Minnaar deel 24.

30-05-2014 19:00 3004 berichten
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Mooi omschreven van die maan!

En hoe weet je dat iemand echt 100% eerlijk is hè? Een minnaar op zijn mooie blauwe ogen vertrouwen heb ik lang geleden afgeleerd vrees ik.
Past behaviour predicts future behaviour.

Dus nee, alleen op die blauwe ogen moet je niet varen:)

Niet dat ik geloof "eens een vreemdganger altijd een vreemdganger". Maar hoe Miss' minnaar nu handelt getuigt imo niet van iemand die van zijn verleden geleerd heeft en het nu anders, beter aan wil pakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ano*k schreef op 29 juni 2014 @ 11:55:

[...]

Uit de hand loopt op welke manier diver? Dat je je erin verliest? Dat het contrast met thuis te groot wordt? En dat bij jou, zoals velen hier, na aanvankelijke stelligheid zo'n fijne nummer 1 te hebben de twijfel toeneemt?

)

Precies wat je hierboven schrijft. Plus het feit dat het opeens heel hard ging en ik in 1,5 jaar tijd 5 mannen 'versleten' had (spreidingsbeleid door ontevredenheid met No2). Ik schrok me rot hoe het opeens snel ging. Plus risico ziektes, publiekelijke schaamte als iemand anders het ziet ed.

Ongeacht de blinde oog, ben ik bang dat mijn man van zijn mening gaat veranderen en ik hem kwijt raak. Ik hou van hem, inspite of all of his flaws. En ongeacht niew verworven vrijheid, en zijn aandeel in de problemen, blijft het in mijn hoofd spoken dat het niet goed is wat ik doe , en dat er geen goede uitkomst vanuit kan komen.
Mijn eerste associatie naar omschrijving van Miss@, is dat haar minnaar voor de 'lage weerstand' lijn gaat. In plaats om zijn No1 in te lichten, schopt hij een scandaal en verwacht dat ze boos wordt. Dan hoeft hij geen vuile werk te doen, zij gaat hem vanzelf verlaten. Een beetje 'cowardish' komt het over.

Het probleem van dit soort 'behandeling' ligt me vooral in het feit dat dat geen no-name bimbo is, maar de moeder van zijn kinderen, als ik het goed begrepen had. Dat hij ooit voor haar gekozen had. En dat ze dit soort behandeling simpelweg niet verdiend, ongeacht hoe slecht het met hun nu gaat.

Het kan allemaal op een veel humanere manier. Aleen moet je maar 'de ballen' ervoor hebben! En eigen verantwoordelijkheid willen dragen, niet naar een ander willen verschuiven. Een potje fals poker spelen.

En als hij dat in staat te doen is aan de moeder van zijn kinderen, staat Miss@ niet stil, bij het feit dat hij dat ook aan haar zou kunnen schoppen, mocht ze ooit uit de gratie vallen??

Maar goed, ik ken hem verder niet. Het kan zijn dat ik hem volkomen verkeerd ingeschat heb.
Ik ben er nog, alles oke!

Ik zit alleen midden in het gekkenhuis dat WK 2014 heet en dankzij mijn enorm groot scherm buiten, is het echt druk bij sommige wedstrijden! Daarnaast moet ik dan ook nog nadenken over een aantal zomerfeesten.

De reacties uit het dorp zijn lovend, tot nu toe, en dat geeft een enorme kick! Ik heb er ontzettend veel lol in, mijn kelner werkt er graag en mensen voelen zich er weer als in een soort huiskamer. Trots ben ik op mijn winkeltje!!

Maar goed, ontopic.

Niks nieuws eigenlijk.. Guus moet een aantal extra onderzoeken ondergaan voor de zekerheid, met kans op slecht nieuws, maar hij gaat nog altijd alleen. Morgen heeft hij weer iets en hij belt me, als rijden niet gaat en dan haal ik hem op. Wat een eenzaamheid, dat hij dat altijd maar alleen doet. Niet ongevaarlijk ook, vorige week had hij zijn auto bijna in de prak gereden na een oogonderzoek, omdat hij niks meer kon zien. Ik snap dat niet hoor.

En verder hebben we het leuk. Hij is in de war en er speelt thuis veel meer dan hij me echt vertelt, maar ik vraag luchtig en niet te diep door. Hij zit elke dag minstens 2 uur in mijn kroeg en het is gezellig. We kletsen veel, hebben lol en alleen sms-seks. We staan beide op knappen, maar het is wel even goed om die pauze in te lassen. Hij heeft er meer last van dan ik iig!

Het lijkt alsof hij nu op andere manieren dichterbij wil komen. Toen ik vorige week in de knoei zat omdat de kelner ziek was, wilde hij zelfs mijn zoon meenemen op jacht, omdat ik dan meer uur kon werken. Lief, maar nee.. dat is gewoon niet slim. En nee, die Facebookpagina openen en mij als enige en eerste vriend uitnodigen, ook niet echt. Nu heeft hij er meer vrienden op staan, en sta ik in het rijtje met zijn vrouw.. Tja. In de war!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Dit soort mannen wat ik nu voor de oog heb (gaat niet persee om Miss haar man) kan in extreem heeeeel fout zijn. Daar valt het, bij problemen, niet tegen te vechten.

Ze kiezen altijd voor manier van lage weerstand. Mijdend. Altijd schetsen ze je de wereld precies zoals je het wilt zien/horen. Je kan ze niet voor kop nor staart pakken.

Als het over is, stappen ze zomaar er uit. Lekker vrolijk verder, niets aan de hand. En , alsof dat niet voldoende is, trappen ze je nog eens goed in!
Oh, over eerlijkheid. Tja.. wie zegt dat hij nu zooooo eerlijk is? Dat denkt zijn vriendin ook waarschijnlijk.

Het is ook wat je wilt geloven. Blijkbaar past wat hij je vertelt jou het beste en wil je niet verder kijken dan dat. Mooi voorbeeld van de maan!

Waarom zou hij naar jou zo eerlijk zijn en thuis niet? Dat is toch krom?

Ik schat Guus ook in als eerlijk, maar er zijn ook dingen die hij me niet verteld. En andersom heb ik ook mijn geheimen en heb ik ook wel eens gejokt over iets. Hij hoeft nu eenmaal niet alles te weten. Juist als je mensenkennis hebt, weet je volgens mij dat iemand nooit over alles en iedereen 100% eerlijk zal zijn en sta je er nuchterder in.

En of je er blij mee moet zijn dat hij jou alle details van zijn vreemdgaan (hij heeft het dus vaker gedaan, begrijp ik?) vertelt - tja, wrs wel, want nu weet je wat voor vlees je in de kuip hebt.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Mijn gevallen kwartje is dat ik, hoe dan ook, altijd met de vrouw van 1,5 te maken heb. Altijd. Tenzij we alle contacten met hen verbreken. En die gedachte doet pijn.
Of het ruggegraatloos is, weet ik niet. Dan ben ik het ook iig. Mijn huwelijk eindigde voor mij ook pas, toen mijn vreemdgaan uitkwam na een paar weken. Pas toen zag ik in dat ik eigenlijk allang geen huwelijk meer had en dat het echt voorbij was. De knoop doorhakken was toen makkelijk, al had ik die voor het vreemdgaan ook best door kunnen hakken.

Waarom had ik het vreemdgaan er voor nodig? Waarom opende dat eigenlijk pas mijn ogen, en ook nog pas toen het uitkwam.

Dat was het moment waarop ik wakker werd en het echt duidelijk zag. Daarvoor had ik nog altijd het idee dat ons huwelijk wel eeuwig door kon sudderen.

Hey Aleksiss! Mooie postings, mooi proces ook. Bespreek je het nu met je man, dat er weer een interessante man op je pad is gekomen?
quote:divergentthinking schreef op zondag 29 juni 2014 00:02 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mikmakk in "Minnaar deel 24."" class="messagelink">mikmakk schreef op 28 juni 2014 @ 22:28</a>:</b>

Wat betreft het opvullen van gaten, relatie technisch en figuurlijk gezien dus... Ik ben ben me vanaf het eerste moment bewust geweest van <b>wat mij aantrekt in nr2, precies de dingen die ik bij nr1 mis. </b> Altijd heb gemist, maar daar nooit zwaar aan getild... Immers nobody is perfect.

.

.

.

Er hier over schrijven is wat dat betreft misschien niet het beste idee </div></blockquote>

Mag ik ff vragen, als dat niet te intiem is, wat mis jij? Welke eigenschappen? (Ik probeer het naast te leggen of dat hetzelfde is wat ik mis).

Vooor mij hier meelezen/schrijven werkt en ja en nee. Aan de ene kant werkt het therapeutisch, verlichtend. Ik praat verder met niemand mee. Dus lucht aardig op.

Vervolgens herken ik me in veel dingen die de mensen hier schrijven en emoties die te voorschijn komen. Kan de dingen makkelijker plaats geven. Ook uit de literatuur die ik hierover heb gelezen leer ik veel . Wat dat betreft werkt het op mij net zoals Aleksiss het in haar posts omschreef. Het relativeert, vermindet de druk en, samen met het sporten (fysieke uitputting) zorgt dat ik mijn libido beter kan dempen. Om niet al te vaak buiten de boot te gaan.

Ja, ik weet dat het een erg schamele vervanging voor sex is, maar ben bang dat, als ik het te vaak of met te veel verschillende mensen ga doen, het vroeger of later uit de hand loopt.

Maar.......aan de andere kant lezen/schrijven hier zorgt ook dat er toch wat tijd in gaat zitten. Je blijft te veel in je hoofd mee bezig. Er zijn immers productievere manieren van de tijdbesteding. Diver, je vraagt wat mij aantrekt in 2 wat ik in 1 mis... Even kort door de bocht gezegd: ik ben een denker, man een doener. Ik kan malen over vanalles en nogwat, dingen waar 1 nooit bij stil staat. 2 is ook een denker. Wij kunnen bij wijze van urenlang over de zin van het leven praten terwijl ik daar met 1 nog nooit over gepraat heb. Aan de andere kant... Ik heb dat gegeven geaccepteerd, vind het soms juist wel fijn, die nuchterheid, down to earth. Maar nu ik nr2 heb, vind ik dit (veel meer dan eerder) toch wel een gemis in m'n relatie met nr1.
Laat ik het zo zeggen: ik heb het altijd jammer gevonden. Maar sinds nr2 in m'n leven is, vind ik het een gemis. En ik worstel wat met de vraag in hoeverre ik dat eerlijk vind van mezelf.

(Wel een bijzonder vraagstuk he?! Een vreemdgangster die zich afvraagt hoe eerlijk ze zichzelf vindt )
Heidi, maar jij nam je minnaar toch niet mee op stap met je vrienden en familie? Ik krijg het gevoel dat de minnaar van Miss bewust de grens opzoekt in de hoop dat het vreemdgaan uitkomt, zijn relatie ten einde komt en hij dus die keuze niet hoeft te maken. Ik vind het best laf en respectloos naar zijn partner. En jaja vreemdgaan is altijd respectloos maar het minste dat je kan doen is in elk geval de indruk wekken dat je discreet probeert te zijn.

Dat noem ik ruggengraatloos.

Madame, laat ze je nog steeds niet met rust? Ik zeg, kap het af, hoe dan ook.

Wat brengt dit je nog?
quote:mikmakk schreef op 29 juni 2014 @ 14:11:

Laat ik het zo zeggen: ik heb het altijd jammer gevonden. Maar sinds nr2 in m'n leven is, vind ik het een gemis. En ik worstel wat met de vraag in hoeverre ik dat eerlijk vind van mezelf.

(Wel een bijzonder vraagstuk he?! Een vreemdgangster die zich afvraagt hoe eerlijk ze zichzelf vindt )

Zo bijzonder is dat niet.

Buiten je relatie met nr 2 ben je zelf ook groeiende en ontwikkelende. Er bestaat best een kans dat je ook zonder nr 2 hier tegenaan was gaan lopen. Diepzinnige gesprekken, mijmeren, filosoferen kan gewoon heel fijn zijn. Ik snap dat je het mist in je relatie maar zonder 2 had dit ook een gemis kunnen worden.
quote:Rooss4 schreef op 29 juni 2014 @ 14:13:

Madame, laat ze je nog steeds niet met rust? Ik zeg, kap het af, hoe dan ook.

Wat brengt dit je nog?Oh, het is niet zo dat ze me niet met rust laat, dat speelt nu niet. Maar het brengt ook maar bitter weinig, dat klopt.
Dat klopt roos. In de periodes dat ik een dip had tav onze relatie was dit ook meestal de grootste veroorzaker van mijn dip. Dan was ik me er ook altijd wel bewust van dat dit een spelbreker zou kùnnen worden. Maar ik liet het (uiteindelijk) niet opwegen tegen zijn goede punten, en ik heb nu de neiging dat wél te doen. Door nr 2 dus.
Nee, dat deed ik niet. Maar ik weet niet of dat deel perse iets met ruggengraatloosheid te maken heeft.

Het is meer dat hij zooooo duidelijk schijt heeft aan thuis, dat hij zijn directe omgeving voorstelt aan zijn minnares, terwijl zijn vrouw thuis (bij de kinderen is??). Dat is nog meer je partner voor lul zitten dan Guus het doet. Die doet dan nog in ieder geval alsof we beste vrienden zijn.

Dat vind ik al niet zo sexy. Dat openlijk te kijk zetten, maar er dan ook nog voor uit komen en er de aandacht op vestigen, vind ik helemaal dubieus. Als hij zo met zijn nr 1 omgaat, haar zo laag inschat, hoe gaat hij dan met jou om uiteindelijk?
Laat ik het zo zeggen, hij heeft schijnbaar niet the bones om zijn partner eerlijk te vertellen wat er speelt en dat hij liever zonder haar verder gaat. Nee, dan liever de grens over en hopen dat het vanzelf knalt.

Ik hou er niet van.
@Heidie : Guus loopt om de hete brei heen en ontwijkt chronisch zijn problemen , jij lijkt dit faciliteren en houd het zo in stand. Ik ben benieuwd hoe dit zo is ontstaan ?
Ik ook niet, maar ik snap wel dat het zo kan gaan. Ik werd ook pas wakker toen het uitkwam of wilde het toen pas onder ogen zien, omdat ik geconfronteerd werd met mijn gedrag. Het was wel de makkelijkste weg.

Roodkapje, ik weet niet hoe lang je al meeleest, maar de Heidi-Guus story loopt al een aantal jaar. Het is zo gegroeid, meer kan ik er niet van maken. En na zoveel jaar zijn we ook gewoon echt hele goede maatjes, waar we geen geheim van maken.
@Heidie : maatjes is een gepasseerd station toch? het is een relatie in mijn ogen , seks en houden van. Dat je sommige periodes strategisch geen seks hebt bewijst hoe gecompliceerd jullie relatie kan zijn. Het verast me soms dat er zo luchtig mee omgaat , je lijkt een rasoptimist, hiermee houd je wel het ontwijkende en vreemde gedrag van jou Guus in stand.
Roodkapje, ook binnen een relatie is toch wel een soort maatjes/vriendengevoel? Dat er daarnaast ook seksuele aantrekkingskracht is, is een feit, maar los daarvan is er ook het houden van en zijn we echt maatjes. Als dat niet zo was geweest, had hij me niet zo openlijk zoveel geholpen en helpt hij me nog steeds. Hij adviseert me, hij steunt me en hij koopt me veel drank af .

Een rasoptimist ben ik niet, volgens mij. Maar ik heb er ook geen last van. Tijdje terug had ik het met hem over een man in mijn leven. Een partner voor mij alleen en hoe die er dan uit moest zien. Omdat ik al zo lang alleen ben en nu ook alleen dit avontuur ingestapt ben, is het niet meer zo makkelijk om een man te vinden die er bij past. Er komen ineens heel veel mannen op mijn pad/aan mijn bar die duidelijk belangstelling hebben. Maar die worden geil van hebben belangstelling voor die geinige, pittige heks die daar achter de bar staat en lol heeft in haar leven en een avontuur niet uit de weg is gegaan, zonder ook maar 1 seconde te kijken naar wie ik echt ben of daar moeite voor te doen.

Het hebben van een kroeg is ineens heel sexy ofzo. Maar het zijn allemaal Tiroler boeren, die of bij moeder wonen, of die nooit bij een vrouw zouden passen die zelfstandig is als ik. Ik pas niet bij de doorsnee Tiroler.

Naast mij hoort een man die mijn gelijke is, eentje die ook niet bang is voor een sprong in het diepe en die mij, als die wilde, gekke hollandse, begrijpt. En die zijn er amper. Zeg maar niet. De meeste blaas ik zo omver of zullen op den duur moeilijk gaan doen over mijn vrijheid en zelfstandigheid, want een Tiroler wil het liefst een vrouw zoals vroeger, die thuis poetst en kookt en vooral niet op stap gaat. Gedoemd te mislukken, dus de hoop op een 'eigen' man, heb ik al jaaaaren geleden opgegeven. Dan moet het wel heel gek lopen.

Dat heb ik hier nog nooit echt zo geschreven, geloof ik. Maar hier een relatie opdoen, zie ik niet gebeuren. Ook niet toen ik Guus in het begin nog amper zag. Leuke mannen kwamen er wel, maar het was altijd gedoemd te mislukken.

Nederlandse mannen zijn hier op vakantie en gaan weer naar hun leven in NL. Hun baan en kinderen, ook al zijn ze gescheiden, houden hun toch in NL, hoe leuk ik ook ben. Hier weg en terug naar NL wil ik niet.

Tirolers passen niet bij mij. Ze zijn wel leuk hoor, dat is het niet, maar het cultuurverschil en mijn karakter maken het onmogelijk.

Dan zijn er natuurlijk nog de andere leuke nationaliteiten. De militair was er vorige week weer. Wat een leukerd is dat, maar wat een onmogelijke opgave, want hij is amper 1 dag in de week thuis. Dus deze keer heb ik ook bedankt voor een wip, want het heeft geen enkele zin.

En dan is er Guus. Die dan wel getrouwd is, maar die mij begrijpt als geen ander. Hij prikt door mijn stoere buitenkant heen, ziet me vaker huilen dan wie dan ook, maar is ook degene die precies weet wat ik wanneer nodig heb. Het is een relatie, absoluut. En ja, ook een die alles verder in de weg staat. Maar dat is pas de laatste 2-3 jaar zo extreem geworden. Ik zou niet weten hoe het anders zou moeten, zonder dat ik een van mijn beste vrienden zal verliezen.
@Heidie: ik zie mannen niet als inwisselbaar , liefde is niet te plannen of te regisseren. Ik geloof ook niet dat liefde alleen mooi of makkelijk moet zijn , het is een steen waar je aan slijpt. Je houd van Guus en hij van jou. Wat ik denk te zien is dat je zijn ontwijkende gedrag in stand houd en faciliteert. Als jij hierin veranderd dan doorbreek je dat patroon.
Hoe denk jij dat ik dat zou moeten veranderen?

En dat ben ik met je eens. Liefde is niet te plannen of te sturen. Hij had het liever ook niet zo op deze manier gehad en hij zegt heel vaak, was je maar gewoon een man, dan konden we vrienden zijn zonder gedoe en zonder problemen. Maar goed, onze liefde zou er dan heel anders uitzien en het is ook onzin om te zeggen, want ik ben nu eenmaal geen man. En hij geen vrouw.

De vriendschap met zijn beste vriend bijv is ook niet te vergelijken met zijn contact/gevoel voor mij. Maar dat is logisch, ook al zou het makkelijker zijn als het anders in elkaar stak.

Tijdens mijn vakantie heb ik 'Zout op mijn huid' gelezen. Eenzelfde soort verhaal en dezelfde soort grote liefde. Tranen met tuiten op het strand, maar het is wel zoals het is. En zoals ook bij Oranje en 1,5 - dat gevoel is niet uit te zetten of te stoppen, ook al is het contact minder. Het is sterk en niet te sturen. Maar dat maakt het niet makkelijker of minder ingewikkeld.. helaas.

En ik vraag al veel meer en veel vaker. Als ik merk of voel dat er iets speelt, vraag ik inmiddels door, dat deed ik nooit.
Ik las per ongeluk Tirol BEREN

Alles is relatief Roodkapje. Als ik dit lees:

quote:En dan is er Guus. Die dan wel getrouwd is, maar die mij begrijpt als geen ander. Hij prikt door mijn stoere buitenkant heen, ziet me vaker huilen dan wie dan ook, maar is ook degene die precies weet wat ik wanneer nodig heb. Het is een relatie, absoluut. En ja, ook een die alles verder in de weg staat. Maar dat is pas de laatste 2-3 jaar zo extreem geworden. Ik zou niet weten hoe het anders zou moeten, zonder dat ik een van mijn beste vrienden zal verliezen.Met verdriet moet ik constateren dat menig huwelijk slechter is dan deze relatie. : /
quote:roodkapjeendewolf schreef op 29 juni 2014 @ 17:04:

Wat ik denk te zien is dat je zijn ontwijkende gedrag in stand houd en faciliteert. Als jij hierin veranderd dan doorbreek je dat patroon.

Zie jij Heidi ergens klagen over zijn gedrag? Waarom hamer je er zo op dat zij iets zou moeten veranderen om het gedrag van Guus te veranderen? Het kan 100 keer waar zijn hoor, daar niet van maar ik snap je gehamer niet zo.

Wat zou Heidi dan moeten veranderen in jouw ogen zodat alles beter wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven