Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Ik denk dat ik dat maar ga doen ja, en ik eet denk ik ook te weinig op de niet vastendagen, beetje bang dat ik weer aankom Ik ga ook wat meer goede vetten eten, zoals avocado en noten, dat deed ik voorheen wel maar was daar mee gestopt omdat er veel calorieen in zitten.

Ik heb ook stille hoop dat er deze week weer iets afgaat...
Ik heb ook lekkere macadamia's in huis. Wel oppassen idd er niet teveel van te eten, want het zijn caloriebommetjes. Ongezouten noten zijn 'n stuk saaier van smaak waardoor het makkelijker is er maar 'n stuk of 4-5 van te eten.
Hmm macadamia's, die zijn idd erg lekker, ik heb walnoten gehaald en avocado, straks ga ik een lekkere salade maken.
Heb nog niet alles gelezen, maar interessant topic! Heb wel het boek eat-stop-eat gelezen.

Wat ik me afvraag: er wordt gezegd als je van lunch tot lunch vast, je 2000 kcal minder binnenkrijgt. Maar dat is toch minder (of meer, hoe je het bekijkt)? De lunch is je laatste maaltijd, dan vast je 24 uur, en dan lunch je weer (ietsje later denk ik om goed uit te komen met de tijd?). Dan sla je toch 2 maaltijden over in plaats van 3, en krijg je toch 'maar' gemiddeld zo'n 1500 kcal minder binnen?

Desondanks spreekt de methode me wel aan. Als ik probeer af te vallen dan ben ik in m'n hoofd dwangmatig veel met voeding bezig. Zou heerlijk zijn om daar gewoon van verlost te zijn.

Ik eet al een tijdje koolhydraatarmer, in de zin van dat ik aardappelen, rijst en brood vervang door groenten en salades. Daar voel ik me veel beter bij. Desondanks hang ik al even op een plateau en hoop die met deze methode wellicht te doorbreken.

Ik ga het topic even verder lezen!
Wanneer je van lunch tot lunch vast dan vast geen volle 24 uur. Je zou dan 1 van de twee lunches moeten overslaan. Het makkelijkste is gewoon na het avond eten van dag 1, dag 2 vasten en op dag 3 weer normaal ontbijten. En met vasten bedoel ik in het totaal ongeveer maximaal 500 Cal eten. De andere dagen gewoon eten, daarbij horen ook koolhydraten vind ik, wel met maten
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:hamerhaai schreef op 25 juni 2014 @ 14:34:

De andere dagen gewoon eten, daarbij horen ook koolhydraten vind ik, wel met maten

Gezellig, zijn die maten ook op dieet?

Ik heb net nieuwe haring op van Albert Heijn, waren erg lekker, ik had niet zo'n vertrouwen in haring uit de supermarkt.....maar was heerlijk!
He Bladblazer, daar begon ik mijn dag ook mee :-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
Morgen m'n eerste echte dag, dit is m'n plan

Ontbijt: yoghurt met cruesli

Lunch: 1 vk boterham met tomaat en olijfolie

Diner: quinoa met paprika, ui en wortel

Tussendoortjes: klein bakje kwark, een appel en stuk komkommer

Sinds afgelopen weekend ook bezig workout videos
Dat is toch geen vasten Groenejas? Zeker niet als je nog tussendoortjes gaat nemen. De zin van het vasten zit 'm juist in dat je je spijsverteringssysteem ca. 24 uur rust gunt waardoor je lichaam zich kan herstellen en vet kan verbranden. Jij triggert het juist de hele dag door met al die kleine beetjes eten.
Groenejas. Wat Nien al schreef: dit is geen vasten.

Sowieso cruesli is hartstikke zoet en zou ik vervangen door noten.

Hier alles oké wat vasten betreft.

Zal voor Groenejas een lijstje maken

's Morgens: een kop koffie (zwart dus telt niet als voeding)

Rond half 1 een glas halfvol water met een uitgeperste citroen, 5 tabletten spirulina

13 Uur: 2 haringen met uien. Kokosmelk (pakje) met 1 eetlepel olijfolie en wat paranoten fijn gehakt.

18 uur: bloemkool, kipfilet in stukjes, kippenlever in stukken, ui, courgette, knoflook= stoofpotje gebakken in flink wat roomboter en rode palmolie.

Vanavond nog een kop koffie (zwart)

De rest van de dag water met sole en kruidenthee en vanavond, tijdens het koken en eten rose (das minder )

vasten: ongeveer 18 uur

Ik probeer iedere dag -1 tussen de 14 a 18uur te vasten.
Vroeger, heel lang geleden hadden ze soms dagen geen eten en waren blij met één en soms met geluk 2 maaltijden per dag.

Nu is het de hele dag door eten omdat anders zogenaamd de stofwisseling stil komt te liggen.

Dit is nonsens, na 72 uur gaat je lichaam pas in spaarstand. Jouw lichaam is juist blij met wat rust rondom het verteren van voedsel want dan kan het aan andere werkzaamheden toekomen. Denk eens aan het vernieuwen van cellen, het repareren van kleine mankementen ed.

Voor je weer iets in je mond stopt: denk hier eens over na
Mijn vastendagmenu van vandaag:

's ochtends een glas water met 10 gram aardappelzetmeel

diverse koppen kruidenthee en water

eind van de middag een glas tomantengroentensap

een stukje mango (ca. 100 gram met 'n lepel lijnzaad)

een grote kop heldere kippensoep zonder vermicelli

stuk of 10 nootjes (ongezouten)

een gekookt ei
Jij gaat voor de max 500 kcal Nien en dan 2x in de week?
quote:AsoTut schreef op 25 juni 2014 @ 18:38:

Vroeger, heel lang geleden hadden ze soms dagen geen eten en waren blij met één en soms met geluk 2 maaltijden per dag.

Nu is het de hele dag door eten omdat anders zogenaamd de stofwisseling stil komt te liggen.

Dit is nonsens, na 72 uur gaat je lichaam pas in spaarstand. Jouw lichaam is juist blij met wat rust rondom het verteren van voedsel want dan kan het aan andere werkzaamheden toekomen. Denk eens aan het vernieuwen van cellen, het repareren van kleine mankementen ed.

Voor je weer iets in je mond stopt: denk hier eens over na Precies! We zijn echt verkeerd geindoctrineerd met dat de hele dag door eten eigenlijk. Verder lees ik ook dat het hormoon cortisol ook 'n belangrijke rol speelt bij het opslaan van vet terwijl het cortisolniveau juist 's ochtends (rond ontbijttijd) op z'n hoogst is. Dus wellicht is ontbijten sowieso helemaal niet zo gunstig als je wil afvallen?
quote:AsoTut schreef op 25 juni 2014 @ 18:41:

Jij gaat voor de max 500 kcal Nien en dan 2x in de week?Yep, 2 of soms 3 keer per week. En dan de andere dagen tussen de 1500 en 2000. Max 2 keer rond de 2000 en max 1 keer erover als er iets echt de moeite waard is zoals 'n etentje of 'n bbq.
quote:groenejas schreef op 25 juni 2014 @ 17:45:

Morgen m'n eerste echte dag, dit is m'n plan

Ontbijt: yoghurt met cruesli

Lunch: 1 vk boterham met tomaat en olijfolie

Diner: quinoa met paprika, ui en wortel

Tussendoortjes: klein bakje kwark, een appel en stuk komkommer

Sinds afgelopen weekend ook bezig workout videosWatte???
http://melchiormeijer.wor ... langstelling-nogmaals-if/

http://www.victormooren.com/wat-is-inte ... t-fasting/

Uitleg
Niet alleen cortisol speelt een rol maar ook leptine en ghreline en wat dacht je van insuline

http://www.leptine.nl/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ghreline
Vanochtend woog ik weer netjes 63,5.

Maar vandaag heb ik best veel gegeten. Ik ben naar een vriendin in Capelle a/d IJssel gegaan. Daar een heerlijke salade op met ketjap (had ik nog nooit op, was super lekker in combinatie met rode ui) Maar dus ook brood.

En mijn aond eten, ik heb in ene echt trek! Ik heb 2 spelt bammen met gebakken ei op en 1 met pindakaas. En toen had ik nog trek dus nog een dubbele bam met kaas. (te laat thuis geen zin om te koken).

Ach komt wel weer goed.
quote:elninjoo schreef op 25 juni 2014 @ 17:49:

Dat is toch geen vasten Groenejas? Zeker niet als je nog tussendoortjes gaat nemen. De zin van het vasten zit 'm juist in dat je je spijsverteringssysteem ca. 24 uur rust gunt waardoor je lichaam zich kan herstellen en vet kan verbranden. Jij triggert het juist de hele dag door met al die kleine beetjes eten.

Hmm ja dat is waar. Ik dacht dat het wel oke was zolang het maar op de 500 calorieen ligt.

Dus dan wordt het

Lunch rond 1 uur: boterham met tomaat en olijfolie en bakje yoghurt met appel en cruesli

Diner: quinoa met groente en een ei

beetje kwark

Overigens is de cruesli zelfgemaakt met alleen honing als suiker
Cruesli zelfgemaakt? Cruesli is muesli met een suikerlaagje.

Klopt dat je 500 kcal mag innemen maar het liefst doe je dit in één of hoogstens 2 keer

Je kunt ook doen als ik: 14-18 uur vasten en vervolgens een tijd van 10 of 6 uur dat je eet.
Ed,

Volgens mij heb je de smaak van het autorijden te pakken of zie ik dit verkeerd?
Nee dat heb je goed Tut. Ik heb alleen schade gereden vandaag, en nog geen eens op mijn rit naar Capelle, maar in de parkeer garage van mijn winkelcentrum waar ik dagelijks kom.

Ik had het geen eens door, tenminste dacht het te merken maar dacht toch ook dat het niet zo was. Ik draaide achteruit uit en vond in ene dat ik mijn bocht zo groot nam. Maar hoorde verder niks. Stond een groene auto naast me.

Nu loopt hub net naar buiten en hij komt later binnen en vraagt waar ik tegen aan heb gezeten. En in ene plopt die groen auto in mijn hersenpan! Ik naar buiten, ja hoor groen op mijn auto.

Das ook kut want ik ben helemaal niet het type wat schade maakt en weg rijdt. Dat zou ik zelf ook niet zo netjes vinden.

Dat het gebeurt is een ander verhaal.
Ben je toch weer begonnen met aardappelzetmeel Elninjoo? Ik heb t alweer opgegeven, kreeg er last van mijn maag van...

Volgens mij kom je dan nog steeds boven de 500 calorieen Groenejas??

Ik ben dus begonnen met 2 haringen vanmiddag, en net een kom courget/broccolisoep, en voor de rest thee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven