Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet
woensdag 21 mei 2008 om 22:54
Hoi allen,
Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.
En ik ben zo vreselijk verdrietig!
Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.
Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...
Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?
En hoe lang gaat dit duren?!!
Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.
En ik ben zo vreselijk verdrietig!
Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.
Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...
Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?
En hoe lang gaat dit duren?!!
woensdag 9 juli 2008 om 12:30
woensdag 9 juli 2008 om 15:42
@ Kitty....Je bent hier van harte welkom hoor, (natuurlijk wel weer jammer dat er nog iemand verdriet heeft) maar tsja...
In het allereerste begin zoals bij jou , wat we allemaal hebben gehad, kun je het beste lekker uithuilen en je gewoon ontzettend rottig en ellendig voelen.
Meis , het wordt echt beter, en niet alleen ik, maar iedereen hier op t topic kan dat beamen!
Schrijf vooral van je af, en dat helpt als geen ander.
Huilbuien moeten eruit, maar het zal echt echt echt beter gaan.
Je wereld stort even helemaal in, maar overleven zit nou eenmaal in de menselijke natuur
dus het komt wel goed, ook met jou!
In het allereerste begin zoals bij jou , wat we allemaal hebben gehad, kun je het beste lekker uithuilen en je gewoon ontzettend rottig en ellendig voelen.
Meis , het wordt echt beter, en niet alleen ik, maar iedereen hier op t topic kan dat beamen!
Schrijf vooral van je af, en dat helpt als geen ander.
Huilbuien moeten eruit, maar het zal echt echt echt beter gaan.
Je wereld stort even helemaal in, maar overleven zit nou eenmaal in de menselijke natuur

woensdag 9 juli 2008 om 17:21
Freebs!!!!
Ik ben zoooooo trots op U
Nergens lees ik meer de wanhoop tussen je breichtjes door
Je bent nu lekker anderen advies aan het geven.
Fijn om te lezen zeg!
Jammer dat ik niet wist dat je in de buurt was, hadden we ff kunnen daten
Eefje gaat ook lekker volgens mij, grappig om te lezen dat bij een hele hoop toch de ratio van de emotie gaat winnen (met of zonder een beetje hulp van hier)
@ Lyc, kom op meis...balen dat je je zo rot voelt.
Kan het niet vaal genoeg zeggen maar het wordt echt beter
Kijk naar mij, naar Freebie, naar Debbie
@ Debbie, ok, klein tipje...hij danst, hij is leuk, hij vind mij ook leuk en hebben net via Hyves *thank god for hyves* een vervolg date voor zaterdag gepland staan
Op zich allemaal helemaal prima maar bij mij gaat steeds meer het gevoel overheersen dat ik ff geen vent wil
Heb het zo ontzettend leuk nu, druk bezig met een huisje zoeken, leuke vriendinnen leuke acties...awel weet ook wel dat je de dingen niet kan dwingen dus ik geniet maar gewoon van alles
@ Lobelia, ook bij jou heb ik het gevoel dat je de goeie kant opgaat, tuurlijk je bent er nog niet, hoeft ook niet meis, kleine stapjes tegelijk
En ik...ik ga lekker
Aandacht te over ineens (das toch ook wel heel ernsig leuk)
En vanavond een avond bankhangen, helemaal in mijn uppie en kijk er zo ontzettend naar uit, en dat lieve dames...DAT verbaasd me nog het meest
De rust in mijn donder!!!
Ik ben zoooooo trots op U
Nergens lees ik meer de wanhoop tussen je breichtjes door
Je bent nu lekker anderen advies aan het geven.
Fijn om te lezen zeg!
Jammer dat ik niet wist dat je in de buurt was, hadden we ff kunnen daten
Eefje gaat ook lekker volgens mij, grappig om te lezen dat bij een hele hoop toch de ratio van de emotie gaat winnen (met of zonder een beetje hulp van hier)
@ Lyc, kom op meis...balen dat je je zo rot voelt.
Kan het niet vaal genoeg zeggen maar het wordt echt beter
Kijk naar mij, naar Freebie, naar Debbie
@ Debbie, ok, klein tipje...hij danst, hij is leuk, hij vind mij ook leuk en hebben net via Hyves *thank god for hyves* een vervolg date voor zaterdag gepland staan
Op zich allemaal helemaal prima maar bij mij gaat steeds meer het gevoel overheersen dat ik ff geen vent wil
Heb het zo ontzettend leuk nu, druk bezig met een huisje zoeken, leuke vriendinnen leuke acties...awel weet ook wel dat je de dingen niet kan dwingen dus ik geniet maar gewoon van alles
@ Lobelia, ook bij jou heb ik het gevoel dat je de goeie kant opgaat, tuurlijk je bent er nog niet, hoeft ook niet meis, kleine stapjes tegelijk
En ik...ik ga lekker
Aandacht te over ineens (das toch ook wel heel ernsig leuk)
En vanavond een avond bankhangen, helemaal in mijn uppie en kijk er zo ontzettend naar uit, en dat lieve dames...DAT verbaasd me nog het meest
De rust in mijn donder!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 9 juli 2008 om 18:50
Hi ladies,
ben een paar dagen hier niet geweest, beetje een dippie geloof ik (en het weer draagt ook al niet bij aan de feestvreugde). Heb weer af en toe contact met ex om zakelijke/financiele dingen te regelen (gaan eind volgende week naar de notaris) en merk dat het me eigenlijk alleen maar meer verdriet doet. Ik merk wel dat hij probeert om het zo goed mogelijk te regelen, maar heeft af en toe weer acties en uitspraken.... niet te geloven. Maar dan wel steeds zeggen dat hij wel contact wil houden en zelfs denkt dat het contact beter wordt omdat we nu geforceerd zitten doen om de boel te regelen... Tja heb hem gezegd dat wat mij betreft ik liever voorlopig geen contact wil nadat we alles hebben afgehandeld (tot die tijd moet het wel helaas) omdat dat voor mij echt beter is en dat we wel zullen zien in de toekomst. Op zich goed natuurlijk dat ik dat gezegd heb en ik weet ook dat het beter is, maar het lijkt me echt vreselijk om hem helemaal niet meer te spreken of te zien.....Maar ja, misschien als ik mij daardoor beter ga voelen dat het dan vanzelf makkelijker wordt!
Goed om te lezen trouwens dat hier al weer mooie plannen worden gemaakt voor de 26e! Heb er al erg veel zin in!
ben een paar dagen hier niet geweest, beetje een dippie geloof ik (en het weer draagt ook al niet bij aan de feestvreugde). Heb weer af en toe contact met ex om zakelijke/financiele dingen te regelen (gaan eind volgende week naar de notaris) en merk dat het me eigenlijk alleen maar meer verdriet doet. Ik merk wel dat hij probeert om het zo goed mogelijk te regelen, maar heeft af en toe weer acties en uitspraken.... niet te geloven. Maar dan wel steeds zeggen dat hij wel contact wil houden en zelfs denkt dat het contact beter wordt omdat we nu geforceerd zitten doen om de boel te regelen... Tja heb hem gezegd dat wat mij betreft ik liever voorlopig geen contact wil nadat we alles hebben afgehandeld (tot die tijd moet het wel helaas) omdat dat voor mij echt beter is en dat we wel zullen zien in de toekomst. Op zich goed natuurlijk dat ik dat gezegd heb en ik weet ook dat het beter is, maar het lijkt me echt vreselijk om hem helemaal niet meer te spreken of te zien.....Maar ja, misschien als ik mij daardoor beter ga voelen dat het dan vanzelf makkelijker wordt!
Goed om te lezen trouwens dat hier al weer mooie plannen worden gemaakt voor de 26e! Heb er al erg veel zin in!
woensdag 9 juli 2008 om 19:18
Hi meiden,
Ben maar heel even op mijn werk geweest. Collega's zijn wel lief maar het gros is man én middelbaar. Dus veel opmerkingen als "vergeet hem toch!", "je bent nog jong meid"....
Heb vandaag ex-schoonmoeder gebeld om te zeggen dat ik alle contact moet breken... ook met hen.
Ongemerkt zou ik toch dingen over ex horen en dat wil ik niet.
Ze begreep het helemaal gelukkig. Werd nog een lang gesprek... Ondanks dat het haar zoon is schroomt ze niet om zijn "fouten" te benoemen en in te zien dat híj degene is die onze relatie verknald heeft.
@ Kitty
Welkom hier meid. Zoals Freebie je al zei: van je afschrijven hier kan je af en toe net dat beetje lucht geven wat je nodig hebt.
@ Eefje,
Zag dat je ook op een ander topic (Narcisten) mee schreef.
Zou graag eens met je van gedachten willen wisselen. Ik heb niet het idee dat mijn ex een rasechte Narcist is maar sommige kenmerken zijn erg treffend.
Ik stuur je een berichtje via Viva met mijn email okay?
Liefs,
Lieke
Ben maar heel even op mijn werk geweest. Collega's zijn wel lief maar het gros is man én middelbaar. Dus veel opmerkingen als "vergeet hem toch!", "je bent nog jong meid"....
Heb vandaag ex-schoonmoeder gebeld om te zeggen dat ik alle contact moet breken... ook met hen.
Ongemerkt zou ik toch dingen over ex horen en dat wil ik niet.
Ze begreep het helemaal gelukkig. Werd nog een lang gesprek... Ondanks dat het haar zoon is schroomt ze niet om zijn "fouten" te benoemen en in te zien dat híj degene is die onze relatie verknald heeft.
@ Kitty
Welkom hier meid. Zoals Freebie je al zei: van je afschrijven hier kan je af en toe net dat beetje lucht geven wat je nodig hebt.
@ Eefje,
Zag dat je ook op een ander topic (Narcisten) mee schreef.
Zou graag eens met je van gedachten willen wisselen. Ik heb niet het idee dat mijn ex een rasechte Narcist is maar sommige kenmerken zijn erg treffend.
Ik stuur je een berichtje via Viva met mijn email okay?
Liefs,
Lieke
woensdag 9 juli 2008 om 19:58
@ summer: haha goedzo dat het ook lekker met jou gaat!!! Heb nog wel aan je gedacht hoor daar in Scheveningen! De 26e dan wellicht 
En ja geen wanhoop meer hier kan ik overtuigd zeggen! haha. eindelijk!
@ mippie: het is maar beter om hem te vergeten, als het alleen al verdriet doet met de gedachte dat hij geen moeite meer voor jou wilt doen...
Dan kun je maar beter "opgeven".
Mippiedippie doe gewoon vooral je eigen dingen, en dingen die je leuk vindt!!
@ Lyc: best een positief bericht van je.... Kom op he

En ja geen wanhoop meer hier kan ik overtuigd zeggen! haha. eindelijk!
@ mippie: het is maar beter om hem te vergeten, als het alleen al verdriet doet met de gedachte dat hij geen moeite meer voor jou wilt doen...
Dan kun je maar beter "opgeven".
Mippiedippie doe gewoon vooral je eigen dingen, en dingen die je leuk vindt!!
@ Lyc: best een positief bericht van je.... Kom op he
woensdag 9 juli 2008 om 21:38

donderdag 10 juli 2008 om 00:00
Ha dames! Hier gaat alles ook de jippie kant op. Mijn tranen lijken verleden tijd. Af en toe denk ik nog wel met weemoed aan ex-vriend, maar heb niet meer de hele dag zo'n gevoel van pijn en wanhoop. Er is dus hoop! En dat al na 2,5 week! (na een relatie van 3,5 jaar).
Summerdance, bedankt voor de tip, ik ga morgen es even kijken op uitzendinggemist.
Welterusten!
Summerdance, bedankt voor de tip, ik ga morgen es even kijken op uitzendinggemist.
Welterusten!
donderdag 10 juli 2008 om 10:31
@Summer, jippie, toch wat info bij je los kunnen peuteren:-) Hyves is the bomb idd! Waar zouden we zijn zonder?! Ik snap je gevoel dat je het nu lekker hebt in je eentje en geen vent wil heel goed. Ik heb dat ook hoor. Ik denk alleen dat wij meiden zijn die moeten leren om al die dingen ook te blijven doen als we een man hebben. Wij stagneren een btje als we een man hebben en vergeten onszelf. Een relatie werkt pas echt als wij gewoon ons eigen ding blijven doen. Begrijp je me een btje? Heerlijk zo'n avondje alleen op de bank he?! Wie had dat gedacht idd!?
@Mippie, ik vind het knap van je dat je tegen ex hebt gezegd dat je na het regelen van de zaken geen contact meer wil. Het idee dat je hem niet meer zult zien en spreken is KILLING in het begin, maar uiteindelijk voel je je er een stuk rustiger door. Hou vol! Wat is dat toch met die mannen die denken dat je gewoon vrolijk een soort van geforceerd vriendschappelijk contact kan houden????
@Mippie, ik vind het knap van je dat je tegen ex hebt gezegd dat je na het regelen van de zaken geen contact meer wil. Het idee dat je hem niet meer zult zien en spreken is KILLING in het begin, maar uiteindelijk voel je je er een stuk rustiger door. Hou vol! Wat is dat toch met die mannen die denken dat je gewoon vrolijk een soort van geforceerd vriendschappelijk contact kan houden????
donderdag 10 juli 2008 om 15:27
@ debbie, ik begrijp je PRECIES!!!
en das nou ook precies en exact de reden dat ik eigenlijk nog geen relatie wil!
Ik wil eerst een een goeie basis leggen met het leven wat ik nu heb
Goeie vriendinnen, vrienden, lekker bezig de hele week, ik ben bang (eigenlijk weet ik dat zeker) dat als ik me nu in een relatie stort ik binnen de kortste keren weer 100% geef en TE weinig aan mezelf denk
Ben nog niet diep genoeg geworteld met mijn nieuwe ik (snap je dat een beetje?)
Een lover...prima, maar ff niets vasts.
Dat wil ik gfewoonnog niet, dit leven is zo ontzettend leuk!!!
En waardevol, wil aan mezelf bewijzen dat ik het ook zonder man heel leuk kan hebben, denk dat ik alleen zo later ook de levens kan combineren...man en een leven zonder man...
Hmmm heb een beetje het gevoel dat ik aan het raaskallen ben maar voor mezelf heb ik het in elk geval heel erg helder
en das nou ook precies en exact de reden dat ik eigenlijk nog geen relatie wil!
Ik wil eerst een een goeie basis leggen met het leven wat ik nu heb
Goeie vriendinnen, vrienden, lekker bezig de hele week, ik ben bang (eigenlijk weet ik dat zeker) dat als ik me nu in een relatie stort ik binnen de kortste keren weer 100% geef en TE weinig aan mezelf denk
Ben nog niet diep genoeg geworteld met mijn nieuwe ik (snap je dat een beetje?)
Een lover...prima, maar ff niets vasts.
Dat wil ik gfewoonnog niet, dit leven is zo ontzettend leuk!!!
En waardevol, wil aan mezelf bewijzen dat ik het ook zonder man heel leuk kan hebben, denk dat ik alleen zo later ook de levens kan combineren...man en een leven zonder man...
Hmmm heb een beetje het gevoel dat ik aan het raaskallen ben maar voor mezelf heb ik het in elk geval heel erg helder
donderdag 10 juli 2008 om 16:49
hai kitty, jazeker had ik dat in het begin heel erg. Hij had bijna nooit kritiek op me, tót het uit was. Ik was zo lamgeslagen dat hij maar raak kon smijten met verwijten en in het begin trok ik het me heel erg aan, dacht ook dat zijn liefde niet oprecht was geweest omdat hij zelf ook die dingen zei.
Nu besef ik wel dat dat onzin is, dat komt vanzelf weer, dat je het reeëler gaat bekijken.
Wat goed van dat in- en uitschrijven trouwens!
Dat helpt echt hoor, evenals je emailwachtwoorden aanpassen, alles regelen bij de instanties en spullen van toen in dozen op zolder of in de kelder stoppen.
Klinkt hard maar hielp mij toch over het ergste heen, sterkte!
@allen, wel een redelijke dag vandaag, gesprek bij re - integratiebureau verliep veelbelovend dus wie weet heb ik straks weer een baan!
Verder nog steeds niet teruggemaild! Ik is trots op mezelf.
Beste vriend zei afspraak af maar heb niet te lang gebaald maar gewoon gezellig bij een vriendin afgesproken.
Gaat beter!
Knuf voor iedereen,
Eef
Nu besef ik wel dat dat onzin is, dat komt vanzelf weer, dat je het reeëler gaat bekijken.
Wat goed van dat in- en uitschrijven trouwens!
Dat helpt echt hoor, evenals je emailwachtwoorden aanpassen, alles regelen bij de instanties en spullen van toen in dozen op zolder of in de kelder stoppen.
Klinkt hard maar hielp mij toch over het ergste heen, sterkte!
@allen, wel een redelijke dag vandaag, gesprek bij re - integratiebureau verliep veelbelovend dus wie weet heb ik straks weer een baan!
Verder nog steeds niet teruggemaild! Ik is trots op mezelf.
Beste vriend zei afspraak af maar heb niet te lang gebaald maar gewoon gezellig bij een vriendin afgesproken.
Gaat beter!
Knuf voor iedereen,
Eef
donderdag 10 juli 2008 om 17:06
donderdag 10 juli 2008 om 17:28
Dames
Ik ga niet alles lezen want ik zit in een internetcafe. Ben op vakantie in Cyprus. Vriendinnen zijn met zijn tweeen naar de hoofdstad, maar ik had geen zin. Mij te warm en een enorme terugval. Komt wel goed, maar het kwam er even op het verkeerde moment uit. Vriendinnen gekwetst maar die hebben het mij gelukkig vergeven. Maar desondanks even een slechte dag. Krijg je er van als je een week niks doet. Maar ja met gemiddelde temperatuur van 38 graden kan je ook weinig. Gelukkig snappen de meiden waar het vandaan komt dus alle begrip van hun dat ik niet mee ben gegaan. Vandaag lekker naar het strand en zwembad gegaan en straks ga ik lekker eten.
De organisatie van de 26 neem ik na de vakantie op me. Mijn voorstel is om een hotmailadres aan te maken waar iedereen even een mailtje naar stuurt dat communiceert makkelijker.
Want volgens Freebie ben ik goed in regelen.
Met Sms-fries gaat het nog steeds goed. We zitten nu wat minder te smsen maar dat is meer omdat ik hier zit en de kosten te hoog zijn. Na de vakantie zeker een afspraak inplannen. Merk wel dat ex nog in mijn hart zit en dat is niet goed. Tijd zal het leren.
Dames ik spreek jullie na het weekend weer. Vanuit een warm cyprus de groetjes
Ik ga niet alles lezen want ik zit in een internetcafe. Ben op vakantie in Cyprus. Vriendinnen zijn met zijn tweeen naar de hoofdstad, maar ik had geen zin. Mij te warm en een enorme terugval. Komt wel goed, maar het kwam er even op het verkeerde moment uit. Vriendinnen gekwetst maar die hebben het mij gelukkig vergeven. Maar desondanks even een slechte dag. Krijg je er van als je een week niks doet. Maar ja met gemiddelde temperatuur van 38 graden kan je ook weinig. Gelukkig snappen de meiden waar het vandaan komt dus alle begrip van hun dat ik niet mee ben gegaan. Vandaag lekker naar het strand en zwembad gegaan en straks ga ik lekker eten.
De organisatie van de 26 neem ik na de vakantie op me. Mijn voorstel is om een hotmailadres aan te maken waar iedereen even een mailtje naar stuurt dat communiceert makkelijker.
Want volgens Freebie ben ik goed in regelen.
Met Sms-fries gaat het nog steeds goed. We zitten nu wat minder te smsen maar dat is meer omdat ik hier zit en de kosten te hoog zijn. Na de vakantie zeker een afspraak inplannen. Merk wel dat ex nog in mijn hart zit en dat is niet goed. Tijd zal het leren.
Dames ik spreek jullie na het weekend weer. Vanuit een warm cyprus de groetjes
donderdag 10 juli 2008 om 19:46
Waarom moet hij zijn wachtwoorden veranderen dan?
Omdat je bang ben dat je gaat snuffelen?
Dan gewoon eerlijk zeggen, zeg ex...wil je je wachtwoorden even veranderen?
Ik probeer los van je te komen maar zo'n makkelijke link naar je leven maakt het me niet makkelijk
zoiets....
Hier weer terug van 2 uur beulen op de sportschool
Wat begon als een vlucht van thuis wordt steeds meer passie voor de sport.
Ga binnekort beginnen aan de opleiding personal assistant (vonden ze me wel geschikt voor...en hup WEER een compliment in mijn zak!)
Omdat je bang ben dat je gaat snuffelen?
Dan gewoon eerlijk zeggen, zeg ex...wil je je wachtwoorden even veranderen?
Ik probeer los van je te komen maar zo'n makkelijke link naar je leven maakt het me niet makkelijk
zoiets....
Hier weer terug van 2 uur beulen op de sportschool
Wat begon als een vlucht van thuis wordt steeds meer passie voor de sport.
Ga binnekort beginnen aan de opleiding personal assistant (vonden ze me wel geschikt voor...en hup WEER een compliment in mijn zak!)