Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Haar uitspraken van de laatste dagen 'we zijn één' , ' Ik ben namelijk de enige persoon op deze wereld waar dit mannetje zich veilig en geliefd voelt' En dat ze alleen voor hem leeft, heel eng gewoon.

Als Hansje morgen naar huis mag dan geloof ik echt niet meer in jeugdzorg.
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
Apestaartje, ik zou zijn achternaam even weghalen..dan ben jij iig integer bezig.
Esmeralda Evers De ogen van een kind zeggen alles. Deze ogen stralen helemaal en dat is te danken aan de liefde en het vertrouwen van zijn mama. Hou vol irme !!!

een paar seconden geleden · Vind ik leuk · 1

Stralen? Uh photoshop heet dat... elke foto fotoshopt ze
.
Julus dat was niet zo moeilijk hoor, gezien de berichten van Moeder en gelijk de 1e dag dat het filmpje op Internet terecht kwam en je haar FB opzocht zag je al de achternaam van de vader en t jochie in beeld komen.

En ook dit was kwestie van Irme haar naam intikken op Google en je ziet het direct op de 1e pagina
quote:troostjeniet schreef op 18 juni 2014 @ 11:01:

@pestaartje klopt, maar daar zie je wel haar directe neven/nichten die ze ook in haar fb vriednenlijst heeft staan. Geheel verstoten is ze dan ook niet.Ik denk ook niet dat je uit moet gaan van iemands Facebook. Als iemand mijn Facebook zou zien met deze gedachte dan zou ik een kluizenaar zijn. Ik zie mijn familie en vrienden in real life en we bellen. (ik doe zelfs niet aan sms'en)
Dit zet ze er net onder (ze bewerkt al haar updates)

Zo trots dat ik jouw mama mag zijn Hans!! Het mooiste en beste wat me ooit is overkomen, dit komt ooit goed, het zal een lange weg worden om jou dit trauma te doen vergeten en om je het vertrouwen terug te geven in de mensheid, maar dat kan mama wel als je weer terug komt, dat beloof ik je bij deze,jouw mama!! voor altijd!! (hartje, hartje, hartje).
quote:Julus schreef op 18 juni 2014 @ 11:04:

Apestaartje, ik zou zijn achternaam even weghalen..dan ben jij iig integer bezig.Gedaan! Hoewel het echt geen 5 minuten kost om het te achterhalen hoor.
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
Troostje, dat snap ik. Dat neemt niet weg dat wij hier gewoon integer moeten omgaan met de privacy. Want er lezen ontzettend veel mensen mee, dit het misschien nog niet wisten en er nu naar op zoek gaan.
quote:@pestaartje schreef op 18 juni 2014 @ 11:07:

[...]

Gedaan! Hoewel het echt geen 5 minuten kost om het te achterhalen hoor.Super! Maar dan komt het iig niet van Viva vandaan..
Valt op dat ze nergens antwoord geeft op de vraag, hoe laat morgen de zitting is. Ik gok dat ze dat niet weet.
Zo jullie gaan ook hard hoor :-)

Weet je...moeder beschuldigt vader dat hij een narcist is , maar volgens mij komt zij ook aardig in de buurt als ik de kenmerken zo eens lees.
Ik dacht dat pa en ma daarbij moesten zijn Jules. Misschien ook niet
.
Er heeft ene Tommy Gun gereageerd, die onze mening deelt. Hier op het forum zit ook iemand met die nick.
quote:netniet schreef op 18 juni 2014 @ 10:38:

[...]

Het laat mij ook niet los, ik word er heel gefrustreerd van, ik zou haar willen helpen dit in te zien, haar niet belachelijk maken. Als ik dit gedrag zou vertonen op Facebook dan zouden mijn zussen en broer niet weten hoe snel ze naar me toe moesten komen om me mee te nemen. Mijn broer zou mijn laptop meenemen en pilletjes halen bij de huisarts om me eens goed te laten slapen.

Waar blijft haar familie om haar te helpen?

Ik denk niet dat zij het typetje is dat zich even achter haar pc uit laat trekken. En ik zeg niet dat ze borderline heeft, maar denk wel dat ze erg zwart/wit denkt. Maar wie komt op voor vader bv?

Is zij zo fair? Ze gooit zelfs zijn liefdesverdriet van jaren terug op het net. Ik weet ook niet hoe de vork in de steel zit en als vader echt een narcistische leugenaar is, zoals zij zegt, dan snap ik JZ ook niet. Want voor zover ik weet mag de omgang ook de andere ouder niet schaden. Misschien is ze door alle ellende wel zo geworden of dit is haar persoontje en veroorzaakt zij juist de ellende? Of misschien zit ik niet eens dicht bij de waarheid

Oh ja en sorry voor mijn taalvoutjes
Tommy Gun; Laat ik ook eens mijn mening geven na alles hier doorgelezen te hebben.

Ik ken je niet en begrijp ook niet waarom je dit media gebruikt om aandacht te vragen voor je zaak. Het enige dat voor jou belangrijk is, is de uitspraak van de rechter. De mening van de mensen hier doet niet ter zake. De energie die het kost om hierop te blijven reageren kun je veel beter besteden. Mocht je het niet eens zijn met de uitspraak van de rechter dan staat het je vrij in hoger beroep te gaan. Het is echter niet kies om op de voorhand mensen erbij te gaan betrekken door je zaak op dit openbare medium te zetten. De rechter zal de zaak hopelijk zorgvuldig behandelen en jou verweer tegen de beschuldigingen zul je dan ook aan hem moeten richten evenals het feitelijk hard maken van jou beschuldigingen aan je ex. We wachten wel op de uitspraak hoe het allemaal werkelijk zit. Jammer dat het achter gesloten deuren plaatsvind anders was ik even langsgekomen om de zaak te volgen.

Moge het recht zegevieren .

Kijken hoelang het blijft staan.
Tamara Nieuwersteeg hoe oud is deze mail wel niet dan???jullie zijn al 5 jaar niet meer samen.en we hebben allemaal wel eens liefdes verdriet,en dan zeggen we wel eens dingen die we niet menen.niemand hier ook gezegd:ik kan niet zonder jouw??kom op mensen.dit heeft ook HELEMAAL NIKS MET HANSJE te maken.dit gewoon iemand voor gek zetten.dit krijg je straks allemaal weer terug in je schoot geworpen,maar daar kom je zelf wel achter,dit gaat voorbij je zoontje hansje,dit is gewoon je ex in een kwaad daglicht zetten.
Julus ik had die tekst ook al gekopieerd en geplakt van die Tommy. er staat ook een mooie van die tamara
Het bericht van Rene Voogt zal er niet lang staan denk ik. Ik kan niet c/p
Zowiezo het stukje waar ze een stuk tekst uit de mail van haar ex op FB geplakt heeft staan mooie goede reacties die aangeven dat ze er mee moet stoppen dat dit haar zaak geen goed doet etc.
Zielige is nog wel dat ze denk ik haar ex ook zo zwart wil maken dat het op dit moment ook onmogelijk is voor Hans dat hij terug gaat naar zijn vader door t hele mediacircus op FB. Dus het beste af is hij nu gewoon bij een pleeggezin.
Rene Voogt Irme van der Heijden Iemand reageerde anoniem bij mij op de site:

"Als je irme van der Heijden en haar ex niet goed kent kun je daar beter helemaal niks over schrijven. Ik ken ze beiden namelijk wel. En ik durf te beweren dat jij van mening zal veranderen over mevrouw. De vader heeft Hans nooit geslagen en ook zijn andere kinderen niet. Over bedragen en geld hoef je het ook niet meer te hebben. Ze heeft altijd alimentatie gekregen.

Sven ik vind dat jij naar haar straatje praat en ik vraag me af waarom. Wat is jouw belang?"
.
Goede reactie van Tommygun! Hopelijk leest ze deze zelf ook.
Het wordt echt steeds gekker, nu vraagt ze max en willem om hulp
Irme van der Heijden

4 minuten geleden · Bewerkt

.

Kan iemand dit bezorgen met spoed bij de rechter van morgen, bij Willem Alexander en Maxima??? PLEASE

Hierbij smeek ik Willem Alexander, Maxima, Rechter morgen......Alsjeblief zorg ervoor dat mijn zoontje morgen met zijn mama naar huis mag, hij kan NIET zonder zijn mama, echt niet!! Ik zal alles doen om te laten zien dat hij veilig is bij mij, ben tot alles bereikt maar smeek U alstublieft geen mijn mannetje zijn mama per direct terug hij heeft mij nu nodig!!! dankuwel!

OMG
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven