kampeerzeurpiet

26-06-2014 21:12 147 berichten
Waarschijnlijk ben ik een enorme zeurkont, maar ik weet nu opeens weer waarom ik nooit ga kamperen:(

Door vriendlief overgehaald om te gaan kamperen. Overdag was prima. Alleen nu snap ik waarom ik kamperen ook alweer niet leuk vond.

1. Muntjessysteem; 3 sec douchen. Met halve schuimtoef nog op mijn hoofd bijna op m'n bek gaan en je kleding zeiknat.

2. Alles wordt klam.

3. Ik heb het nu al koud.

4. Al een half legioen aan muggen doorgeslikt.

5. Je gesprekken kunnen door halve campinggrasveld meegeluisterd worden.

Dit is nog maar 2 dagen. Ik trek dit van het zomer echt geen 3 weken.

Oooo wat kan ik zeuren, maar ik HAAT kamperen. Heb ik medestanders?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 27 juni 2014 @ 09:28:

Voor 50 euro kun je ook in 'n sfeervolle B&B zitten.Met een heel gezin? Dacht het niet......
Geen fan hier, maar as we speak liggen slaapzakken, matjes en alle andere rommel naast mij klaar om straks in de auto geladen te worden. Kinderen vinden het namelijk wel heel leuk.

Nu trekken wij sowieso altijd na een nacht of 3 verder dus hier doen we een compromis: 3 nachten kamperen, 3 nachten luxehotel, opnieuw de camping op, weer een hotel enz... Drie weken lang. Voor een nacht of drie kan ik het nog aan. Zeker als ik weet dat er daarna luxe/jacuzzi's/ontbijtbuffetten... wachten

Dit keer zitten we op hele kleine campings. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus ik ben benieuwd. In Kroatië hadden we de laatste keer een megacamping. Dat was het al helemaal niet.

Voor de rest wat tussenin campings en nu gaan we straks oa naar een camping op het strand van een ieniemienie eiland in de Baltische zee. Ik denk eigenlijk niet dat er op een toilet en douche na iets is. Je staat gewoon op het strand.

Overigens is die afwisseling tent/hotel alleen als we met de auto op reis gaan (is nu alweer drie jaar geleden). Gelukkig gaan we meestal vliegen en dan trekken we gewoon van hotel naar hotel.
quote:poldervrouw schreef op 27 juni 2014 @ 10:22:

Saartjuh maar dat is nu eenmaal kamperen. Twee jaar terug huisje gehuurd. Kinderen vonden het niets. Je ziet geen kip. Geen andere kinderen. Leuk voor ons maar niet voor kinderen

Hoe afgezaagd ook. Hebben de kinderen het leuk , wij ook. Onze tijd komt wel weer Heerlijk buiten seizoen . Uit de drukteIk snap het voordeel, maar snap ook dat sommigen het helemaal niks vinden..

Saartjuh maar dat is nu eenmaal kamperen. Twee jaar terug huisje gehuurd. Kinderen vonden het niets. Je ziet geen kip. Geen andere kinderen. Leuk voor ons maar niet voor kinderen

Hoe afgezaagd ook. Hebben de kinderen het leuk , wij ook. Onze tijd komt wel weer Heerlijk buiten seizoen . Uit de drukteOnze kinderen zijn (heus niet na indoctrinatie van mij.... ) kampeerhaters, die vinden een huisje heerlijk. En vermaken elkaar.
Mij krijg je nog niet naar een camping al had je het graag! Nog niet misschien. Alleen gedurende festivals ben ik bereid 2 of 3 nachten in een tent door te brengen, en de tent die we daarvoor hebben moest voor mij aan de volgende eisen voldoen:

Ik moet erin kunnen staan.

Het slaapgedeelte en leefgedeelte moeten gescheiden zijn (zodat je niet met je evt. modderige voeten direct op je slaapzak stapt als je de tent binnenkomt).

Hij moet makkelijk op te zetten zijn.

We hebben nu dus een heule grote tent, achterin een vierpersoons slaapgedeelte (afsluitbaar gescheiden van het voorgedeelte). Voorin kun je met zo'n 6 man riant zitten op klapstoeltjes. Daarvoor nog een luifel aan de buitenkant. En hij staat binnen 10 minuten.

Vrienden met wie we dan naar zo'n festival gaan, vragen ons dan altijd of we de inklapvilla weer bij ons hebben...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Lalinda iedereen is anders. Onze kinderen genieten van kamperen .
Ik vond kamperen altijd vreselijk. Totdat we met d kinderen gingen glampen, in een enorme safaritent met echt bed en brocante meubels. Ook niet echt kamperen natuurlijk maar wel heerlijk.

Nu een oude caravan gekocht en helemaal opgeknapt, geverfd, leuk behang, w.c.'tje erin.

We hebben een proefweekend zeeland gedaan en dat was heel leuk.

Over een maand lekker 3 weken naar Frankrijk, nu al zin in.

Wel naar kleine campings, 25 tot 50 plaatsen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Mijn ouders waren geen kampeerders dus ik ben opgegroeid met hotelvakanties en vond dat heerlijk. Overdag trokken we er altijd op uit (bergen in voor 'n wandeling, bootje huren en op 'n meer varen, zomerrodelbaan, terrasjes en winkeltjes in de stad) en eind van de middag lekker aan 't zwembad hangen van het hotel met andere kinderen die ook op vakantie waren daar.

Ik hou wel van de natuur, maar ook van comfort. Tijdens reizen in natuurgebieden vind ik cabins/lodges geweldig.
Mijn vriend is een echte kampeerder. Ik niet. Ik ga dus ook niet meer mee. Hij mag zich zonder mij (maar wel met de kinderen en hond) vermaken daar.

De eerste keer was in 2006. We zijn nèt de Nederlandse grens over en het begint te hózen! Niet normaal. Dat is ook niet meer opgehouden...

2007 2008 en 2009 zelfde verhaal. Ik heb het toen maar voor gezien gehouden. Het regende natuurlijk niet de hele tijd maar wel bijna elke dag.

Op de camping (héél klein) was geen zak te doen. In de omgeving ook niet echt. Ik zat dus 2 weken op mijn kont en ben in de laatste vakantie 8 kilo aangekomen... Ik kon mijn broeken niet meer aan en ben in joggingbroek naar huis gegaan.

De eigenaresse van de camping is een beetje een kniepkeutel. Douchen was eerst 5 minuten voor 50 cent. Nu nog maar 3 minuten. De afstap in de douche is te hoog en glibberig. Doodeng om er uit te moeten stappen voor een nieuw muntje.

De wc wordt nooit schoongemaakt. Dat doet mijn stiefdochter altijd.

Het nadeel van een gedeelde wc vond ik altijd dat ik niet kon poepen met iemand naast me. Nadat ik midden in de nacht wél moest. Eindelijk dacht ik! Zit ik net en ja hoor.... komt er iemand aan, gaat in het hok naast me zitten piesen... Ik kon wel janken. Maar daarna heb ik me voorgenomen om me daar niet meer aan te storen. Dan hoor je me maar.

Slapen vind ik ook niet zo fijn, lig je in de kuilen van de zitkussens van de bank.

En de enorme hoeveelheden vliegen vind ik ook niet zo geweldig. 's avonds is het daar zó koud dat ik ook winterkleren mee neem.

Ik ga dus lekker met een vriendin op vakantie of ik blijf thuis bij de kat.
Ik heb die muntjesdouches eigenlijk nog nooit als een probleem gezien. Bedenk wel dat de dagprijs hoger wordt als het warm water zit inbegrepen. nu heb je je verbruik zelf in de hand. Ik begin wel altijd van te voren al een potje te maken met 50-cent muntjes, dat is wel handig.
Staan er wel afspoeldouches bij zwembad/strand? Dan zou ik daar mijn haar alvast wassen. Lijkt me echt waardeloos als om de paar minuten je douche uitvalt en je weer 'n muntje in moet voeren.
quote:meivogel schreef op 27 juni 2014 @ 09:05:

Ik vind zo'n douche met een timer dan weer niks. Ik beslis liever zelf of ik er nog een muntje bij gooi. Heb trouwens ook vaak gedacht dat één of twee minuten langer precies goed zou zijn.

Ik verbaas me dan weer over al die verhalen over vieze douches en toiletten. Dat heb ik eigenlijk nooit meegemaakt, behalve dat de vloer wel eens nat en modderig kan worden bij slecht weer. Maar verder wordt er twee keer per dag grondig schoongemaakt. Maar dat is misschien juist het voordeel van kleine campings (naast ruime plaatsen en rust).Juist op die hele grote campings hadden wij schoon en mooi sanitair. Vorig jaar een kleinere camping en daar was het niet altijd even schoon. En kleine plekken heb ik eigenlijk ook niet vaak. Vorig jaar was wel wat kleiner, maar op die grote campings hebben we toch ook wel altijd plekken van 100 vierkante meter of meer. Staat er ook wel vaak bij op de site van de camping, dus daar kan je natuurlijk wel al op selecteren dan
quote:poldervrouw schreef op 27 juni 2014 @ 09:25:

Door omstandigheden dit jaar in nl. Maar lekker verwarmd toiletgebouw hoor. Vloerverwarming . En gewoon papier op de wc. En niet buiten in waaigebouw. Gewoon binnen. Kost ook wat, dat dan weer wel +50¤ pet nachtDat is wel erg prijzig zeg. Camping waar wij zitten is in de duurste week 37 euro per nacht (incl stroom). Heeft ook vloerverwarming, verwarmd zwembad, papier op de wc en dichte toiletgebouwen enz. Maar is dus wel een stuk goedkoper. Maar volgens mij is nederland sowieso wel duur qua campings.
Ja hier een medestander.

Ik doe het noooooit meer! En dat is een heerlijke gedachte.

Mijn ex wilde altijd alleen maar kamperen en dan ook nog alleen in Nederland. Vre-se-lijk.

(na onze scheiding is hij overigens nooit meer wezen kamperen en vliegt zelfs naar warme landen)
@Desparate-houswife: Ja, daar kijken wij idd ook naar. Grote tent en dan nog de bijzettentjes van de kinderen, en bovendien hou ik er niet van om scheerlijn aan scheerlijn te staan. Wij hebben een voorkeur voor kleinere campings. We hebben er eens op één gestaan waar het enige vermaak voor de kinderen bestond uit elke avond kampvuur. Ze waren de hele dag met zijn allen bezig om hout te sprokkelen. Het was de vakantie van hun leven!

Hoe afgezaagd ook. Hebben de kinderen het leuk , wij ook. Onze tijd komt wel weer Heerlijk buiten seizoen . Uit de druktezo denken wij ook wel hoor. Dochter heeft het prima naar haar zin op de camping! Ze is nog niet van het samen spelen, maar voor de caravan met haar waterbaan, potje voetballen, rondje wandelen over de camping, wat zwemmen. Ze is de hele dag buiten bezig en heb geen kind aan d'r. Ben heel benieuwd hoe dat in september zal zijn als we naar turkije gaan all in. Mij leek dat heerlijk, maar als ik nu zie hoe ze zich hier vermaakt met haar speelgoed enzo dan knijp ik hem wel een beetje of ze zich daar niet zal vervelen. Maar we zullen wel zien!
quote:Deedot schreef op 27 juni 2014 @ 12:25:

Mijn vriend is een echte kampeerder. Ik niet. Ik ga dus ook niet meer mee. Hij mag zich zonder mij (maar wel met de kinderen en hond) vermaken daar.

De eerste keer was in 2006. We zijn nèt de Nederlandse grens over en het begint te hózen! Niet normaal. Dat is ook niet meer opgehouden...

2007 2008 en 2009 zelfde verhaal. Ik heb het toen maar voor gezien gehouden. Het regende natuurlijk niet de hele tijd maar wel bijna elke dag.

Op de camping (héél klein) was geen zak te doen. In de omgeving ook niet echt. Ik zat dus 2 weken op mijn kont en ben in de laatste vakantie 8 kilo aangekomen... Ik kon mijn broeken niet meer aan en ben in joggingbroek naar huis gegaan.

De eigenaresse van de camping is een beetje een kniepkeutel. Douchen was eerst 5 minuten voor 50 cent. Nu nog maar 3 minuten. De afstap in de douche is te hoog en glibberig. Doodeng om er uit te moeten stappen voor een nieuw muntje.

De wc wordt nooit schoongemaakt. Dat doet mijn stiefdochter altijd.

Het nadeel van een gedeelde wc vond ik altijd dat ik niet kon poepen met iemand naast me. Nadat ik midden in de nacht wél moest. Eindelijk dacht ik! Zit ik net en ja hoor.... komt er iemand aan, gaat in het hok naast me zitten piesen... Ik kon wel janken. Maar daarna heb ik me voorgenomen om me daar niet meer aan te storen. Dan hoor je me maar.

Slapen vind ik ook niet zo fijn, lig je in de kuilen van de zitkussens van de bank.

En de enorme hoeveelheden vliegen vind ik ook niet zo geweldig. 's avonds is het daar zó koud dat ik ook winterkleren mee neem.

Ik ga dus lekker met een vriendin op vakantie of ik blijf thuis bij de kat.maar dat doe je toch zelf? Naar een camping gaan waar geen zak te doen is en er dan ook nog terug gaan? Er zijn genoeg campings waar je op de camping vanalles kan doen, maar in de omgeving ook. In een saaie omgeving vind ik er ook weinig aan, maar dan trek ik verder naar een leukere plek en ergens waar het goed weer is. Dat maakt het kamperen een stuk leuker hoor
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 juni 2014 @ 12:56:

[...]

. Ben heel benieuwd hoe dat in september zal zijn als we naar turkije gaan all in. Mij leek dat heerlijk, maar als ik nu zie hoe ze zich hier vermaakt met haar speelgoed enzo dan knijp ik hem wel een beetje of ze zich daar niet zal vervelen. Maar we zullen wel zien!Beetje zwemmen, rondje wandelen over het resort of in de buurt, emmertje en schepje aanschaffen en lekker naar het strand. Je zal zien ze vermaakt zich daar ook vast prima.
quote:meivogel schreef op 27 juni 2014 @ 12:56:

@Desparate-houswife: Ja, daar kijken wij idd ook naar. Grote tent en dan nog de bijzettentjes van de kinderen, en bovendien hou ik er niet van om scheerlijn aan scheerlijn te staan. Wij hebben een voorkeur voor kleinere campings. We hebben er eens op één gestaan waar het enige vermaak voor de kinderen bestond uit elke avond kampvuur. Ze waren de hele dag met zijn allen bezig om hout te sprokkelen. Het was de vakantie van hun leven!Ik denk dat wij straks ook wel op wat kleinere campings uit komen in het hoogseizoen. Dan zijn die grote veel te druk. Maar ik heb ooit ergens gestaan, op ons hele veld stonden 2 caravans. Veel velden waren nog dicht, maar had wel een heerlijk groot zwembad, aan een meer ook en prachtige toilethokken. Dan vind ik het heerlijk op die megacampings animatie hoeft er voor mij niet eens te zijn, daar maak ik toch geen gebruik van. Dochter vind hier nu de minidisco wel leuk, die is in het weekend alleen. Dat vind ik wel prima, elke dag zo'n heel programma vind ik niet echt nodig.
quote:sugarmiss schreef op 27 juni 2014 @ 13:03:

[...]

Beetje zwemmen, rondje wandelen over het resort of in de buurt, emmertje en schepje aanschaffen en lekker naar het strand. Je zal zien ze vermaakt zich daar ook vast prima.Ja idd, het hotel is ook een beetje trapsgewijs tegen een berg aan dus allemaal kleine steegjes en straatjes tussen de gebouwen door. Wel leuk om een wandeling te maken denk ook wel dat het goed komt, maar moet wel even goed kijken wat ik aan speelgoed meeneem. De waterbaan is nu favoriet hier en haar driewieler, maar dat past zo slecht in de koffer
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 juni 2014 @ 13:00:

[...]

maar dat doe je toch zelf? Naar een camping gaan waar geen zak te doen is en er dan ook nog terug gaan? Er zijn genoeg campings waar je op de camping vanalles kan doen, maar in de omgeving ook. In een saaie omgeving vind ik er ook weinig aan, maar dan trek ik verder naar een leukere plek en ergens waar het goed weer is. Dat maakt het kamperen een stuk leuker hoor

Niet helemaal. Vriend gaat al zo'n 25 jaar naar die camping. Hij vindt het er geweldig. Toen waren we net samen, dus wilde ik niet gelijk de zeur uithangen. Na 4 jaar vond ik het welletjes en bleef lekker thuis bij de katten.

Een andere camping zou ik nog wel willen. Een waar het 's avonds om 7 uur nog warm is. Waar je om 10 uur een vestje aandoet omdat het wat frisjes wordt.
Ik zou afknappen op iemand die uberhaupt elk jaar naar de zelfde vakantiebestemming wil. En dan ook nog 'n campingganger, dat is 't genadeschot
Ah, ik ben ook niet van het steeds op dezelfde camping zitten hoor. Vreselijk, iedereen die elkaar al jaren kent en meteen op de stoep staat zodra je aan komt. Maar ik zou het dan toch eens gewoon overleggen met hem om eens ergens anders heen te gaan. Er zijn nog zoveel meer leuke plekken en samen op vakantie gaan lijkt me toch gezelliger dan ieder apart
maar DeeDot.. waarom in godsnaam daar dan iedere weer heen ?

Ik ga eigenlijk ieder jaar naar wat anders.. Liefst rustige campigngs met grote plaatsen en vooral GEEN animatie.. De kinderen willen naarmate ze ouder worden wel wat meer op de camping zelf dus we kiezen nu de middenweg..
Ik zou die verstokte campingganger als compromis een camperrondreis door zuidwest Amerika aanpraten. In elk geval wat boeiender dan weken lang op dezelfde plek hangen en voor zijn plezier nog steeds 'n camping.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven