Jongensnamen topic
zaterdag 5 juli 2014 om 14:09
Wat grappig Tica, dat zou (behalve Nino) zo ons lijstje kunnen zijn ja. (helaas al deze namen al bezet of afgewezen door man)
Ons lijstje meisjesnamen: Emma, Charlotte, Ilse, Femke, Celine, Eline, Carmen, Jasmijn, Julia, Florine, Marith, Sophie, Joanne, Myrthe, Annemijn, Thirza, Hanna
We zijn er nog niet uit of hier DE naam tussen zit, dus als jij ook een lijstje meisjesnamen hebt dan houd ik me aanbevolen.
Ons lijstje meisjesnamen: Emma, Charlotte, Ilse, Femke, Celine, Eline, Carmen, Jasmijn, Julia, Florine, Marith, Sophie, Joanne, Myrthe, Annemijn, Thirza, Hanna
We zijn er nog niet uit of hier DE naam tussen zit, dus als jij ook een lijstje meisjesnamen hebt dan houd ik me aanbevolen.
zaterdag 5 juli 2014 om 14:15
zaterdag 5 juli 2014 om 20:11
Nicole: Qua meisjesnamen zitten we dan ook wel in dezelfde richting denk ik. Al verschillen man en ik hier wat meer van mening. De meeste namen van jouw lijstje komen op mijn lijstje voor. Namen die wij nu beide mooi vinden (dus een mix van beide en naast de namen die jij al hebt genoemd) zijn:
Laura/Lauren
Merel
Iris
Misschien heb je hier nog iets aan...Wij gaan nog even verder nadenken.
Laura/Lauren
Merel
Iris
Misschien heb je hier nog iets aan...Wij gaan nog even verder nadenken.
maandag 7 juli 2014 om 19:56
Hoi!
Ivm herkenning heb ik een andere Nick aangemaakt.
Ik ben inmidels ruim 36 weken zwanger en de naam staat al een aardige tijd vast, maar dan ineens die twijfel!
En niet zozeer over de naam maar over de uitspraak.
Naam is Levin
En ineens vind ik het misschien wel mooier om de naam als Lévin uit te spreken ipv Lèvin.
En dan nog iets, als we er uit zijn hoe de uitspraak gaat worden, zouden jullie die dan aangeven op het geboorte kaartje middels het streepje op de e?
Ik denk niet dat ik het bij de burgerlijke stand op zou geven, omdat het me heel vervelend lijkt om een naam die vrij simpel te spellen is, ineens moeilijk te gaan maken.
Is mijn verhaal een beetje duidelijk zo? Of hormonen-wartaal?
Ik ben inmidels ruim 36 weken zwanger en de naam staat al een aardige tijd vast, maar dan ineens die twijfel!
Naam is Levin
En ineens vind ik het misschien wel mooier om de naam als Lévin uit te spreken ipv Lèvin.
En dan nog iets, als we er uit zijn hoe de uitspraak gaat worden, zouden jullie die dan aangeven op het geboorte kaartje middels het streepje op de e?
Ik denk niet dat ik het bij de burgerlijke stand op zou geven, omdat het me heel vervelend lijkt om een naam die vrij simpel te spellen is, ineens moeilijk te gaan maken.
Is mijn verhaal een beetje duidelijk zo? Of hormonen-wartaal?
maandag 7 juli 2014 om 20:08
quote:schaduwviva schreef op 07 juli 2014 @ 19:56:
Hoi!
Naam is Levin
Is mijn verhaal een beetje duidelijk zo? Of hormonen-wartaal?Leuke naam! Ik zou hem uitspreken als Lèvin, dus met de eh-klank. En overal gewoon spellen als Levin. Streepjes zijn juist onhandig en je kunt mensen verbeteren als het nodig is
Hoi!
Naam is Levin
Is mijn verhaal een beetje duidelijk zo? Of hormonen-wartaal?Leuke naam! Ik zou hem uitspreken als Lèvin, dus met de eh-klank. En overal gewoon spellen als Levin. Streepjes zijn juist onhandig en je kunt mensen verbeteren als het nodig is
maandag 7 juli 2014 om 20:17
maandag 7 juli 2014 om 20:56
maandag 7 juli 2014 om 20:56
quote:Nouschi schreef op 07 juli 2014 @ 20:42:
Lévin vind ik mooier. Lèvin vind ik te Kevin.
Dat was ook precies de rede dat ik ben gaan twijfelen. Te kevin, en met die naam heb ik niet zo veel.
Maar aan de andere kant is Lévin weer te bedacht?
Ik ben overigens wel iemand die van wat apartere namen houd, mijn andere kinderen hebben ook namen die je niet vaak hoort. (maar wel goed uit te spreken zijn en 2 lettergrepen)
Jullie hebben me wel overtuigd om het streepje achterwege te laten!
Hebben jullie anders nog andere ideeën?
Lévin vind ik mooier. Lèvin vind ik te Kevin.
Dat was ook precies de rede dat ik ben gaan twijfelen. Te kevin, en met die naam heb ik niet zo veel.
Maar aan de andere kant is Lévin weer te bedacht?
Ik ben overigens wel iemand die van wat apartere namen houd, mijn andere kinderen hebben ook namen die je niet vaak hoort. (maar wel goed uit te spreken zijn en 2 lettergrepen)
Jullie hebben me wel overtuigd om het streepje achterwege te laten!
Hebben jullie anders nog andere ideeën?
dinsdag 8 juli 2014 om 15:50
woensdag 9 juli 2014 om 08:37
Ik zou er niet eens aan denken om het anders als Lee-vin uit te spreken. Lèvin vind ik te ver gezocht. Maar goed, ik ken dan ook een hele leuke Levin waardoor t voor mij automatisch Lévin is. En denk ook dat als iedereen de naam een paar keer gehoord heeft dat ze t dan wel weten, dus niet meer over nadenken en doen, super leuke naam!
dinsdag 15 juli 2014 om 13:00
He miss shopping, leuk dat we, in de volgende stap van het namen kiezen, ook weer mogen meedoen.
Finn; jarenlang mijn favo jongensnaam geweest, maar nu zo populair dat hij in de top 10 staat. In het buitenland maakt dat natuurlijk niet uit, maar als jullie naar NL komen kan het zomaar zijn dat er meerdere jongens rondlopen op school met dezelfde naam.
Ilay; superleuk! Stoer, kan ook voor een schatyig jongetje en een volwassen kerel. Past erg leuk bij L...
Noah, mooie naam met een zachte, lieve klank. Misschien iets te lief naast L.... wat meer een stoere naam is.
Liam, mwah vind ik niet zo mooi. Teveel 'de pfaffs' associatie.
Millo, hoe wordt dit uitgesproken? Ik ken alleen de naam Milo, met 1 L. Die dan wordt uitgesproken als Mai-loo. Leuke naam, met 1 nadeel: hond uit the mask heette, volgens mij, zo. Vrienden van me hebben hun jack rusael daarnaar vernoemd dus nu zie ik een jack russel bij die naam. Maar kan ook prima voor een leuk jongetje!
Ik stem op Ilay! Ilan/Nolan, dat zou ik nog als aanvulling willen noemen op je shortlist.
Finn; jarenlang mijn favo jongensnaam geweest, maar nu zo populair dat hij in de top 10 staat. In het buitenland maakt dat natuurlijk niet uit, maar als jullie naar NL komen kan het zomaar zijn dat er meerdere jongens rondlopen op school met dezelfde naam.
Ilay; superleuk! Stoer, kan ook voor een schatyig jongetje en een volwassen kerel. Past erg leuk bij L...
Noah, mooie naam met een zachte, lieve klank. Misschien iets te lief naast L.... wat meer een stoere naam is.
Liam, mwah vind ik niet zo mooi. Teveel 'de pfaffs' associatie.
Millo, hoe wordt dit uitgesproken? Ik ken alleen de naam Milo, met 1 L. Die dan wordt uitgesproken als Mai-loo. Leuke naam, met 1 nadeel: hond uit the mask heette, volgens mij, zo. Vrienden van me hebben hun jack rusael daarnaar vernoemd dus nu zie ik een jack russel bij die naam. Maar kan ook prima voor een leuk jongetje!
Ik stem op Ilay! Ilan/Nolan, dat zou ik nog als aanvulling willen noemen op je shortlist.