Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Dat ze H sowieso kwijt is gaat er geloof ik niet in.
Ab imo pectore
Netniet, lees jij een ander topic dan ik? De laatste pagina's staan vol qoutes van de FB pagina.

Ik vind de reacties hier prima. De meeste vinden het gewoon vreselijk voor H. en keuren de gedragingen van moeder en haar volgelingen af. En tuurlijk, wat sensatie zit er wel bij, maar dat is ook wat moeder wil kennelijk. Deze vrouw moet tegen zichzelf beschermt worden, er lijkt echter niemand te zijn die dat kan.
quote:isa__88 schreef op 18 juni 2014 @ 10:19:

Sandra Loeffen Is er in Nederland niks hoger dan een rechter die dit per direct ongedaan kan maken??? Of is dat morgen de 2e kamer???

ongeveer een minuut geleden · Vind ik leuk · 1

Hahahaha OMG
quote:Dahlia74 schreef op 18 juni 2014 @ 10:21:

Netniet, lees jij een ander topic dan ik? De laatste pagina's staan vol qoutes van de FB pagina.

Ik vind de reacties hier prima. De meeste vinden het gewoon vreselijk voor H. en keuren de gedragingen van moeder en haar volgelingen af. En tuurlijk, wat sensatie zit er wel bij, maar dat is ook wat moeder wil kennelijk. Deze vrouw moet tegen zichzelf beschermt worden, er lijkt echter niemand te zijn die dat kan.En dit topic zal een bijdrage leveren in deze moeder tegen zichzelf beschermen.
quote:netniet schreef op 18 juni 2014 @ 10:25:

[...]

En dit topic zal een bijdrage leveren in deze moeder tegen zichzelf beschermen.

Ik reageer omdat ik het gewoon ongelofelijk vind dat niemand deze vrouw stopt. En over haar volgers nog maar niet te spreken, complete waanzin.

En ja dit topic is er, vind je het gek, zij gooit alles naar buiten en wij kijken er anders tegenaan dan moeder.

Beetje sensatie.. nou vooral op haar fb is flinke sensatie.

Ik vind het vooral dieptriest voor haar zoon en hoop dat hij in een fijn pleeggezin blijft en dat moeder hulp krijgt.

Maar die tokkies op FB schaaaamteloos
.
Hm @Netniet, je kunt:

- Net doen alsof het niet gebeurd en negeren.

- Ergens waarschuwen dat moeder doordraait, en compleet afgemaakt worden.

- Of meepraten met mensen die ook het trieste er wel van inzien, maar net zo goed machteloos staan.

Vergeet niet dat er gewoon geen rem op zit. En in feite zit je gewoon te kijken hoe iemand compleet doordraait. Denk dat iedereen hier ook wel had willen zeggen "euh Irme zoek in godsnaam hulp, voor JEZELF".

Tuurlijk, zit een dosis galgenhumor bij, maar ja, dat doen mensen als ze machteloos staan. ;)
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
quote:nucky schreef op 18 juni 2014 @ 10:17:

[...]

Mwah... Als jij de reacties hier hetzelfde vindt als die op fb dan is er met je eigen analytisch vermogen ook wel iets mis.

Ik zeg niet dat de reacties hetzelfde zijn, wel het samen heulen.
Ik geef je ergens wel gelijk netniet, van de ene kant hoop ik dat moeder het te druk heeft om hier terecht te komen, aangezien ze vermoedelijk nogal labiel is, van de andere kant is het misschien een eyeopener. Door FB krijgt ze haar kind al helemaal niet terug.
Ik ben de machteloosheid voorbij

Je kan zo weinig doen om dit allemaal te voorkomen hoe moeder nu doet, Ik hoop dat de rechtbank morgen dit meeneemt , Misschien is het goed dat ze instort?

dan kan ze hulp krijgen
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
cupcake ze komt hier niet, Simpelweg omdat hier geen stroop om haar mond word gesmeerd ( Lijkt mij)quote:cupcake007 schreef op 18 juni 2014 @ 10:31:

Ik geef je ergens wel gelijk netniet, van de ene kant hoop ik dat moeder het te druk heeft om hier terecht te komen, aangezien ze vermoedelijk nogal labiel is, van de andere kant is het misschien een eyeopener. Door FB krijgt ze haar kind al helemaal niet terug.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Al drie uur geen update meer geplaatst...je zou haast gaan geloven dat ze dan eindelijk het licht gezien heeft. Dat, of ze slaapt. Broodnodig.
Deze vrouw is de moeder van een kind. Dat deze vrouw zich al dan niet te kakken zet is al erg genoeg, dan hoeven wij dit niet ook alsnog te doen.
quote:isa__88 schreef op 18 juni 2014 @ 10:19:

Sandra Loeffen Is er in Nederland niks hoger dan een rechter die dit per direct ongedaan kan maken??? Of is dat morgen de 2e kamer???

ongeveer een minuut geleden · Vind ik leuk · 1

OMG.......

Er blijft er dus nog maar eentje over: onze koning. En als hij ook niet mee wil huilen, dan kan alleen onzelieveheer nog maar helpen.
quote:netniet schreef op 18 juni 2014 @ 10:34:

Deze vrouw is de moeder van een kind. Dat deze vrouw zich al dan niet te kakken zet is al erg genoeg, dan hoeven wij dit niet ook alsnog te doen.Zij wil zelf dat iedereen het weet en dat iedereeeeeeeeeeeeen erover praat maarja dat wil niet zeggen dat iedereen het met haar eens is.
.
quote:netniet schreef op 18 juni 2014 @ 10:30:

[...]

Ik zeg niet dat de reacties hetzelfde zijn, wel het samen heulen.Heulen? Ik denk eerder dat het verwondering is. Voor mezelf heb ik eerder iets van "het kan toch niet waar zijn". Maar kennelijk dus wel. En wat er hiervoor ook al werd gezegd: er zit geen rem op moeder en de reacties. Daarbij zitten wij niemand op te jutten en valse hoop te geven. Ik vind het nogal wat hoor, jouw vergelijking.
quote:fryskhynder schreef op 18 juni 2014 @ 10:33:

cupcake ze komt hier niet, Simpelweg omdat hier geen stroop om haar mond word gesmeerd ( Lijkt mij)

[...]

Dat idee had ik ook al en die uber intelligente menschen geven haar immers ook het advies om niet naar ons soort te luisteren.

Deze vrouw is de moeder van een kind. Dat deze vrouw zich al dan niet te kakken zet is al erg genoeg, dan hoeven wij dit niet ook alsnog te doen.Ze zet niet alleen zichzelf te kakken, maar vooral haar kind. Die mag tot het einde der tijden genieten van alle brieven, filmpjes en emotionele facebookreacties over hem van zijn moeder.

Deze vrouw is de moeder van een kind. Dat deze vrouw zich al dan niet te kakken zet is al erg genoeg, dan hoeven wij dit niet ook alsnog te doen.Wij zetten haar niet te kakken, dat doet ze helemaal zelf.
Netniet, ik snap wat je wil zeggen. Maar dit is een forum, en alles wat in de actualiteit breed wordt uitgemeten, wordt hier besproken. Zo'n mediacircus als deze is niet te negeren en natuurlijk heeft iedereen een mening. Alleen...de meningen hier worden goed onderbouwd, en zijn allen in het belang van Hans. Het gedrag van moeder is een gevolg van wat hier wordt besproken/bekritiseerd. En terecht!

En ja...soms word je er flauw van en om de boel luchtiger te maken wordt er soms grappend gedaan. Logisch!

Er wordt hier niet gescholden, of keihard op de man gespeeld. Irme als persoon wordt niet veroordeeld, haar gedrag wordt veroordeeld omdat het nadelig is voor haar zaak.
Ze roept dit inderdaad op zichzelf af, heeft expliciet gevraagd ( want dat zei de 2e kamer) om ALLES te delen, Alleen mag je daar niet helpen of zeggen dat ze haar rust moet nemen, Dan komt zij of aanhang met Hooivork...
eens met Julus
quote:cupcake007 schreef op 18 juni 2014 @ 10:31:

Het laat mij ook niet los, ik word er heel gefrustreerd van, ik zou haar willen helpen dit in te zien, haar niet belachelijk maken. Als ik dit gedrag zou vertonen op Facebook dan zouden mijn zussen en broer niet weten hoe snel ze naar me toe moesten komen om me mee te nemen. Mijn broer zou mijn laptop meenemen en pilletjes halen bij de huisarts om me eens goed te laten slapen.

Waar blijft haar familie om haar te helpen?
quote:Julus schreef op 18 juni 2014 @ 10:33:

Al drie uur geen update meer geplaatst...je zou haast gaan geloven dat ze dan eindelijk het licht gezien heeft. Dat, of ze slaapt. Broodnodig.Ik denk dat ze de mails aan het beantwoorden is? Dat duurt wel ff natuurlijk.
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
Netniet, haar familie schijnt al jaren met haar gebroken te hebben..

En hier konden we Chantal lezen, een ex-vriendin die ook met haar gebroken heeft. Dat is niet voor niets, lijkt mij.
Belinda Oosting je hebt helemaal gelijk Ribe Spare maar door alle media aandacht kunnen ze bijna niet anders dan hans terug doen naar irme irme heeft zoals ik in haar schrijven begrepen heb bewijzen genoeg dat ze geen borderlne heeft geen prostitutie bedrijft geen drugs gebruikt en dat haar ex haar het leven op alle mogelijke manieren onmogelijk maakt.

ongeveer een uur geleden · Vind ik leuk · 4

Que?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven