvangen en hem de hulp en stabiliteit geven die hij zo hard nodig heeft.

Ik denk dat zelfs de telefoongesprekken nu niet in het voordeel zijn van Hans, omdat hij hierdoor steeds weer overstuur raakt.

Een time-out voor alle partijen lijkt mij beter. Maar goed, ik ben geen expert.Lijkt mij ook, en het lijkt mij ook dat de kinderrechter daar op aanstuurt. Gelukkig is niet iedereen gek
Daar hoef je in dit geval -denk ik- geen expert voor te zijn

Het probleem is dat ze daar geen echte vrienden heeft.

Ik denk dat échte vrienden zouden moeten hopen dat Irme nu even terecht komt in de crisis opvang tot ze weer een beetje helder na kan denken.

Of Hansje nu wel of niet bij haar terug komt, er zal sowieso contact zijn tussen hem en zijn moeder. Zij kan hem op dit moment totaal niet opvangen en hem de hulp en stabiliteit geven die hij zo hard nodig heeft.

Ik denk dat zelfs de telefoongesprekken nu niet in het voordeel zijn van Hans, omdat hij hierdoor steeds weer overstuur raakt.

Een time-out voor alle partijen lijkt mij beter. Maar goed, ik ben geen expert.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:topdropje schreef op 17 juni 2014 @ 20:38:

We kunnen natuurlijk een poule starten wie de volgende BN'er is die zich ermee gaat bemoeien.Britt Dekker had er ook al iets over geplaatst op twitter :-)

Ik denk dat échte vrienden zouden moeten hopen dat Irme nu even terecht komt in de crisis opvang tot ze weer een beetje helder na kan denken.Is dat eerder gebeurd?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ze roept aldoor dat ze overal bewijzen van heeft, maar toch ondanks alles wat ze op internet gooit, heeft ze nog niks gepost wat maar enigszins kan dienen als bewijs voor haar verhaal.

Een time-out voor alle partijen lijkt mij beter. Maar goed, ik ben geen expert.Helemaal mee eens
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 21:15:

[...]

RvK kan ook ingrijpen. Misschien is dit nieuw voor ze, maar ik zou een schoonveegactie op internet in het belang van het kind op zijn plek vinden.

Ze kunnen naar de rechter stappen voor ontzetting/ontheffing uit gezag. En pas dan kunnen ze iets doen. Maar dan moeten ze dat wel doen.

Maar vader kan ook FB verzoeken eea te verwijderen...
ow.
klopt Sugarbaby

En dat terwijl ze wel oproept om te delen, Maar wat moet er dan precies gedeeld worden?

Ze heeft gisteren haar hele dossier naar die Martin vrijland gestuurd , Toen deze een bericht had over vader

Even later zie je dat Martin het gedaan heeft want haar "volgelingen" opperden dat de man niet deugde, Sindsdien

is er een hetze tegen die Martin

Maar het dossier ligt er dan al
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
De volgende "BN'r" zal Barbie wel zijn. Kan niet anders!
quote:nina1966 schreef op 17 juni 2014 @ 21:16:

(...)Deze mensen richten óok schade aan maar daar komt niet eens een excuus om de hoek.

Dat de behandeling en benadering van het kind in het in de OT slecht is, dáár gaat het om. Niet om de moeder te kleineren en lekker neer te halen. (...)

De moeder heeft een héle grote rol in deze situatie. In plaats van dat ze de camera hanteerde (maar geen geld voor beltegoed, prioriteiten) had ze ook haar kind kunnen kalmeren. In plaats van als een dolle stier op Facebook haar gram halen, had ze ook kunnen bedenken dat ze met deze acties haar kind nog meer schade berokkent. Dat joch is toch het einde der tijden op internet te vinden terwijl hij hysterisch om zijn moeder huilt. De ouders hebben het allemaal zo ver laten komen, de moeder heeft het de laatste dagen laten escaleren en daar heb ik geen goed woord voor over.
ja een helder licht over de zaak pfffquote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 21:25:

De volgende "BN'r" zal Barbie wel zijn. Kan niet anders!
quote:waterval70 schreef op 17 juni 2014 @ 21:24:

[...]

Ze kunnen naar de rechter stappen voor ontzetting/ontheffing uit gezag. En pas dan kunnen ze iets doen. Maar dan moeten ze dat wel doen.

Maar vader kan ook FB verzoeken eea te verwijderen...Er is toch een OTS?
Op haar FB reageert iemand anoniem (met een fake profiel) om wat tegengas te geven. Irme's fans laten er geen gras over groeien. Die xx moet oprotten, Irme suggereert zelfs dat het vast haar ex of zijn vriendin is of misschien zijn ouders. Yeah right, alsof niet iedereen een vals profiel aan kan maken. En ja hoor, daar gaat het weer, Gerland hier en Gerland daar. Waarom wordt dat FB account niet gesloten?
Omdat niemand klaagt word het niet geslotenquote:lila01 schreef op 17 juni 2014 @ 21:27:

Op haar FB reageert iemand anoniem (met een fake profiel) om wat tegengas te geven. Irme's fans laten er geen gras over groeien. Die xx moet oprotten, Irme suggereert zelfs dat het vast haar ex of zijn vriendin is of misschien zijn ouders. Yeah right, alsof niet iedereen een vals profiel aan kan maken. En ja hoor, daar gaat het weer, Gerland hier en Gerland daar. Waarom wordt dat FB account niet gesloten?
quote:nessemeisje schreef op 17 juni 2014 @ 21:26:

[...]

De moeder heeft een héle grote rol in deze situatie. In plaats van dat ze de camera hanteerde (maar geen geld voor beltegoed, prioriteiten) had ze ook haar kind kunnen kalmeren. In plaats van als een dolle stier op Facebook haar gram halen, had ze ook kunnen bedenken dat ze met deze acties haar kind nog meer schade berokkent. Dat joch is toch het einde der tijden op internet te vinden terwijl hij hysterisch om zijn moeder huilt. De ouders hebben het allemaal zo ver laten komen, de moeder heeft het de laatste dagen laten escaleren en daar heb ik geen goed woord voor over.
Godverdomme een woord ben echt pis mensen die kinderen slaan en al woord geeeen moer aan gedaan en echt goede ouders en voor al allen stande moeders zijn altijd wel bij jeugdzorg godverdomme en ken een gezin alles vies kinderen echt van school dat ze stinken en niets ze hebben hulp maar niets godverdomme

Que?
Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij hoe makkelijk het gaat om een groep te mobiliseren die hele enge dingen roept en niet voor rede vatbaar is.
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 21:28:

Omdat niemand klaagt word het niet gesloten

[...]

Heeft ook geen nut toch? Binnen 2 minuten weer een nieuwe pagina!
quote:Enn schreef op 17 juni 2014 @ 21:29:

Godverdomme een woord ben echt pis mensen die kinderen slaan en al woord geeeen moer aan gedaan en echt goede ouders en voor al allen stande moeders zijn altijd wel bij jeugdzorg godverdomme en ken een gezin alles vies kinderen echt van school dat ze stinken en niets ze hebben hulp maar niets godverdomme

Que?Enn, ik versta je echt niet hoor .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven