GRAN CANARIA ERVARINGEN?

30-06-2014 14:07 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend (29) en ik (24) hebben onverwachts toch nog 10 dagen verlof gekregen deze zomer. Eind juli 31-07 of 01-08 zouden wij graag voor 7 of 9 dagen naar Gran Canaria gaan.

Zijn er mensen die al naar Gran Canaria geweest zijn en positieve-negatieve ervaringen hebben? Tips voor bepaalde hotels?

We willen graag een hotel met halfpension (ontbijt-avondeten), lekker eten, simpel zwembad, en propere kamer. We hoeven geen welness, activiteiten, voorziening voor kinderen, etc..

Aangezien we midden in het hoogseizoen gaan kijken we best uit naar een hotel waar enkel volwassenen toegelaten zijn? Ik heb zeker niets tegen kindjes hoor maar misschien dat dit dan iets rustiger is in het hotel? Iemand ervaringen mee?

Welke regio kijken we het best voor een hotel? Ik heb gehoord dat Playa den Ingles heel toeristisch is. Kijken we dan beter voor een hotel regio Puerto Rico of is er daar helemaal niets?

Onze reis naar Gran Canaria zien wij als een eiland waar er toch allerlei te zien is, dorpje bezoeken, langs boulevard wandelen, dagje naar waterpretpark, in de bergen trekken en een excursie doen ofzo, (dus niet alleen aan het strand liggen de hele dag). Hotel niet midden in toerisme maar waar er toch winkeltjes en restaurant zijn niet volledig afgelegen. Voldoet Gran Canaria hieraan?

Is 7 dagen meer dan voldoende om het eiland te verkennen of nemen we beter 9dagen?

Heeft er iemand van jullie ervaring met het huren van een wagen daar? Huren we best een wagen aan de luchthaven of ginder ter plaatse?

Ik weet niet wat we best doen hotel, vlucht en vervoer boeken via een reisbureau of zelf hotel en vlucht apart boeken?

Tips en ervaringen zijn van harte welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes Barbara
NOU, het publiek is daar nogal LUIDRUCHTIG, heb ik gehoord.
.
Het is een kaal toeristisch eiland. Ik vond er geen reet aan, maar goed, ieder zijn meug.
CAPSLOCKDAY WAS AFGELOPEN WEEKEND AL!!!
Volgens mij heb je wel hele hoge verwachtingen van Gran Canaria.
NEE SORRY NOOIT GEWEEST.
Ik vond het daar heerlijk! Zaten in maspalomas, leuke plaats! Playa del ingles vonden wij vreselijk!
OoK gEeN tIpS sOrRy
Het kan in juli augustus heel heet zijn. Als je pech hebt waait er een warme oostenwind waarbij temperaturen van 40 graden of meer worden gehaald gecombineerd met zand uit de Sahara. Dan kom je dus amper je hotelkamer met airco uit.
REISBUREAU

Als je nog helemaal geen idee hebt van wat je wil, of hoe je het eventueel wil zou ik langs een reisbureau gaan of eerst eens een middagje GOOGLEN.
NEE, IK HEB GEEN TIPS.
DIT:

Hotel niet midden in toerisme maar waar er toch winkeltjes en restaurant zijn niet volledig afgelegen

is ONMOGELIJK op GC.
.
Ik ben er geweest, ben geen zon liefhebber. Ik zat in de hoofdstad en heb vooral het Spaanse leven verkend en de Salsa feestjes.

Het voldoet wel aan wat je noemt. Je kunt zeker de bergen in (vulkaan oa).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wij zijn er honderd jaar geleden geweest en toen vond ik het al verschrikkelijk. Serieus, overal "kijken kijken en niet kopen". Ik heb er echt een negatieve herinnering aan, en zou er nooit vrijwillig heen gaan.
Autohuur gewoon daar doen,als het net zo is als Lanzarote heb je op iedere straathoek een verhuurbedrijf.

Verder gewoon op tripadvisor en zoover gaan lezen voor accommodaties.
Wij zaten in Puerto Rico en ik vond het heel erg leuk. Mijn ouders zijn er nog vaker naar terug gegaan.
quote:steeffiej schreef op 30 juni 2014 @ 14:12:

Ik vond het daar heerlijk! Zaten in maspalomas, leuke plaats! Playa del ingles vonden wij vreselijk!Precies ook mijn ervaring.
Ik zou in ieder geval geen halfpension doen, paar jaar geleden in Playa del Ingles geweest en uit eten is echt super goedkoop en lekker. (complete maaltijd met drinken voor 10-15 euro kan daar makkelijk!) Buffetmaaltijden bij hotels zijn (in Spanje) vaak helemaal niet best.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Ga dan naar Puerto de Mogan, een leuk plaatsje waar je een mooie baai hebt, grachtjes en een gezellige haven met restaurantjes eromheen. Auto huren om binnenland in te rijden.

Hotel Cordial Mogan Playa is mooi, maar wellicht te duur voor je, er zijn ook appartementen in het dorp zelf, http://www.laveneciadecanarias.net/
2 jaar geleden geweest bij hotel Lopesan Costa Meloneras, in Mas Palomas. Wij hadden all inclusive, het ontbijt was goed en vooral lunchen in het barretje bij het zwembad was genieten, avond eten buffet was niet onze stijl, waterige bakken macroni etc. wij namen een taxi naar playa del ingles en daar heerlijk gegeten!! Wij hadden ook wel liever een huurauto gehad, nu 10 dagen, we zijn niet zo van alleen liggen bakken dus we namen vaak taxi's maar naar de andere dorpjes is dat toch best ver, wel leuker met eigen auto dus huren zou ik zeker aanraden! Hotel was verder super, mooi, vriendelijk personeel, super zwembaden, ook golfbaan en tennisbaan voor de liefhebber, ontzettend lekkere spa met goede massages, en aan de boulevard dus je staat zo op het strand met een lekker windje.
Playa vind ik niets aan, maar het binnenland is prachtig en de hoofdstad las Palmas heeft een heerlijke sfeer. Ik zou zelf naar Puert Rico of Puerto Mogan als je perse naar het zuiden wilt. Anders liever noordelijker. Bv.

http://www.elizawashere.nl/spanje/gran_ ... gueras.htm
I choose happy!
Dat ben ik niet met je eens Maspalomas/Melenoras is super leuk en zeker niet zo toeristisch als Playa del Ingles
Ja dat is inderdaad ook een hele mooie plaats!
quote:steeffiej schreef op maandag 30 juni 2014 16:10 Dat ben ik niet met je eens Maspalomas/Melenoras is super leuk en zeker niet zo toeristisch als Playa del InglesIk reageerde op een eerdere forumer, gaat niet zo lekker mobiel
quote:Fyrin schreef op maandag 30 juni 2014 15:30 Ga dan naar Puerto de Mogan, een leuk plaatsje waar je een mooie baai hebt, grachtjes en een gezellige haven met restaurantjes eromheen. Auto huren om binnenland in te rijden.

Hotel Cordial Mogan Playa is mooi, maar wellicht te duur voor je, er zijn ook appartementen in het dorp zelf, <a href="http://www.laveneciadecanarias.net/" class="link">http://www.laveneciadecanarias.net/</a>Dat is inderdaad een hele mooie plaats

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven