Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Om te beginnen gefeliciteerd Chocolate chip!!!

Beste dames ook ik voel me de laatste tijd niet meer zo thuis op dit forum. Ook omdat ondanks dat we de toezegging hebben gehad dat de eiceldonatie doorgaat ik me eerst moet laten behandelen en ik dus nog steeds geen datum heb.

Ik zie dat veel meiden zwanger zijn of in de zwanger worden vanaf fora schrijven en ik niet echt een plekje heb om naar toe te verhuizen denk ik dat ik dus dat ik maar helemaal met VF stop.

Jullie zijn echt een enorme steun geweest toen ik het het hardst nodig had waarvoor ik jullie allemaal bedank. Maar ik denk dat ik het nu wel weer alleen kan.
Chocaladechip, gefeliciteerd! Ik hoop dat je vlot door je zwangerschap heen gaat.

Andere meiden, ik vind het niet zo raar dat je op een gegeven moment minder mee bezig bent. Had ik ook. Ik denk ook niet dat je dat volhoud jaren aan een stuk opstaan en gaan slapen met een brandende kinderwens.

Ik hoop wel voor iedereen hier dat als ze er voor gaan, dat het vlug lukt!
Ahw jammer tafelkleed. Ik hoop iig dat je snel zwanger kunt worden en je gezin kunt stichten!

@paddle hoe gaat het bij jou???

Het is bij mij niet dat ik niet wil kletsen hoor. Maar dit topic bestaat al best een tijdje en ik schrijf al die hele tijd mee en heb gewoon niet zo veel meer te vertellen. Een beetje zoals bij hop. Ons plan staat nu min of meer vast, mijn rammels zijn momenteel op een laag pitje en dan weet ik gewoon niet meer wat te vertellen. Neemt niet weg dat ik het leuk vind om jullie soms te lezen en af en toe een update te krijgen (ook van zwangeren!) En geven.
Matt: Lief van je dat je ernaar vraagt. Niet super. Wel beter.

Na de grote misselijksheidsfase begon de grote overgeeffase. Ganse dag door. Gelukkig ging het met week 13 weer beter. De auto is wel nog een grote trigger, voor de rest blijft het beperkt tot 1 keer per dag. Heb ook weer wat meer energie.

Zwanger zijn is niet zo mijn ding helaas. Kijk wel uit naar de baby .
Chocolate, gefeliciteerd! Wat is iedereen snel zwanger zeg, hoop dat deze trend zich doorzet!

Tafelkleed: heel veel succes met de toekomst! Ik ben wel heel benieuwd hoe het bij jullie verder gaat, dus misschen wil je af en toe wel een uodate blijven geven(kan ook als prive bericht).

Dat er geen plekje voor je is, ben ik he trouwens niet mee eens, je kan hier blijven, of naar de prikbitches gaan (want daar komt het toch op neer uiteindelijk, een ivf-zwangerschap met eiceldonatie)

En misschien zijn er wel lotgenoten forums.

En wie is er nou de nieuwe doorbitch, nu ik en mat weggaan?
Gefeliciteerd Chocolate chip! Watsnel !! Ik hoop ook dat de trend doorgaat, haha

@Tafelkleed; dank voor je update ! Zou het ook leuk vinden om af en toe nog een update van je te lezen!

@Paddle; sterkte! Vervelend dat je je nog steeds niet lekker voelt.

Ik zit momenteel weer middenin de baby/kraambezoeken, maar heb daarbij even geen last van groene monsters. Wel weer lekker met de naaimachine bezig leuke kleertjes voor ze te naaien
Wauw gefeliciteerd Choco!! Spannend allemaal he?

Tafelkleed, begrijpelijk! Heel veel sterkte en succes in het verdere proces. Dat jullie maar een mooi gezinnetje mogen krijgen:)

Paddle, fijn dat het iets beter gaat! Rot dat je zo misselijk bent geweest...
Hallo Dames,

Ik ben nieuw hier

Ik ben bijna 23 en mijn vriend bijna 30..

We gaan eind dit jaar trouwen..

Maar ons kinderwens is er al

Ik heb een anticonceptiestaafje in mijn arm die is geldig tot 2016..

En we zouden ervoor moeten sparen..

De vraag aan ons is of we in 2015 beginnen met de stap om anticonceptie eruit te halen of op de houdbaarheidsdatum van mijn staafje.. Dat is nog de vraag.. verder moeten we nog wachten wachten wachten..

en Oja we hebben allebij een baan.. (mijn aanstaande een vaste ik een jaarcontract).

Groetjes,

Bezigebij22
Paddle en Tafelkleed: sterkte en succes voor de toekomst!!
@Paddle, hoe veel weken ben je nu? Hoop dat je toch nog op een gegeven moment volop kunt gaan genieten van je zwangerschap. Zonder kwaaltjes. Al is het maar voor een paar weken
Bezigebij, welkom! Ik moet zeggen dat ik helemaal blij word van je berichtje, want zoals je ziet verdwijnen een hoop vaste schrijfster omdat ze al dicht in de buurt komen van hun datum . Dus ik vind het wel leuk dat je hier nieuw bent en wilt komen schrijven. Welkom dus!

@dames die weggaan, willen jullie eigenlijk ook uit de tabel verwijderd worden? Ik weet niet wie die tabel kan aanpassen? Hoeft van mij niet hoor, hihi, dan lijkt dit topic nog een beetje gezellig druk .
@alieanna,

Nou leuk om te horen!! En natuurlijk tof van de andere schrijfsters dat hun wens toch is gelukt!!

Ik hoop ook ooit uit deze topic te mogen ;) hihi..

En jij aliceanna? Komt voor jou de datum ook al dichterbij?? Of ben je ook nog aan het wachten?
@Aliceanna, in principe kan iedereen de tabel bijwerken. Maar ik heb hier de inloggegevens niet. Ik mag uit de tabel hoor. Zal nog wel af en toe meeschrijven maar ik hecht toch al niet zo'n waarde aan het hele "in de tabel staan" gebeuren.
@Matroesjka, ik heb ook geen inloggegevens.

@Bezigebij, wij wachten ook nog. Mijn vriend heeft al een aantal jaren een vaste baan en ik ga in september een 2e studie volgen, Verzorgende IG in 2 jaar tijd. Dus wij gaan sowieso niet voor 2017 beginnen is de verwachting. Ik wil ook graag een jaartje werken voordat ik zwanger wordt. Sowieso vindt vriend het hele idee volgens mij een beetje eng, dus ik probeer het er ook niet te vaak over te hebben, want daar wordt hij wel een beetje gek van. Dus het is wel tof om hier dan wat te posten . En ik lees met veel plezier al die andere verschillende topics hier!
@aliceanna,

Spannend al moet ik zeggen uit ervaring met mijn vriend die vond het eerst ook eng maar stond wel altijd open voor mijn gevoelens..

En nu is hij ook zover dat we het kunnen delen samen..

Het nadeel is dat we nog even moeten wachten hihi
Grr. Dames ik moet. Dit even kwijt. Mijn vriend wil nog geen kinderen. Hij zegt er toch nog niet klaar voor te zijn. Nu kan ik beter niet zoveel met hem erover te praten. Want hij word gek.

Ikzit al op me roze wolk. Maar hij wil eerst dit jaar afmaken met onze bruiloft. En op vakantie volgend jaar.

Wil ik ook wel hoor. Maar me wens is ook groot.

Hoe gaanjullie hiermee om?

Hebben jullie ook last van partners die er nog niet klaar voor zijn?
Klopt het dat dit topic niet meer zo actief is?

Dat zou jammer zijn.
Ik denk wel dat dat klopt. De meeste actieve schrijfster hebben nu net gezegd dat ze stoppen met schrijven, inderdaad wel jammer!

Ik zou je vriend wat tijd geven, er iets minder over praten misschien? Geen idee eigenlijk, omdat wij onze kinderwens nog zoveel verder uitstellen. Maar misschien moet je inderdaad je eerst lekker richten op je bruiloft, dat is namelijk ook heel erg leuk en misschien vindt hij dat ook al wel een beetje spannend, met de voorbereidingen enzo?
Het is inderdaad een stuk minder actief dan eerst omdat veel dames al zwanger zijn of het snel gaan proberen. Maar ik zou zeggen: dan is het aan de relatief nieuwe schrijfsters om dit topic levende te houden ;).

Bezigebij, wat vervelend zeg. Ik herken het: heb hetzelfde gehad. Ik wilde een paar jaar geleden eigenlijk al beginnen maar mijn man wilde ook nog niet. Wilde eerst nog reizen e.d. Toen hebben we een 'startmoment afgesproken'. Deze zomer gaan we dan onze laatste verre reis maken. Dus ik heb wel een flinke tijd geduld moeten hebben. Maar nu zijn we er in ieder geval zeker allebei aan toe.

Is dat ook een oplossing voor jullie? Dit jaar de bruiloft, volgend jaar vakantie, daarna beginnen met proberen voor een baby?
Idd eerst trouwen.

Dan tot rust komen.

En kijken volgend jaar eventueel stoppen met de pil.

Dan moet ik eerst flink ontpillen.

😄 Dan zien we wel hoe t loopt.
@Bezigebij; jammer dat je vriend en jij niet op dezelfde lijn zitten qua kinderwens nu. Maar klinkt verstandig om nog even te wachten, je bent ook nog jong dus dat kan prima. Geniet van de bruiloft en elkaar en dan komt er (als het goed is) vanzelf een moment dat het voor jullie beiden goed voelt om ervoor te gaan.

@Evaviva, hoe is het met jou? Ervaar je net als ik ook meer rust nu jullie een startmoment hebben afgesproken en het eigenlijk al heel dichtbij komt?

@hier; nog steeds vooral druk met verkoop huis. Er zijn inmiddels een paar kijkers geweest en makelaar denkt dat één van hen wel serieus interesse kan hebben. Zou echt super zijn als het snel verkocht is. Verder onze verre reis aan het plannen, leuk! Heb er al veel zin in om te gaan, nog maar een paar maandjes
@ukkie Ja klopt ik heb ook meer rust . Het is nu inderdaad duidelijk en best dichtbij. Nog 2 maanden! En dan lekker op reis èn 'beginnen' haha. Wat een topmaand wordt september :D.

Waar gaat jouw reis ook weer naartoe?

Succes met je huis, hopelijk hebben die mensen inderdaad serieus interesse!
VanDeweek weer een goed gesprek gehad. En me vriend wil ook wel graag kinderen. We kijken na onze vruiloft hoe we ervoor staan. Eerst trouwen 😄
Chocolatechip gefeliciteerd!!

En wat een leegloop hier... Hoop dat het topic een beetje in leven blijft! Zeker voor degenen die nog erg lang moeten wachten.

Ik ben momenteel ook niet zo erg actief. Allereerst kon ik een tijdje niet inloggen, geen idee waarom. Bovendien is het erg, erg druk op m'n werk. Nog twee weekjes, dan lekker vakantie.
Gisteren de uitnodigingen voor de bruiloft zitten vouwen en vandaag op de post gedaan! Ben zo benieuwd naar de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven