Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Ik ben maandag idd weer begonnen met het zetmeel maar dan 2 keer per dag ipv 3 keer en gaat tot nu toe goed. Als het 'n poosje lekker gaat, ga ik misschien ook weer naar 3 keer per dag. Maagpijn krijg ik niet zo snel ergens van want ik slik omeprazol.
Volgens mij ga ik morgen ook haring eten, krijg er trek in nu jullie het er over hebben!
quote:AsoTut schreef op 25 juni 2014 @ 18:59:

Cruesli zelfgemaakt? Cruesli is muesli met een suikerlaagje.

Klopt dat je 500 kcal mag innemen maar het liefst doe je dit in één of hoogstens 2 keer

Je kunt ook doen als ik: 14-18 uur vasten en vervolgens een tijd van 10 of 6 uur dat je eet.

Ja ik maak het zelf. Havermout, en nog wat zaden enzo. en dan met honing er overheen en kort in de oven.

Vasten wordt dus 16 uur en daarna weer 6 uur

@ Bladblazer, ik kom uit op 550. Vind ik prima:)
Haha, het is ook erg gezond, ik weet niet of je wel eens bij AH komt maar daar zijn ze nu in de aanbieding en ik ik vond em heerlijk, lekker vet en gewoon goed

Dan neem ik ze ongetwijfeld morgen van de Appie mee. Ben gek op seafood, dus ook haring mag niet ontbreken! Heb ook nog gemarineerde garnalen in de koelkast, die staan ook morgen op m'n menu.
Groenejas; oh dat valt mee idd, ik dacht dat het een stuk meer was
Ik heb vandaag behoorlijk zin in eten. Duidelijk geval van PMS, ben zo sjaggerijnig als een valse hond met haar staart tussen de deur.

Ik heb vanmorgen dus ook maar een eiwitshake met flink wat cacao en wat kokosmeel gepakt om te beginnen. Verder nog wat tussendoor lopen schransen, fruit, kokosnoot, noten. En vanavond heb ik met gorgonzola gevulde bolcourgettes met spaghetti aglio olio gegeten en een grote banaan-cacao-milkshake.

Ik hoop dat ik morgen beter voel. Het liefst zou ik nu met een bak popcorn op de bank gaan hangen, maar dan ga ik flink over de 2000 kcal heen en dat vind ik PMS niet waard.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Balen MrsStanleyWalker, maar het klinkt allemaal wel heerlijk

Afleiding gaan zoeken zodat je niet op de bank gaat zitten helpt missschien? Succes
Tandenpoetsen en je bed in als je bang bent dat je bezwijkt voor nog meer lekkers en verder gewoon accepteren dat dit je snaaidag van deze week was. Als het niet dagelijks voorkomt en je het weer compenseert met 'n vastendag kan het geen kwaad en heb je toch lekker genoten van de extraatjes.
Ik luister naar Elninjoo en ik ga naar bed. Werk ik daar wel verder. Ik moet ook nog een hoop mails lezen/sturen. Iedereen zeikt maar aan mijn kop.
God Mrs. wat herkenbaar! Ik ben ook zo'n genot voor mijn omgeing wanneer het die tijd is...whahahaha!

Gelukkig nog maar sporadisch, of dat nu de mirena is of einde overgang, geen idee. Van mij mag het gewoon stoppen hoor!

Oh AZ gaat bij mij ook goed.

Ik krijg ook trek in haring.
Qua humeur heb ik er niet echt veel last van en eerlijk gezegd lichamelijk ook 'n stuk minder als ik zo strak aan 't lijnen ben. Lijkt wel of ongesteldheid gewoon minder pijnlijk is als je weinig eet. Bovendien kan ik in de week dat ik 'n ongesteldheid laat doorkomen vaak 'n kilo extra pakken, dus ipv maanden doorslikken las ik nu juist vaker 'n stopweek in.
Woww Ed, dat is balen. Zo zie je maar weer hoe snel iets gebeurd zonder dat je het in de gaten hebt.

FF een

De aardappelzetmeel staat nog in de kast maar ik ben wel begonnen met elke morgen appelazijn in heet water. Viesssssss maar wel gezond

http://jackieonline.nl/de-voordelen-van-appelazijn/
Sinds een jaar of 10 is mijn baarloeder er uit en sindsdien geen last meer van PMS etc. heerlijk

Toen ik de pil nog slikte hoefde ik er niet aan te denken om meer dan een strip te slikken want ik werd al ongesteld voordat ik de laatste pil geslikt had.

Ik hoor het vaker dat vrouwen meer dan 1 strip slikt alleen heeft dat niet bij iedereen effect dus
Da's nog beter als het ding eruit is! Ik stond ook op 't punt, maar deed eerst novasure en na 'n aantal maanden sloeg dat aan zodat de bloedingen sowieso veel minder werden. Als het niet had gewerkt kon ik binnen 6 weken op de operatietafel liggen verzekerde mijn gyn, maar het werd houdbaar, zeker omdat ik normaliter maar 4 keer per jaar 'n ongesteldheid door laat komen.

Appelazijn ook één keer geprobeerd, bijna over m'n nek gegaan van die uitgeperste kots en toen het hele flesje weggemieterd.

Voor de liefhebbers
Ik drink de appelazijn door een rietje en probeer zo min mogelijk met m'n neus er boven te hangen. Snap je helemaal
Jammie!!! (die haring dus he, niet die appelazijn )
Baarloeder!
Ohhh, ziet er goed uit

Ik weet niet meer wat ik allemaal moet drinken hoor, ik doe nou al jaren lauwwarm water met citroen, nu dan sinds een paar weken AZ in koud water, ook heb ik jaren voor het avond eten Appelazijn gedaan (Ik vind het goed te doen, lust ook geen droge wijn, maar als het moet slik ik dat ook door). Maar als ik alle drie nou in de ochtend moet doen dan hoef ik de hele dag geen thee meer, dan leef ik op Az, citroen en Appelazijn...
Wat doet appelazijn dan??
Ik heb net snijbiet en munt uit de tuin gehaald voor een groene smoothie morgenochtend. Alles is gewassen en snijklaar, kan zo de blender in. In de tuin ben ik wel weer een beetje zen geworden. Nu nog bedenken wat we morgenavond eten en vrijdag een vastendag. Op een of andere manier vind ik vasten zowat makkelijker dan op mijn calorieinname letten.
Appelazijn:

http://m.nieuwsblad.be/cnt/GE9172VGJ
Heerlijk hè een beetje rommelen in de tuin. Ik word altijd zen als ik onkruid weghaal. Lekker therapeutisch na een drukke dag.

Mijn vetpercentage is met 5% gedaald!! En dat alleen met 5:2. Ben helemaal happy. Even kijken of dat voor mijn huwelijk door combi vasten en sporten nog wat kan dalen.

Vandaag weer vastendag. Mijn voornemen voor vandaag is om meer te drinken. Op het werk doe ik dat echt te weinig. Thuis gaan er makkelijk twee mokken van 500ml ieder in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven