Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
@marilyn..ben bijna even oud ;)
quote:maisy schreef op 19 juni 2014 @ 14:54:

[...]

+1*doet vreugdedansje* Ik ben niet de enige!
Mensen die roken stinken uit hun waffel. Maar het ergst is het als ze dicht bij je komen staan, je een stap opzij doet zij weer dichterbij komen. Echt beseffen die mensen niet hoe erg ze meuren? Hemel ik krijg er kokhalsneigingen van.

O'ja en de allerergste zijn zij die zeggen, neehoor mijn giegel meurt niet want ik neem een snoepje/kauwgompje blughhhh
Ja en?
quote:lily-rose2014 schreef op 20 juni 2014 @ 11:08:

Ik erger me best heel vaak aan mensen, vooral als je in een vliegtuig hebt gewerkt. Mensen zijn daar zooo irritant...

Ja, he? Dat vind ik als passagier al, kun je nagaan hoe het voor het personeel moet zijn!

Ik was ooit met een vriendin op vakantie met een chartervlucht. Wij zaten bij een nooduitgang, voor ons was een wand. We moesten nog opstijgen. Komt er vrouw aan met een hoop spullen, die iets met haar kind moest doen (verschonen of voeden of zo, dat weet ik niet meer) Zij zegt tegen ons: ik zet mijn spullen even hier neer, vinden jullie wel goed he? Nee, dat mag niet want het is een nooduitgang. Boos dat het mens was! En ze zette haar spullen gewoon neer en ging weg. Dom en asociaal.
quote:marilyn82 schreef op 20 juni 2014 @ 17:37:

Een hele foute: mensen met kinderwagens vinden geloof ik dat ze altijd en overal maar voorrang hebben omdat ze kinderwagens hebben.

En een nog foutere (ik doe het soms zelf ook wel eens, maar niet de hele tijd en altijd en overal): mensen die ALTIJD en overal met hun smartphone bezig zijn.

Vooral jongelui, dan fietst er een groepje meiden van rond de 15 en die zitten al fietsend de hele tijd op die telefoon te kijken.

Punt 1: is gevaarlijk, je let niet op je mede-fietspad-gebruiker, en bovendien: WAAR HEB JE EEN TELEFOON VOOR NODIG ALS ER MENSEN IN REAL LIFE IN DE BUURT ZIJN!

Ik niet snap niet.

+1

Van die mensen die eerst de kinderwagen/buggy op de rijbaan/fietspad duwen en dan pas naar links en rechts kijken...

Geen richting aangeven als je als fietser linksaf slaat. Ben ik net aan het inhalen, gaat zo'n gek ineens opzij...

Geen richting aangeven. Punt.

's Ochtends vroeg (denk aan zondag, 7 uur) met je hele gezin luid pratend over straat gaan.

Smartlappen. Vooral op volume 10, in de zomer, als alle ramen en deuren open staan en er geen ontkomen aan is!

Oranjegekte.... Ik hou van voetbal, maar niet van gekte.
quote:Penelopeia schreef op 06 april 2014 @ 20:20:

Ik erger me eraan als mensen 'eind-ennen' (ik zou echt niet weten hoe je zoiets schrijft) uitspreken. Dus: menseNNN moeteNNN daar eens gauw mee ophoudeNNNN.Wat grappig, deze is al van een hele tijd terug maar ik heb hetprecies andersom. Dat mense prate als Marco Borsato in Binne. Mense moete de hele woorde uitspreke vind ik.
quote:Fiorah schreef op 20 juni 2014 @ 22:54:

[...]

Wat grappig, deze is al van een hele tijd terug maar ik heb hetprecies andersom. Dat mense prate als Marco Borsato in Binne. Mense moete de hele woorde uitspreke vind ik.*zingt* en dat zijn er al twee!
Mensen die alles wat ze in het voorbijgaan zien, hardop voorlezen (zoals reclameslogans op billboards, filmtitels als je langs de bios komt, plaatsnaamborden als je in de trein zit, verkeersborden etc.). Gewoon, zomaar, zonder enkele reden, alleen maar alles hardop voorlezen. Mijn vader heeft er een handje van; schat van een man hoor, maar hier krijg ik echt hoge bloeddruk van
Nothing happens for a reason
Als je 3 etenswaren opnoemt die je niet lust, dat mensen dat gelijk zeggen: "Goh jij lust ook niks".

Ik ben inderdaad kieskeurig, maar het lijkt of anderen dat erger vinden dan ik.
Mensen die -wanneer je ze wat vertelt- constant 'ja' zeggen terwijl ze inademen... Rete-irritant!
Mensen, vooral vrouwen, die overal in de weg gaan staan om met elkaar te leuteren. Vooral in de gangpaden van de supermarkt en op stoepen. En dan nog geïrriteerd kijken als je er langs wil.
Auto's die, als je staat te wachten om over te steken, aan komen scheuren, steeds langzamer gaan rijden en dan vlak voor ze stilstaan weer gas geven. Waarom? Stop of rij gewoon door..
quote:juliet64 schreef op 20 juni 2014 @ 23:25:

Mensen die alles wat ze in het voorbijgaan zien, hardop voorlezen (zoals reclameslogans op billboards, filmtitels als je langs de bios komt, plaatsnaamborden als je in de trein zit, verkeersborden etc.). Gewoon, zomaar, zonder enkele reden, alleen maar alles hardop voorlezen. Mijn vader heeft er een handje van; schat van een man hoor, maar hier krijg ik echt hoge bloeddruk van Haha, wat zegt ie dan bij verkeersborden? STOP! U nadert een voorrangsweg? 50 km per uur? Verboden voor tractors? Rotonde?
quote:Dystania schreef op 21 juni 2014 @ 02:29:

Auto's die, als je staat te wachten om over te steken, aan komen scheuren, steeds langzamer gaan rijden en dan vlak voor ze stilstaan weer gas geven. Waarom? Stop of rij gewoon door..

Oh, dat heb ik vaak op de fiets. Wil ik oversteken bij een rotonde, komt er een auto aan, waardoor ik heel langzaam fietsend de weg opfiets, zodat ik achter de auto langs kan, zonder dat ik hoef te stoppen, gaan sommigen ineens toch stoppen. En doordat ik bijna stilsta, moet ik ineens weer snel 'optrekken'. Dan denk ik, als we beide in hetzelfde tempo door waren gegaan, was het heel mooi gegaan. Maar goed, het is goed bedoeld natuurlijk.

En nee, ik laat automobilisten niet schrikken ofzo.
quote:lily-rose2014 schreef op 20 juni 2014 @ 22:24:

@marilyn..ben bijna even oud ;)
quote:Dystania schreef op 21 juni 2014 @ 02:29:

+1

Mensen moeten zich eens aan de regels houden.

Ik zie constant auto's op zebrapaden stilstaan, te wachten op een stoplicht. Of gewoon mensen die doorrijden terwijl anderen oversteken op een zebrapad. Of fietsers die ineens rakelings langs me heen het zebrapad opfietsen omdat ze niet even willen stoppen. Ik stap altijd af, dacht dat dat hoorde.

Ik heb op school geleerd hoe de regels zijn als fietser en als wandelaar. Voor mijn bromfiets rijbewijs heb ik geleerd hoe de regels zijn op de brommer. Ik hou me precies aan al die regels, maar volgens mij ben ik de enige. En nee, ik ben geen heilig boontje. Ik ben een veilig boontje.

... ik ben ongesteld.
Aan mensen die zich niet aan de verkeersregels houden kan ik me ook ontzettend ergeren.

Nu is het voor mij toch al wel een tijdje geleden allemaal, maar die theorie zit nog heel goed in mijn hoofd.

Jammer genoeg geldt dat lang niet voor iedereen.

Ja van die mensen die snachts of sochtends vroeg inderdaad herrie maken is echt irritant.

Is hier wel eens gebeurd dat mijn bijna buren een feestje hadden en toen het bezoek midden in de nacht wegging namen ze luidkeels afscheid bij de deur. Grrrrrr....

(nu kan ik iedereen wel schieten die mij in mijn nachtrust stoort..)
Die vervelende PostNL medewerkers die het vertikken om hun werk te doen. Dat ze te lui zijn om aan te bellen en doen of je niet thuis bent is al irritant genoeg, maar nu hebben ze aangegeven dat ik een pakket heb geweigerd, waardoor het is teruggestuurd naar de verzender (een webshop in Engeland!). Er is hier niet eens aangebeld, laat staan dat ik iets zou hebben geweigerd.

(Ik ben zwanger, veel te zwaar en één en al hormonen, Grrr)
Ik had pas ook iets met PostNL. Verwachtte een pakketje, was gewoon thuis en, toen ze aanbelden, zat ik op de WC. Dus ik als een gek mijn kont afvegen, maar ik was al veel te laat. Ze hebben letterlijk 10 seconden gewacht en zijn toen weggereden.

Alleen hebben ze mijn pakketje wel afgeleverd. In een bloempot gestopt, zo recht in het zicht in de voortuin. Ik denk dan, stop 'm achter de heg, dan ziet niemand het en wordt het ook niet gejat. Gelukkig was ik thuis en heb ik het meteen naar binnen kunnen halen. Pffff. Gedoe. Dan bén je thuis en heb je nog geen tijd om de deur open te doen.

Herrie 's ochtends is inderdaad irritant. Ik heb last van geluid op de manier dat het letterlijk pijn doet wanneer ik het niet verwacht, dus ik draag vaak oordoppen. Dat helpt wel.

Gamer ergernis; ik heb een game waar veel updates voor komen. De 360, Xbox One en PS4 krijgen van alles, maar voor de PS3 versie, die ik heb, doen ze niets. Ja hallo, ik heb ook betaald, game is pas een half jaar uit op de PS3.
Het veelvuldig gebruiken van de gebiedende wijs in e-mails, reclames op tv, in brieven: koop nu!, doe dit, surf nu naar www.blabla.nl, solliciteer nu!.dat maak ik zelf nog wel uit!

Taalverloeding door de overheid en het te pas en te onpas gebruiken van je en jij door instanties en in vacatures..heb niet bij u(!!) in de klas gezeten!
Mijn grootste onbenullige ergernis zijn de ouders van de buurman. Zijn moeder zet ALTIJD haar auto bij ons voor de deur (recht voor het tuinpad, zodat de kinderen en ik halsbrekende toeren moeten uithalen om gewoon de tuin uit te kunnen komen) terwijl er meer dan voldoende plaats op de parkeerplaatsen in het hofje zijn. Mens is gewoon te beroerd om te lopen (en nee, niet gehandicapt of slecht ter been, gewoon lui)

een keer heb ik aangebeld (had zelf een auto vol boodschappen die ik graag wilde uitladen) en gevraagd of ze d'r auto op de parkeerplaats wilde zetten, zodat ik met goed fatsoen de boodschappen kon uitladen. Wordt me in (nog net geen schuttingtaal) verzocht om me niet aan te stellen, ze is "even" (als in de hele middag) op bezoek en daarna kan ik mijn boodschappen wel uitpakken. Los van het feit dat er ook diepvriesspul bij lag en ik de kinderen uit school moest halen, werd me nog maar even medegedeeld dat ik dan eerst de kinderen maar uit school moest halen.

Zijn pa is helemaal een mooi verhaal, toen buurman er net kwam wonen, moest er een schutting tussen onze tuinen worden geplaatst. Prima in goed overleg is er veel mogelijk en we zijn niet de moeilijkste daarin. Maar nee, overleggen is die lui vreemd, dingen vragen blijkbaar ook. Want ik kwam op een gegeven moment uit m'n werk en ik hoorde allemaal lawaai in onze achtertuin. Geen idee wat er aan de hand kon zijn. Dus ik loop niets vermoedend de tuin in en zie ik daar de buurman en zijn vader in schutting plaatsen, waarbij ze mijn net gepootte plantjes gezellig aan het vertrappen zijn. Op mijn vraag wat ze in vredesnaam in MIJN tuin aan het doen zijn krijg ik de opmerking dat ze met de schutting bezig zijn, Ja duh dat zie ik, maar dit is niet volgens afspraak (we zouden nog overleg hebben over het hoe en wat) en ze zijn zonder toestemming in MIJN tuin (vragen is wel zo netjes lijkt me) en ze zijn MIJN plantjes aan het vertrappen. "noem je dit een tuin??" Nou meer woest kon je me niet krijgen.......en ik moest niet zeuren, want ik kreeg er een prachtig mooie schutting voor terug. Ik heb hem duidelijk te verstaan gegeven dat ik het met deze hele gang van zaken niet eens ben, (ik heb overal foto's van gemaakt) dat ze zonder toestemming in mijn tuin staan de boel te vernielen, dat ze zich niet aan de gemaakte afspraken hebben gehouden en dat ik hier zeer zeker werk van ga maken. Begon de buurman ook nog even gezellig te schelden en te tieren. Ik heb ze mijn tuin uitgestuurd, mijn man heeft de schutting afgemaakt (die ook nog eens op de erfscheiding staat, kwam die oetlul een week later nog aan de deur om afspraken te willen maken over hoeveel ons deel van de schutting zou moeten kosten) ik heb hem vriendelijk doch dringend verzocht mijn tuin uit te gaan en dat ik niks betaal voor een schutting die zonder mijn medeweten is geplaatst en dat ik onze helft van de schutting hou als zijnde schadevergoeding voor de zooi die ze hebben gemaakt.

De verhoudingen zijn dus niet zo heel goed meer. Maar sjonge jonge een beetje fatsoen is toch niet zo moeilijk?
Over supermarktergernissen en kinderen gesproken. Van de week was er een moeder met haar kindje van 2,5 (schat ik) in de suup. Ik denk dat zij de "kijk mij eens een blije en educatieve en zeer tolerante moeder zijn" - moeder aan het spelen was; alles werd benoemd en besproken!

"zo, hier gaan we linksaf en kijk eens wat hier staat? De pinkakaas! Wil Daantje de pindakaas voor mama pakken? Zoooo, dat doet Daantje goed, dan mag het nu in mama's karretje worden gelegd, beetje opzij, niet op de druifjes. Ja, straks krijgt Daantje druifjes, dat vindt Daantje lekker he? Hier gaan we rechts Daan, kijk je uit voor de andere mensen. Pak maar een blik soep. De rode? lust je die? lekker he Daan. Pas op dat je niet tegen de blikjes aanrijdt. Goed zo knul, wat doe je dat goed. Mama is erg trots. Loop maar door schat. Zo, hier naar rechts.. pak maar wat banaantjes. Lekker voor door de pudding he kerel? Wil jij wegen? dat mag hoor. Leg maar op de weegschaal. Moet mama je optillen voor de bon? Toe maar"

En dat alles met een hoog kinderstemmetje-toontje. Ik zou doodziek van mezelf worden. En dat ging een half uur zo door. Jesus... overdrijven is ook een kunst.
Een oud vrouwtje knalde net met haar auto op de rotonde voor mijn huis tegen een lantaarnpaal. Er stonden al snel mensen bij om haar te helpen, ze had niks, was alleen heel erg geschrokken natuurlijk. Allemaal ramptoeristjes verzamelen zich bij elkaar. Een kwartier later loop ik er voorbij om naar de supermarkt te gaan, staan de ramptoeristjes nog bij elkaar, met hun armen over elkaar, gezellig te kletsen over andere auto ongelukken die ze hebben gezien. "Ja verschrikkelijk, 2 doden waren er toen."

Het arme vrouwtje, is zich natuurlijk helemaal kapot geschrokken, haar auto ligt in de prak, lantaarnpaal ligt er half uit, en mensen staan toe te kijken hoe zij geholpen wordt en staan ondertussen doodleuk te kletsen over ongelukken.

Ik kan me hier heeeel erg aan ergeren, geef dat vrouwtje de ruimte.
quote:vivalafete schreef op 23 juni 2014 @ 15:09:

Een oud vrouwtje knalde net met haar auto op de rotonde voor mijn huis tegen een lantaarnpaal. Er stonden al snel mensen bij om haar te helpen, ze had niks, was alleen heel erg geschrokken natuurlijk. Allemaal ramptoeristjes verzamelen zich bij elkaar. Een kwartier later loop ik er voorbij om naar de supermarkt te gaan, staan de ramptoeristjes nog bij elkaar, met hun armen over elkaar, gezellig te kletsen over andere auto ongelukken die ze hebben gezien. "Ja verschrikkelijk, 2 doden waren er toen."

Het arme vrouwtje, is zich natuurlijk helemaal kapot geschrokken, haar auto ligt in de prak, lantaarnpaal ligt er half uit, en mensen staan toe te kijken hoe zij geholpen wordt en staan ondertussen doodleuk te kletsen over ongelukken.

Ik kan me hier heeeel erg aan ergeren, geef dat vrouwtje de ruimte.

+1. Of +100, eigenlijk.

Ik heb zo'n gloeiende hekel aan ramptoeristen die zich verzamelen op een plek waar iets gebeurd is. Ik denk dan, als je kan helpen, help dan. Als je niets kan doen, loop door en geef de mensen die wel kunnen helpen de ruimte.

Ik ben als kind aangereden, ik had verder niets ernstigs, maar in een mum van tijd stonden er tientallen mensen om me heen, naar me te kijken en tegen elkaar te praten. Wat voelde ik me eenzaam en bekeken, zeg.
quote:Tricella schreef op 23 juni 2014 @ 15:22:

[...]

+1. Of +100, eigenlijk.

Ik heb zo'n gloeiende hekel aan ramptoeristen die zich verzamelen op een plek waar iets gebeurd is. Ik denk dan, als je kan helpen, help dan. Als je niets kan doen, loop door en geef de mensen die wel kunnen helpen de ruimte.

Ik ben als kind aangereden, ik had verder niets ernstigs, maar in een mum van tijd stonden er tientallen mensen om me heen, naar me te kijken en tegen elkaar te praten. Wat voelde ik me eenzaam en bekeken, zeg.

Ik ken dat gevoel van eenzaamheid en "bekeken" worden. Jaren geleden is ons huis afgebrand. Heel verdrietig en heel traumatisch. Voordat de brandweer er was, ben ik met de kinderen gevlucht, naar de buren. Toen de brandweer klaar was met blussen, werden wij met een soort hulp-team, ons huis in begeleid (het schijnt voor de verwerking belangrijk te zijn om zo snel mogelijk naar binnen te gaan). Wij konden onze oprit niet bereiken. Het stond vol met gapende mensen. De brandweer heeft tientallen keren moeten roepen "plaats maken graag... hier moeten mensen doorheen .... ruimte graag".

Ik had van te voren ook de neiging om rustiger te gaan rijden bij ongelukken. Op de een of andere manier wordt je daar toch door getriggerd. Sinds de brand doe ik dat nooooooit meer. Ik kijk niet, ik stop alleen als ik kan helpen ... en ik zal me noooooit vergapen en nooit een ramptoerist worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven