Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Olijven...lustte ik vroeger ook niet, tot dat ik knoflook olijven proefde, nu ben ik redelijk knoflook verslaafd.

Maar walnoot olie is ook heel gezond hoor. Zo'n beetje alle olie waar omega 3 in zit. Rijste olie en zonnebloemolie zijn dan weer minder gezond, zitten te veel omega 6 vetten in. Dat is een beetje onstekingsbevorderend.

Ik gebruik het nog steeds, want ik vind rijsteolie de lekkerste olie om popcorn in te poffen. Maar die ene of 2 x in de week.
Roomboter vind ik ook lekker op brood, met een beetje zeezout en peper!

Hahaha, sjonge jonge, ik heb een vastendag, ik heb het alleen maar over eten!
Ik had ooit een Griekse vriend en die maakte een heerlijk dipsausje met olijfolie, zeezout, peper en gedroogde oregano. Echt heerlijk met een goed stuk vers brood!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Haha, mijn moeder lustte ook geen olijven omdat ze ooit een olijf voor druif aan zag! Jarenlang geen olijven gegeten tot ze een keer knoflookolijven (niet zo'n stukje er in geperst maar in knoflookolie) bij mij thuis at. Sindsdien lust ze zwarte knoflookolijven.

Afgelopen weekend goudboter gekocht. Zelf nog niets van gegeten maar roomboter schijnt qua caloreien niet beter of slechter te zijn dan halvarine of margarine maar verder wel gezondere eigenschappen te hebben.
quote:louise1 schreef op 24 juni 2014 @ 13:31:

Elninjoo: ik heb drie jaar geleden novasure laten doen maar helaas heeft mijn lichaam een sterk zelfherstellend vermogen en zit ik alweer bijna op mijn pre-operatieve niveau Da's wel heel kut dan! Ik had het eerste bijna jaar ook mijn twijfels of het wel ging werken en had al overlegd met de gyn om mijn baarmoeder te laten verwijderen, maar toen beterde het toch nog zodanig dat ik er die weken hersteltijd niet voor over had. Bovendien mag ik aannemen dat het voor mij uberhaupt niet veel jaar meer duurt aangezien ik nu al 45 ben. Als jij nog onder de 40 bent zou ik zeker overwegen 'm te laten verwijderen.
quote:louise1 schreef op 24 juni 2014 @ 15:19:

Haha, mijn moeder lustte ook geen olijven omdat ze ooit een olijf voor druif aan zag! Jarenlang geen olijven gegeten tot ze een keer knoflookolijven (niet zo'n stukje er in geperst maar in knoflookolie) bij mij thuis at. Sindsdien lust ze zwarte knoflookolijven.

Ik lust graag knoflook, maar dat maakt de olijfsmaak nog niet goed. Ik proef het altijd als iemand olijfolie in 'n salade heeft gedaan of er zit olijf in brood meegebakken. Daar houdt niemand me mee voor de gek. In olijfolie gebakken vis/vlees lust ik dan weer wel, want door het verhitten gaat die vieze olijfsmaak er tenminste grotendeels af.

quote:Afgelopen weekend goudboter gekocht. Zelf nog niets van gegeten maar roomboter schijnt qua caloreien niet beter of slechter te zijn dan halvarine of margarine maar verder wel gezondere eigenschappen te hebben.Roomboter is niet alleen gezonder dan halvarines, maar ook vele malen lekkerder. En als je lijnt eet je toch geen grote hoeveelheden brood, dus als je 'ns een keer 'n broodje roomboter eet of 'n visje bakt in roomboter kan dat heus geen kwaad.
Ik ben bijna 42 en moet sowieso binnenkort weer naar de gyn voor jaarlijkse DESuitstrijkje en zal dan weer eens bespreken wat we kunnen doen.

Hormonale zooi wil ik niet; ik houd dan nog meer vocht vast (of vet maar dan zal een gyn niet snel toegeven) en libido is helemaal pleite.

Baarmoederverwijdering ben ik ook huiverig voor want geen zin in zware operatie en herstel en ook bang voor "beleving seksualiteit"

En helemaal eens wat betreft roomboter. Als kind snoepte ik soms gewoon stukjes van de roomboter af in moeders kast. Niks op een stukje brood, gewoon hop in het mondje
Echte pure olijfolie is zeer lekker, aromatisch en zeer smaakvol.

Ik heb jaarlijk een vat van 20 liter tot mijn beschikkig van eigen boomgaard in mijn land van herkomst. Ik gooi en besprenkel het werkelijk door alles heen.
Dan kom ik maar nooit bij jou eten, Milouda!
quote:elninjoo schreef op 24 juni 2014 @ 15:53:

Ik maak popcorn met kokosolie, ook heel lekker. En roomboter erover is nog veel lekkerder, maar dat is me te gek wat caloriën betreft. Ik doe wel altijd een klontje roomboter over de peultjes en boontjes, lekker!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Elnienjo,

Ben je al 45 ?!?!

Ik dacht dat je rond de 25 was, geen idee waarom ik dat dacht, maar waarschijnlijk je manier van schrijven ofzo.
quote:elninjoo schreef op 24 juni 2014 @ 15:53:

Dan kom ik wel Milou!!! Geven Nien wel een cheeseburger!

Nee ik wist dat Nien rond die leeftijd was, "ken" haar al een tijdje...;-)

Maar ben ik dan weer de bejaarde van het stel?
Oh heerlijk: olijfolie en olijven. Ben er mee opgegroeid. Of een lekkere tzaziki of humus. En dan wel zelf gemaakt.

Opmerking gekregen van een collega: dat ik niet verder moest afvallen omdat het goed te zien is in mijn gezicht. Klopt ook wel, in mijn gezicht is het goed te zien. Heb nog net niet een ingevallen bekkie. Ondanks dat ik met mijn lengte absoluut niet te licht ben.

Morgen naar de sportschool en ook even mijn vetpercentage laten meten. En donderdag weer vasten
Wat goed Louise en Milouda, ik val helemaal niets meer af de afgelopen 2 weken

Walnootolie is idd erg lekker, ik ben ook van de goedgevulde salades, met avocado, tonijn, pijnboompitten, enz enz,

Ik heb ook een tijdje lijnzaadolie gebruikt,ook lekker maar je moet er van houden,
En pure olijfolie...heerlijk...

Ik krijg honger van al dat gepraat over eten....
Wat weeg je dan en hoelang ben je als ik vragen mag Magnolia?

Balen als je stilstaat he bladblazer. Zit je nu wel op een gezond gewicht tov je lengte? Elnien gaf al aan om dan een beetje te wisselen met vastendagen of tijden. Of even lowcarb gaan alhoewel ik dat zelf ook heel tricky vind omdat ik dan bang ben dat ik extra aankom als ik weer normaalcarb eet.
quote:bladblazer schreef op 24 juni 2014 @ 19:57:

Wat weeg je dan en hoelang ben je als ik vragen mag Magnolia?

Ben 1m70 en weeg nu 65kg. Ik kwam van ruim 68, maar denk dat het zelfs iets meer was. Nog 1-2 kilo en dan ben ik tevreden. Gewicht van Ed vind ik een mooi doel
quote:louise1 schreef op 24 juni 2014 @ 20:34:

Balen als je stilstaat he bladblazer. Zit je nu wel op een gezond gewicht tov je lengte? Elnien gaf al aan om dan een beetje te wisselen met vastendagen of tijden. Of even lowcarb gaan alhoewel ik dat zelf ook heel tricky vind omdat ik dan bang ben dat ik extra aankom als ik weer normaalcarb eet.Denk dat je mij bedoelt Louise? Gewicht en lengte zijn prima. Normaal gesproken vast ik op maandag en woensdag. Deze week donderdag ipv woensdag. Low carb vind ik lastig. Ik hoop dat sporten de boel op gang brengt
quote:bladblazer schreef op 24 juni 2014 @ 19:52:

Wat goed Louise en Milouda, ik val helemaal niets meer af de afgelopen 2 weken

Walnootolie is idd erg lekker, ik ben ook van de goedgevulde salades, met avocado, tonijn, pijnboompitten, enz enz,

Ik heb ook een tijdje lijnzaadolie gebruikt,ook lekker maar je moet er van houden,Magnolia, dikgedrukte bedoelde ik.
Hm, dikgedrukt lukt niet. Ik bedoelde haar eerste zin :-)
quote:louise1 schreef op 24 juni 2014 @ 21:00:

Hm, dikgedrukt lukt niet. Ik bedoelde haar eerste zin :-)Oh over heen gelezen. Had namelijk vanmorgen ook geschreven dat ik het gevoel had stil te staan
ja is idd balen Louise, ik begrijp t ook niet zo goed,ik hou me toch goed aan de vastdagen en kom ook zeker niet boven de 500 calorieen uit, vaak rond 400 of minder.

Ik kan proberen om te te gaan varieren in de dagen, lowcarb doe ik al, eet weing koolhydraten.

Ik ben 6 kilo te zwaar volgens de BMI dus daar ligt het ook niet aan... nouja misschien moet ik even doorbijten...

Magnolia; jij hebt een mooi gewicht bij je lengte...hoelang sta je nu stil?
Misschien toch die 500kcal volmaken bladblazer? Eet je wel genoeg op de niet vastendagen?

Heb nu inderdaad al mooi gewicht. Ik denk dat ik ook twee weken stilsta. Heb 1x de 64,9 gezien en nu steady 65. Wie weet wat er komende week nog gebeurd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven