Filmpje uithuisplaatsing deel 3

20-06-2014 15:19 3174 berichten
Filmpje uithuisplaatsing kind part 2

Deeltje drie!
Alle reacties Link kopieren
quote:heideroosje5 schreef op 20 juni 2014 @ 23:45:

[...]

Nou als je op haar fb kijkt....daar wordt het nogal vaak toegegeven....de helft wat daar post daar zijn de kinderen van uit huis geplaatst.....En die het duidelijk niet als hulp zien , Maar last?
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:cupcake007 schreef op 20 juni 2014 @ 23:46:

Ik ga er trouwens vanuit, dat na een UHP het kind niet na een week al terug kan. Nogal drastisch besluit, voor een weekje.Spoed UHP wordt volgens mij standaard voor een maand afgegeven. Kan dat het kind eerder thuis, kan ook dat de UHP verlengd wordt. Afhankelijk van de situatie.
quote:chantal31 schreef op 20 juni 2014 @ 23:50:

Uit deel 1 (achternamen verwijderd)

[...]

Ik heb nog even het deel terug gelezen over de 2 vermeende dochters die op de HANS pagina spraken over moeder en vader, maar dit zijn voor zover ik weet niet de natuurlijke kinderen van vader.

De 2 oudere kinderen van vader zijn bij mijn weten 2 zoons, en hier gaat het om 2 dochters.

Wie deze kinderen zijn is mij een raadsel, vooral omdat ze over Irme als moeder, en Gerland als vader.

Als die Miranda dezelfde is als die eerder werd gequote vanmiddag, dan is het iemand die dicht bij vader staat. Het sukje van vandaag, daarin had zij het over Irme die in huis van vader stond met een hamer in haar hand en daar kwam inbreken, terwijl Gerland en de zus van deze Miranda daar in huis waren. Misschien is haar zus de huidige partner van Gerland en deze Miranda dan een schoonzus?

En misschien is ze wel Vlaamse? Die praten over "de papa" en "de mama".
[quote]fryskhynder schreef op 20 juni 2014 @ 23:56:

[...]

En die het duidelijk niet als hulp zien , Maar last?[/quote]

Ja volgens al deze personen is het een onterechte uithuisplaatsing....yeah right...
quote:yasmijn schreef op 20 juni 2014 @ 23:56:

Overigens, mensen met een hoger inkomen komen in vrijwillige hulpverlening vaak niet bij bjz, omdat zij zelf hulp inschakelen. Dit kan een vertekend beeld van het klantenbestand geven, maar het is dus niet zo dat problemen alleen bij ' tokkies' voorkomen.

Maar juist van die categorie heb ik het idee dat daar het " stigma " is?

Tokkies hebben in de regel weinig schaamte gevoel, Maar daar kan ik ook wel eens te veel neigen naar het vooroordeel natuurlijk.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:heideroosje5 schreef op 20 juni 2014 @ 23:56:

Oke, ja ben nieuw hier....moet nog even wennen....heb 13 jaar op een ander forum rondgehangen....Toch niet MG?
quote:yasmijn schreef op 20 juni 2014 @ 23:56:

Overigens, mensen met een hoger inkomen komen in vrijwillige hulpverlening vaak niet bij bjz, omdat zij zelf hulp inschakelen. Dit kan een vertekend beeld van het klantenbestand geven, maar het is dus niet zo dat problemen alleen bij ' tokkies' voorkomen.

Klopt!

Daarbij kijken sommige mensen sneller eerst naar anderen en dan pas naar zichzelf of zelf dat laatste ook nog niet eens.
quote:*nightsky* schreef op 20 juni 2014 @ 23:58:

[...]

Als die Miranda dezelfde is als die eerder werd gequote vanmiddag, dan is het iemand die dicht bij vader staat. Het sukje van vandaag, daarin had zij het over Irme die in huis van vader stond met een hamer in haar hand en daar kwam inbreken, terwijl Gerland en de zus van deze Miranda daar in huis waren. Misschien is haar zus de huidige partner van Gerland en deze Miranda dan een schoonzus?

Hoe ingewikkeld

Met een hamer, inbreken....godnogantoe.
quote:fryskhynder schreef op 20 juni 2014 @ 23:59:

[...]

Maar juist van die categorie heb ik het idee dat daar het " stigma " is?

Tokkies hebben in de regel weinig schaamte gevoel, Maar daar kan ik ook wel eens te veel neigen naar het vooroordeel natuurlijk.Dat gevoel deel ik.
quote:Tepelsteeltje schreef op 21 juni 2014 @ 00:00:

[...]

Toch niet MG? Was da ?? MG....Ken ik niet !
quote:*nightsky* schreef op 20 juni 2014 @ 23:58:

[...]

Ja, dat zou kunnen. Maar eerder werd hier op het forum gesproken alsof Irme 2 andere kinderen had die kritiek op haar uitte welke werd verwijderd.

En een aantal op haar facebook pagina lijken die conclusie dus ook te trekken.

Maar de 2 biologische kinderen van Gerland uit een eerdere relatie zijn dus zoons, en halfbroers van Hansje.
Moeders gaat nu op deze tour op FB:

https://www.youtube.com/watch?v=AldUzWWq8iQ

Ja, dat gevoel hebben we allemaal wel eens
quote:heideroosje5 schreef op 21 juni 2014 @ 00:01:

[...]

Was da ?? MG....Ken ik niet !Houwe zo!
quote:waterval70 schreef op 20 juni 2014 @ 23:58:

[...]

Spoed UHP wordt volgens mij standaard voor een maand afgegeven. Kan dat het kind eerder thuis, kan ook dat de UHP verlengd wordt. Afhankelijk van de situatie.Dank je
Hoe dan ook opvallend veel berichten vanuit ogenschijnlijk betrouwbare bronnen waarin beweerd wordt dat Irme nog meer kinderen heeft.

Iemand in dit topic, ook een insider, ontkende dit weer.

Toch verbaasd het mij dan dat zoveel "insiders" beweren dat het wel zo is. Ik kan mij vergissen, maar wat heeft het voor zin om zoiets te verzinnen? Ja het is te verwachten dat ook alles wordt aangegrepen om I. zwart te maken, maar verzinnen dat er andere kinderen zouden zijn, kan ik dan niet plaatsen. Zou het dan toch waar zijn. Enfin, we zullen het misschien nog horen.
quote:chantal31 schreef op 21 juni 2014 @ 00:02:

[...]

Ja, dat zou kunnen. Maar eerder werd hier op het forum gesproken alsof Irme 2 andere kinderen had die kritiek op haar uitte welke werd verwijderd.

En een aantal op haar facebook pagina lijken die conclusie dus ook te trekken.

Maar de 2 biologische kinderen van Gerland uit een eerdere relatie zijn dus zoons, en halfbroers van Hansje.

Huh? Ik dacht stiefbroers, zoons uit zijn nieuwe relatie en eigen dochters uit een relatie voor Irme.

Ik snap er niks meer van.
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 00:02:

Ja, dat gevoel hebben we allemaal wel eens Dan zou ze gewoon donorzaad gebruikt hebben bij de IVF?
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 00:00:

[...]

Dat gevoel deel ik.

Ik ook wel hoor!

Gelukkig heeft Irme een IQ van 130 maar veel van deze ouders zitten toch echt onder de 85 en zijn daardoor ook moeilijk leerbaar en dan gaat opvoeden ook niet vanzelf.
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 00:02:

Ja, dat gevoel hebben we allemaal wel eens Vooral naar de tijd dat het meeste gros van deVivaVrouwen zich nog in zulks pakje kon hijsen
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 00:03:

[...]

Huh? Ik dacht stiefbroers, zoons uit zijn nieuwe relatie en eigen dochters uit een relatie voor Irme.

Ik snap er niks meer van.Ik weet niet beter dan dat het jongetje 2 stief broertjes heeft , Van G zijn nieuwe vriendin .

[...]

Ik snap er niks meer van.

Nee,dit is wat ik in elk geval weet:

Gerland heeft met Irme 1 kind : Hansje

Gerland heeft uit een eerdere relatie 2 zoons. Hij heeft een bezoekregeling met deze 2 jongens.

Irme heeft alleen 1 zoon: Hansje.

[...]

Ik snap er niks meer van.Ik dacht halfbroers, jonger dan H. Daarna dacht ik stiefbroers (kinderen van G zijn huidige vriendin) omdat er gesproken werd door I over mishandeling van H door die kinderen (lijkt me niet dat dat gebeurd door een 2-3 jarig mannetje (en hoe kan dat als G zijn zoon niet mag zien?) en nu weet ik het niet meer! Denk dat we de dochters buiten beschouwing kunnen laten, daar geloof ik in ieder geval niet zo in.

" Sportknol jij kan beter gaan paardrijden! Is veel beter voor jou.

ongeveer een minuut geleden"

Nou niet op mij!....
Volgens mij (en dat hoop ik écht uit de grond van mijn hart) is er nu eindelijk een serieuze interventie aan de gang bij moeder. Of haar pammetje begint eindelijk te werken. Het is iig rustig op beide sites, ze reageert en liked niet meer....

Maar het zou wel fijn zijn als de overgebleven vrienden/familie/kennissen eens zouden ingrepen. Een interventie, zoals bij (drugs)verslaafden... liefdevol, maar streng. Ik vind het nu niet meer om te lachen, ik heb medelijden met haar....
quote:yasmijn schreef op 20 juni 2014 @ 23:23:

[...]

Is JZ dan echt zo'n verschrikkelijke instantie die fout op fout stapelt? Dat lees ik overal. En niet alleen nu en niet over deze casus.

Ik hoor en lees het al jaren.quote:byhzy schreef op 20 juni 2014 @ 23:30:

[...]

Jeugdzorg doet ook heel veel goed alleen daar hoor je ouders niet of vrijwel nooit over.

Dat is ook merendeel de vrijwillige hulpverlening maar de hulp in het gedwongen kader heeft zeg maar een wat "moeilijker" klantenbestand.

Hier sluit ik me bij aan. Ik ben regelmatig degene die de JZ moet inschakelen en bij voorkeur doe ik dit in overleg met cliënten. Wanneer mensen open staan voor hulp verloopt het contact en de hulpverlening stukken soepeler en kan op vrijwillige basis plaatsvinden. Wanneer mensen niet openstaan voor hulp en de situatie onhoudbaar wordt is er dwang nodig en dat zorgt vaak voor een slechte start en een moeilijker verloop.

De meeste van mijn cliënten hebben (ernstige) psychische problemen dat is een andere doelgroep dan ouders in een "vechtscheiding" denk ik. Mijn ervaringen zijn toch met deze doelgroep aardig positief. Vaak is overleg met JZ medewerkers goed mogelijk en worden er echt wel goede dingen voor kinderen gedaan. Wel zijn er vaak lange wachtlijsten voor er iemand is om mee te overleggen. Ook verloopt de samenwerking/overdracht intern naar mijn idee regelmatig moeizaam. Ik heb bij een overleg wel eens twee medewerkers van JZ die van een verschillende afdeling waren met hun koppen tegen elkaar te rammen zodat wat er los zat weer contact zou maken. Het was zo frustrerend om te zien hoe die twee aan het steggelen waren over de overdracht van een kind en ze konden het niet afstemmen en kind in crisis kwam op de wachtlijst, andere afdeling he.. Het is al een aantal jaar geleden maar ik kan me er nog boos over maken. Met het kind is het "goed" gekomen trouwens toen er eenmaal plek was in een "zorginstelling" waar hij niet in een rolstoel zat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven