Jongensnamen topic
donderdag 3 juli 2014 om 18:27
Dank je Soley. Goed om te weten dat jij meteen aan Jonas denkt, want ik zou het irritant vinden als mensen Jonas verstaan terwijl het Joas moet zijn. Ik heb zelf een naam die altijd verwarring oproept en wil dat voor mijn kinderen graag voorkomen.
Jonah zou ik leuk vinden als ik Engelstalig zou zijn, maar voor in Nederland vind ik het een wat te hippe, nieuwe naam. Ik zoek een meer tijdloze naam (zal ik even toevoegen aan het eisenlijstje).
Jonah zou ik leuk vinden als ik Engelstalig zou zijn, maar voor in Nederland vind ik het een wat te hippe, nieuwe naam. Ik zoek een meer tijdloze naam (zal ik even toevoegen aan het eisenlijstje).
donderdag 3 juli 2014 om 19:14
quote:esther55 schreef op 03 juli 2014 @ 12:47:
Ik zoek een naam die past bij Bart.
We dachten zelf aan:
- Jan
- Jort
- Joost
Wat vinden jullie?
Jan, te ouderwets
Jort, leuk maar niet passend bij bart door de laatste twee overeenkomende letters
Joost, past leuk bij bart.
Teun werd al genoemd en vind ik ook leuk passen.
Anders nog:
Wout
Sander
Jop
Tim
Gijs
Thomas
Ik zoek een naam die past bij Bart.
We dachten zelf aan:
- Jan
- Jort
- Joost
Wat vinden jullie?
Jan, te ouderwets
Jort, leuk maar niet passend bij bart door de laatste twee overeenkomende letters
Joost, past leuk bij bart.
Teun werd al genoemd en vind ik ook leuk passen.
Anders nog:
Wout
Sander
Jop
Tim
Gijs
Thomas
donderdag 3 juli 2014 om 19:26
quote:Nouschi schreef op 03 juli 2014 @ 18:39:
Daniël erg leuk! maar helaas leesteken, geheid afgekort tot Daan en lijkt teveel op naam oudste
Stijn ook erg leuk maar achternaam heeft 1 lettergreep, waardoor voornamen met 1 lettergreep niet klinken
Mathijs leuk, maar al bezet
Abel leuk, maar niet te bijbels?
Elmar niet leuk
Elmer niet leuk
Frederik te lang, liever wat vlottere naam
Claus zie Stijn en associatie met Prins Claus
Dorian moet ik even over nadenken, valt voor mij niet direct onder 'bekende naam'
Leon gaat op het lijstje
Marius namen op ius zijn denk ik niet zo onze stijl
Simon gaat op het lijstje
Tobias vindt man niks
Tom zie Stijn
Victor niet zo leukBedankt!
Daniël erg leuk! maar helaas leesteken, geheid afgekort tot Daan en lijkt teveel op naam oudste
Stijn ook erg leuk maar achternaam heeft 1 lettergreep, waardoor voornamen met 1 lettergreep niet klinken
Mathijs leuk, maar al bezet
Abel leuk, maar niet te bijbels?
Elmar niet leuk
Elmer niet leuk
Frederik te lang, liever wat vlottere naam
Claus zie Stijn en associatie met Prins Claus
Dorian moet ik even over nadenken, valt voor mij niet direct onder 'bekende naam'
Leon gaat op het lijstje
Marius namen op ius zijn denk ik niet zo onze stijl
Simon gaat op het lijstje
Tobias vindt man niks
Tom zie Stijn
Victor niet zo leukBedankt!
donderdag 3 juli 2014 om 19:57
donderdag 3 juli 2014 om 20:15
donderdag 3 juli 2014 om 20:17
quote:nicole123 schreef op 03 juli 2014 @ 20:15:
Vorige lijstje vond ik leuker Nouschi!
Elias is misschien nog wel een optie. Nathan en Samuel te bijbels, eenlettergrepige namen passen niet, namen als Clement, Fedor, Gabe, Mateo en Silas zijn voor ons wat te apart. Van de rest vind ik Olivier wel leuk, maar man niet.
Dacht ik al
Zal nog even denken.
Benjamin, ook leuk.
Vorige lijstje vond ik leuker Nouschi!
Elias is misschien nog wel een optie. Nathan en Samuel te bijbels, eenlettergrepige namen passen niet, namen als Clement, Fedor, Gabe, Mateo en Silas zijn voor ons wat te apart. Van de rest vind ik Olivier wel leuk, maar man niet.
Dacht ik al
Zal nog even denken.
Benjamin, ook leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 3 juli 2014 om 21:18
donderdag 3 juli 2014 om 21:19
donderdag 3 juli 2014 om 21:40
Bedankt voor jullie lijstjes! Namen van mijn man en de helft van onze directe familie staan ertussen, dus er vallen er al een hoop af.
Floris vind ik wel leuk maar valt voor man in de Laurens/Maurits/Olivier categorie: te kak.
Het stomme is dat ik toch automatisch weer val voor de namen in jullie lijstjes die ik eigenlijk te bijbels vind in combinatie met eerste zoon. Benjamin, Jonathan, Marcus, Aron, Gideon, Boaz: allemaal leuk. Namen als Casper, Ewout, Arnold, Vincent en Rogier voldoen helemaal aan de criteria, maar ik krijg er desondanks geen positieve gevoelens bij.
Conclusie: boeien als mijn kinderen beide Joodse/bijbelse namen hebben, we vinden ze gewoon mooi?
Floris vind ik wel leuk maar valt voor man in de Laurens/Maurits/Olivier categorie: te kak.
Het stomme is dat ik toch automatisch weer val voor de namen in jullie lijstjes die ik eigenlijk te bijbels vind in combinatie met eerste zoon. Benjamin, Jonathan, Marcus, Aron, Gideon, Boaz: allemaal leuk. Namen als Casper, Ewout, Arnold, Vincent en Rogier voldoen helemaal aan de criteria, maar ik krijg er desondanks geen positieve gevoelens bij.
Conclusie: boeien als mijn kinderen beide Joodse/bijbelse namen hebben, we vinden ze gewoon mooi?
donderdag 3 juli 2014 om 22:02
Nicole, dat zou mij niks uitmaken, als het allebei bijbelse namen zijn. Sommige namen roepen wel eerderr het bijbelse gevoel op dan anderen (bij mij tenminste, maar ken de bijbel dan ook niet van buiten). Aron, gideon en boaz zou ik bijv niet aan de bijbel hebben gekoppeld. Jonathan en marcus wel. Misschien Nathan ook een optie?
Mijn vroegere llevensbeschouwing-leraar had zijn kinderen josef en maria genoemd, dat vind ik wel écht te ver gaan.
Nog wat namen:
Collin
Quinten
Sander
Henry
Rowan
Lennard
Marten
Jasper
Arjen
Maikel
Michael
Walter
Reinder
Jorrit
Julian
Werner
Nicolas
Tristan
Iwan
Ivan
Jacob
Jesse
Marco
Mijn vroegere llevensbeschouwing-leraar had zijn kinderen josef en maria genoemd, dat vind ik wel écht te ver gaan.
Nog wat namen:
Collin
Quinten
Sander
Henry
Rowan
Lennard
Marten
Jasper
Arjen
Maikel
Michael
Walter
Reinder
Jorrit
Julian
Werner
Nicolas
Tristan
Iwan
Ivan
Jacob
Jesse
Marco
donderdag 3 juli 2014 om 22:33
En daar is de andere helft van onze families haha! Julian springt eruit in je lijstje, maar die was helaas al afgeschoten door man. Toch lastig dat die ook een mening mag hebben.
Jozef en Maria, te erg is dat!
Grappig dat veel namen die ik heel bijbels vind door anderen helemaal niet zo ervaren worden, dan is het probleem dus sowieso kleiner dan ik dacht en heb ik uiteindelijk toch nog een flink aantal mooie namen over om uit te kiezen.
Jozef en Maria, te erg is dat!
Grappig dat veel namen die ik heel bijbels vind door anderen helemaal niet zo ervaren worden, dan is het probleem dus sowieso kleiner dan ik dacht en heb ik uiteindelijk toch nog een flink aantal mooie namen over om uit te kiezen.
vrijdag 4 juli 2014 om 10:38
Pascal vind ik wel een leuke naam uit je rijtje Tinkerbell, maar als ik het me goed herinner dan is die al eens afgeschoten door man. Rest van de namen is prima maar het net niet. Of toch wat te apart, of ze komen in mijn directe omgeving al voor (of wat verder maar wat minder leuke associaties met die mensen). Hmm, wel logisch natuurlijk als je een bekende naam zoekt dat je al allerlei mensen kent die zo heten met allerlei associaties erbij, lastig!
vrijdag 4 juli 2014 om 23:05
Nicole: Ik vind de namen die jij mooi vindt ook bijna allemaal mooi. Wij zijn ook druk aan het nadenken voor een jongensnaam. Onze eerste zoon heet T. hijmen. Nu hebben we op onze lijst:
Wouter
Hugo
Ruben
Jasper
Simon
Victor
Matthijs
Nino
Florian
Maar dé naam zit er niet tussen. Ik zal wat namen die jij hebt aangedragen gekregen voorleggen aan man. Heb je toevallig ook nog meisjesnamen (wie weet kunnen we daar ook iets mee )?
Wouter
Hugo
Ruben
Jasper
Simon
Victor
Matthijs
Nino
Florian
Maar dé naam zit er niet tussen. Ik zal wat namen die jij hebt aangedragen gekregen voorleggen aan man. Heb je toevallig ook nog meisjesnamen (wie weet kunnen we daar ook iets mee )?
vrijdag 4 juli 2014 om 23:15
Nicole, wat vind je van de naam Mauris?
Uitspraken dus letterlijk als Maurits zonder T.
Mau-ris dus.
Ikzelf vind Maurits leuk maar ook erg hockey en zo vind ik deze variatie eigelijk nog leuker en stoerder dan Maurits.
Moest er in het begin ook aan wennen maar vind het nu een super leuke naam, hij zou bij mij op het lijstje staan als een vriend van mij niet zo had geheten
Uitspraken dus letterlijk als Maurits zonder T.
Mau-ris dus.
Ikzelf vind Maurits leuk maar ook erg hockey en zo vind ik deze variatie eigelijk nog leuker en stoerder dan Maurits.
Moest er in het begin ook aan wennen maar vind het nu een super leuke naam, hij zou bij mij op het lijstje staan als een vriend van mij niet zo had geheten